Sattu tässä sellanen juttu etten ollut kerennyt ajoissa puhdistaa kissojen hiekkalaatikkoa, mutta olin viennyt sinne muovipussin valmiiksi mihin laitan likasen hiekan, niin tämä uusi tulokaspentu äkkäs että hänpä pisasee sitten sinne pussiin.
On nääs erittäin tarkka tuo pentu puhtaudesta. Hyvä että sinne pissas eikä jonnekkin kenkään. :)))) Onneksi se pussi oli ehjä.
Fiksut eläimet!
92
434
Vastaukset
- puhdas kuin mikä
Olihan soma juttu, ei ne tyhmiä ole,..ja siisteyttä ne rakastaa:D
Vävypojan kissa oppi menemään itse kylppärin lavuaariin pisuilleen, jos hiekkaa ai oltu vaihdettu tarpeeksi usein!
Kissi Mirri
kissi Mirri
koreana käy,
alatipa arkenakin
hienona näy :DTuosta tulikin mieleen et mulla oli samanlainen katti yli 30 vuotta sitten, se teki kanssa pissat lavuaariin ja kakit suihkun alle. Koskaan se ei tykännyt hiekkalaatikosta. :)
Nittaminax kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleen et mulla oli samanlainen katti yli 30 vuotta sitten, se teki kanssa pissat lavuaariin ja kakit suihkun alle. Koskaan se ei tykännyt hiekkalaatikosta. :)
Tyttären kisut kans teki lavuaariin pisut, jos vessa oli likainen. Nyt pääsevät ulos, niin vessaan harvoin menevät.
Olipas fiksu temppu pentuselta. Kyl tää munkin poikakisu on tarkka, mul on kaks vessaa, toine partsilla ja toine wc, joka kerta ku oon ne siivonu, pittää mennä puhtaaseen vessaan..
Näillä kahella sankarilla on kilpailu siitä, kumpi kerkeää merkkaamaan ensin sen laatikon ja eikö toisen pidä merkata heti toisen päälle.
Tuntuu välillä että ne asuu siellä veskissä.Nittaminax kirjoitti:
Näillä kahella sankarilla on kilpailu siitä, kumpi kerkeää merkkaamaan ensin sen laatikon ja eikö toisen pidä merkata heti toisen päälle.
Tuntuu välillä että ne asuu siellä veskissä.On se kiva, että on kaveri, on pientä kilpailua.
maarina1 kirjoitti:
On se kiva, että on kaveri, on pientä kilpailua.
Heh joo, mutta ei ole kiva ku laatikkoa saa putsata tuon tuostakin.
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
Heh joo, mutta ei ole kiva ku laatikkoa saa putsata tuon tuostakin.
Onneksi nykyään on niin monenlaisia vessa aineksia, on vaikka sun minkälaista papua ja kristallimaista raetta..on puupurustakin tehtyjä bellettejä,,jne..hiekka oli ikävää kun ne ryökäleet rapsi sitä pitkin lattioita, tai kun ei ollut niitä katollisia ja korkealaitaisia vessojakaan..
Pirre* kirjoitti:
Onneksi nykyään on niin monenlaisia vessa aineksia, on vaikka sun minkälaista papua ja kristallimaista raetta..on puupurustakin tehtyjä bellettejä,,jne..hiekka oli ikävää kun ne ryökäleet rapsi sitä pitkin lattioita, tai kun ei ollut niitä katollisia ja korkealaitaisia vessojakaan..
Onhan noita ja vaikka mitä ollaan kokeiltu. Nyt on ainoaksi hyväksi koettu toi joka paakkuuntuu. Aikasemmin käytettiin sitä puupurupellettiä, mutta ei se ole hyvä ku kollin pissa haisee siitä läpi. Toinen rajoittaa noitten hiekkojen ostoa on, mitä tossa lähikaupassa satutaan myymään.
Mun tuli mieleen oma kissani aikoinaan.
Oli sellainen vaatekaapin ovi joka kolisi eikä sitä saanut kiinni.
Kissa keksi että toi on kiva ja kolisteli sitä milloin sattuu, varsinkin yöllä.
No kielsin ja kielsin, se tiesi ettei sitä saa tehdä katsoi mua ja meni kolistamaan.
Sitten laitoin sen vessaan jaa oven kiinni aina ja olin vihainen. Joka kerta kun kielsin niin vessaan ja ovi kiinni.
Se mokoma teki yks yö sen että kolisteli vaan ja kun sai mut ylös niin juoksi vessaan ja katsoi sieltä ihan selvästi nauraen, "mitäs nyt teet".
No sain loppujen lopuksi sen oven sellaiseksi ettei enää kolissut vaikka katti kuinka yritti. Silloin nauroin minä.Kyllä ne osaa olla kiusantekijöitäkin. Mulla kun oli tyttären kolme kissaa hänen muuttotouhunsa ajan. Niin mulla oli makkarin ovi kiinni, se osas avata sen. Meni oven viereiselle hyllylle ja tassulla painoi kahvan alas.
Piti kahva kääntää eri asentoon, ettei saanut auki. Se on muutenkin sellanen veijari, et kyl keksii vaikka mitä jekkuja. Monesti huomasin, et se oikee mietti, et mitä tekis seuraavaks...- nemis.
Kiva oli juttusi, vaikken kissojen ystävä olekaan.
Apua..tää oli hyvä. :)))) Mä olen kanssa ihan varma et noi tekee joitakin asioita ihan kiusallaan ja sit esitetään jotain muuta. :)
maarina1 kirjoitti:
Kyllä ne osaa olla kiusantekijöitäkin. Mulla kun oli tyttären kolme kissaa hänen muuttotouhunsa ajan. Niin mulla oli makkarin ovi kiinni, se osas avata sen. Meni oven viereiselle hyllylle ja tassulla painoi kahvan alas.
Piti kahva kääntää eri asentoon, ettei saanut auki. Se on muutenkin sellanen veijari, et kyl keksii vaikka mitä jekkuja. Monesti huomasin, et se oikee mietti, et mitä tekis seuraavaks...Ne kyllä näkee miten ihminen oven avaa ja ottaa mallia.
Kissa ei ole ollenkaan tyhmä.
Ja kiusaa ne ihmistä kiusallaan ja kurillaan.
Mutta toiset taas on ihan erilaisia, niin kun ihmisetkin.nemis. kirjoitti:
Kiva oli juttusi, vaikken kissojen ystävä olekaan.
Mä rakastan kissoja.
Koirasta en niin välitä, tai en ole koskaan itselleni halunnut.
Kissoja on ollut useampia.
Kaks kissaa kulki mun mukana mustikassakin kun talon vieressä oli upeat mustikkamaat.
Ne oli veljekset mutta niin erilaiset kun päivä ja yö.
Nyt ei ole mitään eläintä, riittää toistaiseksi nuo luonnon eläimet.Nittaminax kirjoitti:
Apua..tää oli hyvä. :)))) Mä olen kanssa ihan varma et noi tekee joitakin asioita ihan kiusallaan ja sit esitetään jotain muuta. :)
Kyllä ne suunnittelee jotain.
Jotain jännää on sulle vielä tulossa, odota vaan :)))tulisilla kirjoitti:
Ne kyllä näkee miten ihminen oven avaa ja ottaa mallia.
Mutta toiset taas on ihan erilaisia, niin kun ihmisetkin.Yritti tää meidän vanhempikin katti samaa ja onistukin siinä, mutta sit oli sellasia ovia jotka aukes niinku sisäänpäin joita se ei saanut auki niin lopetti, ja hyvä niin. Se olis varmaan joku kerta löytynyt rappukäytävästä. :DD Kylille olis perskutti lähteny.
tulisilla kirjoitti:
Ne kyllä näkee miten ihminen oven avaa ja ottaa mallia.
Mutta toiset taas on ihan erilaisia, niin kun ihmisetkin.Mutta mitä sitä kissoja rakastava ei tekis..
Koirista en niin välitä, mut lapsesta asti oo kissoja rakastanut. Kotona sanottiinkin, et "vanhapiika siit tulee", kun kissoista tykkää. Mut ei tullu.. Kissahullu kylläkin..Nittaminax kirjoitti:
Yritti tää meidän vanhempikin katti samaa ja onistukin siinä, mutta sit oli sellasia ovia jotka aukes niinku sisäänpäin joita se ei saanut auki niin lopetti, ja hyvä niin. Se olis varmaan joku kerta löytynyt rappukäytävästä. :DD Kylille olis perskutti lähteny.
Mun ulko-ovi on kyllä ollut aina sellainen että jos sen kissa tajuais ja pystyis avaamaan niin sitten jo menisin jonnekin ihmekilpailuun sen kanssa.
Mutta ulkoa sen olis voinut löytää siksi että asunto oli toisessa kerroksessa ja siinä oli parveke.
Mutta ei se koskaan hypännyt vaikka oli siinä kaiteella.
Viidennestä kerroksesta yks kissa joko hyppäs tai tippui samassa talossa muutaman kerran eikä sillekään käynyt mitenkään. Se oli mun mielestä jo ihme.maarina1 kirjoitti:
Mutta mitä sitä kissoja rakastava ei tekis..
Koirista en niin välitä, mut lapsesta asti oo kissoja rakastanut. Kotona sanottiinkin, et "vanhapiika siit tulee", kun kissoista tykkää. Mut ei tullu.. Kissahullu kylläkin..Meillä oli jo lapsena kotona kissoja, ja koko perhe oltiin ihan kissaihmisiä.
tulisilla kirjoitti:
Kyllä ne suunnittelee jotain.
Jotain jännää on sulle vielä tulossa, odota vaan :)))Hah haa, ja Nitta on ymmällään...))
maarina1 kirjoitti:
Hah haa, ja Nitta on ymmällään...))
Höpö höpö...Onhan mulla jo kokemusta muista kateista ja varsinkin tosta 14 vuotiaasta kelmistä. :))))
Nittaminax kirjoitti:
Höpö höpö...Onhan mulla jo kokemusta muista kateista ja varsinkin tosta 14 vuotiaasta kelmistä. :))))
Mut, ne saattaa yllättää sut yhes...
tulisilla kirjoitti:
Meillä oli jo lapsena kotona kissoja, ja koko perhe oltiin ihan kissaihmisiä.
Meillä taas koiria ja jessus että mä pelkäsin yhtä seefferiä. Se oli hirvee peto.
Nittaminax kirjoitti:
Meillä taas koiria ja jessus että mä pelkäsin yhtä seefferiä. Se oli hirvee peto.
Kyl meilläkin oli koira koton, mut kaks kissaa mulla ja siskolla oikein omat nimikko kissat. Mun kissa oli täysin valkoine, tosin päälaella harmaa laikku. Sen nimi oli Katti, siskon kissa taas oli Marakatti. Ei ollu paljo nimiä viittitty keksiä
maarina1 kirjoitti:
Kyl meilläkin oli koira koton, mut kaks kissaa mulla ja siskolla oikein omat nimikko kissat. Mun kissa oli täysin valkoine, tosin päälaella harmaa laikku. Sen nimi oli Katti, siskon kissa taas oli Marakatti. Ei ollu paljo nimiä viittitty keksiä
No meiän kattien nimet on Nari ja Vippi, joku vois sanoa et jo on nimillä paiskattu. Huvittavinta oli ku kuulin et yhen sukulaisen kissan nimi on Fifi...eiks se ole koiran nimi? :)))
minttupuu kirjoitti:
Juu, kyllä on makkarissa vaatekaapin ovi narissut öisin :DDDD
Minttupuu, eipäs nyt ajatella kaikenlaista :DDDDDD
Sitäpaitsi silloin asuin yksiössä jossa ei ollut kun makuuhuonetta erikseen.- Pirre*
tulisilla kirjoitti:
Mun ulko-ovi on kyllä ollut aina sellainen että jos sen kissa tajuais ja pystyis avaamaan niin sitten jo menisin jonnekin ihmekilpailuun sen kanssa.
Mutta ulkoa sen olis voinut löytää siksi että asunto oli toisessa kerroksessa ja siinä oli parveke.
Mutta ei se koskaan hypännyt vaikka oli siinä kaiteella.
Viidennestä kerroksesta yks kissa joko hyppäs tai tippui samassa talossa muutaman kerran eikä sillekään käynyt mitenkään. Se oli mun mielestä jo ihme.Tämä meidän viimeisin oli kyllä ovela, se oppi paukuttamaan tassullaan ulko-oven aukaisu kahvaa, ja jos kukaan ei mielestään ajoissa tullut paikalle, se hyppäsi siihen kahvan varaan ja niin sai itse oven ulkoapäin auki..sisäpuolelta se ei koskaan yrittänyt samaa, ja tietenkin huomattiinhan me sen tarve sen äänekkäästä mankaisustaan..eli jos ei voi sanoa kissaa älykkääksi, niin viisas se on ainakin..:)
minttupuu kirjoitti:
Juu, kyllä on makkarissa vaatekaapin ovi narissut öisin :DDDD
Meillä ei ole narissut muu ku sänky. :)))
Kyllä ne osaa tääkin kisu, kun yritti herättää yöllä. Tuli naukuun oven viereen, jos ei noussut, rupes tapetteja raapiin. Oli oppinut, että se on varma keino saada mummo ylös..
Noi meidän veijarit taas yrittää saada mun vierestä parhaan paikan ja jessus sitä kiehnäämistä ja möyrimistä. No minäpä olen keksinyt että pistän tuulettimen päälle, kun alkaa tulla liian kuumat paikat, niin kissat häipyy ky pi**u saharaan ja mä saan nukkua rauhassa. :)))
Nittaminax kirjoitti:
Noi meidän veijarit taas yrittää saada mun vierestä parhaan paikan ja jessus sitä kiehnäämistä ja möyrimistä. No minäpä olen keksinyt että pistän tuulettimen päälle, kun alkaa tulla liian kuumat paikat, niin kissat häipyy ky pi**u saharaan ja mä saan nukkua rauhassa. :)))
Konstit on monet...
Saahan tähän aloitukseen koiranomistajatkin kertoa hauskoja juttujaan, kun otsikkokin on fiksut eläimet. Mulla ei vain ole oikein kokemuksia koirista ku pelkään niitä.
En miellä sanaa fiksu eläimiin. Ihminen voi olla arkielämän kuvioissaan fiksusti käyttäytyvä. Älykäs on esim. ihminen, joka omaa vaikkapa matemaattisen lahjakkuuden.
Jos olisit ollut fiksu olisit sen sanan ensin googlettanut, niin olisit löytänyt sille sanalle enemmänkin synonyymeja. Esim hyväkäytöksinen, neuvokas ja kekseliäs. No kaikki ei ole niin älykkäitä miltä päällepäin luullaan, ei matemaatikotkaan, korvessa vielä vähemmän. :DDD
- Korppis*
Nittaminax kirjoitti:
Jos olisit ollut fiksu olisit sen sanan ensin googlettanut, niin olisit löytänyt sille sanalle enemmänkin synonyymeja. Esim hyväkäytöksinen, neuvokas ja kekseliäs. No kaikki ei ole niin älykkäitä miltä päällepäin luullaan, ei matemaatikotkaan, korvessa vielä vähemmän. :DDD
En googlettanut vaan keskustelin asiasta älykkäämmän ihmisen kanssa kuin olen itse ja kopioin hänen ajatuksensa ; )
Koira on uskollinen, norsu pitkämuistinen, apina ovela, kissä kekseliäs. Lehmä märehtijä, kana kotkottaja, jänis arka. Sika mukavuuden haluinen, lintu arka jne, perhonen kaunis, karhu äreä pennnuistaan, susi petollinen jne. Näitä sanojahan on ja niillä voi leikkiä.
Lähes jokainen eläin oppii jotain mitä ihminenkin osaa, esim. löytämään hajunaistin perusteella pissinhajuisia hiekkalaatikoita jne.
Vastauksesi ei ollut älykässaati fiksu. Korvesta, kehä kolmosen ulkopuolelta on moni älykäs ihminen kotoisin. - kaveri
Korppis* kirjoitti:
En googlettanut vaan keskustelin asiasta älykkäämmän ihmisen kanssa kuin olen itse ja kopioin hänen ajatuksensa ; )
Koira on uskollinen, norsu pitkämuistinen, apina ovela, kissä kekseliäs. Lehmä märehtijä, kana kotkottaja, jänis arka. Sika mukavuuden haluinen, lintu arka jne, perhonen kaunis, karhu äreä pennnuistaan, susi petollinen jne. Näitä sanojahan on ja niillä voi leikkiä.
Lähes jokainen eläin oppii jotain mitä ihminenkin osaa, esim. löytämään hajunaistin perusteella pissinhajuisia hiekkalaatikoita jne.
Vastauksesi ei ollut älykässaati fiksu. Korvesta, kehä kolmosen ulkopuolelta on moni älykäs ihminen kotoisin.Miksi ilkeilet korppis? Pilasit taas hyvän ketjun.
- lainuska
Ei kai sitä tarvitse olla eläinten vihaaja, vaikkei jaksa innostua lapsellisista kissajutuistanne.
- hani
lainuska kirjoitti:
Ei kai sitä tarvitse olla eläinten vihaaja, vaikkei jaksa innostua lapsellisista kissajutuistanne.
Itse on sanonut vihaavansa kissoja.
- lainuska
hani kirjoitti:
Itse on sanonut vihaavansa kissoja.
Niin minäkin vihaan kissoja, mutta koira onkin toista maata. En ole eläinten vihaaja, vaikken pedoista pidä.
- Korppis*
lainuska kirjoitti:
Niin minäkin vihaan kissoja, mutta koira onkin toista maata. En ole eläinten vihaaja, vaikken pedoista pidä.
Hani@
Nyt puhut kissanpierua, en ole ikinä sanonut vihaavani kissoja.
Syntymäkodissani oli navetta, talli ja kanala sekä lampaita. Kissa eli pihapiirissämme omilla ehdoillaan. Jos oli kollikissa katosi kosiomatkoilleen ja jos tyttökissa pyöräytti aika ajoin navetan ylisille katraan pikkuisia joita sitten hoidimme kunnes ne hävisivät jonnekin sitä meille ei kerrottu. Kissamme pyydysteli hiiriä ja söi äidin pekaamia muikun jämiä ja joi lautaselleen navetassa vasta lypsettyä maitoa.
