Konnun puhdistus

Pippin

Mitäs te muut ajattelette tästä luvusta kirjassa? Musta se oli yksi hienoimmista luvuista, ku hobitit palaa Kontuun ja alkaa sotia Konnun puolesta. Tai, no "sotia"... Ja, kun Merry (en ymmärrä, mix aina kirjoitan Merry... Ehkä six, et se on mun mielestä parempi, kuin Merri...)
ja Pippin ottaa komentajan paikan. Wow! Ja sit viel se Saruman juttu! Wow, wow! Ja siinä välissä se Hiesulin systeemi! Jes! Nii, mut vastatkaas tohon ekaan kyssäriin...

11

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alassë

      mielestäni se oli hyvä. Se olisi ollut erittäin outoa että muualla tapahtuu kaikkea sotia ja niin pois päin ja sitten Kontussa ei sitten olisikaan tapahtunut mitään.
      Vaikka muistaakseni kukaan muu kansa ei tiedä missä nämä hobitit asuivat ja että niitä oli olemassa. Olenko väärässä tässä asiassa?
      Mutta silti olen kanssasi samaa mieltä tosta luvusta.

      • Pippin

        Ne hobitithan oli ehtiny jo tulla kuuluisix tos n. vuoden seikkailun aikana, joten ei varmaan kukaan enää sano: "Mitä ne on?", kun hobiteista puhutaan... En muista, et Tolkien kirjoitti tota kirjaansa, mut näin mä sen käsittäisin. Ja se Sarumanhan oli tiennyt hobiteista koko ajan, koska oli yksi viisaista.


    • "legolas"

      Joo kyllä se oli tosi hyvä luku! Mutta ärsytti se kun elokuvassa ei ollu tätä mainittua kohtaa ollenkaan! Oikeasti alko ärsyttämään.

      • Pippin

        Mulla ei oo hajuukaan, mix mä vastailen näihi, vaikkei kukaan kysyiskää mitää... Ehkä six, et on hauskaa sanoa oma mielipide muiden mnielipiteisiin. Muaki ärsytti se, et sitä ei ollu leffassa, eikä tuu varmaan extendiinkää... =( Siis melki ihanin kohta jäi pois!


      • -R-
        Pippin kirjoitti:

        Mulla ei oo hajuukaan, mix mä vastailen näihi, vaikkei kukaan kysyiskää mitää... Ehkä six, et on hauskaa sanoa oma mielipide muiden mnielipiteisiin. Muaki ärsytti se, et sitä ei ollu leffassa, eikä tuu varmaan extendiinkää... =( Siis melki ihanin kohta jäi pois!

        En rupea narisemaan iästäsi, jonka luulisin olevan alle 20 tekstisi perusteella, vaan kerronpa oman mielipiteeni ja tietoni siitä miksei sitä Konnun puhdistus -kohtausta ollut elokuvaversiossa. Tämän sanon sen takia että tunnen valitettavan monta itseni ikäistä jotka narisevat turhaan teini-ikäisille, vaikka muuta syytä ei olisikaan kuin ikäisensä näköinen teksti.

        Mutta asiaan, sellaista olen kuullut että Konnun puhdistus jätettiin pois koska se oli etninen puhdistus. Ja eikös Kärmekieli leikkaa Sarumanin kurkun auki ko. kohtauksessa kirjassa? Semmoinen tuppaa olemaan vähän liikaa pg-13-luokitukselle, jonka elokuva sai Yhdysvalloissa. Sitäpaitsi ison budjetin elokuvien tekijät usein välttelevät selkeitä riskejä, onhan se ihan loogista ettei haluta suututtaa isoja ihmisryhmiä sillä rahojen saaminen takaisin ja voitonkin tekeminen olisi ihan suotavaa lipputulojen kautta. Muuten, lisämainintana sanottava että itseäni rassaa Hämähäkkimies-elokuvissa J.Jonah Jamesonin viikset. Sarjakuvassa ja jopa molemmissa (60-luvun ja se uudempi muutaman vuoden takainen) piirrossarjoissa J.Jonah Jamesonilla on Chaplin/Hitler-tyyliset viikset. Mikä oli niin kamalaa etteikö niitä viiksiä voinut olla elokuvissa, mikä? Ihmettelen. Poliittinen korrektius lienee vastaus, mutta hei haloo, jotain rajaa.


      • Pippin
        -R- kirjoitti:

        En rupea narisemaan iästäsi, jonka luulisin olevan alle 20 tekstisi perusteella, vaan kerronpa oman mielipiteeni ja tietoni siitä miksei sitä Konnun puhdistus -kohtausta ollut elokuvaversiossa. Tämän sanon sen takia että tunnen valitettavan monta itseni ikäistä jotka narisevat turhaan teini-ikäisille, vaikka muuta syytä ei olisikaan kuin ikäisensä näköinen teksti.

        Mutta asiaan, sellaista olen kuullut että Konnun puhdistus jätettiin pois koska se oli etninen puhdistus. Ja eikös Kärmekieli leikkaa Sarumanin kurkun auki ko. kohtauksessa kirjassa? Semmoinen tuppaa olemaan vähän liikaa pg-13-luokitukselle, jonka elokuva sai Yhdysvalloissa. Sitäpaitsi ison budjetin elokuvien tekijät usein välttelevät selkeitä riskejä, onhan se ihan loogista ettei haluta suututtaa isoja ihmisryhmiä sillä rahojen saaminen takaisin ja voitonkin tekeminen olisi ihan suotavaa lipputulojen kautta. Muuten, lisämainintana sanottava että itseäni rassaa Hämähäkkimies-elokuvissa J.Jonah Jamesonin viikset. Sarjakuvassa ja jopa molemmissa (60-luvun ja se uudempi muutaman vuoden takainen) piirrossarjoissa J.Jonah Jamesonilla on Chaplin/Hitler-tyyliset viikset. Mikä oli niin kamalaa etteikö niitä viiksiä voinut olla elokuvissa, mikä? Ihmettelen. Poliittinen korrektius lienee vastaus, mutta hei haloo, jotain rajaa.

        On kyllä totta, et oon alle 20 kesäinen, mut minkäs sitä iälleen mahtaa... Toi sun juttus tosta Konnun puhdistuksesta, et mix se ei varmaan tullu leffaan on aika viisas, mut mun mielest vähä hakoteillä... Kärmekielen ja Sarumanin juttu vois olla liian raaka joillekin 10 -vuotiaille, mut nii kyl saattaa olla lukitar, klonkku, sota, örkit tai nazgûlit. Tai jopa äänitehosteet! Ja varmasti TSH -trilogian Konnun puhdistus kohdalle löytyy enemmän kannattajia, kuin narisijoita... Ja muutenkin se Sarumanin kuolema voitaisiin jättää pois vaikka niin, että se vaan lähtis pois. Ja voi olla monta muutakin syytä ettei jotain asiaa elokuvassa näytetä. Esim toi J. Jonathan Jameson tapaus... Voi olla, ettei ne viikset oikein sovi leffaan. Sarjakuvaan kyllä, muttei välttämättä leffaan. Oli mukava saada sunkin mielipide asiasta.


      • Hannu

        Mielestäni on hyvä asia että Konnun puhdistusta ei elokuvaan tullut eikä tule. Elokuva on formaatti joka ei kestä samanlaista episodimaista katsomista kuin esimerkiksi tv-sarjat, joten mikäli elokuvan pituus olisi venynyt sinne viiteen tuntiin olisi katsomis nautinnosta jo muodostunut jotain ihan muuta. Juuri aika on todennäköisesti se tekijä mikä sai Jacksonin ja co. luopumaan tästä osasta tarinaa. Konnun puhdistushan ei oikeastaan liity muuhun kirjaan millään tavalla vaan sen tarkoitus on lähinnä näyttää miten paljon Hobitit ovat kasvaneet kaksi vuotta kestäneen taivalluksensa aikana.

        Pidin Konnun puhdistuksesta kirjassa, se oli hyvä tapa viedä tarina loppuun. Elokuvana se olisi kuitenkin vaatinut huomattavan paljon aikaa ja mieluummin näen elokuvana version ilman Konnun puhdistusta kuin Konnun puhdistuksen mikä on tehty tiivistetysti ja mahdollisesti huonosti.


      • Pippin
        Hannu kirjoitti:

        Mielestäni on hyvä asia että Konnun puhdistusta ei elokuvaan tullut eikä tule. Elokuva on formaatti joka ei kestä samanlaista episodimaista katsomista kuin esimerkiksi tv-sarjat, joten mikäli elokuvan pituus olisi venynyt sinne viiteen tuntiin olisi katsomis nautinnosta jo muodostunut jotain ihan muuta. Juuri aika on todennäköisesti se tekijä mikä sai Jacksonin ja co. luopumaan tästä osasta tarinaa. Konnun puhdistushan ei oikeastaan liity muuhun kirjaan millään tavalla vaan sen tarkoitus on lähinnä näyttää miten paljon Hobitit ovat kasvaneet kaksi vuotta kestäneen taivalluksensa aikana.

        Pidin Konnun puhdistuksesta kirjassa, se oli hyvä tapa viedä tarina loppuun. Elokuvana se olisi kuitenkin vaatinut huomattavan paljon aikaa ja mieluummin näen elokuvana version ilman Konnun puhdistusta kuin Konnun puhdistuksen mikä on tehty tiivistetysti ja mahdollisesti huonosti.

        ... mutta extendiin vois tulla ees joku Konnun puhdistus -liite tai jotai, et halukkaat vois kattoo. Ei välttämättä elokuvaan itse... Mut kun ei tuu, nii ei tuu, emmmekä me kuolevaiset voi asialle mitään. =) Vähä teatraalisuutta pelii!


      • Hannu
        Pippin kirjoitti:

        ... mutta extendiin vois tulla ees joku Konnun puhdistus -liite tai jotai, et halukkaat vois kattoo. Ei välttämättä elokuvaan itse... Mut kun ei tuu, nii ei tuu, emmmekä me kuolevaiset voi asialle mitään. =) Vähä teatraalisuutta pelii!

        Elokuvan tekijöiden kannalta tuossa ei kuitenkaan ole mitään järkeä. Tuollaisen (käytännössä lyhytfilmin) kuvaamiseen menee aikaa ja rahaa aika hirvittäviä summia. Ammattimaisen kuvausryhmän palkat ja lavasteiden teko. Käytännössä koko "kontu" olisi jouduttu mylläämään uusiksi joten tällä hetkellä jonkinlaisena turistinähtävyytenä oleva kukkulasuma missä on vielä jälkiä hobittilasta olisi raivattu maan tasalle. Lisäksi näyttelit olivat jo pistäneet kolmisen vuotta elämästään tähän projektiin, puhumattakaan teknisestä ryhmästä jotka aloittivat paljon aikaisemmin, he varmasti lopettivat elokuvan kuvaukset mielellään siihen mihin ne päättyivät.


      • Pippin
        Hannu kirjoitti:

        Elokuvan tekijöiden kannalta tuossa ei kuitenkaan ole mitään järkeä. Tuollaisen (käytännössä lyhytfilmin) kuvaamiseen menee aikaa ja rahaa aika hirvittäviä summia. Ammattimaisen kuvausryhmän palkat ja lavasteiden teko. Käytännössä koko "kontu" olisi jouduttu mylläämään uusiksi joten tällä hetkellä jonkinlaisena turistinähtävyytenä oleva kukkulasuma missä on vielä jälkiä hobittilasta olisi raivattu maan tasalle. Lisäksi näyttelit olivat jo pistäneet kolmisen vuotta elämästään tähän projektiin, puhumattakaan teknisestä ryhmästä jotka aloittivat paljon aikaisemmin, he varmasti lopettivat elokuvan kuvaukset mielellään siihen mihin ne päättyivät.

        Itseasiassa se on noinkin, mut olihan Fangornkin pelkkä lavaste, eli lavasteen teko ei olisi ollut vaikeaa, vaikka siihen olisi rahaa mennytkin.
        Eikä se olisi välttämättä paljoa haitannut, jos oltaisiin vielä viikko tai kax kuvauksia pidennettykin. Näyttelijätkin saa palkan per leffa. Ei per kohtaus.
        Ja kaikkihan sanoi, et jos joku ois ollu pikkasen vaikeampaa, mut tulos ois ollu parempi, nii sellasta vaihtoehtoa ei ois hylätty, vaan se tehtiin. Kyseessähän ei ole halvan budjetin leffa.


    • Valinor

      Konnun joutuminen örkkien käsiin johtui siitä, että Tolkien halusi kirjallaan viestittää kansojen kuolevaisuudesta. Tämä tieto löytyy hänen kirjeenvaihdostaan. Jos Tolkien olisi halunnut olla erityisen synkkä, hän olisi jättänyt Konnun örkkien käsiin, vähän niinkuin Karjalan kannakselle kävi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe