saako kaikki anteeksi?

jos vain voisi.

Voiko Kaikki synnit saada anteeksi? Olen katunut kauan ,kauan jo mitä olen kaikkea tehnyt ja pyytänyt niitä anteeksi en vain tiedä voiko oikeasti kaikki todella pahat synnit saada anteeksi. toivon kovasti . Olen pyytänyt monet kerrat anteeksi mutta silti tuntuu aina vaan pahalta. Miten voin edes korvata sen kaiken mitä olen tehnyt .. Voiko ?

61

5554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilosanoma on syntien

      anteeksisaaminen ja samoin on tärkeää tehdä mielenmuutos sen hyvän Jeesuksen opetuksen suhteen, jonka suo meille kaikille pyhässä Raamatussa ja Herra nimessä saamme uudistua tekemään tahtoaan kaikessa. Autuaat kaikki, jotka Jeesuksessa uudistuvat pyhänään elämään.

    • ....

      Kaikki synnit saa anteeksi, kun katuu syntejään tosissaan ja haluaa tehdä niistä parannuksen.

      Rukoile Psalmin 130 sanoin:
      1 Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
      2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
      3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
      4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.

      Jeesus sanoi syntiselle naiselle:
      (Joh. 8:11)
      "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

      • C

        Älä valehtele. On olemassa synti, jota ei saa anteeksi:

        "Sen tähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille."
        Matt. 12:31


      • ****
        C kirjoitti:

        Älä valehtele. On olemassa synti, jota ei saa anteeksi:

        "Sen tähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille."
        Matt. 12:31

        En valehtele, koska KAIKKI synnit saa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Pyhän Hengen pilkkaa on se, kun jatkuvasti vastustaa sitä Jumalan Hengen, Pyhän Hengen kutsua, jonka tuntee sisällään. Jokaisella ihmisellä on oma etsikkoaikansa, jolloin Jumala häntä kutsuu. Mutta kun ihminen jatkuvasti vastustaa, välttälee, keksii tekosyitä ym. niin lopuksi Pyhä Henki lakkaa kutsumasta ja omatunto paatuu eikä kutsu enää kuulu. Silloin ihminen on itse sinetöinyt iankaikkisen kohtalonsa. Se on tosi surullista, eikä sitä toivo kenellekään. Sellaista syntiä ei voi saada anteeksi, koska ihminen on jättäytynyt armon ulkopuolelle.


      • C
        **** kirjoitti:

        En valehtele, koska KAIKKI synnit saa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Pyhän Hengen pilkkaa on se, kun jatkuvasti vastustaa sitä Jumalan Hengen, Pyhän Hengen kutsua, jonka tuntee sisällään. Jokaisella ihmisellä on oma etsikkoaikansa, jolloin Jumala häntä kutsuu. Mutta kun ihminen jatkuvasti vastustaa, välttälee, keksii tekosyitä ym. niin lopuksi Pyhä Henki lakkaa kutsumasta ja omatunto paatuu eikä kutsu enää kuulu. Silloin ihminen on itse sinetöinyt iankaikkisen kohtalonsa. Se on tosi surullista, eikä sitä toivo kenellekään. Sellaista syntiä ei voi saada anteeksi, koska ihminen on jättäytynyt armon ulkopuolelle.

        Ja tuon löpötyksesi nojaat mihin kohtaan Raamattua? Laitahan lainaus, jossa sanotaan "pyhän hengen pilkalla sitten tarkoitetaan, notta...."

        Raamattu ei ole tulkinnanvarainen.


      • jaikal.se
        C kirjoitti:

        Älä valehtele. On olemassa synti, jota ei saa anteeksi:

        "Sen tähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille."
        Matt. 12:31

        http://www.jaikal.se/48683132


      • jumalakanssamme

    • Jeesuksen veressä!

      Kerrotaan, että apostoli Paavalin aikoina murhaajan selkään sidottiin murhattu. Paavali varmasti muisti osallistumisensa Jeesuksen opetuslasten vainoamiseen, sekä hyväksyi Stefanuksen kivitystuomion. Siksi Paavali parahtaakin (Rom 7:24) Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Eräs mökin mummo kirjoitti: Tulin raskaaksi erään tanssi-illan jälkeen, enkä halunnut solmia avioliittoa, vaan menin ja tein laittoman abortin. Elämä jatkui avioiduin sain kolme lasta. Mutta sisälläni oli ja on vieläkin ”musta möykky”. Nyt olen yksin syyttävien ajatuksieni kanssa. Syyttäjän ääni kuuluu yhä kovempana. Syyllinen abortoija murhaaja. Mutta en halua mennä hautaan tämän asian kanssa. Jospa voisin kertoa jollekin ennenkuin kuolen. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1Joh. 1:9

    • jaikal.se

      Tämä syntien anteeksisaaminen on minulle rakas aihe. Olen itse kokenut anteeksisaamisen. Tulin Herran Jeesuksen luokse suurena syntisenä.
      Sain kaiken anteeksi. Sain kokea puhtautta ja viattomuutta. Olin vapaa synneistäni.
      Sen teki Jeesus Kristus. Hän vapautti minut. Sinä vapaudut myös sillä Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. Hänen verensä puhdistaa myös omantunnon. Silloin synti ei enää paina. Sinulla on mahdollista saada syntisi anteeksi.
      Lue kirjoituksiani anteeksiantamuksesta. Lue myös kirjoitukseni "Pyhän H engen pilkka". Käsittelen myös siinä kirjoituksessa anteeksiantamusta. Jos jaksat olisi hyvä jos lukisit myös uskoon tulonkertomukseni. Vaikka se on melko pitkä, siinä on tästä aiheesta. Luulen että se antaa sinullekin jotakin.

      http://www.jaikal.se/48683142

      • L.A.T

        Raamattu sanoo. Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.


    • mitäväliäsilläontaas

      paavi antaa anteeksi kaikki.. paitsi joku sanonut et se saatana ite.. tiedä noista sit

      • Jalokivipöly

        Paavihan väittää olevansa Jumala.Kristuksen sijaisena.Hirveä saatanallinen kirkko on roomalaiskatoliset.Huomaatko että he ovat vääntäneet jokaikisen käskyn toisinpäin kuin raamatussa opetetaan.


    • Kyllä voisi

      Moikka "jo vain voisi"

      Tahdon antaa sinulle hyvän kirja vinkin. Lue Tommy Hellstenin "Kolmas mahdollisuus". Itse luin kyseisen kirjan, jonka jälkeen itselleni aukesi moni asia erittäin kirkkaana. Myös tämä synti kysymys. Se vei itseäni hengellisessä kasvussa paljon eteenpäin. Kirja tuo loistavasti esiin rakkauden ja miten parantava onkaan sen voima. Kirjassa käsitellään myös loistavasti häpeää ja siitä johtuvaa rakkaudettomuutta. Käsitykseni synnistä muuttui dramaattisesti kirjan luettuani. Suosittelen!!
      Erityisesti kirjan viimeinen luku "Miten Jumala tähän kaikkeen liittyy", tuo asian hyvin esille, mutta lue koko kirja, siinä on erittäin hyvää asiaa.

      Ja tällä kirjalla on itselleni muutenkin iso merkitys, sillä se tuli käteeni juuri oikeaan aikaan ja vastasi kaikkiin niihin kysymyksiini, mihin olin Jumalalta vastausta pyytänyt.

    • Matkalla

      On vain yksi synti jota ei voi saada anteeksi ja se on Pyhän Hengen pilkka. Lohdutukseksi voin sanoa, että jos pelkäät tehneesi tämän synnit et sitä ole tehnyt. Kaikki muut synnit voi saada anteeksi. Katumalla ja tekemällä parannuksen. Eli katuu jotain syntiään niin paljon, että lopettaa sen tekemisen. Kevytmielinen anteeksi pyyntö ja taas heti seuraavassa hetkessä saman synnin tekeminen ei aja asiaa. Parannuksen teko on välttämätön raamatun mukaan. On kuitenkin muistettava ettei kaikista synneistä välttämättä pääse välittömästi eroon vaan niihin voi langeta uudestaan useastikin, mutta se että tosissaan tekee parannusta ja rukoilee uskoen Jeesusta pelastamaan synneiltä johtaa varmasti lopulta synneistä eroon pääsemiseen.
      Kehoitan myös rukoilemaan anteeksiantoa syntikohtaisesti eikä vain yleisellä tasolla.
      Siunausta, Herra pitää huolen.

      • KysynVaan-76

        "On vain yksi synti jota ei voi saada anteeksi ja se on Pyhän Hengen pilkka. "

        Pilaantuuko se Pyhä Henki jotenkin kauheasti siitä pilkasta?


    • Ihmettelen hellareita

      Kyllä uskovaisille katumus ja synneistä pääseminen on helppoa. Itse seurustelen naisen kanssa joka on ollut uskovainen koko ikänsä. Hänen menneisyytensä helluntaiuskovaisena kuitenkin ihmetyttää. Hän oli teininä alle suojaikäisena jo jakoperse jota täysi-ikäiset kundit nussivat mukaanlukien kaupungin alin saasta, torilla hillujat ja nuorisorikolliset. Itse hän ei pidä lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä minään koska hän tunsi ko. miehet ja halusi sitä itse. Hän oli jo omasta mielestään 15v. niin valveutunut, että tiesi mitä teki. Hän kuitenkin myönsi että oli tehnyt asiassa virheitä ja pyytänyt Jumalalta anteeksi. Asia tällä käsitelty hänen mielestään. Joten kyllä on uskovaisilla nuorilla helppo päästä huorinteoistaan anteeksi, kun vaan pyytää Jumamalta anteeksi. Eipä ainakaan hellarinuoret olleet opettaneet itsensä arvostamista, ehkä raamattua muuten. Ja tuntuu että voi käytännössä tehdä mitä vain kunhan sitten sunnuntaina sovittaa syntinsä ja sitten onkin taas uusi viikko häilättäväksi.

      • SSS9

        Jos rakastat häntä, menneisyys ei pitäisi olla esteenä.
        Ei pidä ihmetellä, monet kärsivät väärän uskon tähden niin paljon että hakevat alaikäisinä irtosuhteita päästäkseen edes hetkeksi irti ahdistuksesta.
        Moraalikäsitykset eivät ole kehittyneet vielä nuorena, tätähän tietoa paljon käytetään hyväksi kun tiedetään minkä ikäisinä he alkavat ajatella.
        Totta kai pitäisi suojella nuoria, vanhemmat haluavat usein kostaa omat koetut vääryydet lapsille. Kuka nyt rakastavaa äitiä kehtaisi sanoa pahaksi.
        Oikeasti kun jokainen tekisi täysi-ikäisenä kuten itse haluaisi, irtosuhteita eikä pakko-oireista seksiä olisi ollenkaan niin paljon.


    • monien fariseuksien

      on mahdotonta ymmärtää Jumalan armoa kun ei ole sydämessä rakkautta vaan vihaa toisia ihmisiä kohtaan.

    • fariseuksien omat

      hedelmät Jumalan edessä ovat kuin mädät ja saastaiset Babylonian ylpeät rypäleet tämän maailman vihan viinipuusta.

      Jeesus kutsuu syntisiä eikä nuo paatuneet pahat voi muuta kuin pilkata hyvää Herraa.

    • ,k,k,

      Älä mieti koko asiaa, ei syntiä olekaan. Se on uskovaisten keino yrittää hallita johdateltavia ihmisiä.

    • ihmisten voi olla

      vaikea ymmärtää miten hyvä Jumala voi olla, sillä ihmiset itse eivät ole hyviä.

    • OttoPetteri

      Asiahan riippuu siitä, minkä lahkon syntikäsityksen mukaisesti olet syntiä tehnyt.
      Katsos kun toiset kieltävät lähimmäisenrakkaudesta lähtevän elämänpelastuksen ja toiset taas hyväksyvät lapsenraiskauksen ja insestin.

      Helpommillaan kyse on kielletystä sianlihan syönnistä ja kahvinjuonnista ja raaimmillaan on toisen ihmisen tappaminen sallittu ja hyvä asia.

      Älä siis murehdi asiaa vaan elä ihan itse omaa elämääsi vailla yhdenkään uskonnon tai lahkon kahleita. Ei elämäsi kuitenkaan niiden taholta paremmaksi muutu.

      • Tutkittua.

        Näen ristiriidan myös siinä,että tupakan polttoa pidetään helluntailaispiireissä mm.pahana syntinä,mutta heillä on paljon ylipainoisia jäseniä,ylensyöntiä.Kyllä,tupakjka on epäterveellistä,mutta niin monet ruuatkin ja etenkin kun syödään yli tarpeen.Juoryuiluja ja panettelujakin he kyllä hyväksyvät.Ristiriitaista ja tekopyhää.


    • Jeesus on hyvä tie

      ja opetuksensa on saman Jumalan jolla on valta auttaa kaikessa elämässä, joten kunnioitetaan ja kiitetään ja rakastetaan Jeesusta kuten on opettanut sanassaan.

      Jeesus on hyvä tie, jota jokaisen ihmisen kannattaa kulkea.

    • ARMON SAANUT

      apostoli paavali sanoi itsestään että hän on suurin syntisin hän kuitenkin sai armon ja pelastui no koska maiilman syntisin on pelastunut niin kyllä sinäkin joka kipuilet ja kyselet voinko saada syntini anteeksi raamattu sanoo joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne SAA ARMON .puolestasi rukoillen armon

    • Yksi syntinen

      Rukoiletko myös minun puolestani,sillä mielestäni olen ylittänyt reippaasti paavalin tekemät synnnit,ja monien muidenkin.Kadun kyllä niitä jatkuvasti.Ei mene hetkeäkään etten katuisi.Tuo aloitus voisi olla kuin minun kirjoittama.

    • Voiko Kaikki synnit saada anteeksi. Voit saada kaikki anteeksi on uskova ollut rukoilemassa kanssai yhdessä,hän voi vakuutta sulle anteeksi annon,sen jälkeen ne ovat pois pyyhitys jeesuksen verenkautta.
      jos vain voisi. vastaus

      • Yksi syntinen

        Rukoiletko myös minun puolestani,jotta voisin saada syntini anteeksi?


      • Yksi syntinen kirjoitti:

        Rukoiletko myös minun puolestani,jotta voisin saada syntini anteeksi?

        Suotava olisi seurakunnan uskovan kanssa yhdessä rukoilla,tunnustaa synnit sen jälkeen anoa anteeksi saamista,vakuutan ne myös saa anteeksi, netin välityksellä ei voi.

        Yksi syntinen


      • Näkökulmaa
        kuulija1 kirjoitti:

        Suotava olisi seurakunnan uskovan kanssa yhdessä rukoilla,tunnustaa synnit sen jälkeen anoa anteeksi saamista,vakuutan ne myös saa anteeksi, netin välityksellä ei voi.

        Yksi syntinen

        Jumalaa ei netti rajoita eikä mikään muukaan.Jos olisit herrasta sinä tietäisit.Nyt asettelet vain rajoja Jumalalle.Kun ihminen katuu ja rukoilee syntejään anteeksi,ja hylkää ne synnit,saa kyllä anteeksi vaikka netissä.


      • Näkökulmaa kirjoitti:

        Jumalaa ei netti rajoita eikä mikään muukaan.Jos olisit herrasta sinä tietäisit.Nyt asettelet vain rajoja Jumalalle.Kun ihminen katuu ja rukoilee syntejään anteeksi,ja hylkää ne synnit,saa kyllä anteeksi vaikka netissä.

        Etkö tiedä että sitä että ihminen ei näe sydämmen ajatuksia,Jumala näkee,toista rukoilijaa voi huijata jeesusta et voi huijata.
        Jumalaa ei tosin netti rajoita siinä olet oikeassa,imistä rajoitta,kaikilla on rililliset armolahjat uskovilla,aijemmin mainitsin seurakunnan yhteydessä jossa kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen.
        Netti seuroja ei toistaisekse vielä ole.


      • Ei tarvita
        kuulija1 kirjoitti:

        Suotava olisi seurakunnan uskovan kanssa yhdessä rukoilla,tunnustaa synnit sen jälkeen anoa anteeksi saamista,vakuutan ne myös saa anteeksi, netin välityksellä ei voi.

        Yksi syntinen

        Siihen toimeen ei tarvita seurakuntaa.


      • Ei tarvita kirjoitti:

        Siihen toimeen ei tarvita seurakuntaa.

        Seurakunta on kristuksen ruumis, niinkuin ruumiissa on jäseneniä jokaisella jäsenellä on oma tehtävänsä. Niin seurakunnan jäsenilläkin oma tehtävän kristuksen ruumiissa. kerran tunee noutamaan seurakuntansa pois maanpäältä,se tapahtuu toisessa tulemisessaan.
        Seurakunta tarvitaan siinä on kasvamisen paikka.


    • jvfkjkgkjhjhj

      on niitä ollut vuosia

    • Näkökulmaa

      Kyllä pitäisi kysymykseen rukoiletko puolestani vastata myöntävästi.Täällä ei taida juuri aitoja uskovia ollakaan.Höpötätätte jonninjoutavia ihmisen sydämen tuntemisesta.Jos joku pyytää rukoilemista puolestaan,mitä tuomareita te luulette olevanne tuomitsemaan tämän ihmisen.Se että on synnintunnossa,on merkki siitä,että on pyhityselämässä mukana,elikä tekee parannusta jota meidän jokaisen kuuluisi tehdä joka hetki.Tekopyhyys oikein haisee tälläkin palstalla.

    • ----

      Mitä kamalaa olet tehnyt kun niin pitää katua?
      Unohda koko synti ja jatka elämääsi. Ei asiat katumalla parane, virheistään kannattaa ottaa opikseen ei niisä kannata mässäillä.

    • Näkökulmaa

      Et taida tietää mitä on pyhityselämä.Tahdot vääristellä sanojani.Aivan kuten vapaamuurari Paavo Lipponen sanoi:"Nahkurin orsilla tavataan:"

    • Cogcdof

      Sä oot jo saanu anteeks jos oot Luojaltas, Taivaalliselta Isältäs pyytäny anteeks niitä ja muistakaa, joka ei anna tosille anteeks ni sille Jumala ei anna. Ei sun tarvi enää katuu jos oot pyytäny Häneltä anteeks koska Jeesus :)

    • JSK2016

      Synnit on sovitettu Golgatan ristillä kertasuorituksena täysimääräisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen toimesta. Hän täytti Isänsä lain ja synnittömänä Hän tuli synniksi ja naulattiin ristille ja voitti synnin, jotta meillä olisi armo ja ikuinen elämä. Hän kärsi puolestamme sen kuoleman jonka synneissämme ansaitsemme, Hänessä meillä on armo ja vanhurskaus jossa saamme astua Jumalan valtakuntaan.

      Joka tunnustaa syntinsä Jeesukselle, saa ne Hänen verensä kautta anteeksi, täysin, eikä Isä niitä syntejä enää halua muistella vaan Hän poistaa ne meistä niin kauas kuin itä on lännestä.

      Yksikään ihminen, yksikään asia tai voima tai edes sielunvihollinen ei voi asettua tuon pelastavan armon esteeksi tai kielloksi. Toki sielunvihollinen syyttää ihmistä, anteeksisaamisen jälkeenkin. Mutta Jumalan armo on yli kaiken, Hänen Pojassaan Jeesuksessa joka sovitti syntimme ja voitti kuoleman.

      Jumalan uskollisuus ei lopu, vaikka ihminen olisi uskoton ja lankeaisi syntiin. Jos katuu syntejään Jeesuksen nimessä ja veressä, Hänen puoleensa kääntyen, pääsee armoon joka kestää ja kantaa taivaan kotiin saakka.

      Maailma on eksytystä täynnä. Älkää antako kenenkään tai minkään estää teitä kääntymästä Jeesuksen puoleen, sillä vain Hän on tie, totuus ja elämä, vain Hänen kauttaan pääsee Isän luo. Jeesus on puolustajamme taivaassa, vaikka sortuisimme syntiin niin Hän on se joka rukoilee puolestamme Isää että saisimme anteeksi. Se joka tulee Jeesuksen luo ehdoitta ja peloitta kuten se lapsi jonka Jeesus kutsui opetuslastensa nähden, pelastuu.

    • OlenIhanVaanParas
    • erk...ki

      Ei kai kukaan ihminen voi sitä luvata, saako joku synnit anteeksi vai ei, ajattelisin että se on yksin Jumalan käsissä ja riippuu varmaan vähän vaelluksestakin. Voi tietenkin ajatella, että synneistä joutuu jollain lailla ajoittain maksamaankin, Herran armoa varmaan sekin on.
      Mielestäni toivoa on silti, jos vain "sukuelimet" on tallella, eikä vaellus ole käynyt aivan hävyttömäksi ..

    • Julia44
    • Herraelää

      Raamatussa on paljon ihmisiä, jotka tekivät syntiä ja se oli pahaa Herran silmissä. Itse kuningas Daavid teki aviorikoksen ja tapatti Uurian. Hän sai myös synnit anteeksi. Hän katui ja tunnusti syntinsä., kun profeetta Naatan avasi hänen silmänsä.

    • Suurkakkaristi

      Sipilällisestä ajatusmallista melkein kaikki saavat. Luovunta onkin vaikeinta, tyhmä kun on.

    • 12____13

      Itse uskon, että syntisi on anteeksiannettu. Mielestäni sinun ei tarvitse murehtia, Jumala on hyvä, mitä ikinä Hän päättää, se on myös hyvä.

      Mutta suosittelen tekemään parannuksen ja toimimaan jatkossa paremmin, sillä ikuinen elämä on vanhurskaille.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

    • 554gh
    • ouiujhuyuuui
    • tupuna10

      usko Herraan Jeesukseen, niin sinä peslatut ja sinun perhekuntasi, kyllä syninsä voi saada anteeksi, kun Jeesukselta sitä pyytää. se noteerataan henkimaailmassa.Jumala on Henki, niin Hän kuulee kaikki meidän rukoukset.

    • Anonyymi

      srk.fi

    • Anonyymi

      Saako kaikki synnit anteeksi, sellaisetkin, joita ei enää edes muista, esimerkiksi humaltuneena sanan alaisen naisen kanssa peuhaamisen?

    • Kaikki synnit saa anteeksi jos katuu ja uskoo Jeesukseen kristukseen, vapahtajaan.

      • Anonyymi

        Typerää uskoa että Jeesus olisi ollut minkään Jumalan Poika, tuollainen on nykyaikana lapsellista ja jopa sairasta.
        Tuollainen ihminen uskoo varmasti myös joulupukkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää uskoa että Jeesus olisi ollut minkään Jumalan Poika, tuollainen on nykyaikana lapsellista ja jopa sairasta.
        Tuollainen ihminen uskoo varmasti myös joulupukkiin.

        Lukuisat henkilöt Uudessa testamentissa todistavat siitä, että Jeesus oli Jumalan poika.
        Onko siihen uskominen muuta kuin hypoteettisesti, sairasta, se riippuu siitä, miten psykiatria asiat milloinkin määrittää. Ainakin mulle uskovaisten hihhuloinnit on sairaus. He eivät kuitenkaan edusta kaikkia uskovaisia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saako lestadiolainen hyvin vakavat syntinsä anteeksi vaikenemalla. Täysin sivullinen saanut asiasta tietävänä hankaluutta. Eikö synti lisäänny tekijälle, vai onko saavutettu yhteiskunnallinen asema, niin tärkeä, ettei muulla väliä. Jokainen kantakoon omat syntinsä, eivät ne loppupelissä sivullisen päälle jää.

    • Anonyymi

      Kaiken muun saa, mutta jos vihreitä tai vasemmistoa äänestää, niin sitä ei kyllä anteeksi saa.

    • Anonyymi

      Mieti kivoja asioita olen tehnyt syntejä paljon ja en vain ajattele niitä niin ne lähtee pois mielestä☺️

    • Anonyymi

      Kokeile idän konsepteja karmasta; en tiedä mitä ne sanoo anteeksiannosta, mutta en usko sen olevan erityinen konsepti siellä, vaan ennemminkin karma on maksettava, ja sitä ei kai kumoa hyvät teot (en huomannut sellaista konseptia), jotka luo vain hyvää karmaa, jos sellaista on.
      Kristinoppi on heikompi kokonaisuus; vain osa, että kaikkia vastauksia uskontojen mukaan on turha yrittää saada vain Raamatusta.
      Sen verran näyttää psykologisesti, mulle, että sitä on paremmassa tilanteessa, kun on muuttunut paremmaksi, joka on verrannollinen hyvään karmaan.
      Anteeksianto magiikkana on kuitenkin mulle ihan vieras konsepti, ja on mulle lähinnä normaalin elämän sovinto (riidan jälkeen).

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lukusuositus: "Löysin Jumalan valtakunnan"

    • Anonyymi

      Syntien anteeksi saamisessa on kaksi hyvin tärkeää osaaluetta jotka on otettava huomioon. Ensiksikin on ponnisteltava tietoisesti ettei enään tekisi samoja syntejä joita pyytää anteeksi ja saa anteeksi. Mitä sellainen anteeksi pyytäminen on jos pyytää anteeksi ja sitten toistaa jatkuvasti samaa syntiä tai muita päivästä toiseen yrittämättä edes pysyä kaidalla tiellä. On tehtävä myös oma osansa prosessissa.

      Toiseksi. Kun on saanut Jumalalta anteeksi on siihen ehdottomasti uskottava eikä epäillä tai rankaista itseään turhaan miettimällä ja stressaamalla olenko saanut, olenko saanut anteeksi. Kun Jumala antaa anteeksi, silloin hän ei enää palaa asiaan vaan unohtaa tapahtuneen. Asia on sillä erää käsitelty. Samoin pitäisi ihmisenkin tehdä. Jatkuva epötietoisuus vain ahdistaa ja lisää stressiä ja alakuloisuutta. Kun on saanut anteeksi jatkaa kiitollisena elämää Jumalan ihmeellisestä armosta osansa saaneena ja valvoo oman lihansa haluja taistellen syntisiä haluja vastaan. Niille ei ole pakko antaa anteeksi jos rakastaa todella vanhurskautta ja Jumalaa.
      Jos et usko Jumalan antavan anteeksi silloin osoitat epäluottamuslauseen Jumalaa kihtaan eli toisinsanoen sinulla ei ole uskoa häneen. Se on vakava asia.
      Ja kun pyydämme syntejämme anteeksi on kaduttava aidosti päättäen ponnistella tietoisesti päästäkseen jostakin meitä addiktioivasta tavasta eroon joka voi heikkona hetkenä jihtaa meidät harjoittamaan syntiä.

      Jos jatkamme synnin tekemistä lopulta käy niin, ettei ole enää uhria syntiemme sovittamiseksi. Sanoihan Jeesuskin sille nöyrälle prostituoidulle joka varovasti lähestyi häntä seuraavasti” .....syntisi ovat anteeksi annetut. Nyt mene äläkä enää tee syntiä”.
      Kuten huomasit Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi kuten tälle naiselle, joka likaisena lähestyi häntä. Jeesus sanoi myös, että ” älä enää tee syntiä” osoittaen näin jokaiselle synnin tahraamalle yksilölle, että pitää tietoisesti päättää toimia seuraavalla kerralla paremmin, jos kiusaus tai koetus iskee. Jeesus ei katso syntiä läpi sormien. Emme voi puolustella itseämme tuomion päivänä ellemme vahvista itseämme nyt tuleviin koetuksiin ja vaikeuksiin, jotka kohtaavat ruudusen unta nukkuvan ihmiskunnan.
      Uskosi kestävyys koetuksissa on tulevaisuutesi määräävä seikka. Vahvista nyt uskosi kestävyys tutkimalla syvällisesti Raanmattua, älä unohda kristillisiä kokouksia, rukoile lakkaamatta, kuten Jeessus pyytää. Suojele itsesi maailman tahroilta. Ja ennenkaikkea muista rukoilla itsesi ja muitten puolesta. Älä unohda myöskään vastuutasi Kristuksen sanansaattajana= ole aktiivinen evankelioimisessa, koska sitä Jeesus odottaa meiltä tänä aikana. Kun meillä on runsaasti tehtävää Herran työssä, meille ei jää aikaa pahoille töille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3504
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      228
      2142
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1557
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      289
      1289
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe