Rakas päiväkirja, joka katosit

eksynyt prinsessa

Niin, en löydä päiväkirjaani mistään, joten puran mieleni ja sieluni ilot ja surut sinulle.

En usko, että kukaan voi ymmärtää sitä, miltä minusta nyt tuntuu. Miltä minusta oikeastaan aina tuntuu. Sitä kun on melkein mahdotonta selittää edes itselleen. Ei siihen löydy sanoja tai sopivia vertauskuvia. Ehkä kaikkein lähimmäksi osuu vertaus tiestä, jota ei voi kulkea suoraan. Se päättyy, aivan yks kaks. Lopusta ei löydy enää yhtä, oikeaa väylää. Vaan väyliä onkin useita, kaikki yhtä houkuttelevia ja puoleensa vetäviä. Mutta eihän pieni ihminen niin monen tien risteyksessä tiedä, mitä niistä lähtisi kulkemaan.

Tuo pieni ihminen sen eriävän tien risteyskohdassa on minä. Juuri minä, pieni tyttö eksyneenä. Enkä osaa valita mitä suuntaa lähtisin kulkemaan. Voi, kun joku tulisi, ottaisi minua kädestä kiinni ja turvallisesti ohjaisi oikealla polulle. Aivan niin kuin äidit ottavat pikkuistensa käsistä kiinni, huolehtivasti ja rakastavasti. Mutta kukaan ei ole tulossa minua vastaan. Eikä edes ota kädestä kiinni, ei edes vilkaise. Sillä kukaan ei voi ymmärtää, kuinka pieni ja apua tarvitseva oikeasti olen.

Rakas päiväkirja, edes sinä et voi ymmärtää, miten eksyksissä olen. Miten on mahdollista, että kaikki muut ovat oikealla polulla? Mistä tiedän, minkä polun valitsisin? Miten ikinä voin löytää oikean polun, jollen edes löydä itseäni?

1

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimin Erkki

      Anna, hei, tuntua! Ei kukaan muu ole oikealla polulla, koska oikeata polkua ei ole. Etsi kiintopiste, mutta älä liian kaukaa, koska näkösi tarkkenee koko ajan. Säilytä se päiväkija, jos löydät sen, ja muutama vanha valokuva mukaan! Kun sitten potkaiset keinuvaan tuoliisi vauhtia, sinä hymyilet aurinkoiseasti,- eikä kukaan taaskaan ymmärrä, miksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe