kupattu?
Minua on, lasisarvilla, kuonainen veri pois.
Ei tullut huono-olo.
Onko Sinua
35
437
Vastaukset
Ei ole kupattu, enkä usko kuppaukseen, mutta olen koko aikuisen ikäni käynyt luovuttamassa verta keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Veri on uudistunut nopeasti, koska hb-arvo on palautunut muutamassa päivässä, ja luovutus on luultavasti tehnyt itsellenikin hyvää. Harmi, että pitää lopettaa 65-vuotiaana.
Kukaties saatan alkaa tutkia kuppauskuvioitakin sen jälkeen. En muuten usko, että pintasuonissa kiertäisi sen huonompi veri kuin muuallakaan. Kertoisitko, mihin väite perustuu?- pisara-veren
Ei ole. Kävin usein luovuttamassa verta, kun se vielä kelpasi.
Parempi puoliso käy säännöllisesti. Kehuu aina, kuin hyvä ja kevyt olo siitä seuraa, ihan ruumiillisesti, kuin toki henkisestikin.
Varsinkin miesluovuttalille itrselleenkin se on erittäin terveellistä, mm. vähentäen tutkitusti sydäninfarktin vaaraa.- *sama
Täällä infoa verenluovutuksen edullisista vaikutuksista luovuttajalle.
Saajallehan se on usein ainut apu säilyä hengissä.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/verenluovutus hyvaksi sydamelle/a129510 - Kaupunkilainen
*sama kirjoitti:
Täällä infoa verenluovutuksen edullisista vaikutuksista luovuttajalle.
Saajallehan se on usein ainut apu säilyä hengissä.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/verenluovutus hyvaksi sydamelle/a129510Luovuttaisin mielelläni verta, ellei luovutuksesta seuraisi minulle niin huonoa oloa. Lähes joka kerta luovutuksen jälkeen olen meinannut pyörtyä, vaikka kuinka olisin ollut makuuasennossa puoli tuntia luovutuksen jälkeen. Tiedän, ettei pyörrytys ole vaarallista, mutta niin epämiellyttävää se on, että olen lopettanut luovuttamisen.
Kaupunkilainen kirjoitti:
Luovuttaisin mielelläni verta, ellei luovutuksesta seuraisi minulle niin huonoa oloa. Lähes joka kerta luovutuksen jälkeen olen meinannut pyörtyä, vaikka kuinka olisin ollut makuuasennossa puoli tuntia luovutuksen jälkeen. Tiedän, ettei pyörrytys ole vaarallista, mutta niin epämiellyttävää se on, että olen lopettanut luovuttamisen.
Olen kuullut, että pyörrytys on tavallista luovuttajilla, joilla on luonnostaan matala verenpaine. - Valitettavasti en kuulu siihen joukkoon, ja olen voinut jatkaa matkaa samantien ellen ole pysähtynyt nautiskelemaan tarjoiluista.
- O - O
Valitettavasti 60-vuotiaana ei pääse enää aloittamaan verenluovutusta, mutta nuoremmille kannattaa suositella.
Lisätietoja löytyy osoitteesta www.veripalvelu.fi- kipusisar
Sama asia hoituu myös kuppauksella, tosin kupattavaa verta ei poistu sitä 400ml joka verenluovutuksessa poistuu elimistöstä. Mutta apu se on pienikin poistuma.
Jokainen valitsee itselleen sopivat metodit oman mielensä mukaan.
SPR veri on varsin kallista ulosmyyntinä, valmistetaan usean sorttisia valmisteita. - ?+?+?
kipusisar kirjoitti:
Sama asia hoituu myös kuppauksella, tosin kupattavaa verta ei poistu sitä 400ml joka verenluovutuksessa poistuu elimistöstä. Mutta apu se on pienikin poistuma.
Jokainen valitsee itselleen sopivat metodit oman mielensä mukaan.
SPR veri on varsin kallista ulosmyyntinä, valmistetaan usean sorttisia valmisteita.Märkäkuppauksessa verta poistuu tavallisesti 300–600 ml, eli suunnilleen saman verran kuin verenluovutuksessa, kertoo Wikipedia.
Kuulemani mukaan, jos HB on kovin korkea, voi esim. terveyskeskuksessa poistattaa vertaan, kun ikä estää nomaalin verenluovutuksen.
Kun olet kerran ammattilainen, pitäneekö tuo väite paikkansa.
Käydessään säännöllisesti luovuutamassa, saa ainakin tutkituttua verensä tarkkaan.
- huuhaahuuu
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/33251
Tässä on väitös kuppauksesta Helsingin Yliopistossa, eikä mitään lääketieteellistä
näyttöä löytynyt kuppauksen parantavista ominaisuuksista.
Uskoa saa ja rahaa voi jaella kelle vaan.- Lorena*
Tästä tullaankin sopivasti miten vaihtoehtoinen terveydenhuolto hyvinvointivaltion terveysmarkkinoilla toimii. Tästä sitä on kättä väännetty pitkin ja poikin. Lääketiede perustuu tutkimukseen ja sitä pidetään hyvin korkeatasoisena jota se myös on.
Vaihtoehtolääkintä perustuu psyyke/sooma ulottuvuudella fyysisiin ihon pinnallisiin hoitomuotoihin joita on tarjolla varsin monilla alueilla. Fysioterapia on yksi yleisemmistä hoitomuodoista joita käytetään lääketieteellisten hoitojen jatko hoitoina. Psykoterapiat vaikuttavat henkisen alueen kautta mielen eri ongelmiin, antavat elinvoimaa myös paranemisprosessiin.
Vaihtoehtoisia hoitomuotoja on tutkinut Itä-Suomen Yliopiston vaihtoehtolääkinnästä väitellyt nykyisin terveyssosiologian professori Tuula Vaskilampi.
On todettu näiden kahden tieteen alan täydentävän toisiaan ei siis sulje pois toisen alueen tietämystä ja tutkimuksia.
http://www.uef.fi/kttravi/blogi/-/blogs/tuula-vaskilampi-professori-terveyssosiologia
- hurjaluonto
Puhut hoitomuodosta, mutta kuppaus ei paranna ketään, joten hoitona turha.
Ymmärrettävää on, että joillekin onnettomille kuppaus voi tuottaa mielihyvää olla jopa hauskaa. Ruumiin silpominen ja viiltely kuuluu samaan hyvää mieltä tuottaviin kokemuksiin, koska siinäkin veri virtaa ja mieli seestyy joidenkin mielestä.
Jotkut tuhoavat tervettä kehoaan lisäravinteilla ja eläinrasvoilla ja monilla muilla tavoin ja saavat KAI siitä tyydytystä. Fakiirimattoa rakastetaan sekä sotimista.
Terapia on monille läheisyyttä, korvaa ihmiskontaktien puutteen.
Me ihmiset nautimme kovin erilaisista asioista. - Iilimato must!
Kaikkea tulee kokeilla, jos mielii, olen sitä mieltä
Käyn parin vuoden välein kupattavana ja välivuonna käy iilimatoimussa Pärnussa.
Huonoa oloa ei ole tullut minään kertana.
Edellä olevat hoitomuodot ovat vuosisatoja vanhoja hyviksi havaittuja ja koettuja.- iili
Aikaa taaksepäin selatessa joskus vielä 1800-luvun loppupuolella käytettiin iilimatoja esim hammassäryssä. Kesäisin säilöttiin iilimatoja purkkiin josta sitten otettiin mato ja istutettiin imemään särkevän hampaan juuresta pöpöjä pois -----kerrotaan auttaneen ilman jälkioireilua.
- höpinöitä riittää
Onhan se hyvä, että höynäyttäjille löytyy höynäytettäviä.
Minun elinaikanani eivät naiset ole polttaneet piippuakaan, joten aihe on minulle ihan liian vanhanaikainen.
Äitinikään ei koskaan moisesta kertonut omalla kohdallaan.
Mutta meillä olikin nykyaikainen, sivistynyt perhe.
Kaikki haavat peitimme aina Basimysiinillä, ja meilllä ei viillelty tahallaan, emme me lapsetkaan.
H.- Lorena*
Silloin kun olimme nuoria ja kauniita tai komeita, kaikki pahat tavat tekivät tuloaan. Joku hurahti totaalisesti rasvalettiseksi rokkariksi, myönnän ihailleeni yli kaiken Elvistä - sama tauti jatkuu edelleen.Rasvaletit olivat pelättäviä panijoita joilla ylähuulen alla oli
nuuskasta tehty mössö, siksi ne näyttivät töröhuulilta.
Kyllä vanhat muorit imivät piippua ihan innoissaan jossa oli itse kasvatettua tupakkaa. Ajan patinoimat vanhat herrat tupruttelivat sikaareita joita tuli Ameriikan pakettien mukana kuten pappani.. Naisille ja lapsille oli kaakao jauhetta josta valmistettiin maitoon keitettyä kaakaota.
Ne ajat ovat menneet ja olleet joskus on hauska muistella menneitä aikoja jotka ovat tänään historiaa.
jk. Kehotan tutustumaan vaihtoehtoiseen lääketieteeseen ja sen moni ilmeisiin hoitomuotoihin. Kuuluuko kuppaus tai akupunktio vaihtoehtoisiin vai ei on kysymysmerkki, koska vaihtoehtoisissa hoitomuodoissa on periaatteena, ihon pintaa ei rikota. Yleisin käytetty hoitomuoto on hieronta sekä fysioterapian hoitomahdollisuudet. Hoitotilanteessa on hoitaja koko ajan mukana psyyke/sooma alueilla. Moni purkaa pahan olonsa terapeutille senjälkeen voi taas hymy olla aurinkoisempi. Lorena* kirjoitti:
Silloin kun olimme nuoria ja kauniita tai komeita, kaikki pahat tavat tekivät tuloaan. Joku hurahti totaalisesti rasvalettiseksi rokkariksi, myönnän ihailleeni yli kaiken Elvistä - sama tauti jatkuu edelleen.Rasvaletit olivat pelättäviä panijoita joilla ylähuulen alla oli
Kyllä vanhat muorit imivät piippua ihan innoissaan jossa oli itse kasvatettua tupakkaa. Ajan patinoimat vanhat herrat tupruttelivat sikaareita joita tuli Ameriikan pakettien mukana kuten pappani.. Naisille ja lapsille oli kaakao jauhetta josta valmistettiin maitoon keitettyä kaakaota.
Ne ajat ovat menneet ja olleet joskus on hauska muistella menneitä aikoja jotka ovat tänään historiaa.
jk. Kehotan tutustumaan vaihtoehtoiseen lääketieteeseen ja sen moni ilmeisiin hoitomuotoihin. Kuuluuko kuppaus tai akupunktio vaihtoehtoisiin vai ei on kysymysmerkki, koska vaihtoehtoisissa hoitomuodoissa on periaatteena, ihon pintaa ei rikota. Yleisin käytetty hoitomuoto on hieronta sekä fysioterapian hoitomahdollisuudet. Hoitotilanteessa on hoitaja koko ajan mukana psyyke/sooma alueilla. Moni purkaa pahan olonsa terapeutille senjälkeen voi taas hymy olla aurinkoisempi."Lorena*"
Hyvä luoja!!
Sinun pitäisi tuntea minut jo.
Minä nuuskasin nuoruudessani.
Noh, en usko että tuota luonnonuskontojuttua minulle tarkoitit.
Töröhuulet ovat tulleet taas muotiin.
Kumma kyllä, nyt naisilla.
H.- bloodsweatandtears
Lorena* kirjoitti:
jk. Kehotan tutustumaan vaihtoehtoiseen lääketieteeseen ja sen moni ilmeisiin hoitomuotoihin. Kuuluuko kuppaus tai akupunktio vaihtoehtoisiin vai ei on kysymysmerkki, koska vaihtoehtoisissa hoitomuodoissa on periaatteena, ihon pintaa ei rikota. Yleisin käytetty hoitomuoto on hieronta sekä fysioterapian hoitomahdollisuudet. Hoitotilanteessa on hoitaja koko ajan mukana psyyke/sooma alueilla. Moni purkaa pahan olonsa terapeutille senjälkeen voi taas hymy olla aurinkoisempi.Kampaaja/parturi on usein paras terapeutti, kuin hieroja/kosmetologikin. Hänelle avautuvat kaksihaaraiset hiukset ja kaksijakoiset mielenpolut.
Silmät ummessa voi loruta kaikkea, mitä mieleen juolahtaa.
Kupanneet ovat minua vain itukat, mutta verta luovutin niin kauan kuin se kelpasi.
Lääkityksen lisäännyttyä ei ole enää mahdollista, vaikka ryhmäni olikin hyvin haluttu harvinaisuudessaan.
Mieheni luovuttaa sitäkin urheammin, 6 x vuodessa.
Miehillehän verenluovutus on itselleenkin erittäin terveellistä. bloodsweatandtears kirjoitti:
Kampaaja/parturi on usein paras terapeutti, kuin hieroja/kosmetologikin. Hänelle avautuvat kaksihaaraiset hiukset ja kaksijakoiset mielenpolut.
Silmät ummessa voi loruta kaikkea, mitä mieleen juolahtaa.
Kupanneet ovat minua vain itukat, mutta verta luovutin niin kauan kuin se kelpasi.
Lääkityksen lisäännyttyä ei ole enää mahdollista, vaikka ryhmäni olikin hyvin haluttu harvinaisuudessaan.
Mieheni luovuttaa sitäkin urheammin, 6 x vuodessa.
Miehillehän verenluovutus on itselleenkin erittäin terveellistä."bloodsweatandtears"
Miehet, yleensäkin, luovuttavat pitempään, jos eivät sitten liho holtittomasti, kuten minä aikanaan.
DB2 pilasi kaksikin luovutushommaa, toinen kyllä korjattiin lääkkeillä, mutta toisen sai unohtaa, lääkkeillä syy siihenkin.
Surkeinta on, jos verenkuvani saadaan kuntoon, estää ikä sen toisen luovutuksen.
Ei ole enää muuta myytävää kuin sokerimittarit ja vajaa purkki Marevania.
Ehkä joku murhaaja ostaa nuo Marevanitkin.
Minulla on vain parturi, toistaiseksi.
Asiallisesti kirjoitit.
H.- bloodsweatandtears
hunksz kirjoitti:
"bloodsweatandtears"
Miehet, yleensäkin, luovuttavat pitempään, jos eivät sitten liho holtittomasti, kuten minä aikanaan.
DB2 pilasi kaksikin luovutushommaa, toinen kyllä korjattiin lääkkeillä, mutta toisen sai unohtaa, lääkkeillä syy siihenkin.
Surkeinta on, jos verenkuvani saadaan kuntoon, estää ikä sen toisen luovutuksen.
Ei ole enää muuta myytävää kuin sokerimittarit ja vajaa purkki Marevania.
Ehkä joku murhaaja ostaa nuo Marevanitkin.
Minulla on vain parturi, toistaiseksi.
Asiallisesti kirjoitit.
H.Ylipaino ei ole mikään estävä tekijä verenluovutuksessa. Mistä sen keksit?
Edessäni makaa eräs sen faktan todistaja.
Kiitän ja kunnioitan saamastani kunnianosoituksesta.
Usein on piiskaakin tullut.
;))
Ei ole, enkä usko koko veren kuonaisuuteen. Huuhaata koko juttu.
En usko kuppaukseen.
Mieluummin painottaisin terveitä elämäntapoja ja raikasta antioksidanttista ruokavalioa, veren parannukseen.
Miksi kupata jos veri ei ole huonoa.
Eikä yksi tai kaksi kuppausta ketään paranna jos lähtökohdat ovat huonoja ?- ...
Not.
En oikein usko kuppaukseen. Sen sijaan olen ihmetellyt verenluovutusten ikärajaa. Eläkeläisiä kyllä piisaa, elikkäs verta pitäisi löytyä. Itserakkaat suuret ikäluokat kai pihtaa sitäkin, niille pitäis kyllä veripalvelusta aina löytyä verta, mutta ei ne ite sitä ainakaan luovuta.
Yks, kohtuullinen tekosyy ilmeisesti on, että vanhat ihmiset vetää jokatapuksessa ties mitä lääkkeitä, ei niiden verestä saa kuin plasmaa. Mutta kun kaikki ei vedä napsuja, miksei sitäkään asiaa voi testata?
=DW="..."
Vanhentuneen ihmisen tuotoksia ei enää niele vessanpyttykään.
Olet oikeassa, jotain asenteellisuutta siinä on.
Siksi varmaan luonnossakin naaraat valitsevat komeimmin koreilevan uroksen.
Varsinkin hyvin pukkailevan.
Siksi urokset tuppaavat pukkailemaan.
Jopa viimeiseen asti.
H.
- kupattu on!
Kerran statissa!
Olin vähä huppelisa,
ja yks jätkjä yritti mupata.
Eipä onnistunu, ei! - Lorena*
Tosi hauska nimimerkki "bloodsweatandtears lienee vapaasti luettavissa , "verimakeaakyyneleitä!"
Kun ikää tulee aineenvaihdunta alkaa hidastumaan jo alle 50v, siitä johtuu pieni pyöristyminen. Ajatellaanko 65v veren olevan jo niin paljon kulahtanutta ettei ole tarpeen sitä varastoida. Luovutetusta verestä testataan tosi monta asiaa. Lentävä lause oli luovuttajien keskuudessa "kävin testauttamassa onko minulla HIV!" Luovutettu veri testataan todella tarkasti.
Pääasia piti oleman, miksi pitäytyä vain yhteen eli kuppaukseen vaikka vaihtoehtoinen terveydenhuolto sisältää monia muitakin ja hyväksi todettuja hoitomuotoja.
Illalla menen taas hakemaan uutta potkua v äsyneisiin niska-hartia seudun lihaksiin, mistäs muusta kun saunasta vihdon koivuvastalla kireitä lihaksia ja jo taas tuntuu olo kuin nuorella tytöllä. Eräillä on onni katsella elokuun kuutamoa laiturilla mielitiettynsä kanssa saunomisen jälkeen, unelmoida, suunnitella tulevaisuutta.
Paljon voi tehdä itsekin oman hyvinvoinnin lisäämiseksi, ei aina tarvitse mennä koululääketieteilijältä hakemaan hoitomääräystä. Oman järjen käyttö on sallittua myös itsehoidon rintamalla.
Vaikka tuon aika voimakkaasti esille itsehoitoa, on totta Suomessa koululääketieteellinen terveydenhoito ja -huolto on korkeatasoisen lääkärikoulutuksen ansiosta varsin korkealla tasolla. Lääkäreiden määräämät hoidot ovat aiheellisia toteuttaa, niitä ei pidä laistaa.- --------------------
Valitettavasti sinun käännöksesi englannista on täysin väärin ja suomen kirjoituskin ontuva virheineen.
Viisautta olisi vaieta, kun ei tiedä - Lorena*
-------------------- kirjoitti:
Valitettavasti sinun käännöksesi englannista on täysin väärin ja suomen kirjoituskin ontuva virheineen.
Viisautta olisi vaieta, kun ei tiedä-----
Jospa kirjoittaja on kahden maan kansalainen. Kun aina moitit tässä luettavaa, linkki kopsattu 70 palstalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/661249 - bloodsweatandtears
Vaihtoehtoista terveydenhoitoa olen harrastanut koko iäisen ikäni. Tarkasti todessa pitäytyen, en heittäytyen minkään hurmahengen vietäväksi.
Olen käynyt akupunktiossa, hieronnassa, lymfassa, syönyt tai jättänyt syömättä mitä milloinkin, kuivattanut koivunlehtiä, sun muita kasveja talvi-iltojen teeksi.
Olen paastonnut, karpannut, meditoinut, lukenut lukemattomia kirjoja terveyden alalta.
Olen ollut luostaistuotekauppojen hyvä asiakas. Ostanut purkin poikineen. Usein vain jääneet alkuinnostuksen jälkeen syömättä.
Olen viljellyt yrttejä, olen idättänyt itusia, juonut porkkanamehua, hörppinyt kalanmaksaölyä, syönyt vitamiineja ja hivenaineita.
Olen, olen ja olen.
Ja aina vain pitäisi.
Laiturin nokassa olen minäkin miettinyt elämän saloja, yhdessä ja yksinään.
Siellä, jos missä, jäsentyy maailman tärkein muusta turhuudesta.
Onkien, ihan sama, koukulla tai ilman. :))
Sanoo hän, kippaillen kupistaan karpalomehua, se kun on niin terveellistä.
. - minämies
hunksz kirjoitti:
Lorena*
Verta, Hikeä ja kyyneleitä...
Sweet olisi kultaseni.
H.Kuka kysyi minua?
http://www.youtube.com/watch?v=-rjMB0JotHM
- Ruutia
Ei ole, eikä tulla, jos järjissäni selviän loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5501797Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18877- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729- 63715
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2707- 63676
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74628- 65543