Jotkut korostavat kylmän kiven, saturnuksen, päivää (la, saturday), kun sitävastoin toiset palvovat aurinkoa niin sanoakseni. Tarkoitan tietenkin sunnuntaita pyhäpäivänä, Sunday, Auringonpäivä. No, hengellisesti ajatellen lauantai on - kukaan ei sitä kiistä: sapatinpäivä ja sunnuntai on useimpien kristittyjen omaksuma lepopäivä.
Mutta tulkinnoista puheenollen - toiset sanoo ihmiskunnan joskus palvoneen Aurinkao, joku väittää, että nykyajassakin palvotaan Aurinkoa ihan päivänäkin eikä vain grillaamalla omaa lihaa. Minä olen vakuuttunut ja todistunut siitä, että Auringon palvominen on vasta edessäpäin. Kas, vilpittömälle tiedonhaluiselle Sana sen paljastaa . . .
Ilm. 21:23
Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan
kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
Oikee tulkinta Auringonpalvonnasta !
10
88
Vastaukset
- Eskatologi
Joos. 10:13
Ja niin aurinko pysyi paikallaan ja kuu oli liikkumatta, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Näin on kirjoitettuna Oikeamielisen kirjassa. Aurinko seisahtui taivaan laelle kokonaiseksi päiväksi eikä kiirehtinyt laskemaan.
Täältä löytyy koko vavisuttava stoori - - Jumalan kutsuma ja valitsema ihminen voi jopa auringon alistaa!
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joos. 10:1&rnd=1343763586459
Jos aurinko sammuisi, olisimme 10 minuutin päässä kuolemasta jokainen. On syytä kunnioittaa aurinkoa Jumalan armon aurinkona, jonka hän suosiollisesti antaa paistaa niinkuin Sana sanoo yhtä lailla jumalisille kuin vailla Jumalaa oleville. Emme voi liian paljon arvostaa auringon valoa ja lämpöä.
teidän
Eskatologi ARKISTOSTANI löysin tänään Uuden Tien kirjoituksen 29.2.1996, kirjoittanut Erkki A Miettinen Kuopiosta. Hän kertoo saaneensa profetian Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Ylösotto tapahtui vaivanajan alkaessa ja hän kysyi, jääkö tänne uskovia vaivaan. Herran ääneksi tulkittu sisäinen ääni sanoi puolet uskovaisista olevan valvomattomassa tilassa ja jäävän tänne - aivankuin kertomuksessa 10 neitsyestä.
KARITSAN HÄISTÄ jääneet alkavat tuskaisesti rukoilla, ne heistä, "jotka vahvana pysyvät loppuun asti" ja he tulevat surmatuiksi nälänhädällä kun eivät voi ostaa ja myydä tai kidutukseen tahi miekkaan. Niin heistä tulee se valkopukuinen joukko, jota Johannes kummastelee Ilmestyskirjassa.
Ilm. 7:14
Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat
päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne
Karitsan veressä.
Mistä saisi vahvistusta mainitsemalleni tulkinnalle, jonka olen Raamatusta itsekin omaksunut jo vuosia sitten? Tarkkaavaiselle on apua tästä:
Ilm.6:9-11 kaksi joukkoa marttyyrejä, toinen joukko kaiketi ahdistuksen ajasta.
Ilm. 20:4 "niiden" JA "niiden"
Ilm. 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Ne jotka eivät kuulu edes valvomattomien neitsyeiden joukkoon, ovat näitä:
Ilm. 9:20
Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
JA VOISIKO JUMALA OLLA NIIN JULMAN EPÄOIKEUDENMUKAINEN, ETTÄ HYLKÄISI PUOLET USKOVAISISTA VAIN SIKSI, ETTÄ HÄNEN TULLESSAAN SATTUIVAT OLEMAAN VÄSYNEITÄ JA VALVOMATTOMIA? Eri asia ovat ne, jotka ovat sanoneet ei Jumalan kutsulle, eivätkä siis edes tahdo hänen seuraansa.
antti- Varpuasta kotoisin
ts. Antti.
Onko raamatullisesti tuossa ajatuksessasi ylösottoja kaksi?
Valvovat kristityt
ja
marttyyriuden kautta valvomattomat?
Kuinka luen tulkinnan?
Helluntaissa on kristityillä huoli ja pelko se, että ylösotto olisikin vasta vaivan ajan ollessa. Moni helpottuneena lukee sitä, että olisi ennen vaivanaikaa, koska
se helpottuneiden ajatuksessa on niin, että he ovat näitä valvovia neitseitä, eikä vainoja tarvitse pelätä. Varpuasta kotoisin kirjoitti:
ts. Antti.
Onko raamatullisesti tuossa ajatuksessasi ylösottoja kaksi?
Valvovat kristityt
ja
marttyyriuden kautta valvomattomat?
Kuinka luen tulkinnan?
Helluntaissa on kristityillä huoli ja pelko se, että ylösotto olisikin vasta vaivan ajan ollessa. Moni helpottuneena lukee sitä, että olisi ennen vaivanaikaa, koska
se helpottuneiden ajatuksessa on niin, että he ovat näitä valvovia neitseitä, eikä vainoja tarvitse pelätä.Tosi kyselijä:
## Onko raamatullisesti tuossa ajatuksessasi ylösottoja kaksi? ##
Ei ole kahta varsinaista ensimmäistä ylösnousemusta, uskovien ylösottoa.
Pedonemrkistä kieltäytyneiden marttyyreiksi joutuneiden joukko on koostuu niistä valvomattomista jälkijunassa henkensä uhraamalla pelastuneista, JOTAK EIVÄT SIIS EHTINMEET JA PÄÄSSEET MUKAAN KARITSAN HÄIHIN.
Mutta niinkuin on myöhästyneitä, niin oli myös ennakkotapauksia. Muistamme varmasti kaikki pitkäperjantain tapahtumat. Kun Jeesus antoi henkensä, järisi maa ja taivas salamoi ja - monet entisaikojen pyhät, ennustettuun Kristukseen ennalta toivonsa panneita, sai näyttäytyä Jerusalemin kaduilla ikäänkuin todisteeksi ja varmaankin sitten oikeasydämisen ryövärin tavoin paratiisiin menivät, eivätkä takaisin multaan. SITÄ EI KUTSUTA ERIKSEEN MUUKSI YLÖSNOUSEMUKSI NIINKUIN EI SITÄ JÄLJEMPÄÄ MARTTYYRIJOUKKOAKAAN.
Ja kukapa tietää vaikka nuo pitkäperjantaina nousseet olisivat hekin marttyyreja vanhan liiton ajoilta tai Jeesuksen syntymän ja kuoleman väliseltä ajalta. Monihan, tosin pikku lapsia mutta entäs sitten, koki kuoleman Jeesuksen takia, kun Herodes vihastui itämaan tietäjiin.
Matt. 27:50
Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".
antti
- Sapatin salaisuus
Adventisteille on sapatti viikottainen raamatullinen lepopäivä, koska se on se päivä josta Herra muistuttaa Sanassaan. Jos AnttiVKantola on erimieltä Raamatun Herran kanssa, niin esittäköön valituksensa Jumalalle.
2. Moos. 31:17
Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
3. Moos. 19:3
"Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
3. Moos. 19:30
Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Pelätkää ja kunnioittakaa minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.
3. Moos. 23:3
"Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, lepopäivä, pyhä kokouspäivä. Silloin ette saa tehdä mitään työtä, sillä sen päivän tulee olla Herran sapatti, missä sitten asuttekin.
3. Moos. 25:4
mutta seitsemäs vuosi on maan lepovuosi, Herralle pyhitetty sapatti. Silloin et saa kylvää peltoasi etkä leikata viinitarhasi köynnöksiä.
3. Moos. 26:2
Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Pelätkää ja kunnioittakaa minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.
5. Moos. 5:14
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
Neh. 13:19
Kun Jerusalemin porteilla alkoi sapatin aattona hämärtää, käskin sulkea portit ja kielsin avaamasta niitä ennen kuin sapatti oli päättynyt. Asetin omia palvelijoitani porteille valvomaan, ettei mitään tavaroita tuotaisi sapattina kaupunkiin.
Jes. 1:13
Lakatkaa jo tarjoamasta turhia uhrejanne, minä inhoan niiden savua! Uusikuu ja sapatti, kokoukset ja juhlat -- minä en siedä teidän pyhiä juhlianne ja pahoja tekojanne.
Jer. 17:22
Älkää viekö sapatinpäivänä mitään ulos taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä. Pyhittäkää sapatti, niin kuin minä käskin teidän isienne tehdä.
Mark. 2:27
Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
Mark. 6:2
Kun tuli sapatti, hän ryhtyi opettamaan synagogassa, ja häntä kuunnellessaan monet kyselivät hämmästyneinä: "Mistä hän on saanut tämän kaiken? Mikä on tämä viisaus, joka hänelle on annettu? Mitä ovat nuo voimateot, jotka tapahtuvat hänen kättensä kautta?
Luuk. 14:5
Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?"
Joh. 5:9
Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti.
Joh. 9:14
Oli sapatti, kun Jeesus teki tahnan ja avasi miehen silmät. [Joh. 5:9]## Adventisteille on sapatti viikottainen raamatullinen lepopäivä, koska se on se päivä josta Herra muistuttaa Sanassaan. Jos AnttiVKantola on erimieltä Raamatun Herran kanssa, niin esittäköön valituksensa Jumalalle. ##
EN TODELLAKAAN ole millään lailla sitä vastaan, että sapatti on lauantai. Toin vain tietämättömille tiedoksi, että lauantai on englanniksi saturday ja merkitsee suomeksi käännettynä saturnuksen päivää, niinkuin sunday auringonpäivää. Luonnollisesti Luojan luonnonkappaleitten mukaan sopii viikonlopun päivät nimetä maailmassa. HENGELLISESSÄ MAAILMASSA LAUANTAI ON SAPATTI JA SUNNUNTAI ON (useimmille) PYHÄPÄIVÄ.
En tiedä ketään joka väittäisi, ettei sapatinpäivä olisi nimenomaan lauantai ja etteikö se olisi tärkeä päivä, tärkein monille.
Vanhan liiton aikana juutalaiset eivät saaneet sapattina edes polttopuita kerätä.
Eivätkä tehdä ruokaa tai kävellä enemmän kuin sapatinmatka (n. 1,2 km).
4. Moos. 15:32
Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
ANKARUUS tietysti yhä on olemassa pyhäpäivien suhteen tai ainakin sapatin, mutta rangaistusta ei. Sillä rangaistus on jo täyttynyt. Kuolemanrangaistuksen oli tarkoitus viitata tuleviin Golgatan tapahtumiin.
## tekee muutenkin kaikkensa vesittääkseen Adventtikirkon opetuksia. ##
VASTAAN : Hyvin tiedät että olen valmis vaikkapa suosittelemaan adventtiseurakuntaa. Adventtikirkko toimii, on jo pitkään toiminut, hyvässä hengessä, eivätkä heidän eriävät opetuksensa mitenkään loitonna Kristuksesta, pikemminkin päinvastoin. Adventtileiri oli jälleen positiivinen, entistäkin miellyttävämpi kokemus ja kiitän siitä suuresti Herraa ja media7:aa.
alex-kasi, kirjoitti:
"Jumala on AINOA jolla on täysin oikea oppi itsessään"
Paavali mainitsee "Kristuksen opin", mutta edes hän ei laske mitään oppien varaan vaan Kristuksen tuntemiseen. Jumala ei ole kehitellyt mitään oppia itsestään. Hän TOTEUTTAA rakkautta ja armoa, varsinkin senjälkeen, kun Jeesus täytti lain ja oikeudenmukaisuuden vaatimukset.
Mikään oppi ei lähennä Isään vaan Kristuksen tunteminen sen tekee. Kirkastuminenkaan tai valaistuminen ei ole mikään oppi vaan tietynlaista toteutumista, vaikutusta tai toimintaa.
Joh. 17:1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut.
antti- niin näinhän se on
AnttiVKantola kirjoitti:
## Adventisteille on sapatti viikottainen raamatullinen lepopäivä, koska se on se päivä josta Herra muistuttaa Sanassaan. Jos AnttiVKantola on erimieltä Raamatun Herran kanssa, niin esittäköön valituksensa Jumalalle. ##
EN TODELLAKAAN ole millään lailla sitä vastaan, että sapatti on lauantai. Toin vain tietämättömille tiedoksi, että lauantai on englanniksi saturday ja merkitsee suomeksi käännettynä saturnuksen päivää, niinkuin sunday auringonpäivää. Luonnollisesti Luojan luonnonkappaleitten mukaan sopii viikonlopun päivät nimetä maailmassa. HENGELLISESSÄ MAAILMASSA LAUANTAI ON SAPATTI JA SUNNUNTAI ON (useimmille) PYHÄPÄIVÄ.
En tiedä ketään joka väittäisi, ettei sapatinpäivä olisi nimenomaan lauantai ja etteikö se olisi tärkeä päivä, tärkein monille.
Vanhan liiton aikana juutalaiset eivät saaneet sapattina edes polttopuita kerätä.
Eivätkä tehdä ruokaa tai kävellä enemmän kuin sapatinmatka (n. 1,2 km).
4. Moos. 15:32
Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
ANKARUUS tietysti yhä on olemassa pyhäpäivien suhteen tai ainakin sapatin, mutta rangaistusta ei. Sillä rangaistus on jo täyttynyt. Kuolemanrangaistuksen oli tarkoitus viitata tuleviin Golgatan tapahtumiin.
## tekee muutenkin kaikkensa vesittääkseen Adventtikirkon opetuksia. ##
VASTAAN : Hyvin tiedät että olen valmis vaikkapa suosittelemaan adventtiseurakuntaa. Adventtikirkko toimii, on jo pitkään toiminut, hyvässä hengessä, eivätkä heidän eriävät opetuksensa mitenkään loitonna Kristuksesta, pikemminkin päinvastoin. Adventtileiri oli jälleen positiivinen, entistäkin miellyttävämpi kokemus ja kiitän siitä suuresti Herraa ja media7:aa.
alex-kasi, kirjoitti:
"Jumala on AINOA jolla on täysin oikea oppi itsessään"
Paavali mainitsee "Kristuksen opin", mutta edes hän ei laske mitään oppien varaan vaan Kristuksen tuntemiseen. Jumala ei ole kehitellyt mitään oppia itsestään. Hän TOTEUTTAA rakkautta ja armoa, varsinkin senjälkeen, kun Jeesus täytti lain ja oikeudenmukaisuuden vaatimukset.
Mikään oppi ei lähennä Isään vaan Kristuksen tunteminen sen tekee. Kirkastuminenkaan tai valaistuminen ei ole mikään oppi vaan tietynlaista toteutumista, vaikutusta tai toimintaa.
Joh. 17:1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut.
anttiNiinhän se on että ei Jumala muistuttanut sen enempää auringonpäivästä kuin saturnuksen päivästäkään.. vaan Herran sapatista. Eiköhän se ollut katolinen kirkko joka "muistuttaa" auringonpäivästä viikottaisena lepopäivänä.
- Tämä mies
Tai miksi AVK, kutsuu Herran sapattia "saturnuksen päiväksi" ja tekee muutenkin kaikkensa vesittääkseen Adventtikirkon opetuksia. AVK käy adventistien leireillä "lämmittelemässä" mutta palaa takaisin omaan kolkkoon harmauteensa kun leiri on ohi.
- Vakuuttunut
Antti on vakuuttunut että auringon palvontaa ei ole vielä ollut ? mikä ihmetyttää ... sillä eihän kenenkään tarvitse muuta kuin lukea historiaa niin tietää että auringonpalvonta oli erittäin suosittu uskonto jo tuhansia vuosia sitten.
Njaa - minä omalta kohdaltani näen tämän asian siten, että pohjimmiltaan tässä(kin) on kysymys tätä maailmaa hallitsevan politiikan ja raamatullisen opetuksen sekoituksesta - eräänlaisesta kompromissista jossa Raamatun opetuksia on muutettu ja mukautettu muihin maailmassa vallitseviin uskonnollisiin oppeihin.
On helppo ymmärtää että vääriä oppeja on vaikka kuinka paljon - sillä kaikki mikä ei ole oikeaa on väärää.
Esimerkkinä taas tuo 5 5=10 joka kuvaa sitä mikä on totta - ja kaikki muut vastaukset ovat luonnollisesti vääriä.. ja niitä voi olla vaikka kuinka monta. Jotkut voivat olla kovinkin lähellä oikeaa ...esimerkiksi 10,05..
Uskonnollisesti katsoen olisi tavallinen virhe, että sanotaan vastauksen olevan 55 - sillä siltä se voisi näyttää... :) - sanotaan että tietysti se on 55 - 5 ja 5 ...
Jumala on AINOA jolla on täysin oikea oppi itsessään - sitä kutsutaan monilla nimillä, sellaisilla kiuin "totuus", "Jumalan tahto", "Jumalan viisaus", "Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus" ja niin edelleen ... tai niinkuin Jeesus opetti ja kehoitti meitä etsimään "Jumalan vanhurskautta"..
Auringonpalvonta on historiallinen fakta jota ei kukaan vakavissaan voi kieltää - se on myöskin uskonto jonka esimerkiksi monet Egyptin Faaraot istuttivat maahansa.
Kuvaavaa on että Pietarin kirkon edessä on tori (aukio) joka muodostaa länsi-itäsuunnassa litistyneen ellipsin, jonka keskellä on Rooman hallitsijan Caligulan vuonna 37 Roomaan tuoma egyptiläinen obeliski. Obeliskin jonka korkeus on 25,5 metriä seisoi alun perin Caligulan tai Neron kilpa-ajoradan (circus) keskikorokkeella. Se siirrettiin kuitenkin paavi Sixtus V:n käskystä nykyiselle paikalleen 1586, ja kirkon edessä oleva tori (tai niinkuin Wikipedia sitä kutsuu "aukio") suunniteltiin tämän entisen epäjumalanpalvonnassa käytetyn obeliskin ympärille.
Obeliski piirtää yhä tänäänkin vuosittain varjollaan merkin jota Paavi ja katoliset ja myös luterilaiset papit kantavat mukanaan suorittaessaan jumalanpalveluksiaan. Kehä jonka sisällä on risti.
http://www.youtube.com/watch?v=G5gfQ_HtlQs&feature=related
Joka ei jaksa katsoa koko videota voi akaa 2 min 40 sekuntia alusta jossa tulee esiin kuinka aurinkon langettama varjo määrättyinä vuodenaikoina piirtää varjollaan paaville merkkinsä..
aika kiinnostava tämäkin ...
http://www.youtube.com/watch?v=9GNlqQf7KuM&feature=relmfu
.........
Näin siis Egyptistä tuotu kivestä tehty ja epäjumalanpalvonnassa käytetty obeliski palvelee nyt "kristinuskoa" ja on siis palvellut jo vuosisadat.
Totuus on, että kaikki kompromissit ovat tehneet suurimmasta osasta kristinuskoa vähintäänkin epäraamatullisen uskonnon, johon ei kukaan edes oikestaan tosissaan usko.
Suurin pakanuudesta saatu harhaoppi joka on solutettu kristinuskoonkin on usko "kuolemattomuuteen synnissä" - eli vajavaisuudessa - ei haluta nähdä tai tunnustaa sitä Raamatun totuutta että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus itsessään ja kukaan joka ei elä Jumalan yhteydessä ei voi itsestään olla iankaikkinen.
Jeesus kulki kerran 2000 vuotta sitten Israelissa ja opetti ihmisille totuutta - eli Jumalan tahtoa - mutta kuinka moni halusi kuulla totuuden sanoja ...kuinkas onkaan tänään??
Kuinka monet ovat kiinnostuneet totuudesta jota meidän tulee etsiä ENSIN ??..
Se totuus ei ole spiritismiä tai hokkuspokkusta, ei lattioilla konttaamista tai kiihkoilua vaan Jumalan tahdon ymmärtämistä. Esimerkiksi sen ymmärtämistä että joka tahallaan puhuu valhetta - ei ole totuudessa..
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482