Harakat

hermostunut..

Laitoin tämän aiheen tänne ja pariin muuhun kategoriaan, koska en todellakaan tiedä mihin se kuuluu. Ongelmani ovat kuitenkin harakat :
Asun omakotitalossa perheeni kanssa, meillä on suuri piha, ja vanhempani käyvät meillä melko usein. Harakat ovat kiusanneet meitä kuitenkin koko elämämme : Kun olin pieni, ne tappoivat minun ja siskoni kissanpennut, kaikki oravat, mitkä pihalla ovat olleet on harakka tappanut, ne ovat tappaneet pihastamme pikkulintuja, syövät kissan ruoat rappusilta, ja ovat jopa käyneet yhden kissan kimppuun. Varmasti olisi kissan tappanut, ellei tyttöni olisi ehtinyt väliin. Saan niitä myös pelätä lasteni puolesta, ja harakoita on pihassamme vielä niin monta ! Viimeinen pisara oli, kun ne tappoivat kaksi pääskystä. Kävin aamulla koirien kanssa lenkillä, ja maassa oli kaksi kuollutta pääskyä. Isäni sanoi, että oli nähnyt ikkunasta, kun harakat nokkivat ne kuoliaiksi. Jopa repivät sisuskalut ulos. Valitettavasti hän ei ehtinyt väliin.
Eihän ole laillista ampua harakkaa? En kyllä mitenkään jaksa itse aina harakoita pihasta pois hätyttää, eikä ongelma sillä ratkeaisikaan. Mitään linnunpelätintä en pihaani laita ! Ideoita?

1

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkua ristiin

      Viestisi kuuluu nimenomaan tähän "risut" kategoriaan!
      Harakat laittaa risuista pesän, oon seurannut monena keväänä kun niitä risujansa nokassaan kanniskelevat pesänlaittopuuhissa, ne penteleen höpsöttäjät...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe