Auto rikki

japsiauto-äiti

Hei.
Osaisiko joku täällä kertoa,että missä voisi korjauttaa (lue:hitsauttaa pakoputkea).
Oletan,että pakoputki on jotenkin rikki, kun auto pitää epämääristä pörinää ja jostain takaosasta kuuluu kolahdus silloin tällöin.
Kun auto on jo vanha,en millään halua satsata siihen mitään uutta pakoputkea. Josko hitsaus tms riittäisi..mutta missä työtön äiskä sellaisen teettäisi halvalla ja huolella?
Minä kun en ymmärrä naisena autoista oikein mitään, niin minua pääsee jymäyttämään auton korjauksessakin ihan sata lasissa, joten luotettavakin korjaamo saisi olla.
"pienet on vaatimukset" vanhan auton korjaamiseen, mutta kun minua on jo päästy tuon auton kanssa jymäyttämään kunnolla,niin kukkaro ei enää moista kestä.
Kiitos asiallisista vinkeistä jo etukäteen

13

1382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pako p. utki

Pakoputkikorjaamo Ruukintiellä. On hyvä ja halpa. Suosittelen

• ojasta allikkoon

Korjaus ei välttämättä tule halvemmaksi, jos pakoputki on ruostunut poikki. Työ kuitenkin maksaa halvimmillaan noin 30-50e/h ja todennäköisesti on pian uudelleen rikki. Kannattaa katsoa motonetin tai bilteman sivuilta mitä halvimmat putket sinun autoosi maksavat. Jos päätät korjauttaa niin kysy ainakin hinta etukäteen.

• kallevillematti

Pakoputken korjausta ei kannata muilla teettää koska se maksaa ja vaatii pian paikkausta muualtakin, Kannatta vain jos itse osaa ja on vehkeet.
      Hommaa samalla uusi putki Motonetistä tai Biltemasta.

• japsiauto-äiti

Kiitos,kiitos.
      Eipä itsellä tullut mieleenikään,että Biltema myisi pakoputkia.
      Noita korjauskuluja/tuntitaksaa tässä olenkin pähkäillyt..sehän on tosi kallista.
      Toisaalta pohdin sitäkin,että kannattaako noinkin vanhaan romuun mitään uusia osia ostaa.

Voisko tommoseen vanhaan kopperoon saada pakoputken jostain romuttamolta?

• vbyfcovyr

Ei kannata hitsailla vanhaa pakoputkea, se kumminkin ruostuu puhki siitä hitsauskohdan vierestä koska metalli lämpenee hitsattaessa. Eikä uusi putken palanen mahdottomia maksa, biltema tai motonet myy edullisia korjauspaloja. Harmi kun ei täällä viitti mainita korjaajia, jotka tekisi sen vaikka kotonaan halvalla...

• HaKe
        vbyfcovyr kirjoitti:

Ei kannata hitsailla vanhaa pakoputkea, se kumminkin ruostuu puhki siitä hitsauskohdan vierestä koska metalli lämpenee hitsattaessa. Eikä uusi putken palanen mahdottomia maksa, biltema tai motonet myy edullisia korjauspaloja. Harmi kun ei täällä viitti mainita korjaajia, jotka tekisi sen vaikka kotonaan halvalla...

Riippuu tapauksesta.

Oman -97 mallisen h.auton putkea hitsattiin muutama vuosi sitten, ja ainavain mennään.

Mitään Bilteman tai Motonetin halpisputkia ei välttämättä kannata hankkia, laaduissa on eroja. Itse ajan auton suosiolla korjaamolle, vaikka vuosiakudet oon autoja krassaillut. Kun ei ole tiloja itsellä ja on muutakin tekemistä, niin vaihtakoot ne jotka sitä työkseen tekevät. Samasta paikasta kun ottaa putken ja vaihdon, niin ei tarvitse myöhemmin selvitellä.

• japsi-auto äiti
        vbyfcovyr kirjoitti:

vbyfcovyr...mitenkähän näistä edullisista korjaajista saisi tietoa. Itselläni ei kuulu tuttavapiiriin ketään korjaustaitoista,enkä korjaamojakaan tunne.
        Hintojen vertailu hankalaa ja merkkikorjaamot varmasti tuhottoman kalliita.
        Toki sekin tärkeä seikka,että voisi korjaajaan luottaa.
        Kerran olen korjauttanut autoa tuttavaltani saadun vihjeen perusteella ja siitä korjauksesta tuli minulle kallis lasku josta riitelen edelleen.

• vbyfcovyr
        japsi-auto äiti kirjoitti:

vbyfcovyr...mitenkähän näistä edullisista korjaajista saisi tietoa. Itselläni ei kuulu tuttavapiiriin ketään korjaustaitoista,enkä korjaamojakaan tunne.
        Hintojen vertailu hankalaa ja merkkikorjaamot varmasti tuhottoman kalliita.
        Toki sekin tärkeä seikka,että voisi korjaajaan luottaa.
        Kerran olen korjauttanut autoa tuttavaltani saadun vihjeen perusteella ja siitä korjauksesta tuli minulle kallis lasku josta riitelen edelleen.

niinpä, aina ei kaikki vihjeet pidäkkään paikkaansa. Joupin Nesteen tiloissa ainakin on semmoinen seppä, joka korjailee kaikenlaisia vikoja autoissa, tämänkin kuulin työkaverilta. On kohtuu suosittu, koska hieman jonoa. Tämäkin vinkki on vaan kuulemaani, en itse ole käynyt pajalla. Kuitenkin suosittelen hapettuneen putkenpalan vaihtoa, eikä mitään hitsailua..

• hoituu.....

Auto Ahokas Minimania vastapäätä hoitaa edullisesti koko homman.

• 10+17=27

Käy ensin kysymässä mitä maksaa Topin Autos. Veikkaan, että saat sieltä halvemmalla kuin Motonetistä tai Biltemasta.

• myynti ja asennus

Ahokkaan Automies Minimanin vieressä on kelpo liike.

• Minä sinua autan.

Moi japsiauto-äiskä! ota auton rekisterilappu mukaan ja tipsuttele sitten Topin Autoon. Topilta saat kaikkein edullisimmat varaosat ja siellä on ammattilaiset vastassa. Sitten kun olet saanut putken mukaan niin soittelet ammattikoululle ja varaat sieltä ajan putkenlaittoon, siellä laitto ei maksa juurikaan mitään;) Mutta jos päädyt johonkin pajalle sitä laitattamaan niin varmista aina ensin työn hinta ennenkuin annat pajasepän alkaa moukaroimaan ja sono ettei tee sitten yhtään mitään omia sooloiluja autolle ja että VAIN! putki laitetaan kiinni ja homma ok! Olen toki itsekkin monet putket hitsaillut ja hyvin ovat kestäneet ja monesti kun heti putken rikkouduttua menee hitsauttamaan niin homma onnistuu kun reikä ei ole kovin laajalle kerennyt revetä. Mua kyllä ihan oikeasti harmittaa teidän naisten puolesta tää miehinen automaailma ja se miten teitä tosiaankin kustaan linssiin (anteeksi rumasana)...en tiedä onko tilanne sama jos köriläs menee teettämään ja ostamaan esim verhoja taloonsa? viilataanko silloin meitä:)

• japsiauto-äiti

Kiitos nimimerkki "Minä sinua autan"

Tuota ammattikoulun korjaamoa en ole tiennytkään. Pitääpäs yrittää sinne soittaa, josko he ensin katsoisivat, että mikä autossa on vikana.

Itse kun en ymmärrä autoista,enkä niiden korjaamisista yhtään mitään, niin minua todella voi ku...taa ihan sata lasissa ja olen kuullut,että moni nainen on saanut kalliisti maksaa (kuten myös minä jo silloin kun tuon käytetyn romun ostin).

Auton myisin heti pois,jos vain pärjäisin ilman kulkuneuvoa, mutta kun en pärjää (eikä nyt ole kyse pelkistä kauppamatkoista)

Tämmösellä hädän hetkellä sitä tulee miettineeksi,että voi videlma,kun löytyis mies,jonka kanssa voisi tehdä diilin; (esim..) hän hitsaisi pakoputken ja minä vastineeksi siivoaisin hänen huushollinsa, tai laittaisin niitä äidin lihapullia ison kasan tai vaikka molemmat, siivoaisin hänen autonsa, ompelisin jotain...
      Uskon,että on olemassa miehiä,jotka tarvitsisivat huusholliinsa naisen käden jälkeä ja sitten on taas meitä naisia,jotka tarvitsisivat miehistä apua esim auton korjaamiseen. Miten nämä kaksi saadaan kohtaamaan..siinäpä pulma!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe