Vuokra-asunto jos toisella ei luottotiedot kunnossa?

tiedoton01

Eli siis etsimme avopuolisoni kanssa uutta vuokra-asuntoa, ja häneltä on luottotiedot menneet, itselläni siis kunnossa. Olisiko kenelläkään tietoa, voisiko vuokrasopimuksen kirjoittaa vain minun nimiini, mutta avopuolisoni muuttaisi silti kanssani samaan asuntoon? Kuinka esittää asia kohdetta vuokraavalle henkilölle? Toivoisin asiallisia vastauksia pikaisesti. Tällä hetkellä olemme vuokralla kaupungilla.

6

4711

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on tietenkin sopimuskysymys kenen nimiin vuokrasopimus tehdään. Ja mitä tulee kysymykseen kuinka esittää asia kohdetta vuokraavalle henkilölle, niin esitä asia niinkuin se on. Osalle vuokranantajista tilanne on ok, osa valitsee toisen vuokralaisen.

• tiedoton01

Olemme menossa katsomaan asuntoa, jonka ilmoituksessa luki luottotietojen tarkastuksesta. Nytpä siis mietin, mikä olisi paras vaihtoehto, että voisimme saada asunnon..olemme aina maksaneet vuokramme ajallaan, joten puolisoni luottotiedoissa ei ole rästissä maksamattomia vuokria..

• 13+15

Hei tiedoton01. Oletteko vuokraamassa asuntoa yksityiseltä? Jos olette, niin kerrotte rehellisesti heti että toisella on luotot menneet, mutta vuokravelkaa sieltä ei löydy. Jos olette hakemassa asuntoa kaupungilta tai vastaavasta niin silloin luottonne on jo tarkistettu ja että olisi päässeet edes asuntoa katsomaan mikäli luotot olisi vaikuttaneet asiaan.

• Maksut

Voisitko vuokrata asunnon ensin itsellesi ja soppari sinun nimelläsi.
      Myöhemmin ilmoitat, että muutatte yhteen poikakaverin kanssa. En usko, että silloin mitään uusia vuokrasopimuksia kirjoitetaan.
      Jos vuokrat on maksettu säntillisesti, niin en usko, että vuokranantajalla on mitään sitä vastaan, että myöhemmin asuntoon muuttaa toinenkin hlö.

• ---

Tunnen monta henkilöä, joilta on luottotiedot menneet ja asuvat yksin kaupungin asunnoissa.
      ??????

• V.Uokra

Kuka on niin tyhmä että muuttaa yksityiselle vuokralle ? ( jos siitä nyt on kyse ) . Saa jatkuvasti pelätä koska kämppä myydään alta ja vuokranantaja juoksee tarkistelemassa asuntoa viikon välein . Pari kertaa olen kokeillut ja se riitti !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1661
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      183
      1254
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe