Olen tilapäisesti ajautunut vähiin rahoihin elikkäs tilanne on tämä: heinäkuun vu9kra on maksamata ja LUPASIN maksaa sen tän kuun aikana elikkäs kaiki elokuun tuet mukaanlukien ellarit ja lapsilisät menee tuohon heinäkuun rästivuokran maksuun!! Elikkäs tilanne on nyt: meitä on perheessä minä yksi aikuinen ja kaksi alakouluikästä lasta ja todellaki rahaa elokuule vain 70 euroa. Todella vähän ku meitä kolme! Helpotus on että lapset pääsee kouluun ja siellä kouluruokailu! Mut silti pitäs pärjäta tää reilu 3 viikkoa halvalla mitä ruokaa tekisitte ja mitä kanattaisi ostaa? Marjojoja olen kerännyt ja aion kerätä mut ei niillä pelkästään pärjää. Kuivamuonatkin vähissä elikkäs löytyy yksi makaronipussi ja vähän riisiä, muutama säilyketölkki. Pitästä sitä vaa puuroo syödä, kääks mikä tilanne. No perunoita, porkkanoita ja kaalia saa oneksi halvalla, mitä muuta? Joo ja kananmunia. Vinkkejä otetaan vastaan! Lähin leipäjono on 40 kilsan päässä joten sinne ei raaski maksaa matkoja kun ei ne leipäjonon antimet taida olla rahallisesti tuon matkan hinnan väärtti.
Miten pärjäta?
10
1183
Vastaukset
- -
Puuro, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset, makaroonilaatikko. Onhan noita halpoja ruokia senkun vaan selailet kotikokin sivustoja.
- .
Ei ole tämän palstan foorumin tarkoitus tai edes mahdollisuus pohtia miten voit jatkaa lastesi kaltoin kohtelua.
Lapsen kaltoin kohtelua on
- taloudellinen laiminlyönti
(esimerkiksi lapsen elatukseen tarkoitettujen etuuksien ja rahavarojen vastuuton käyttö omiin tarkoituksiin,
lapsen omaisuuden myyminen tai varastaminen)
LAPSEN : Lapsen emotionaalista kaltoinkohtelua
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_kaltoinkohtelu
- lapseen kohdistuvaa henkistä väkivaltaa (mitätöinti, emotionaalinen ja moraalinen turmeleminen ja -kaltoinkohteleminen)
- uhkaileminen (esimerkiksi kotiarestilla, selkäsaunalla tai hylkäämisellä)
- nöyryyttäminen (esimerkiksi nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen)
- mitätöinti (esimerkiksi nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen)
- eristäminen (esimerkiksi sukulaisista, ystävistä)
- hylkääminen (esimerkiksi laitokseen, ystävien tai sukulaisten luo, kotiin jne)
- uskonnollinen fanatismi (esimerkiksi ehdottomat uskonnolliset toimintavaatimukset,
- lapsen täydellinen kontrollointi (esimerkiksi ja/tai uskonnolliseen fanatismi)
- mustasukkaisuus (esimerkiksi mustasukkaisuus lasta kohtaan tai lapsen saamaa hoivaa kohtaan) lapsesta saa kyllä olla mustasukkainen, mutta ei liikaa, silloin lapsi ei tunne oloaan enää niin turvatuksi kuin ennen.
- taloudellinen laiminlyönti (esimerkiksi lapsen elatukseen tarkoitettujen etuuksien ja rahavarojen vastuuton käyttö omiin tarkoituksiin, lapsen omaisuuden myyminen tai varastaminen)
No köyhä Suomi ei hevillä huostaan ota juuri näitä taloudellisen kaltoin kohtelun uhreja. Voi siis jatkaa hyväksi käyttöä.
Aamun ajatus:
On kaksi tapaa päästä puun latvaan,
kiivetä puuhun tai istua kävyn päälle.
Tuo toinen on siis sinun tapasi. - yks ehdotus
Osta koko 70 eurolla nuudeleita ja tonnikalaa, se halpaa safkaa. Muksutkin tykkää nuudeleista.
- hyvä ehdotus
Ja näkkileipää.
- Kit-Kat
Tonnikalako "halpaa"? Ei enää tällä vuosituhannella. 200g tonnikalapurkki maksaa €2.50. Samalla rahalla saa tuplasti enemmän eli 400g jauhelihaa tai vaikkapa broiskua tai lohta tarjouksesta. Jauheliha on eettisempi vaihtoehto muutenkin.
- nuukuus kunniaan
Taas kerran olet tutussa tilanteessa. Kumma, että kaapissasi on joka kerta lähes samat pussukat. Minä ja monet muut olemme moneen kertaan neuvoneet sinua keräämään pienen ruokavaraston. On käsittämätöntä, että perheenäiti päästää ruokakaappinsa noin tyhjiksi. Mutta kertaus on opintojen äiti, ehkä joskus opit - vaikka kirjoituksesi onkin pelkkä vitsi.
Sinulla on rahaa runsaat kaksikymppiä per viikko. Luettelitkin jo muutamia halpoja ruoka-aineita.
Keitäpä aamuin illoin puuroa, päälle marjoja. Iltapäivällä keitettyjä perunoita ja jauho- tai kananmunakastiketta. Marjametsissä et voi olla törmäämättä kantarelleihin, valmista niistä herkkukastike. Lisäkkeeksi porkkana- ja kaaliraastetta. Metsässä on jo sen verran kypsiä puolukoita, että saat niillä raasteen terästetyksi. Keitä niin paljon perunoita, että voit seuraavana päivänä paistaa niitä, viereen paistettu kananmuna. Lihatonta makaronilaatikkoa. Jos lenkkimakkaraa saa eurolla, tee makkarasoppaa. Omatekoista hernesoppaa kerran viikossa. Viikonloppuna jälkiruoaksi pannaria, päälle marjasurvosta.
Kysele naapureilta ja tuttavilta, haluaako joku ostaa sinulta marjoja, ja sitten poimit ja toimitat ne hänelle. Tienaat helposti muutaman kympin. Tämä vuodenaika on sellainen, ettei kenenkään tarvitse kuolla nälkään, kunhan vähän viitsii vaivautua.
Hankit luonnollisesti kaiken halvimmasta tarjouksesta. Esim. makaronipussin hinta voi olla kaksinkertainen kaupasta riippuen, samoin vehnäjauhojen hinnassa on suurta vaihtelua. - et silleen
Miksi jätit vuokran maksamatta ? Meinasitko ettei sitä vuokranantaja huomaa ? Sinulla on lapsia, ja ensimmäisenä maksetaan aina vuokra. Mene metsään ja kerää kunnolla niitä marjoja ja myy niitä. Osta hernekeittoa, makaronia, tee leivät itse ja puuroryynejä jne. mene kysyyn kirkolta apua.
- Äitiskä 79
Pyydä rohkeasti apua kuntasi seurakunnan diakoniasta,myös helluntai seurakunta auttaa,ainakin meidän kunnassa saavat lahjoituksia yrityksiltä mm.leipää,apua saa myös Pelastusarmeijalta,lähin pelastusarmeija auttaa teitä,saatte ruokaa.Lapsille vaatteita saat Hope yhdistykseltä ja myös mahdollisesti synttäri ja joululahjat heille.Kirjoitat ja kerrot tilanteestanne niin saatte apua,laittavat postitse tai matkahuollon kautta paketin mitä tarvitset lapsille,mukaan lukien harrastusvälineitä.Älkää jääkö yksin miettimään asioita,apua saa kun pyytää,Suomessa ei töitä tai sitten osa-aikaista orjatyötä ja usein tienestit jää pienemmiksi kuin alin työttöm.pväraha,ei nillä elä jos on perhettä.TSEMPPIÄ
- -äiti77-
Fiksuin ja kannustavin kommentti :)
- Äitiskä79
-äiti77- kirjoitti:
Fiksuin ja kannustavin kommentti :)
-äiti77- :KIITOS ;)
Hope yhdistys on mahtava.Pohjois-Savon alueen perheitä auttaa Mape Ry,Mahdollisuus Perheelle,reippaasti vaan postia sinne!
Itse en voi enää toimia ammatissani,johon kouluttauduin,siis tuli astma ja allergiat (pöly,kemikaalit) joten surkeilla palkoilla olen tehnyt töitä,nyt työtön.Löysin erään marjanostajan joka jalostaa marjat ja sienet itse,joten 4,75€ kilo maksaa mustikoista,puolukoiden hintaa ei vielä tiedä.Omaan pakkaseen jo keräsin ja nyt yritän saada jatketta ruokapöytään niin sanotusti marjankeruulla.No rikastu en mutta kun rahaa ei koskaan oikein ole niin pienikin kymppinen auttaa.. ;)
Mut nämä järjestöt on perustettu juuri sen takia että apua ihmiset saisi.Lapsiköyhyys on Suomessa korkealla ja äitinä mulle on ihan sama ja köyhänä onko mun lapsen päällä lahjoitus vaatteet ja itseni päällä myös vai ns.ostetut,kunhan on ehjät ja puhtaat!
Autan kyllä muita ja annan vaatteet ja lelut eteenpäin ja pari kertaa vuodessa varaan kirpparipöydän ja tuotoilla ostan esim uudet kengät lapselleni tai joululahjoja tai ihan vaan ruokaa.
Kirjoitukset syö kaurapuuroa köyhä on perseestä,ei kenenkään vatsa kestä sellaista eikä mielenterveys.Joskus olen näitä viikon perunakuureja vetänyt että lapselle jäis kaikki hyvät syömiset niin voin kertoa että kyllä on kipeä vatsa ja painoa lähti niin paljon entisestään jo että näytin joltain narkomaanilta..
Jouluun varautukaa jo nyt.Jos ei ole mahdollista,pyytäkää diakoniasta,soskusta hyvä joulumieli keräys-lahjakorttia tai vastaavasti pelastusarmeijan jouluavustusta vaikka jo marraskuussa niin saatte ruuat pakkaseen ja lapsille ihan kivat lahjat.
Köyhän ei tarvitse hävetä!Jyrki Käteisen ja muiden meidän rahojen hassaajien sen sijaan pitäisi ja kovasti!Ne nauraa partaansa kun me kinastellaan jostain naurettvan pienistä soskun tuista.Suomalaisten kansan urheilu on LYÖ LYÖTYÄ!Kyllä se mieli sitten muuttuu kun itse on köyhä.Voi mennä vaikka terveys,tulla avioero tai lapsi voi sairastua vakavasti ja kuolla.Nuorehkon isäni haudanneena voin sanoa että hautajaiset maksaa hirveästi.Surussa,yksin ja köyhänä on paha olla..
Ns.ruokajonojakin voi kokeilla.Olen kokeillut kaksi kertaa ja tuntui vähän kurjalta,mutta jos on pakko niin pitää ylpeys niellä..
Hurstin toimintakeskus lähettää joulupaketteja ja muunakin vuoden aikana paketteja vaikka Lapin perukoille.Kerran lapselle tuli villasukatkin ja Fazerin suklaarasia,kynttilöitä,nuudeleita,kahvia,teetä,keksejä,shampoota,hernekeittoa,kirjoitin kiitos kirjeen johon liitin tyttöni piirrustuksen.
Jos voittaisin lotosta,auttaisin muita,lahjoittaisin nimettömänä kaikkiin niihin paikkoihin jotka meitä ovat auttaneet
Vähän meni jaaritteluksi..ja muuten laina koneella kirjoitin ja ilmainen saatu kytkymokkula,joten en omista edes tätä tietokonetta :D
TSEMPPIÄ kanssa köyhille ja myös saivartelijoille,jotka kehtaavat olla kateellisia vaikka toisella olisi vain kasa laskuja ja murheita ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782