Ratsastustalli Uudeltamaalta aloittelija-aikuiselle

Tätiratsastajaksiko?

Tarkoitukseni on aloittaa ratsastaminen nyt tänä syksynä. Mitä tallia te suosittelisitte?

Olen jo yli kolmekymppinen, ja ratsastuksen olisi tarkoitus olla mukava harrastus. Kilpailemiseen en koe kiinnostusta. Minulle riittäisi mukava yhteistyön tekeminen hevosen kanssa.

Hoitaisin myös mielelläni hevoseni ennen tuntia ja tunnin jälkeenkin. Voisin myös esim. kerran viikossa käydä vaikka hevosta hoitamassa, jos jokin talli aikuisen hevoshoitajan huolisi :) Mielelläni olisin myös mukana muussakin tallin toiminnassa. Olisi mukavaa, jos talli olisi pienehkö ja tallin tunnelma rento ja avoin. Tärkeää minulle on myös, että hevoset voivat tallilla hyvin.

Mistä siis löytyisi tällainen matalan kynnyksen mukava, miel. pienehkö talli (max. 70 km:n päästä Helsingistä mieluummin länteen kuin itään), jossa tällainen tätiratsastaja pääsisi nauttimaan hevosharrastuksesta- ja vielä mukavaan hintaankin?

(Vai ovatko vaatimukseni kohtuuttomia?)

18

3145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätiratsastajaksi?

      Lisäilen vielä:
      Voisin toki harkita myös jonkun yksityisellä hevosella ratsastamista eli siis ymmmärtääkseni jonkinlaista vuokraamista (?), kunhan samaisella tallilla voisi osallistua tunneille. Tämä taitaa kuitenkin olla vähän liian korkealentoinen haave, sillä tuskinpa kukaan hevosen omistajista antaisi aloittelijalle hevostansa. Vai?

    • :)

      Vihdin Ratsutalli täyttää kaikki sun toiveet!

    • Jooooops

      Vihdin ratsutalli vaikuttaa nettisiujensa perusteella aika mukavalta.. Hieman jäin tuota hintatasoa pohtimaan: irtotunnin hinta 33 e tuntuu jotenkin kovalta, kun matkaa Helsingistä on.

      • Löytö

        Mallun talli on poikkeuksellisen mukava paikka. Siellä kaikki kohdallaan. Itse olen tyttäreni kanssa kilpailuttanut useita alueen talleja. Tähän olemme tykästyneet ;)


    • hepul

      Hei etsin saman laista tallia! toivottavasti joku jonkun tietäisi :) ratsastus harrastus uudelleen olisi mieleistä!

      • Tyytyväinen ja vaat

        Mallun talli Hyvinkäällä. Suosittelen;)


    • Aikuisratsastaja

      Mäntsälän Ratsastuskoululla on loistava opetus.Pieni talli,mukava henkilökunta ja ratsastajat

    • vinkki

      WWW.jetantalli.fi

    • .....

      Espoon ratsastustalli on hyvä paikka, vaikka aika hintava 40/h. Opetus on kuitenkin hyvää ja opettaja todella mukava, mutta osaa vaatiakkin. En tiedä hoitaja asioista mitään, sillä käyn vain tunneilla. Hyvää tuolla on kuitenkin se, että saa itse laittaa hevosen kuntoon jolloin saa myös viettää aikaa hevosen kanssa ennen tuntia. Nyt maanantaisin on myös tulossa pienryhmätunteja ja hevosten vuokrausta. Kannattaa katsastaa nettisivut.

    • Tätiratsastaja

      Tolkinkylän ratsastuskoulua suosittelen. Olen itse käynyt monta vuotta siellä. Pieni ja lämminhenkinken talli jossa hevoset ja asiakkaat voivat hyvin. Hoitajat eivät "omi" hevosia itselleen, vaan hepat saa itse hoitaa ennnen ja jälkeen tunnin, mutta apuakin kyllä saa. Hoitajaksi pääse helposti. Mutta ei tarvitse edes olla hoitaja, muutenkin voi vaan mennä tallile ja kysyä olisikos jotain hommia. Esim: heppojen vienti tai haku laitumelle/tarhaan, ruokkimista, hevosten pesua, metsässä taluttelua,hevosten tunnille laittoa, keväällä ruohon syöttelyä, ja ihan mitä muuta vaan keksii. senioreille on omat tunnit, ja ne ovat todella laadukkaita, mutta tavallaan rentoja ja oppilaiden toiveita kuunnellaan. maasto,este,koulu, ilmansatulaa ja toivetunteja järjestetään. kerran kuukaudessa on myös harjoituskilpailuja, joissa on ihan sama miten pärjää, nehän ovat harjoitukset. tallilla siis mukava henkilökunta ja hevosia löytyy pikkuponeista 170 senttisiin jättiläisiin. mukava pieni talli, heppoja taitaa olla 19. talli on siis vantaalla maalaismaisemissa

    • htshtg

      Tolkinkylää suosittelen!

      • joku

        Juu Tolkinkylän ratsastus koulua suosittelen mäkin jos pienempää tallia etsiskelet! Tolkkarissa on paljon kilttejä ja taidokkaita hevosia. Ilmapiiri on hyvä. Tosin tallissa on myös omahyväisiä, itsekkäitä ja hoitsunsa omivia hoitajia mutta itse hoitajana pyrin olemaan mahdollisimman ystävällinen ja auttavainen. Miinusta tulee kyllä kalleudesta ja siitä että alkeiskursseja on vain kesäisin. Mutta muuten on ihan mahtava paikka! Ps. Maneesi ja kenttä löytyy...


      • Niittis on paras<3
        joku kirjoitti:

        Juu Tolkinkylän ratsastus koulua suosittelen mäkin jos pienempää tallia etsiskelet! Tolkkarissa on paljon kilttejä ja taidokkaita hevosia. Ilmapiiri on hyvä. Tosin tallissa on myös omahyväisiä, itsekkäitä ja hoitsunsa omivia hoitajia mutta itse hoitajana pyrin olemaan mahdollisimman ystävällinen ja auttavainen. Miinusta tulee kyllä kalleudesta ja siitä että alkeiskursseja on vain kesäisin. Mutta muuten on ihan mahtava paikka! Ps. Maneesi ja kenttä löytyy...

        Ei,ei mikään noista ei oo hyvä:) Niittykulman ratsutila on kaikista paras!! Iso ryhmätunti max.6ratsastajaa 17€ tai pien ryhmä tunti n.20€,en tarkalleen muistahinnaatoja mutta löytyy osoitteesta:Niittykulmanratsutila.fi. Se on parastalli!!! Suosittelen:)


      • niittykulma is best
        Niittis on paras<3 kirjoitti:

        Ei,ei mikään noista ei oo hyvä:) Niittykulman ratsutila on kaikista paras!! Iso ryhmätunti max.6ratsastajaa 17€ tai pien ryhmä tunti n.20€,en tarkalleen muistahinnaatoja mutta löytyy osoitteesta:Niittykulmanratsutila.fi. Se on parastalli!!! Suosittelen:)

        niin, on olet ihan oikeassa :-)


      • ettäniin

        Niittykulmaa en kyllä suosittele, purevia ja potkivia hevosia ja poneja, monet lopettaneet kyseisen homman takia. Kukaan ei välitä vaikka sais minkälaisen osuman, sanotaan vaan että mitäs pelkäät ja alkeisratsastajille annetaan rodeoponeja, ei mitään vastuuntuntoa pitäjillä. Niin ja sairaita hevosia pidetään tunneilla. Joten ainakin vakuutus kuntoon jos sinne menee.


    • jo 7 vuotta Mallulla

      Mallun talli on Hyvinkäällä siljaitseva pieni talli (noin 14 hevosta), joka täyttää kaikki kriteerit. Tallilla ei panosteta kilpailemiseen niin paljon, vaan tarkotus on tehdä ratsastuksesta mukavaa ja kiireetöntä. Porukkaa ei pyöri tallilla paljoa, vaan saat varmasti tehdä asiat itse, rauhassa. Ehdottomasti kaikki saavat hoitaa ratsunsa ennen ja jälkeen tunnin ja se opetetaankin heti aluksi! Tunnelma on mielestäni tosi hyvä ja tiivis, mukaan pääsee kuka vaan. Tallilla on yleensä aina hoitajia, jotka auttavat mielellään. Mallu on ehottomasti oikea paikka jos haluat panostaa ratsastukseen harrastuksena etkä niinkään kilpailulajina. Mallulla on myös hoitajatoimintaa eikä yläikärajaa tietääkseni ole, joten varmaan voisit saada hoitsun jos kysyisit. Mallu on myös todella mukava opettaja, osaava, ystävällinen, rento ja hauska ja tälle voi puhua mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Tuu ihmeessä käymään. (: http://www.malluntallit.net/

    • niittykulma is best

      niittykulmantalli on ihan paras! Kannattaa käydä katsomassa!

    • V....V

      Nää on tosi vanhoi kommenttei jne. mut en kyl niittistä suosittele. Hevoset tottelemattomia ja ei kunnolla koulutettuja, opettajalla ei oo oikeeta koulutusta ja ontuviakin hevosia otetaan tunnille. Ja opettajalla on yksi tietty ratsastaja joka pn hänen lempparinsa. Aina on kiltti hänelle ja kohtelee erilailla kuin muita. En suosittele niittykulmaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe