.. siis että olette lesboja?
Uskokaa tai älkää, aivan sama minulle, mutta mä olen 14-vuotias tyttö, ja mä olen tiennyt jo useemman vuoden että pidän vain tytöistä. voitte sanoa, että vielä mielesi muuttuu, mutta kyllä minä itseni tunnen. ja murrosikäkin tuli ja meni. Seurustellut olen useampien ihanien tyttöjen kanssa, kaikki olleet 1-3 vuotta itseäni vanhempia, mutta ei tuo ole haitannut. tällä hetkellä sinkkuna.
teidän kokemuksia ?
Minkä ikäisenä sen tajusitte?
74
2741
Vastaukset
- nuorena minäkin
Jotkut tajuaa jo 5v., jotkut tajuaa 10v., jotkut 12 v., jotkut 20v. ja jotkut vasta kuusikymppisenä..
- mohawklady
Ala-asteella sen tajusin, joskus 4. luokalla ollessani eli taisin olla noin 11 v.
- Ruusujen sota
17 olin kun tajusin.
- 5 lk.
Tajusin viidennen luokan kieppeillä.
- 412412
" ja murrosikäkin tuli ja meni." Ai meni? Etköhän ole vielä murkku monen monta vuotta...
Itse olin n.16 kun ymmärsin, että naiset vetää, mutta siihen aikaan se vain työnnettiin jotenkin automaattisesti pois mielestä. Nykyään olen mielissäni identiteetistäni. - ............
Yläasteella joskus 14-vuotiaana tajusin, että tytötkin kiinnostaa. Pääasiassa kiinnostun miehistä, mutta toisinaan tulee kausia, kun katselen naisia.
- alltheotherkids
Täysin sama mulla. Olin tosin jo 13, mutta yläasteella kuitenkin.
- neljännellä
10-vuotiaana
- hiphei ja trallallei
19-vuotiaana huomasin, että tykkään tytöistä. Vasta 30-vuotiaana tosin älysin, etten pidäkään miehistä. Jälkikäteen katsellen tuntuu ihan älyttömältä, että niin voi käydä.
- ailmin
Joskus 10-12 vuotiaana selveni minulle, että tykkään tytöistä, en pojista.
- tämmönen :p
oon ite nyt 15v ja sen tajusin tuossa about 2 vuotta sitten (: En ole vielä tullut kaapista ulos ): Suku Todella homofobista D:
- :((((
mä oon 16 ja tajusin vuos sitten ja kaapissa oon mäkin just ton suvun takia :(
- 7+1=8
joskus 14-15 vuotiaana tajusin, että tykkään naisista, mutta 19-vuotiaana vasta etten tykkää miehistä enkä pysty olemaan niiden kanssa.
- tyttönen
13-vuotiaana tajusin, et tykkään tytöistä :) tosin nyt täysikäsenä en oo vieläkään varma oonko bi vai lesbo :/
- miltsu..
18 vuotiaana tajusin olevani lesbo..olen nyt 25 vuotias.
- elinaemilia
Ihastuin ja rakastuin tyttöihin jo ihan lapsena, mutten osannut ajatella, että voisin olla lesbo. Joskus yläasteella sen sitten tajusin, vaikka yritinkin asian kieltää ja tehdä itsestäni heteron. En saanut itseäni eheytettyä ja nykyään olen oikein tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen. :)
- kazzz
Mulla kävi sillain et ihastuin yläasteella tyttöihin, mutta en jotenkin kunnolla tajunnu sitä, että se on seksuaalista... muutaku sit ammattikoulussa :) Ja ei haittaa yhtään :) !
- I<3MY GF SANNI
Tajusin joskus jo ala-asteella, että tykkään tytöistäkin ja yläasteella tulin kaapista ulos. En missään vaiheessa ole kokenut itseäni poikkeavaksi tai epänormaaliksi, vaikka sellaiseksi minua ovat useat mollanneet. Ihastun, tykästyn, rakastun vuoroin miehiin ja naisiin ja pidän sitä rikkautena! Ja ylpeänä jatkossakin puolustan oikeuttani tyttöjen väliseen rakkauteen :)
- bluejeansfemme
Jaha, pistän paremmaksi: Tajusin 6-vuotiaana. :) Enkä ole hetkeäkään epäillyt että olisin jotain muuta kuin lesbo.
