Rukoushetki

35#

Lohdutuksen ja voiman sanoja Tanakhin Kirjoituksista:

Psalmi 91
1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

Kiitos Sinulle, Herra, Adonai, että pidät meistä huolen tänäkin päivänä. Ole meidän lähellämme, meissä, vaikuta meissä vanhurskauttasi pyhien kirjoitustesi ja rukoustemme kautta. Suo meidän nähdä pelastuksemme jo tässä ajassa ja elämässämme. Aamen.
*

39

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jee jee jeshuara

      Vielä kun parantaisi nämä peräpukamat.

      • Anonyymi

        Johan on riita syntynyt kun muslimit pyllistelee espoossa taukotiloissa. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Huudamme oman kulttuurin perään. Paskasia jalkoja pesevät vessassa ja eivät osaa siivota jälkiään. Voi vitun muslimit. En minäkään hyväksy rukoushetkiä taukotilassa. Muslimi rukoili keskellä käytävää kysyin oletko pyörtynyt äkkiä nousi pystyyn. Miks meidän pitää muslimien kulttuuri hyväksyä. Ei tosiaankaan maassa maan tavalla. Muslimit joutaa hevonkuuseen suomesta heippa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan on riita syntynyt kun muslimit pyllistelee espoossa taukotiloissa. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Huudamme oman kulttuurin perään. Paskasia jalkoja pesevät vessassa ja eivät osaa siivota jälkiään. Voi vitun muslimit. En minäkään hyväksy rukoushetkiä taukotilassa. Muslimi rukoili keskellä käytävää kysyin oletko pyörtynyt äkkiä nousi pystyyn. Miks meidän pitää muslimien kulttuuri hyväksyä. Ei tosiaankaan maassa maan tavalla. Muslimit joutaa hevonkuuseen suomesta heippa

        Eikö muslimit ym,ärrä että maassa maan tavalla ei suomalaiset halua katsoa kun muslimi on perse pystyssä ulisemassa. Taukohuone on hiljentymistä varten eikä allahille varattu. Muslimille pitää löytyä laki jos haluavat asua suomessa. Pysähtyykö linjaauto siksi ajaksi kun pitää perse pystyssä ulista. Jo on aikoihin eletty jos mulimien mukaan aletaan elää suomessa. Muslimeista on aina vaan haittaa.


    • 11#

      Psalmi 8
      1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu;
      Daavidin virsi. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!
      2 Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
      3 Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
      4 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
      5 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
      6 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:
      7 lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet,
      8 taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee.
      9 Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!

      Kunnia Jumalalle. Aamen.

    • Kaikki vaivat

      Jumala helposti poistaa Jeesuksessa, mutta kurituksensakin on pelkkää rakkautta. Tietysti kannattaa pyhittyä eikä jäädä synteihinsä kuten on vaarana, jos väärin ymmärretään Jumalan armo. Jumalan armo meitä kasvattaa hylkäämään kaiken Jumalan tahdon vastaisen eikä tämän ymmärtäminen ole jos ihminen tahtoo kahdella tiellä pyrkiä yhtä aikaa kulkemaan, sillä vain kaita tie Jeesuksessa vie perille voittajana Jumalan valtakuntaan.

      Anotaan Jumalan vanhurskauden merkitys Isän tahtoessa valkeisiinsa meitä pukea Jeesuksen veressä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä.

      • Lisätään uupuva sana

        Jumalan armo meitä kasvattaa hylkäämään kaiken Jumalan tahdon vastaisen eikä tämän ymmärtäminen ole VARMAA jos ihminen tahtoo kahdella tiellä pyrkiä yhtä aikaa kulkemaan, sillä vain kaita tie Jeesuksessa vie perille voittajana Jumalan valtakuntaan.


    • 12#

      Sananlaskut 1:1-19
      1 Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut,
      2 viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi,
      3 taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,
      4 mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille.
      5 Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
      6 ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa.
      7 Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.
      8 Kuule, poikani, isäsi kuritusta äläkä hylkää äitisi opetusta,
      9 sillä ne ovat ihana seppele sinun päähäsi ja käädyt sinun kaulaasi.
      10 Poikani, jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu.
      11 Jos he sanovat: "Lähde mukaamme! Väijykäämme verta, vaanikaamme viatonta syyttömästi;
      12 nielaiskaamme niinkuin tuonela heidät elävältä, ehyeltään, niinkuin hautaan vaipuvaiset;
      13 me saamme kaikenlaista kallista tavaraa, täytämme talomme saaliilla;
      14 heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" -
      15 Älä lähde, poikani, samalle tielle kuin he, pidätä jalkasi heidän poluiltansa.
      16 Sillä heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan verta.
      17 Sillä verkko on viritetty kaikille siivekkäille, niin että ne sen näkevät. -Mutta turhaan:
      18 omaa vertansa he väijyvät, vaanivat omaa henkeänsä.
      19 Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen.

      Jumalamme, me haluamme kuulla Sinun ääntäsi, kulkea Sinun tietäsi, olla Sinun sanallesi kuuliaiset. Armahda meitä, johdata meitä tahtosi ja sanasi mukaan. Aamen.

    • 31¤13

      Psalmi 139
      1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
      2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
      3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
      4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
      5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
      6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
      7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
      8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
      9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
      11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
      12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
      13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
      14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
      15 Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
      16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
      17 Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
      18 Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. -Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
      19 Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
      20 Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi-nuo sinun vihollisesi.
      21 Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
      22 Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
      23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
      24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

      Kunnia Jumalalle Korkeuksissa!
      Kiitos Sinulle, Herra, että pidät meistä huolen. Aamen.

    • pannahinen

      " Oi, maallikko, muistatko mua......" :)
      Ihana lause, kuksa on joskus niin suloinen sanailija.


      En jakasanut lukea sinun laser-alusta ja paratiisia, mutta kerran luin tarinaa siitä kuinka lain arkissa olisi ollut jokin valokaari tai laser- juttu, sillä pystyttiin leikkaamaan mm. kiveä.
      Siihen ei saanut koskea koska käpälät paloivat karrelle.
      Salomon Temppelin kerrotaan syntyneen niin, ettei yhtään kivenhakkaajan kilkutusta kuulunut.

      Temppelin hävityksen jälkeen kristityt ovat varastaneet tuon ihmeellisen Jumalan tulen ja vieneet sen kristuksen kirkkoon, muistaakseni syntymäkirkkoon.
      Siellä se sytyttää jotain kynttiloitä itsekseen ilman tulta ja kiista on ollut kova ja tutkimus suuri, kun arabit ovat yrittäneet paljastaa tuota huijaukseksi. Selitystä ei kuitenkaan vielä ole löytynyt.

      • 17¤15

        Mikä?
        Pyhän Haudan kirkossa pääsiäisenä tapahtuu jokavuotinen ihme: pyhä tuli laskeutuu katosta, laskeutuu alttarille ja sieltä kristittyjen kynttilöihin.

        Mitä tarkoitat, että se on varastettu? Jumalaa on muuten aika vaikea varastaa, Hän kieltäytyy joutumasta anastuksen kohteeksi. Paloiko Jerusalemin temppelissä aikoinaan vastaava tuli?


      • 24
        17¤15 kirjoitti:

        Mikä?
        Pyhän Haudan kirkossa pääsiäisenä tapahtuu jokavuotinen ihme: pyhä tuli laskeutuu katosta, laskeutuu alttarille ja sieltä kristittyjen kynttilöihin.

        Mitä tarkoitat, että se on varastettu? Jumalaa on muuten aika vaikea varastaa, Hän kieltäytyy joutumasta anastuksen kohteeksi. Paloiko Jerusalemin temppelissä aikoinaan vastaava tuli?

        Temppelistä se on viety, tai sitten, se on huijaus.

        Intiassa paljastui juuri kristillinen huijaus, jeesuksen patsaan varpaista muka virtasi verta, sitä ihmiset ottivat ja joivat, sillä piti olla parantavia vaikutuksia.

        Eräs mies paljasti huijauksen, eli johdot, jotka toivat likaista ruostevettä varpaisiin.
        Nyt tämä mies on Suomessa, koska hänen päällänsä on suuri viha Intian kristillisissä piireissä.

        Teitä on helppo hujata.


      • 19¤17
        24 kirjoitti:

        Temppelistä se on viety, tai sitten, se on huijaus.

        Intiassa paljastui juuri kristillinen huijaus, jeesuksen patsaan varpaista muka virtasi verta, sitä ihmiset ottivat ja joivat, sillä piti olla parantavia vaikutuksia.

        Eräs mies paljasti huijauksen, eli johdot, jotka toivat likaista ruostevettä varpaisiin.
        Nyt tämä mies on Suomessa, koska hänen päällänsä on suuri viha Intian kristillisissä piireissä.

        Teitä on helppo hujata.

        Teitä?
        En minä usko Jeesuksen varpaista juoksevaan ruosteiseen veteen.

        Kristittyjä on miljardeja.
        Jotkut ovat huijattavissa, jotkut eivät.
        Mutta Itse Kristus kyllä pysyy.

        Ajattele asiaa siitä näkökulmasta, että entäpäs jos Hän olikin Jumalan Poika...
        Ihan vaan teoreettisesti.


      • 14¤12
        19¤17 kirjoitti:

        Teitä?
        En minä usko Jeesuksen varpaista juoksevaan ruosteiseen veteen.

        Kristittyjä on miljardeja.
        Jotkut ovat huijattavissa, jotkut eivät.
        Mutta Itse Kristus kyllä pysyy.

        Ajattele asiaa siitä näkökulmasta, että entäpäs jos Hän olikin Jumalan Poika...
        Ihan vaan teoreettisesti.

        Siis: Jeesus-patsaan varpaista.


    • pannahinen

      Lisäys

      " Pyhä tuli laskeutuu katosta...."


      Tuli mieleen ilmestyskirjan väärä profeetta, joka saa tulenkin taivaasta lankeamaan.

      Onko tämä nyt se. :)

      • 21¤7

        Tässä tietoa, sekä video Pyhästä Tulesta 2011.
        Jos tämä olisi selitettävissä, tätä ei pidettäisi ihmeenä.
        Joka vuosi israelilaiset sotilaat / poliisit tarkastavat koko kirkon ennen seremoniaa ja kaikki vilppi on poissuljettu.

        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/paasiainen/pyha_tuli.htm

        http://www.youtube.com/watch?v=UuznaDODI5g&feature=related

        Sitä en osaa sanoa, mikä ihmeen saa aikaan, tämä ihme on jo n. 1700 vuotta vanha, jokaisessa tämän kirkon pääsiäisseremoniassa tapahtuva. Ilmestyskirjan väärä profeetta varmaankin saa tulen laskeutumaan taivaasta. Ilmeisesti tämä tuli syttyy Kristuksen hautaholvissa ja leviää jopa itsestään kynttilöistä toisiin, se ei myöskään ole kuumaa, eli ei polta.

        En yhtään osaa ottaa kantaa ihmeen alkuperästä. Protestanttiset kristityt eivät tunnusta monia katolisten kirkkojen piirissä tapahtuvia ihmeitä välttämättä jumalallista alkuperää oleviksi, mutta myöntävät kyllä sen, että näitä selittämättömiä ihmeitä todistettavasti tapahtuu katolilaisuudessa varsin paljon.


    • pannahinen

      Ei vakuuta, näytti ihan tavalliselta tulelta.

      Tuskin tuolla kiveä leikataan.

      • 4¤8

        Joten ei liene kysymys samasta tulesta.
        Vakuuttua kannattaisi, sillä tätä nk. Pyhää Tulta on kyllä tutkittu.
        Jos siinä ei olisi mitään eriskummallista, ei sillä olisi tätä mainetta.

        Mutta sitä en kyllä mene vannomaan, että kyseessä aivan varmasti olisi Jumalasta lähtöisin oleva ihme. Toisaalta, miksi en sitä paremman tiedon puutteessa uskoisi? Mahdollisesti Vapahtaja jätti itsestään merkin sovitustyönsä paikalle. Tuolla kalliolla nimittäin uskotaan Hänet ristiinnaulitun, haudatun ja myös nousseen kuolleista. Luola, jossa Tuli syttyy, on oletettu Kristuksen hauta. Kirkko rakennettiin sen päälle 300-luvulla ja siellä on tapahtunut paljon muitakin ihmeitä.

        Koska nyt kuitenkin on kysymys jumalallisesta tapahtumasta, on Hän hyvinkin saattanut jättää meille pysyvän merkin tästä paikasta.


      • pannahinen
        4¤8 kirjoitti:

        Joten ei liene kysymys samasta tulesta.
        Vakuuttua kannattaisi, sillä tätä nk. Pyhää Tulta on kyllä tutkittu.
        Jos siinä ei olisi mitään eriskummallista, ei sillä olisi tätä mainetta.

        Mutta sitä en kyllä mene vannomaan, että kyseessä aivan varmasti olisi Jumalasta lähtöisin oleva ihme. Toisaalta, miksi en sitä paremman tiedon puutteessa uskoisi? Mahdollisesti Vapahtaja jätti itsestään merkin sovitustyönsä paikalle. Tuolla kalliolla nimittäin uskotaan Hänet ristiinnaulitun, haudatun ja myös nousseen kuolleista. Luola, jossa Tuli syttyy, on oletettu Kristuksen hauta. Kirkko rakennettiin sen päälle 300-luvulla ja siellä on tapahtunut paljon muitakin ihmeitä.

        Koska nyt kuitenkin on kysymys jumalallisesta tapahtumasta, on Hän hyvinkin saattanut jättää meille pysyvän merkin tästä paikasta.

        Nyt kaivattaisiin Danielia. Daniel paljasti Babyloniassa pappien huijauksia temppeleissä.
        Kyllä tämäkin vielä selviää, kaikelle on olemassa luonollinen selitys.


    • pannahinen

      Lisäys...

      " Kysymys Jumalallisesta tapahtumasta. "

      Lähinnä kysymys on Jumalan pilkasta ja halventamisesta, kunnioituksen puutteesta, pistetään Jumala kerran vuodessa töihin sytyttelemään kynttilöitä.

      Papit korottavat itseään näyttelemällä kuinka Jumala tekee mitä minä käsken, on palvelija. Se on pelottavaa tietämättömyyttä ja leikkimistä.

      • 6¤7

        Jeps. Ymmärrän tuohtumisesi ja itseasiassa olet oikeassakin.
        Ei ne papit kylläkään käske Jumalaa, sillä Jumala ei ole käskettävissä.
        Tiettävästi papit ainoastaan rukoilevat hautaholvissa.

        Muist. tuohon liittyy jokin sellainen uskomus, että jollei Tuli syty, niin samana vuonna tulee maailmanloppu. En ole ihan varma, jotain tällaista.

        Jumala kylläkin tekee ihmeitä.


    • 3¤17

      Psalmi 13
      1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
      2 Kuinka kauan, Herra, minut yhä unhotat, kuinka kauan kätket minulta kasvosi?
      3 Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?
      4 Katsahda tänne, vastaa minulle, Herra, minun Jumalani. Valaise silmäni, etten nukkuisi kuolemaan,
      5 ettei minun viholliseni sanoisi: "Minä voitin hänet", etteivät ahdistajani riemuitsisi, kun minä horjun.
      6 Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.
      *

    • pannahinen

      5 Mooses: 13


      " Jos teidän keskuudestanne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkin tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: " Lähtekäämmme seuraamaan muita jumalaia, joita te ette tunne ja palvelkaamme niitä; niin älä kuuntele sen profeetan puhetta, sillä Herra teidän Jumalnne ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

      Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. "

      Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattaoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, sillä hän on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra sinun Jumalasi käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi. "

      • 3¤2

        Aamen.

        5.Moos.13:6-11
        6 Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-
        7 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-
        8 niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
        9 vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
        10 Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        11 Ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön, ettei kukaan enää tekisi senkaltaista pahaa sinun keskuudessasi.

        Luukas 14:25-35
        25 Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:
        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
        31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
        34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
        35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"

        Kristityt lähtevät oletuksesta, että Jeesus on Jumalan Poika, että Hän puhuu Isänsä sanoja.
        Tuossa taannoin täällä kauhisteltiin näitä Jeesuksen sanoja: "joka ei vihaa... ei voi olla minun opetuslapseni". Samoinhan Mooseskin (tuossa edellä) puhui!

        Nämä kaksi raamatunkohtaa puhuvat aivan samasta asiasta, Jumalan palvelemisesta.
        Jeesus ei houkutellut palvelemaan Itseään, vaan Isää, Jumalaa.
        Vaikka puhuikin Jumalan sanoja, Hän ei itsestäänkään puhuessaan missään kohdin kuitenkaan korota Itseään, vaan aina Isää, kylläkin itsensä kautta, sillä Hän nyt kuitenkin oli / On Jumalan Poika, Messias, Juutalaisten Kuningas.
        Tätä opettaa myös puhdas kristinoppi.
        Hän kuitenkin sanoi aikoinaan juutalaisille, että jos te kuulisitte Moosesta, te kuulisitte myös minua, sillä minusta Mooses todisti!

        Erilaiset lahkot ovat nostaneet Jeesuksen olemusta korkeammalle, kuin Hän itse teki. Mutta toisaalta: koska Jumala On Yksi ja samalla Kolme, myös Jeesuksessa puhui Isä, Pyhän Henkensä kautta. Siksi Jeesus puhui Itsestään siten, että Hänet saattoi ymmärtää Jumalasta syntyneeksi ja tämän ihmiset joko tunnustivat, tai kielsivät.


      • "Jeesus on Herra ...
        3¤2 kirjoitti:

        Aamen.

        5.Moos.13:6-11
        6 Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-
        7 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-
        8 niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
        9 vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
        10 Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        11 Ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön, ettei kukaan enää tekisi senkaltaista pahaa sinun keskuudessasi.

        Luukas 14:25-35
        25 Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:
        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
        27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
        31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
        34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
        35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"

        Kristityt lähtevät oletuksesta, että Jeesus on Jumalan Poika, että Hän puhuu Isänsä sanoja.
        Tuossa taannoin täällä kauhisteltiin näitä Jeesuksen sanoja: "joka ei vihaa... ei voi olla minun opetuslapseni". Samoinhan Mooseskin (tuossa edellä) puhui!

        Nämä kaksi raamatunkohtaa puhuvat aivan samasta asiasta, Jumalan palvelemisesta.
        Jeesus ei houkutellut palvelemaan Itseään, vaan Isää, Jumalaa.
        Vaikka puhuikin Jumalan sanoja, Hän ei itsestäänkään puhuessaan missään kohdin kuitenkaan korota Itseään, vaan aina Isää, kylläkin itsensä kautta, sillä Hän nyt kuitenkin oli / On Jumalan Poika, Messias, Juutalaisten Kuningas.
        Tätä opettaa myös puhdas kristinoppi.
        Hän kuitenkin sanoi aikoinaan juutalaisille, että jos te kuulisitte Moosesta, te kuulisitte myös minua, sillä minusta Mooses todisti!

        Erilaiset lahkot ovat nostaneet Jeesuksen olemusta korkeammalle, kuin Hän itse teki. Mutta toisaalta: koska Jumala On Yksi ja samalla Kolme, myös Jeesuksessa puhui Isä, Pyhän Henkensä kautta. Siksi Jeesus puhui Itsestään siten, että Hänet saattoi ymmärtää Jumalasta syntyneeksi ja tämän ihmiset joko tunnustivat, tai kielsivät.

        ja Herra on Yksi!" Silti kuitenkin myös tämä on totta Herrasta ja Daavidin Herrasta:

        ´Herra sanoi minun Herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista: hallitse vihollistesi keskellä. Kansasi on altis sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi kuin kaste aamuruskon helmasta. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet iäti pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra on sinun oikealla puolellasi, hän murskaa kuninkaita vihansa päivänä. Hän jakaa tuomioita kansojen keskuudessa. Ruumiita viruu kaikkialla. Hän murskaa päitä laajalti maan päällä. Hän juo purosta tien varrelta. Sen tähden hän kohottaa päänsä.´ (Daavidin psalmi 110)


      • Joka näki Pojan
        "Jeesus on Herra ... kirjoitti:

        ja Herra on Yksi!" Silti kuitenkin myös tämä on totta Herrasta ja Daavidin Herrasta:

        ´Herra sanoi minun Herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista: hallitse vihollistesi keskellä. Kansasi on altis sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi kuin kaste aamuruskon helmasta. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet iäti pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra on sinun oikealla puolellasi, hän murskaa kuninkaita vihansa päivänä. Hän jakaa tuomioita kansojen keskuudessa. Ruumiita viruu kaikkialla. Hän murskaa päitä laajalti maan päällä. Hän juo purosta tien varrelta. Sen tähden hän kohottaa päänsä.´ (Daavidin psalmi 110)

        näki myös Isän, Jeesuksen oman todistuksen mukaan.

        Miksi Johannes sitten kirjoittaa ettei Jumalaa voi kukaan nähdä? Tietysti siksi että Isä puhui taivaasta näkymättömänä, kun Poika oli Immanuelina lihassa ja veressä.

        ´ ´Minä kuulin kuin suuren kansanjoukon äänen, kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin valtavan ukkosenjylinän, joka sanoi: "Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on valmistanut itsensä." Hänen annettiin pukeutua pellavavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: Se puku on pyhien vanhurskautukset*. Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat tosia Jumalan sanoja."

        Minä lankesin hänen jalkojensa juureen kumartaen palvomaan häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee. Minä olen palvelija, kuten sinä ja sinun veljesi, jotka ovat Jeesuksen todistajia. Kumarra ja palvo Jumalaa. Jeesuksen todistus on profetian Henki." ´

        Ymmärtäkää tai olkaa ymmärtämättä, kuten on kirjoitettu.


      • "Ylistys Herralle!"
        Joka näki Pojan kirjoitti:

        näki myös Isän, Jeesuksen oman todistuksen mukaan.

        Miksi Johannes sitten kirjoittaa ettei Jumalaa voi kukaan nähdä? Tietysti siksi että Isä puhui taivaasta näkymättömänä, kun Poika oli Immanuelina lihassa ja veressä.

        ´ ´Minä kuulin kuin suuren kansanjoukon äänen, kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin valtavan ukkosenjylinän, joka sanoi: "Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on valmistanut itsensä." Hänen annettiin pukeutua pellavavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: Se puku on pyhien vanhurskautukset*. Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat tosia Jumalan sanoja."

        Minä lankesin hänen jalkojensa juureen kumartaen palvomaan häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee. Minä olen palvelija, kuten sinä ja sinun veljesi, jotka ovat Jeesuksen todistajia. Kumarra ja palvo Jumalaa. Jeesuksen todistus on profetian Henki." ´

        Ymmärtäkää tai olkaa ymmärtämättä, kuten on kirjoitettu.

        HalleluYah!
        HalleluYeshua!
        Amen, amen!


    • pannahinen

      Ei korota itseään ???????

      Minulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      Katso tässä on enempi kuin temppeli.

      Katso tässä on enempi kuin Salomo.

      Katso tässä on enempi kuin Joona.

      Kaikki ennen minua tulleet ovat varkaita ja ryöväreitä.


      En muista että muut profeetat tai Mooses olisivat näin korottaneet itseään. Ainakin Mooseksen kerrotaan olleen erittäin nöyrä.

      • pannahinen

        " Jumalan poika... "

        Jeesus:

        " Eikö teidän laissanne sanota, te olette jumalia, kuinka sitten minä en olisi jumalan poika. " ?????

        Muistaakseni laissa ei kuitenkaan sanota noin.

        " Minä olen hänen isänsä ja hän on minun poikani. " sanotaan Salomosta.


      • 9¤15
        pannahinen kirjoitti:

        " Jumalan poika... "

        Jeesus:

        " Eikö teidän laissanne sanota, te olette jumalia, kuinka sitten minä en olisi jumalan poika. " ?????

        Muistaakseni laissa ei kuitenkaan sanota noin.

        " Minä olen hänen isänsä ja hän on minun poikani. " sanotaan Salomosta.

        KR92 / Joh.10:22-42
        22 Oli talvi, ja Jerusalemissa vietettiin temppelin vihkimisen vuosijuhlaa. [1. Makk. 4:59]
        23 Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväikössä, [Ap. t. 3:11]
        24 juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan."
        25 Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta. [Joh. 5:36, Joh. 14:11]
        26 Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. [Joh. 3:15 ]
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
        32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"

        33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen." [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
        34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]
        39 Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä. [Joh. 7:30, Joh. 8:20]
        40 Jeesus meni jälleen Jordanin toiselle puolelle, sinne missä Johannes aluksi oli kastanut kansaa. Hän jäi sinne joksikin aikaa, [Joh. 1:28]
        41 ja hänen luokseen tuli paljon ihmisiä. He sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtään tunnustekoa, mutta kaikki, mitä hän tästä miehestä sanoi, on totta."
        42 Monet uskoivat siellä Jeesukseen.

        Jeesus viittaa tässä ainakin psalmiin 82.

        Alkukieltä tuntemattomana en osaa sanoa, miten nämä sanat ovat kääntyneet alkuperäisissä heprealaisissa psalmeissa ja missä muualla raamatussa olisi käytetty vastaavia sanoja. Eri raamatunkäännökset antavat ajattelemisen aihetta. Itse "ymmärrän" parhaiten KR33/38:aa. Biblia, laadittuna kirjana, sisältää paljon raamatunselityksiä, eli on myöskin tietokirja raamatusta.

        Jeesus kuitenkin selittää tässä tarkoituksensa:
        -jae 35: Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

        Jeesuksen opetus oli / on syvästi hengellistä. Hän ei kiellä raamatun sanaa, eikä puhu sitä vastaan, vaan tunnustaa raamatun sanaa, avaten siinä entistä syvempiä salaisuuksia.


    • 11¤19

      Psalmi 47
      1 Veisuunjohtajalle; koorahilaisten virsi.
      Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto.
      2 Sillä Herra on korkein, peljättävä, kaiken maan suuri kuningas.
      3 Hän kukistaa kansat meidän allemme ja kansakunnat jalkaimme alle.
      4 Hän on valinnut meille perintömaamme, joka on Jaakobin, hänen rakkaansa, kunnia. Sela.
      5 Jumala astuu ylös riemun raikuessa, Herra pasunain pauhatessa.
      6 Veisatkaa Jumalalle, veisatkaa, veisatkaa meidän kuninkaallemme, veisatkaa.
      7 Sillä Jumala on kaiken maan kuningas. Veisatkaa hänelle virsi.
      8 Jumala on kansojen kuningas, Jumala istuu pyhällä istuimellansa.
      9 Kansojen päämiehet kokoontuvat Aabrahamin Jumalan kansaksi. Sillä maan kilvet ovat Jumalan; hän on ylen korkea.

    • Vuodata vanhurskaus

      Israelin kansan ylle, ja myös kaikille anoville kaikissa kansoissa Isä Jeesuksen nimessä ja Hengessä. Kiitos Isä amen.

    • Suo parannus

      Israelin kansalle mielenmuutokseksi ja sinun tuntemisellesi Jeesus!

    • Kiitos hyvyydestäsi

      Israelin kansalle Jeesus, kiitos uskollisuudestasi ja pyhitä totuudella kansasi.

    • 3¤19
      • 17¤17

        Tämä rabbi Shlomo Carlebachin laulu on Daavidin virsi,

        Psalmi 29:
        1 Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.
        2 Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa.
        3 Herran ääni käy vetten päällä; kunnian Jumala jylisee, Herra suurten vetten päällä.
        4 Herran ääni käy voimallisesti, Herran ääni käy valtavasti.
        5 Herran ääni särkee setrit, Herra särkee Libanonin setrit.
        6 Hän hypittää niitä niinkuin vasikkaa, Libanonia ja Sirjonia niinkuin nuorta villihärkää.
        7 Herran ääni halkoo tulen liekit.
        8 Herran ääni vapisuttaa erämaan, Herra vapisuttaa Kaadeksen erämaan.
        9 Herran ääni saattaa peurat poikimaan, se raastaa paljaiksi metsät. Ja kaikki hänen temppelissänsä sanoo: "Kunnia!"
        10 Herra istui valtaistuimellaan, ja vedenpaisumus tuli. Herra istuu kuninkaana iankaikkisesti.
        11 Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla.
        *


    • pannahinen

      " Vuodata vanhurskaus.. "

      Vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä ja ihmiset ovat Jumalan työkaluja, joten teidän/meidän kuuluu vuodattaa oikeamielisyyttä, eikä enää kiusata muilla jumalilla.

      Juutalaiset eivät halua syödä omaa lihaansa, kuten ymmärrettävää onkin.

    • 5¤9
    • paskkaaa

      oon täälä vaa koska koulun paska uskonto

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe