Muistaaako kukaan enää sitä taloa joka oli jossain risteyksessa ja siinä asui Hyvonilaisia?
_Hyvonin entiset
30
2363
Vastaukset
- hangotar
tiedän, purettu jo 60-luvulla, Haluain tietää sen ta lon nimen, sxillä se oli joku?
- tenunenä
nimi jota haette on todennäköisesti impilinna ja sitä ei ole purettu
- hankolainen
Impilinna on vähän aikaa sit purettu.
- hankolainen
hankolainen kirjoitti:
Kävin yläasteen 80- luvulla siinä puutalossa jossa toimi jonkun aikaa musiikkikoulu ja sitä kutsuttiin impilinnaksi, onko kenties muitakin rakennuksia joita on sillä nimellä kutsuttu?
- Anonyymi
hankolainen kirjoitti:
toissapäivänä
- tenunenä
voi olla että aikansaatossa tuolla nimellä on ristitty muitakin taloja mutta minun historiankirjoissa impilinna on kappelisatamantie 145 eli sonckin talo,siinä kait ne hyvonin typykät majaansa pitivät.voin toki olla väärässäkin...mutta se on erittäin epätodennäköistä.
- handyman,.,
hyl= ent. impilinna
- Hyvvonolla
Siinäpä tehtiin taas iso virhe, kun Impi-Linna mentiin purkamaan. Se jos mikä olisi pitänyt julistaa suojelukohteeksi. Niin merkittävä rooli sillä oli tekstiiliteollisuuden kannalta. Taidokkaasti entisöimällä alkuperäiseen asuunsa se olisi ollut mielenkiintoinen kohde turisteille.
- Metsäkankaan Koo
Hyvvonolla kirjoitti:
Siinäpä tehtiin taas iso virhe, kun Impi-Linna mentiin purkamaan. Se jos mikä olisi pitänyt julistaa suojelukohteeksi. Niin merkittävä rooli sillä oli tekstiiliteollisuuden kannalta. Taidokkaasti entisöimällä alkuperäiseen asuunsa se olisi ollut mielenkiintoinen kohde turisteille.
Kyllä se niin on, että aikansa kutakin. Talo oli ilmeisesti huonossa kunnossa, ja Hyvoninkin muistot ovat jo haalistuneet. On aika tehdä uusia muistoja, eikä roikkua vanhoissa taloissa, yrityksissä tai ihmisissä. Vain siten Hanko ja hankolaiset kehittyvät.
- Aarne K
Eipä tuo Impilinna ulospäin mitenkään huonokuntoiselta vaikuttanut.
- Hyvvonolla
Eipä kyllä. Lienee tuota Hyvon-vastaisen asenteen ilmenemistä, joka on aina täällä meillä Hangossa vallinnut. Mutta paljoa saamme Hyvonista kiittää. Ilman sitä olisimme vain tuulenhuuhtoma niemennokka, josta kukaan ei tietäisi maailmalla mitään.
- rokkarius
Impilinnan sisäilmassa mitattiin niin paljon homeitiöitä, ettei sinne päästetty edes nuorisobändejä treenaamaan.
- Grafenwald
Lieneekö totta? Voi olla tekosyy. Yhtä kaikki Impilinna olisi ehdottomasti pitänyt säilyttää. Se kuuluu Hankoon niinkuin Foto R Kuittisen valokuvaamo.
- Hyvonilainen
Kappelisatamantiellä oli myös hyvonin asuntola muistsakseni sonkki talonmiehenä oli nuutisen tapsa en asunut siellä kävin joskus vierailulla .olin töissä hyvonin lankavarastolla v 69
- Anonyymi
Mikä sun nimi oli joka olit lanka varastossa olin myös v69 muutamia vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sjööberi. Lankavarastohan loppui sittemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalevi koivula en ollut monta vuotta oli palkka lii oli niin pieni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalevi koivula en ollut monta vuotta oli palkka lii oli niin pieni.
oliko sulla 7mk tunti siellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sjööberi. Lankavarastohan loppui sittemmin.
eikä loppunnu
- lumilinnan-herra
Impilinna ja muutkin kaupungin kiinteistöt mätänee huonon hoidon takia. Hyvonin omistuksessa olleet kiinteistöt olivat paljon paremmassa kunnossa
- isokelmi
Samaan aikaan oli ainakin toinen (kylmempi) patruuna M Hangossa.
Siellä poika jatkaa vieläkin. Vanha firma sekin. Vielä pystyssä muttei enää samalla tasolla, kai... Hangon hyvät ajat ohi?
- Anonyymi
Asuuko hangossa vielä entisiä hyvpnilaisia jotka oli muualta muuttaneet hankoon mä olin kanssa lankavarastossa aika monta vuotta 69 jälkeen .
- Anonyymi
Mutta muistaako kukaan sitä systeemiä, mikä ennen vanhaan oli seteleissä, jotka oli jouduttu painamaan uudestaan virheen takia ? Niissä oli sarjanumeron vieressä aika tarkkaan Hyvonin merkkiä muistuttava tunnus, ja saamani informaation mukaan näitä Aarne Karjalainen keräsi. Sinällään olivatkin ihan hyviä keräyskohteita, nykyään olisivat arvokkaita.
- Anonyymi
Hyvonista puheenollen, mitenkäs kyseisissä tiloissa toimivalla Printalilla mahtaa mennä ? Kovin paljoa ei siitä enää mitään kuule, puhumattakaan että tulisi vastaan niiden logolla varustettuja tölkkejä. Ennenmuinoin sitävastoin suurimmassa osassa alumiinisista painetölkeistä oli Printalin logo alalaidassa.... Oltiin joskus nappuloina taksvärkissä tai vastaavassa siellä, ja mulla on varmaan vieläkin muistoksi otettuja tölkkien aihioita jossain. Siellä oli metka haju, se jäi mieleen.
- Anonyymi
Edes Printalia ei ole ollut enää pitkään aikaan.
Muistelkaa vaikka Hangon keksiä.- Anonyymi
Hangon hyvät ajat ovat takana päin - ikävä kyllä.
Töitä oli kaikille, ja Lundmarkin Jussilta sai saikkua, jos duunit ei aina maistuneetkaan. - Anonyymi
On Printal, väkeä vaan pantiin pellolle takavuosina.
- Anonyymi
tänään olis kyllä hyvä päivä nussia jotain perseeseen ;)med rumppavaselin
- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
jahollemee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768