- exteen
Jotain 12 - 13 -vuotiaana... tosin odottelin monta vuotta jos se menisi ohitse. Minulle oli opetettu että murrosikäisenä saattaa tulla ihastumisia samaan sukupuoleen ihan normaalina ikään kuuluvana juttuna. Vaan eipä se sitten mennytkään :) Seurustellut en teininä sen kummemmin tyttöjen kuin poikienkaan kanssa, kun olin kamalan ujo.
- 12 vuotta
jotain 12 se taisi olla (mullon surkea muisti ku siitäki vast jotai kaks vuotta :P) muistaakseni :)
- Bonny
11- vuotiaana minäkin ^^
Nyt 15 kesäisenä yhä pysyn päätöksessäni, enkä tunne jätkiin minkäänlaista vetoa. En ole ikinä oikein edes tuntenutkaan...- 11+12
Päätöksessä? Olet siis ihan järjellä ja päättämällä päättänyt että pidät naisista? :o
- Ihmettelen vaan
En ollut vielä koulussa kun ihastuin ekan kerran itseäni vanhempaan tyttöön.seksuaalisen kiinnostuksen ymmärsin sitten myöhemmin teininä.pentuna leikin poikien kanssa eli pidin itseeäni ihan erilaisena verrattuna ikäisiini tyttöihin. Eli kyllä kiinnostukseni samaan sukupuoleen on ollut itsestään selvyys alusta asti.
- jogunen
Ala-asteella. Ja oon nyt 13 eli 7 luokalla. Nytkin oon ihastunu yhteen meijän luokan tyttöön, mut harmi vaan rt se on hetero :/
- aaaaaaaaaaaaaaaaino
Oon bi, mut jo ala-asteella "ihastuin" usein tyttöihin. Mut vasta joskus ysin jälkeen n. 17v. tajusin et voin ihastua samalla tavalla tyttöihin ja poikiin.
- OlenHomoUskoTaiÄlä
Tajusin sen 17 -vuotiaana että pidän enemmän miehistä (oon siis homo). Kerroin sen perheelleni 22 -vuotiaana. Sen jälkeen olen ollut avoin enkä ole katunut. Tosin omaa kultaa en ole vielä löytänyt vaikka haluaisinkin. On vaan aika hankalaa kun niin moni on kaapissa, enkä halua ukkomiestä joka salaa seurustelisi kanssani.
Haluaisin mukavan miehen joka on sinut homoutensa kanssa eikä piilottele sitä keneltäkään. Uskaltaa elää ihan tavallista elämää omana itsenään. On vaan sellaisia aika hankala löytää täältä Suomesta. Niin moni ei uskalla olla avoin vähänkään pienemmässä paikassa kuin Helsinki jos ei aina sielläkään. Mistä löytäisin ystävän...:)- Ped.Feels.good
Mää oon mukava nainen joka voisin sinut pienen adoptoida mun sänkyyn.Pusi pusi
- grgrgr
ensinmäiset bi-tuntemukset tuli murrosiällä mutta menivät ohi eli sitä normi murkkuikä juttua, sitten noin 15v tajusin oikeestikki olevani bi,sitä olen edeleen.
Homma on vieläkin vähän hakusessa. Mutta eiköhän se tästä...
- 23
samakumpi suuntaus,ei seisoenää
- ihana elämä 10
Minä en usko, että kumpikaan suuntaus on totta! Olette vain jostain syystä harhautettuja. Jumala loi ihmisen, ette ole evoluution tulosta. Kun kerran Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
Uskokaa pois ei hän ole tehnyt virhettä. Olen ajatellut (omakohtainen kokemukseni), että tämä aika on seksualisuuden ylikorostamisen aikaa. Ikään kuin edellytetään, että sinun olisi oltava nopeasti valmis näihin asioihi.
Raamattu kyllä sanoo toista ja kehottaa ; älkää herätelkö rakkautta, ihmisellä pitää olla oikeus olla lapsi....siis ei pidä ylikorostaa tätäkään aluetta ihmisen elämässä. Sitäpaitsi Raamatun mukaan saa olla jopa avioonkelpaamaton, joko omasta tahdostaan, Jumalan antaman tehtävän tähden tai niin että jotkut toiset ovat tehneet sinusta avioonkelpaamattoman. Kuulostaa aika vapauttavalta....valinnanvaraa näyttyy löytyvän tuossa mielessä.
Sukupuolisina luonnottomuuksina Raamattu pitää; aviorikosta, prostituutiota, sukurutsausta, homoseksuaalisuutta, lesboutta ja eläimeen sekaantumista. - OlenHomoUskoTaiÄlä
ihana elämä 10 kirjoitti:
Minä en usko, että kumpikaan suuntaus on totta! Olette vain jostain syystä harhautettuja. Jumala loi ihmisen, ette ole evoluution tulosta. Kun kerran Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi.
Uskokaa pois ei hän ole tehnyt virhettä. Olen ajatellut (omakohtainen kokemukseni), että tämä aika on seksualisuuden ylikorostamisen aikaa. Ikään kuin edellytetään, että sinun olisi oltava nopeasti valmis näihin asioihi.
Raamattu kyllä sanoo toista ja kehottaa ; älkää herätelkö rakkautta, ihmisellä pitää olla oikeus olla lapsi....siis ei pidä ylikorostaa tätäkään aluetta ihmisen elämässä. Sitäpaitsi Raamatun mukaan saa olla jopa avioonkelpaamaton, joko omasta tahdostaan, Jumalan antaman tehtävän tähden tai niin että jotkut toiset ovat tehneet sinusta avioonkelpaamattoman. Kuulostaa aika vapauttavalta....valinnanvaraa näyttyy löytyvän tuossa mielessä.
Sukupuolisina luonnottomuuksina Raamattu pitää; aviorikosta, prostituutiota, sukurutsausta, homoseksuaalisuutta, lesboutta ja eläimeen sekaantumista.Että sitten jos on homo tai lesbo pitäisi elää yksin koko lopun elämää? Kuule kyllä se Sinun Jumalasi on luonut meidät kaikki juuri sellaisiksi kuin olemme. Homoja ja lesboja on ollut niin kauan kuin on ollut ihmisiä, eikä se ole mitenkään ajan "mitta".
Olen pohtinut elämässäni näitä kysymyksiä niin paljon ettei enää oikein jaksa. Olen sellainen kuin olen ja sitä ei voi yksikään uskovainen minussa muuksi muuttaa.
Mielipiteitä Raamattuun on monia. Tärkeimpänä kaikista kuitenkin se että Jumala rakastaa meitä kaikkia luotujaan mihinkään katsomatta juuri sellaisina kuin olemme. Ilmeisesti Sinun tarkoituksesi on juuri homoihin ja lesboihin kohdistuva ns. vihanlietsonta tuolla uskollasi.
Minun Jumalani on kuitenkin toisenlainen: rakastava ja anteeksiantava. Mutta mitään anteeksiantamista ei ole kuitenkaan siinä että on sellainen kuin Jumala on tarkoittanutkin minun olevan.
Meitä homoja ja lesboja oli jo Antiikin Kreikassa ja vaikka millon. Tärkeintä mitä Raamattu viestii minusta on se, että rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään. Sillä vain rakkaus on se mikä merkitsee. - ihan elämä 10
OlenHomoUskoTaiÄlä kirjoitti:
Että sitten jos on homo tai lesbo pitäisi elää yksin koko lopun elämää? Kuule kyllä se Sinun Jumalasi on luonut meidät kaikki juuri sellaisiksi kuin olemme. Homoja ja lesboja on ollut niin kauan kuin on ollut ihmisiä, eikä se ole mitenkään ajan "mitta".
Olen pohtinut elämässäni näitä kysymyksiä niin paljon ettei enää oikein jaksa. Olen sellainen kuin olen ja sitä ei voi yksikään uskovainen minussa muuksi muuttaa.
Mielipiteitä Raamattuun on monia. Tärkeimpänä kaikista kuitenkin se että Jumala rakastaa meitä kaikkia luotujaan mihinkään katsomatta juuri sellaisina kuin olemme. Ilmeisesti Sinun tarkoituksesi on juuri homoihin ja lesboihin kohdistuva ns. vihanlietsonta tuolla uskollasi.
Minun Jumalani on kuitenkin toisenlainen: rakastava ja anteeksiantava. Mutta mitään anteeksiantamista ei ole kuitenkaan siinä että on sellainen kuin Jumala on tarkoittanutkin minun olevan.
Meitä homoja ja lesboja oli jo Antiikin Kreikassa ja vaikka millon. Tärkeintä mitä Raamattu viestii minusta on se, että rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään. Sillä vain rakkaus on se mikä merkitsee.Siis Raamattu ei pakota ketään avioliitton. Vo vapaasti valita ja miettiä, mikä tarkoitus Jumalalla on sinun elämällesi. Hän on luonut sinut omaksi kuvakseen joka mieheksi tai naiseksi, ulkoinen olemuksesi kertoo kumpi olet.
Älä anna tämän ajan "henkien" itseäsi hämätä. Jumala ei ole luonut meitä homoiksi tai lesboiksi. Läpi Raamatun sekä Vanha, että Uusi Testamentti on täysin yhtenevä tässä asiassa.
Kirje Roomalaisille 1. luku kertoo aika selkeästi mitä mieltä Luojasi on homoudesta ja lesboudesta. Siinä kerrotaan kuinka ihmiset kehuvat olevansa ylenmäärin viisaita, mutta he ovatkin tyhmiksi tullee, koska ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijaölaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.....ihmiset palvelevat luotua enemmän kuin Luojaansa.....tästä lähtee helposti tie väärään suuntaan......Raamattu varoittaa hairahtumasta näissä asioissa.....vääriä tieviittoja tuntuu löytyvän jo hyvinkin "jumalallisilta " tahoilta.
...Jumalan sanan ilmoituksen mukaan ihminen häpäisee itse oman ruumiinsa...naispuolet ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastiseen...samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolten kanssa, ovat syttyneet toisiinsa.....Jumala pitää tätä syntinä, jonka kyllä saa anteeksi, Jeesus sanoo sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi, mutta mene nyt äläkä enää syntiä tee, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.
Ole aivan oikeassa Jumala on rakastava ja anteeksiantava, mutta et voi suhtautua Jumalan anteeksiantoon väärällä huolettomuudella.
Näin Raamattu Paavalin kautta sanoo:" Onko meidän pysyttävä synnissä(homoudessa, lesboudessa), että armo suureksi tulisi? Pois se!Me, jotka oleemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
Minä rakastan lähimmäistäni niinkuin itseäni ja siksi sanon sinulle homous on synti, joka kadottaa kadotukseen! Näin toivoisin myös itselleni sanottavan. Se on rakkautta, että ottaa sen riskin, että toinen suuttuu, mutta sitten mahdollisesti hän muuttuu. Jos en varoita toista tuollaisesta se ei ole Jumalan rakkauden mukaista toimintaa vaan itse asiassa minua ohjaa ihmispelko tai jopa itse vihtahousu! - 666
ihana elämä 10 kirjoitti:
Sukupuolisina luonnottomuuksina Raamattu pitää; aviorikosta, prostituutiota, sukurutsausta, homoseksuaalisuutta, lesboutta ja eläimeen sekaantumista.Raamattu sucks!
- tyttönen---
ihan elämä 10 kirjoitti:
Siis Raamattu ei pakota ketään avioliitton. Vo vapaasti valita ja miettiä, mikä tarkoitus Jumalalla on sinun elämällesi. Hän on luonut sinut omaksi kuvakseen joka mieheksi tai naiseksi, ulkoinen olemuksesi kertoo kumpi olet.
Älä anna tämän ajan "henkien" itseäsi hämätä. Jumala ei ole luonut meitä homoiksi tai lesboiksi. Läpi Raamatun sekä Vanha, että Uusi Testamentti on täysin yhtenevä tässä asiassa.
Kirje Roomalaisille 1. luku kertoo aika selkeästi mitä mieltä Luojasi on homoudesta ja lesboudesta. Siinä kerrotaan kuinka ihmiset kehuvat olevansa ylenmäärin viisaita, mutta he ovatkin tyhmiksi tullee, koska ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijaölaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.....ihmiset palvelevat luotua enemmän kuin Luojaansa.....tästä lähtee helposti tie väärään suuntaan......Raamattu varoittaa hairahtumasta näissä asioissa.....vääriä tieviittoja tuntuu löytyvän jo hyvinkin "jumalallisilta " tahoilta.
...Jumalan sanan ilmoituksen mukaan ihminen häpäisee itse oman ruumiinsa...naispuolet ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastiseen...samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolten kanssa, ovat syttyneet toisiinsa.....Jumala pitää tätä syntinä, jonka kyllä saa anteeksi, Jeesus sanoo sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi, mutta mene nyt äläkä enää syntiä tee, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.
Ole aivan oikeassa Jumala on rakastava ja anteeksiantava, mutta et voi suhtautua Jumalan anteeksiantoon väärällä huolettomuudella.
Näin Raamattu Paavalin kautta sanoo:" Onko meidän pysyttävä synnissä(homoudessa, lesboudessa), että armo suureksi tulisi? Pois se!Me, jotka oleemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
Minä rakastan lähimmäistäni niinkuin itseäni ja siksi sanon sinulle homous on synti, joka kadottaa kadotukseen! Näin toivoisin myös itselleni sanottavan. Se on rakkautta, että ottaa sen riskin, että toinen suuttuu, mutta sitten mahdollisesti hän muuttuu. Jos en varoita toista tuollaisesta se ei ole Jumalan rakkauden mukaista toimintaa vaan itse asiassa minua ohjaa ihmispelko tai jopa itse vihtahousu!Niin eikös Raamattu kehota myös mm. moniavioisuuteen? Niin ja orjia saisi olla myös vieläkin?
- tyttönen---
OlenHomoUskoTaiÄlä kirjoitti:
Että sitten jos on homo tai lesbo pitäisi elää yksin koko lopun elämää? Kuule kyllä se Sinun Jumalasi on luonut meidät kaikki juuri sellaisiksi kuin olemme. Homoja ja lesboja on ollut niin kauan kuin on ollut ihmisiä, eikä se ole mitenkään ajan "mitta".
Meitä homoja ja lesboja oli jo Antiikin Kreikassa ja vaikka millon. Tärkeintä mitä Raamattu viestii minusta on se, että rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään. Sillä vain rakkaus on se mikä merkitsee.Hyvä näin juuri!
- tajusin ite
3-vuotiaana olevani lesbo.
- Nukkaeläin Pörrö
Itehä tajusin yläasteella että oon bi-seksuaali. Aloin vaa enemmän ja enemmän katselemaan tyttöjäkin sillä silmällä, mutta silti pojatkin pyöri mielessä. Sen jälkeen minulla on ollut lyhyitä mutta sitäkin antoisempia parisuhteita sekä miesten että naisten kanssa. :)
- sanonsensuoraan
Kyllä se oli jotakin vuonna siis mutta siitä viis, kun ymmärsin olevani lesbo.
Ehkäpä jo siinä päiväkodissa ollessani ( olin silloin noin yksi vuotta vanha - en muista sitä niin tarkkaan ) tunsin suurta vetoa toisia tyttöjä kohtaan.
Nyt olen 73-vuotias vanha akka :) mutta yllärinä minulla on 20-vuotias kaunis tyttö seurana. - Huomasin jo pienenä
Minä tajusin jo kouluun mennessäni. Jo pienestä alkaen minua kiinnosti sukupuoliasiat. En tiedä miten toisilta menee lähe s 20- vuotiaaksi ennen asian huomaamista.
Katselin tyttöjen peppuja ja rintoja ...ja mieli teki koskea.
Hieman vanhempana pääsin tarkemmin tuntemaan tytön koko vartalon pienimpiä yksityiskohtia myöden.
Aina olen siis tykännyt tytöistä/ naisista. Niin teen edelleenkin ja hyvin voin.
Olen jo keski-ikäinen mies. Olen siis normaali, terve hetero.
Tässä minun stoorini :) - Merkillistä.
Että homous ja lesbous täytyy tuoda esille? En minäkään tuo joka paikassa esille heterouttani. Olen ollut aina hetero ja tulen aina olemaan hetero,eikä minun ole tarvinnut siitä koskaan kenellekään vouhkata. Ehkä sitten on näin,että homot ja lesbot ovat huonolla itsetunnolla varustettuja yksilöitä, joiden on joka paikassa tuotava esille olevansa seksuaalisesti erilaisia kuin heterot. Mitä enemmän he tuovat esille omaa seksuaalisuuttaan, sen enemmän heitä vieroksutaan. Näin se vaan menee.
- Esa Mokki
Jos joku ryhmä, oli se mikä tahansa, ei tuo itseään esiin niin se jää piiloon. Miten voi tuoda itsensä esiin jos ei tuo itseään esiin??
Ei sinun enemmistönä tarvitse tuoda itseäsi esiin. Itsekin edustan enemmistöä, Jokaisella on ihmisoikeudet. Halusipa sitten omaa sukupuoltaan tai ei. Minua ärsyttää Perussuomalaiset, jotka rienaavat kaikkea, mikä ei liity sahaan tai muuten persuiluun. - 42
No mitä sinä sitten teet täällä LESBOpalstalla esittämässä mitä saa tuoda esiin ja mitä ei?
- ........
Eihän sinun tarvitse tuoda heterouttasi esille, koska heterona olet enemmistössä. Heterous on normi ja useimmat heterot olettavat kaikkien muidenkin ihmisten olevan heteroita.
Miten luulet homoseksuaalin ikinä löytävän itselleen kumppania, jos hän ei saa missään kertoa seksuaalista suuntautumistaan?
- myrsky
Itse oli 20 vuotias, se tuli yllätyksenä, mutta hyväksyin asian pian hetken pohdinnan jälkeen. Tässä sitä ollaan 28 vuotiaana ja täysin tyytyväisenä sekuaallisuuttensa
miks pitää mollata jonkun kommenttia?
jokainen on ollu joskus junnu, tuntenu mitä tuntenu so what, tässä kai kysyttiin millon on tajunnu asian..- kopotikops
Joskus murkkuna tajusin, että pidän sekä naisista että miehistä. Iän karttuessa naiset kiinnostivat aina vain enemmän ja miehet jäivät taka-alalle. Nyt, 48- vuotiaana voin sanoa olevani lesbo.
- toistaiseksi hetsku
eks se o sama onko hetsku vai homppeli, kunhan jättävät meitsin omaan rauhaan ja pysyvät omissa piireissään.
- No,
Ihastuin toisiin tyttöihin jo lapsena, ja ihailin vanhempia naisia teininä. Olin pitkään epävarma olenko bi vai lesbo, enkä ujona ole saanut toistaiseksi parisuhdettakaan aikaiseksi. Seksuaalisesti koen miehet uhkaavina, enkä ole halunnut heterosuhdetta kokeillakaan. Johtuu varmaan osittain kamalasta lapsuudesta ja huonosta isästä.
- GamerBiGirl
Tiädän tunteen itselläni on juopotteleva isä, joka tuhoaa mun elämää se vähän horjuttaa kuvaa miehistä....i like girls that it !
- Saade
Heterona olen itseäni pitänyt yli kolmekymppiseksi asti, kunnes rakastuin lepakkotyttöön kun salama kirkkaalta taivaalta. Aika hämmentäväähän se oli, miettiä että miten minä nyt näin, tässä iässä käännän kelkaa. Mutta niille tunteille ei mitään mahtanut. Ja siihen päälle vielä miettiä että mahtaakohan se tykätä minusta yhtään niin paljon kun minä siitä... :)
No mä olen toiminnan tyttö, kauaa en näitä pohdiskellut, vaan kerroin tuolle tytölle miten minun on käynyt. Enkä kyllä päivääkään sitä ole katunut. Nyt ollaan seurusteltu puolisen vuotta enkä oo eläissäni ollut onnellisempi!
Edelleenkään en ole määritellyt itseäni lesboksi tai biksi, kunhan nyt olen minä.- Minä
Sama täällä! Olin naimisissa ja meillä on lapsia ja sitten ilman mitään varoitusta 4-kymppisenä toinen nainen vei jalat altani! Paljon on loksahtanut paikoilleen sen jälkeen ja olen todella onnellinen! Koko aikuisikäni (heterosuhteessa) olin kärsinyt seksuaalisesta haluttomuudesta ja nyt naisen kanssa ollessani olen aivan hurmiossa! Kuuna päivänä en olisi osannut kuvitellakaan, että jotain tällaistakin on olemassa!
Pyrin myös irti lokeroinnista, totuttelen uusiin ajatuksiin ja keskityn siihen, kuinka ihanaa on!
- missmysterious
Lähes kolmekymppisenä. :-)
- lorax
Muistan että jo yläasteella että ihastuin vanhempiin tyttöihin, mutta en oikeen ymmärtänyt koko asiaa. Sitten vuodet kului ja ihastukset vaihtui ja seurustelin poikienkin kanssa. Kunnes sitten yhden eron jälkeen aloin oikeen miettiä tunteitani ja kaikki valkeni. Mutta olin n.27 ennenkuin pystyin toimimaan tunteitteni mukaan. Ja sen jälkeen ei oo tarvinu miehiin enää katsetta kohdistaa siinä mielessä. Ja se oli helpottavaa kun uskalsi myöntää että pidänkin naisista...
- nuorii
tänä vuonna eli 16v
- VIRGO___
Olin varmaan 12 kun myönsin asian itelleni. Mut mulla on muistikuvia ja muistan et olin aina jotenkin ylikiintynyt mun isosiskon kavereihin pienempänä, en vaan oikeen ymmärtäny et mitä se tarkottaa. Mut taisin olla 17 kun päätin lopettaa itseni vakuuttelun, eli sillon oli mun viimeinen miessuhde. Sen jälkeen vuosia eteenpäin on ollut vain naisrintamaa ja jatkuu vaan :-P
- nuppi
kutosella tajusin että oon bi ja ny oon kasilla mutta kaapissa istutaan sillä vanhemmat ja suurin osa suvusta on homofoobisia -.-''
- m.i.h.m.o.h
Tajusin noin 17 vuotiaana, että tytöt viehättää. :3
- tytsy.,.,
17 vuotiaanahan sen tajusin että olen bi.. Nyt 18. Enkä mene väittämään että olisi ollut jotenkin helppoa se tajuta..
- lapsesta saakka
eka luokalla jo.. 20 luovutin miesten kans.
- kerholainen
Jotenkin sen on vain aina tiennyt jotenkin. ihan pienenä jo kerhossa huomas kiintyneensä tyttöihin, mut eihän niin pienenä sellasesta voinut tietää mitään.
Vasta joskus yläasteella rupes tiedostaan enemmän itseään, että mikä on pelin henki. Toki tietenkin seksuaalisuuden herääminen vahvisti asiaa.
Mutta täytyy myöntää että kyllä sitä miehet vaihtui useaan, kunnes sitten itsekin sai identiteettikriisin ja vakuuttelun loppumaan että ei sitä itteensä voi huijata. - 20+4
16 olin kun tajusin
- niinpäniin
joskus 12-13v tajusin olevani suurimmaksi osaksi naisiin suuntautunut bisse, ajatus miehen kanssa olemisesta seksuaalisessa mielessä ällöttää, mutta joskus harvoin kattelen myös miesten perään... :-) tosin se on melko kausittaista, tällä hetkellä en kuitenkaan vois kuvitella olevani muiden kuin naisten kanssa!
- Näin
Ekan kerra mietin jo 10 v mut tavallaa kielsin sen iteltäni...Pakko oli myöntää ysillä et oon lesbo.
- lesb0
Itsekkin yritin kieltää itseltäni sen kun olin jotain 4-5 vuotta. En tiennyt mitä on homot. En tiennyt että sellaisia on edes olemassa. Välillä muistutin itselleni että tytöt tykkää pjista ja sillä sipuli. Itselleni tulin kaapista ulos jotain 13v. En kertonut siitä edes parhaille kavereille. Minulla oli yksi suvaitsevainen kaveri (hetero siitä tuli) Puhuttiin aina homoista ja lesboista. Emme koskaan kertoneet toistemme asioita eteenpäin. En silti halunnut hänelle kertoa.
En ole tajunnut vieläkään ja minä olen 43. Ehkä minusta kehittyy lesbo, jolloin olen nyt pre-lesbo, ehkä minusta kehittyy jotain muuta. Ehkä minulla pysyvintä on vain muutos ja mukautuminen. Se on eri asia kuin jos olisi bi, sillä bi tietää haluavansa kahta. Sitten minä saatan olla väliaikaisesti a, kunnes taas kehityn joksikin muuksi.
Tämä elämä on minulla yleensäkin niin, ettei minun haluamisillani ole merkitystä.- kolmekasiN
Bi- vai lesbo-kiikuttelua kesti vuosia, johtuen siitä, että elämässäni oli suuri rakkaus miehen kanssa. Se on nyt jo elettyä elämää. Kolmevitosena aloin antaa tilaa itselleni ja nyt lopulta koen olevani kokonainen ja sinut itseni kanssa.
- 5+19
olin 19 kun tajusin olevani bi
- Capatas
Olin 4-vuotias kun tajusin etten pidä pojista, eikä mieli ole vieläkään muuttunut. :)
- BiGamerGirl
Olen yläasteella ja ihastuin meidän luokan tyttöön ja E luokan tyttöön myös, mutta en viitsi kertoa tunteista etten rikkoisi ystävyyttä. Olen myös ihastunut parhaasen kaveriini odotan sitä päivää että saan kertoa hänelle siitä ja luotan että hän ymmärtää. Tajusin olevani bi eli tykkään tytöistä ja pojista. Enemmän tytöistä. Olen siis 14 v. :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312238Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell952058Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281867- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881330- 721142