En vain tunne tarvetta helliä eläimiä. Hellin läheisiäni. Eläimet kahlehtivat "omistajansa" pirtin nurkkaan. - meeriamanda
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, sitähän ei hyväksytä. Ketään ei pitäisi loukata tuollainen turinointi normielämästä. Kivahan sitä on lukea... pakko ei ole kommentoida.
Uskokaa nyt ettei nicceihin saa kohdistaa ilkeyttä, kirjoituksiin kyllä. lainuska kirjoitti:
Lainuska, eikös koira polveudu sudesta?
Peto....meeriamanda kirjoitti:
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, sitähän ei hyväksytä. Ketään ei pitäisi loukata tuollainen turinointi normielämästä. Kivahan sitä on lukea... pakko ei ole kommentoida.
Uskokaa nyt ettei nicceihin saa kohdistaa ilkeyttä, kirjoituksiin kyllä.Oletko joutunut poistamaan tahdittomuuksia ja puolustamaan minua kissänkynsiltä ; ) sillä taitaa olla viestejä poistettu välistä, vai unohditko nimimerkkisi kun kirjoitit puskasta?
Muistan aina viiskymppisissä kun eräs tunnettu nimimerkki unohti napsauttaa virallisen nimimerkkinsä pois kehuessaan itseään puskasta ; ))- meeriamanda
korppis kirjoitti:
Oletko joutunut poistamaan tahdittomuuksia ja puolustamaan minua kissänkynsiltä ; ) sillä taitaa olla viestejä poistettu välistä, vai unohditko nimimerkkisi kun kirjoitit puskasta?
Muistan aina viiskymppisissä kun eräs tunnettu nimimerkki unohti napsauttaa virallisen nimimerkkinsä pois kehuessaan itseään puskasta ; ))Tuollaista jälkeä tulee kun viestejä poistetaan väleistä. Sinusta enkä muistakaan tiedä, kirjoitan rekkautuneena ja niistä vastaan.
minttupuu kirjoitti:
Lainuska, eikös koira polveudu sudesta?
Peto....Tai jostain dingosta, mitenköhän lie?
- '
Nittaminax kirjoitti:
Tai jostain dingosta, mitenköhän lie?
Suresta kumpikin. ;))
' kirjoitti:
Suresta kumpikin. ;))
Ei ihan piä paikkaansa. Just oli joku ohjelma missä selvitettiin mitkä koirarodut polveutu suoraan sudesta ja niitä ei ollut montaa. Yks jonka muistan oli saluki ja olikohan viis muuta rotua. DNA testeillä olivat selvittäneet.
- '
Nittaminax kirjoitti:
Ei ihan piä paikkaansa. Just oli joku ohjelma missä selvitettiin mitkä koirarodut polveutu suoraan sudesta ja niitä ei ollut montaa. Yks jonka muistan oli saluki ja olikohan viis muuta rotua. DNA testeillä olivat selvittäneet.
Jos ei suoraan, niin sitten mutkan kautta.
Niihän sitä selitetään meidän ihmisten ja muiden eläimien sukusuhteita. ' kirjoitti:
Niihän sitä selitetään meidän ihmisten ja muiden eläimien sukusuhteita.No enpä rupea asiasta tappelemaan.
- '
' kirjoitti:
Niihän sitä selitetään meidän ihmisten ja muiden eläimien sukusuhteita.Nopsaluin muutaman artikkelin, ja niinpä näyttää asiasta olevan monta eri mielipidettä tutkijoillakin.
Jäänee ikuiseksi salaisuudeksi, kuin niin monen moni muukin asia, meidän ihmistenkin aamuhämäristä. - '
' kirjoitti:
Nopsaluin muutaman artikkelin, ja niinpä näyttää asiasta olevan monta eri mielipidettä tutkijoillakin.
Jäänee ikuiseksi salaisuudeksi, kuin niin monen moni muukin asia, meidän ihmistenkin aamuhämäristä.Eihän keskustelu ole tappelua?
Täällähän jopa oppii, kuin nyt minäkin, kiitos sinun, kun tiesit enemmän. ' kirjoitti:
Eihän keskustelu ole tappelua?
Täällähän jopa oppii, kuin nyt minäkin, kiitos sinun, kun tiesit enemmän.Tarkoitin lähinnä että se menee sellaseksi "juupas eipäs" kinasteluksi ja siihen en jaksa ryhtyä. :)
- '
Nittaminax kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä että se menee sellaseksi "juupas eipäs" kinasteluksi ja siihen en jaksa ryhtyä. :)
Ei kuulu minunkaan tapoihini, mutta vain puhumalla, ei kinaamalla asiat selviävät.
En kuulu kinaajien klaaniin. :))
Kisat häiritsevät keskittymistä.
- killinpilli
Kyllä meitin killi aikoinaan pissi äitini korkokenkään.
Vornusi makkaraa, kun ei annettu, otti ja meni tekemään tekosensa.
Sama kolli teki muutaman viikon kosiamatkoja, tuli joskus syömään silmä poskella.
Lähti pian uudelle retkelleen.
Jos se ei ollut viisas, ei sitten kukaan muukaan.
Lemmieläimet parantavat niitä rakastavien elämänlaatua. Johan siitä seuraa suuri kansantaloudellinen hyöty.
Me veronmaksajat joudumme maksamaan vähemmän Kelan korvaamia lääkekustannuksia.
Vanhainkodeissa vierailevat koiravieraat saavat jopa puhumattomat dementikot juttelemaan.
Koiristamme olisi monenmoisia viisauskertomuksia kerrottavana, vaan en nyt jaksa.- killinpilli
Nittaminax kirjoitti:
Ei tainnut killi olla leikattu jos juoksi yöt ulkona.
60-luvulla kollit saivat ainakin meilläpäin pitää pallinsa koskemattomina. ;))
Kävi kerran kusaisemassa naapurin jääkaapin oveenkin, kun sitä ei hänelle avattu.
Voiko siis sanoa muuksi, kuin ylen viisaaksi? killinpilli kirjoitti:
60-luvulla kollit saivat ainakin meilläpäin pitää pallinsa koskemattomina. ;))
Kävi kerran kusaisemassa naapurin jääkaapin oveenkin, kun sitä ei hänelle avattu.
Voiko siis sanoa muuksi, kuin ylen viisaaksi?Kyllä leikatutkin ovat yötä ulkona. Mun kisu oli parhaimmillaan viikon poissa näkyvistä. Tyttären kisutkin ovat öisin liikkeellä ulkona, tosin pääsevät kyllä sisäänkin halutessaan.
- meeriamanda
Mietin jaksanko sanoa mitään... aihehan on minulle rakas, vaan itkua olen tuhertanut teidän hauskoista kokemuksistanne.♥
Koirista , ainokaiseen kattiseen olisi paljonkin kerrottavaa, sanon kuin sinäkin ...ei nyt ( vielä ) jaksa. maarina1 kirjoitti:
Kyllä leikatutkin ovat yötä ulkona. Mun kisu oli parhaimmillaan viikon poissa näkyvistä. Tyttären kisutkin ovat öisin liikkeellä ulkona, tosin pääsevät kyllä sisäänkin halutessaan.
Tääl päin ei missään vaiheessa uskaltais kissaa laskea ulos vartioimatta, no ei toi kolli edes haluaisi.
Nittaminax kirjoitti:
Tääl päin ei missään vaiheessa uskaltais kissaa laskea ulos vartioimatta, no ei toi kolli edes haluaisi.
Mää asuin silloin lähes maaseudulla, omakotitalossa.
Nyt kun asun kerrostalossa, ei sitä mahdollisuutta ole.
Hyvin kuitenki tottui sisälläkin oloon, vaikka oli ennen vapaana ollut.
Tietysti oli mahdollista taluttimellakin kuljettaa, muttei siihen suostunut.
Tätä uutta ei ulos passais päästää, tiedä vaikka ois ollu villikissa.
Sen verta oli ihmisä pelännyt heti kun olivat saaneet loukutettua.
Nyt jo tottunut minuun, tulee nilkkoihin "kiehnäämään".
Syliin ei vielä ole suostunut, vaikka ei kaikki ole sylikissoja.- killinpilli
meeriamanda kirjoitti:
Mietin jaksanko sanoa mitään... aihehan on minulle rakas, vaan itkua olen tuhertanut teidän hauskoista kokemuksistanne.♥
Koirista , ainokaiseen kattiseen olisi paljonkin kerrottavaa, sanon kuin sinäkin ...ei nyt ( vielä ) jaksa.Eikä meidän tarvi kysellä oikeutusta surra.
Itku ja ilo lyövät kättä, toista ei ole ilman toistakaan.
Tunneskaala on laaja tuntevalla ihmisellä, niin myös eläimellä.
Tuntea, surra, hymyillä, nauraa, jopa itselleenkin.
Eläinkin ilmehtii, nauraa, pelkää, jos sitä joku satuttaa.
Osaa myös kostaa.
Kissa on jalo eläin, menneitten kulttuurien jumalakin, basti.
http://www.tunturisusi.com/kissat/historia.html - meeriamanda
killinpilli kirjoitti:
Eikä meidän tarvi kysellä oikeutusta surra.
Itku ja ilo lyövät kättä, toista ei ole ilman toistakaan.
Tunneskaala on laaja tuntevalla ihmisellä, niin myös eläimellä.
Tuntea, surra, hymyillä, nauraa, jopa itselleenkin.
Eläinkin ilmehtii, nauraa, pelkää, jos sitä joku satuttaa.
Osaa myös kostaa.
Kissa on jalo eläin, menneitten kulttuurien jumalakin, basti.
http://www.tunturisusi.com/kissat/historia.htmlKiitos, niin arvelinkin sinun ´olevan´ ☺☺☺ hengenheimolaiseni. Me voimme puhua ...puhumattakin, sillä tajuamme ajatuksemme, surummekin.
Olet mieluinen palstakirjoittaja minulle ja monelle muillekin jotka sinut tunnistavat.
"NIttaminax"
Koska tämä eläintenrakkausjuttu jatkuu, niin tuntuu pakottavalta ottaa osaa.
Tosin ikivanhalla tarinalla, aikaisemmin tänne jo kuvatulla.
Eläinrakas kun lapsena jouduin olemaan.
"Söpö", kissa siis, kuoli autotallin seinustalle, eristelevyjen taakse.
Syytä en tietä, mutta kuolonkankea se oli, ja elimistön kuolleessa, oli takapäästä vähän valunut.
Autotallin lattia oli muutenkin saastunut, öljyä rasvaa, kaljaa ja Kossua.
Minä en kuitenkaan pissinyt sisään, eikä faijakaan, muuhun olimme syylliset.
"Söpö" oli täten lievästi sisäsiisti.
Maalaisten maantavalla, olivat kissat puolivillejä, ihmisten sisätilohin tulivat vain harvoin.
H.- Korppis*
Hunksz@
Meilläkin oli "Söpö-kissa". Karjasi kesäksi metsään, mutta palasi lumen tulon aikaan kotiin. Otin sen syliini ja istuimme katselemassa TV:tä, se kehräsi somasti, mutta yhtä äkkiä se tarttui hampaillaan käsivarteeni ja puri syvät haavat. Heitimme Söpön ulos eikä se koskaan enää palannut. Minut vietiin sairaalaan, jossa haavani puhdistettiin ja sain jonkin rokotuksen. Korppis* kirjoitti:
Hunksz@
Meilläkin oli "Söpö-kissa". Karjasi kesäksi metsään, mutta palasi lumen tulon aikaan kotiin. Otin sen syliini ja istuimme katselemassa TV:tä, se kehräsi somasti, mutta yhtä äkkiä se tarttui hampaillaan käsivarteeni ja puri syvät haavat. Heitimme Söpön ulos eikä se koskaan enää palannut. Minut vietiin sairaalaan, jossa haavani puhdistettiin ja sain jonkin rokotuksen."korvenmuuttaja"
Olen antanut itselleni ymmärtää, että eläimiä voi hyväilläkin, kissojakin.
Vaan kaikki eivät kesyynny, kuten kapiset koirat.
Kissoilla on erilainen käsitys erilaisista hyväilyistä.
Oliskos niin, että suloinen käpälöinti pätisi, kuten Apinoilla?
Varmaan vaatisi se riittävän pitkiä kynsiä, joita ei miespuolisella ihmisellä yleensä ole.
Pahus, aika on ajanut ohitseni.
H.- Korppis*
hunksz kirjoitti:
"korvenmuuttaja"
Olen antanut itselleni ymmärtää, että eläimiä voi hyväilläkin, kissojakin.
Vaan kaikki eivät kesyynny, kuten kapiset koirat.
Kissoilla on erilainen käsitys erilaisista hyväilyistä.
Oliskos niin, että suloinen käpälöinti pätisi, kuten Apinoilla?
Varmaan vaatisi se riittävän pitkiä kynsiä, joita ei miespuolisella ihmisellä yleensä ole.
Pahus, aika on ajanut ohitseni.
H.Hunksz@
Kissa on peteläin ja ihmistä on aina kiehtonut kesyttää peto tahtonsa alle. - demeter
Korppis* kirjoitti:
Hunksz@
Kissa on peteläin ja ihmistä on aina kiehtonut kesyttää peto tahtonsa alle.Eihän kissaa voi alistaa, se on itsenäinen olento, joka elää omilla ehdoillaan.
Se kissassa viehättääkin. Ja tuo neuvokkuus, jota täälläkin on kuvattu.
Meidän lainakissa kuoli pari vuotta sitten ja se elää edelleen väkevänä muistoissamme. Se oli aluksi maalaiskissa ja kai sen vuoksi viihtyi meillä.
Kun emäntä haki sitä pois, se piiloutui mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja juuri sellaisiin, mihin ihmiskäsi ei tahdo yltää. Sydäntä särki sen parku, kun lähteä piti.
Minun läppärin näppäimistö oli sen lempipaikka ja ruudulla on vielä raapamajälkikin, koska lienee sen tehnyt ? Myös sisäpihan ovenkarmi on maalista puhdas kissan ansiosta. Raapiminen oli sen kolkutus, kun sisälle piti päästä, eikä naukumista kuultu.
Meidän omat kissat olivat lempeitä. Toinen niistä herätti minut aina tassun kosketuksella kasvoihin - ei koskaan kynsiä esillä, kun minua puhuteltiin..)) Omien kanssa vain kävi huono tuuri. Toinen oli tuo meille omia aikojaan asettunut kissa, joka aikansa asuttuaan vaihtoi maisemaa, toinen hävisi vuoden meillä oltuuaan. Kyseltiin kyllä perään, mutta ei löydetty enää.
Eli tämä kissanomistaja rikkoi lakia ja jätti kissat ulos ilman valvontaa.
Mitenkähän vapaata voi valvoa ?
Lainakissalle kokeiltiin valjaita, mutta siitä ei tullut mitään. Suuttui siitä perusteellisesti ja ampaisi niin korkealle puuhun, että mietittiin kahdesti pitäisikö palokunta kutsua hätiin. Alas se kuitenkin lopulta tuli silloin kun niin päätti. demeter kirjoitti:
Eihän kissaa voi alistaa, se on itsenäinen olento, joka elää omilla ehdoillaan.
Se kissassa viehättääkin. Ja tuo neuvokkuus, jota täälläkin on kuvattu.
Meidän lainakissa kuoli pari vuotta sitten ja se elää edelleen väkevänä muistoissamme. Se oli aluksi maalaiskissa ja kai sen vuoksi viihtyi meillä.
Kun emäntä haki sitä pois, se piiloutui mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja juuri sellaisiin, mihin ihmiskäsi ei tahdo yltää. Sydäntä särki sen parku, kun lähteä piti.
Minun läppärin näppäimistö oli sen lempipaikka ja ruudulla on vielä raapamajälkikin, koska lienee sen tehnyt ? Myös sisäpihan ovenkarmi on maalista puhdas kissan ansiosta. Raapiminen oli sen kolkutus, kun sisälle piti päästä, eikä naukumista kuultu.
Meidän omat kissat olivat lempeitä. Toinen niistä herätti minut aina tassun kosketuksella kasvoihin - ei koskaan kynsiä esillä, kun minua puhuteltiin..)) Omien kanssa vain kävi huono tuuri. Toinen oli tuo meille omia aikojaan asettunut kissa, joka aikansa asuttuaan vaihtoi maisemaa, toinen hävisi vuoden meillä oltuuaan. Kyseltiin kyllä perään, mutta ei löydetty enää.
Eli tämä kissanomistaja rikkoi lakia ja jätti kissat ulos ilman valvontaa.
Mitenkähän vapaata voi valvoa ?
Lainakissalle kokeiltiin valjaita, mutta siitä ei tullut mitään. Suuttui siitä perusteellisesti ja ampaisi niin korkealle puuhun, että mietittiin kahdesti pitäisikö palokunta kutsua hätiin. Alas se kuitenkin lopulta tuli silloin kun niin päätti.Maanantaita Demeter@
Kuinka voit väittää, että kissaa ei voi alistaa? Mietipä mitä ihminen tekee lemmikilleen saadakseen sen pysymään vallassaan.
Petzen vanhimmalla tyttärellä on kaksi norjalaista metsäkissää. Kallita ja haluttuja, (eläinvarkaat) siksi niille on rakennettu 1,2 m x 1 m häkki, olohuoneen oven eteen, etupihan puutarhan puolelle.
Olohuoneen oveen on tehty aukko josta kissat pääsevät vapaasti ulos häkkiinsä. Häkissä on kaikkea kivaa kiipeilypuu ja löhöttelyoksia, missä kissat makoilevat ilta-auringossa.
Liikkuma-alue on olohuone, kapea halli sekä häkki. Keittiöön ja yläkerrantiloihin makuutiloihin niiden pääsy on estetty karvojen leviämisen estämiseksi. Olohuoneessa istuessani jonkin aikaa alan kakoa, koska olen allerginen kissankarvoille.
Kissat ovat sisaruksia ja kolli on leikattu eunukiksi. Kolli lihoo ja laiskistuu. Tyttökissa on leikkisämpi.
Eikö tällainen ihmisen toiminta ole alistamista. Joku kirjoitti, että koirat ovat susien jälkipolvea. Teorioita on useampia, mutta koiratkin ihminen haluaa muokata oman mieltymyksensä mukaan. Niitä ristiin naitetaan eri rotujen kanssa ja niille järjestetään kauneuskilpailuja.
Miksi kutsut tällaista toimintaa? Pallit tunkiolle ja vankilaan häkkeihin. Eläinrakkaudeksiko?- demeter
korppis kirjoitti:
Maanantaita Demeter@
Kuinka voit väittää, että kissaa ei voi alistaa? Mietipä mitä ihminen tekee lemmikilleen saadakseen sen pysymään vallassaan.
Petzen vanhimmalla tyttärellä on kaksi norjalaista metsäkissää. Kallita ja haluttuja, (eläinvarkaat) siksi niille on rakennettu 1,2 m x 1 m häkki, olohuoneen oven eteen, etupihan puutarhan puolelle.
Olohuoneen oveen on tehty aukko josta kissat pääsevät vapaasti ulos häkkiinsä. Häkissä on kaikkea kivaa kiipeilypuu ja löhöttelyoksia, missä kissat makoilevat ilta-auringossa.
Liikkuma-alue on olohuone, kapea halli sekä häkki. Keittiöön ja yläkerrantiloihin makuutiloihin niiden pääsy on estetty karvojen leviämisen estämiseksi. Olohuoneessa istuessani jonkin aikaa alan kakoa, koska olen allerginen kissankarvoille.
Kissat ovat sisaruksia ja kolli on leikattu eunukiksi. Kolli lihoo ja laiskistuu. Tyttökissa on leikkisämpi.
Eikö tällainen ihmisen toiminta ole alistamista. Joku kirjoitti, että koirat ovat susien jälkipolvea. Teorioita on useampia, mutta koiratkin ihminen haluaa muokata oman mieltymyksensä mukaan. Niitä ristiin naitetaan eri rotujen kanssa ja niille järjestetään kauneuskilpailuja.
Miksi kutsut tällaista toimintaa? Pallit tunkiolle ja vankilaan häkkeihin. Eläinrakkaudeksiko?Heh, heh. Kutsun tuollaista toimintaa (pallit tunkiolle, vankilaan häkkeihin) sopeuttamiseksi. Saavathan lemmikit korvauksena ihmiseltä rakkautta
ja lokoisat olot "vankilassaan".
Sopeutettujahan me ihmisetkin olemme, emmekä suuremmin valita, kuten eivät lemmikitkään. Tyytyväisiä ovat hyvissä oloissa ja pystyvät vastavuoroisuuteen, ilmaisemaan kiintymystään ihmiseen. Tuskin ne sitä teeskentelevät..)) demeter kirjoitti:
Heh, heh. Kutsun tuollaista toimintaa (pallit tunkiolle, vankilaan häkkeihin) sopeuttamiseksi. Saavathan lemmikit korvauksena ihmiseltä rakkautta
ja lokoisat olot "vankilassaan".
Sopeutettujahan me ihmisetkin olemme, emmekä suuremmin valita, kuten eivät lemmikitkään. Tyytyväisiä ovat hyvissä oloissa ja pystyvät vastavuoroisuuteen, ilmaisemaan kiintymystään ihmiseen. Tuskin ne sitä teeskentelevät..))Oletko sitä mieltä, että pedofiileiltä munat valtiolle ja vankilaan viettämään lököisiä kissanpäiviä ilman luojan luomaan seksuaaliviettiä?
Oikeuksia eläimille puolesta.... sillä tosi asia on, että nousimme vedestä maan päälle, kehityimme apinasta ihmiseksi ; )
Nyt lähden kirkolle asioille jatketaan paremmalla ajalla. Korvessa ei tänään ainakaan vielä sada vettä vaan on pilvipoutaista ; )- Kertoo ihmisestä
korppis kirjoitti:
Maanantaita Demeter@
Miksi kutsut tällaista toimintaa? Pallit tunkiolle ja vankilaan häkkeihin. Eläinrakkaudeksiko?Kyllä se on eläinrakkautta, ja ihminen joka ei eläimistä välitä on tunteeton. Se kuinka suhtautuu eläimiin, kertoo ihmisestä paljon. Itse olen todella eläinrakas, saan kontaktin heti, vaikka olisi vieras eläin, kykenen kuvailemaan eläimen luonteen ym. Vieraat koirat, kissat, vuohet, kanat, kukot tulevat luokseni katsomaan ja kertomaan kuulumisia, sanattomasti!!!
Kertoo ihmisestä kirjoitti:
Kyllä se on eläinrakkautta, ja ihminen joka ei eläimistä välitä on tunteeton. Se kuinka suhtautuu eläimiin, kertoo ihmisestä paljon. Itse olen todella eläinrakas, saan kontaktin heti, vaikka olisi vieras eläin, kykenen kuvailemaan eläimen luonteen ym. Vieraat koirat, kissat, vuohet, kanat, kukot tulevat luokseni katsomaan ja kertomaan kuulumisia, sanattomasti!!!
"Kertoo ihmisestä"
Minunkin lempikirjani on, yksi niistä, Taru Sormusten Herrasta.
Harry Potterinkin olen kahlannut läpi, ja vielä mielelläni.
Hevostytötkin kiinnostivat, paljon nuorempana.
H.- niinhän se kertoo
Kyllä se on eläinrakkautta, ja ihminen joka ei eläimistä välitä on tunteeton. Se kuinka suhtautuu eläimiin, kertoo ihmisestä paljon. Itse olen todella eläinrakas, saan kontaktin heti, vaikka olisi vieras eläin, kykenen kuvailemaan eläimen luonteen ym. Vieraat koirat, kissat, vuohet, kanat, kukot tulevat luokseni katsomaan ja kertomaan kuulumisia, sanattomasti!!!
Niinpä niin omasta mielestään eläinrakkaissa on suurin osa vallankäyttäjiä. Kun ihmissuhteet on menneet pieleen tai ei ole "vallankäyttö purrut", niin on hankittu joku eläin, jota voi sitten käskyttää mielinmäärin. Nähty on. Omia tarpeitaan tyydyttäkseen ihminen seuraeläimen hankkii.
niinhän se kertoo kirjoitti:
Niinpä niin omasta mielestään eläinrakkaissa on suurin osa vallankäyttäjiä. Kun ihmissuhteet on menneet pieleen tai ei ole "vallankäyttö purrut", niin on hankittu joku eläin, jota voi sitten käskyttää mielinmäärin. Nähty on. Omia tarpeitaan tyydyttäkseen ihminen seuraeläimen hankkii.
"niinhän se kertoo"
Hevostytön voisin ottaa valtani allle, vaan eivät ole ehdokkaani enää ihan tyttösiä.
Ihqu-eläin ei ole koskaan ollut mielessäni, eikä tule olemaan.
Ymmärrän kyllä noita eläin-terroristejä, vaan en eläinten vapausliike-hörhöjä.
Armahdan myös vanhat mummot.
Metsästäjät kohtelevat eläintään jotenkin tasavertaisena kumppanina, vaikka pillillään viheltävätkin, he kohtelevat eläintään lauman jäsenenä, eivät turhia rapsuttele.
Apinat ovat meillä harvinaisia ja kiellettyjäkin.
H.- Korppis*
Piipahdan taas kiireiltäni, jos "kertoo ihmisestä" osoitit viestisi minulle. Mitä sellainen kertoo minusta, että kesästä toiseen rantani sorsapoikueet pyörivät jaloissani ja kartanollani, tupaankin kerran olivat portailla tulossa ; )))
Olen sorsanmetsästystä vastaan. Kerran söin ja oli kuivaa lihaa sormustimen verran oli eikä maistunut miltään. - demeter
korppis kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että pedofiileiltä munat valtiolle ja vankilaan viettämään lököisiä kissanpäiviä ilman luojan luomaan seksuaaliviettiä?
Oikeuksia eläimille puolesta.... sillä tosi asia on, että nousimme vedestä maan päälle, kehityimme apinasta ihmiseksi ; )
Nyt lähden kirkolle asioille jatketaan paremmalla ajalla. Korvessa ei tänään ainakaan vielä sada vettä vaan on pilvipoutaista ; )Kaikella on hintansa korppis. Ja vaihtokauppahan tämä elämä pitkälti on..))
demeter kirjoitti:
Kaikella on hintansa korppis. Ja vaihtokauppahan tämä elämä pitkälti on..))
Olen samaa mieltä.
Mitään ei saa ilman uhrauksia:)
Lämpimässä kodissa, maha täynnä loikoileva katti on onnellinen.
Jos asuu maalla ja saa olla välillä vapaana, on vielä onnellisempi.
Suurin osa kissoista sopeutuu sisäkissaksi jos eivät ole olleet vapaalla jalalla.
Olen nähnyt ja kuullut kauhujuttuja kissoista jotka lisääntyvät villinä. Monta olen pelastanutkin talven alta.
- kakkosnelonen
Vanhat akat ovat hoopoja.
>Kun ihmissuhteet on menneet pieleen tai ei ole "vallankäyttö purrut", niin on hankittu joku eläin, jota voi sitten käskyttää <
Yllä olevan kirjoittaja ei ole varmaan ollut kissojen kanssa tekemisissä. Kissaa on turha käskyttää, nauraa pertaansa yrityksellekin.
Minkä ikäisenä naisilla "hoopous" alkaa, 60 ?auli-auli kirjoitti:
>Kun ihmissuhteet on menneet pieleen tai ei ole "vallankäyttö purrut", niin on hankittu joku eläin, jota voi sitten käskyttää <
Yllä olevan kirjoittaja ei ole varmaan ollut kissojen kanssa tekemisissä. Kissaa on turha käskyttää, nauraa pertaansa yrityksellekin.
Minkä ikäisenä naisilla "hoopous" alkaa, 60 ?"auli-auli"
Eiköhän hoopous ole naiselle myötäsyntyinen.
En tunne ainoatakaan, joka olisi vanhemmiten hoopoksi muuttunut.
Vaikka sähiseviä ovat olleet.
H.- maaria1 ejk
auli-auli kirjoitti:
Minkä ikäisenä naisilla "hoopous" alkaa, 60 ?Mulla iski kissa "hulluus" jo lapsena...
maaria1 ejk kirjoitti:
Mulla iski kissa "hulluus" jo lapsena...
Ja kissahullu kirjoitti nikkinsäkin väärin.. minä se olin..
maarina1 kirjoitti:
Ja kissahullu kirjoitti nikkinsäkin väärin.. minä se olin..
"maarina"
Minä jo kerroinkin, että annan mummoille armahduksen hoopouksesta :)
H.hunksz kirjoitti:
"maarina"
Minä jo kerroinkin, että annan mummoille armahduksen hoopouksesta :)
H.Täs ei kuule siun armahukses paljo hetkauta. Hullu, mikä hullu. Kukin tavallaa...
- Kissuja koira
maarina1 kirjoitti:
Täs ei kuule siun armahukses paljo hetkauta. Hullu, mikä hullu. Kukin tavallaa...
Älä nyt noin ihailijaasi tyrmää :)
hunksz kirjoitti:
"auli-auli"
Eiköhän hoopous ole naiselle myötäsyntyinen.
En tunne ainoatakaan, joka olisi vanhemmiten hoopoksi muuttunut.
Vaikka sähiseviä ovat olleet.
H.Tykkään olla välillä hoopo, ei pipo kiristä ja töppöilyt menee hoopouden tiliin.
Itse luulisin että olen nyt vanhempana ihan vähän vähemmän hoopo..
- ...
Jaa mirrikamaa
Pussy Riot:
http://www.guardian.co.uk/world/video/2012/jul/29/pussy-riot-russia-interview-video
=DW= Minulla on on monia kissoja elämäni aikana. Kissoissa on isoja eroja metsästysvietissä ja kekseliäisyydessä.
Yksi oppi avaamaan ikkunan jos vain alapuolen kahva oli kiinni, nosti kahvan auki otsallaan ja avasi ikkunan tassullaan, teki niin molemmissa laseissa eli kahdesti saman.Toinen kissa seurasi vieressä sekin oppi vähitellen. Nyt on heti vuosi Kaapo kissan kuolemasta, en ota enää kissaa.
Kissaan kiintyy, ero on haikea.
Matkusten aika paljon, kissalle on etsittävä hoitopaikka ainakin ulkomaan matkojen ajaksi. Kaapo kulki autossa mukana kotimaassa lähes joka paikkaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4763324- 1491506
- 851241
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191154- 2261093
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10940
- 102922