Mitä evoluutioteoria sisältää?

Kreationistit, mitä evoluutioteoria teidän mielestänne sisältää? Pystyttekö kuvailemaan sen edes ylimalkaisesti?

1. "Pelkkää valhetta"-tyyppiset yksilöimättömät vastaukset eivät kelpaa.
2. Evokit pysyvät toistaiseksi hiirenhiljaa.

25

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovainen Uskis

      "Mitä evoluutioteoria sisältää?"

      Totuuksia ja epämääräisiä oletuksia, joita ei ole voitu(eikä voidakaan) kollektiivisesti puhuen todistaa. Toisin sanoen valheita.

    • Ritolan Ville

      Teoriahan se on. Ja kovasti sitä on yritetty todeksi todistaa, vaan se ensimmäinenkin todellien tieteellinen spekulaatiovapaa vertaisarvioinninkestävä todistehan siitä puuttuu.

      Todistamattomia hypoteeseja sen sijaan on tuhansittain ja niitä tutkitaan inokkaasti jokaisessa maailman yliopistossa. Jopa niin innokkaasti että jotkut asiaa sivusta katselevat kuvittelevat mielessään että evoluution täytyy olla totta koska sitä noinkin kovasti yritetään tutkia. Tälläkin palstalla on monta tällaista vähän yksinkertaista "tietäjää." ( Apo, Moloc, Repe, piru jne.....oikeastaan kaikki jotka tunustautuvat evolutionisteiksi.) Tässä yhteydessä on raitistavaa panna merkille se että nämä samat luulijat uskovat vakaasti myös ulkoavaruuden olioihin, ts. ufoihinkin, joten se heidän ymmärryskyvystään.


      Mutta näillä faktoilla mennään tällä hetkellä kunes toisin todistetaan.

      Eli toistaiseksi paras tieteellinen selitys olemassaolollemme on älyllinen luominen josta on tieteellisiä todisteita maapallo pullollaan. Kosmos myös.

      • Epäjumalienkieltäjä

        "Todistamattomia hypoteeseja sen sijaan on tuhansittain..."

        Älä kiertele ja heiluttele käsiäsi. Kerro nyt vaikka muutama tuollainen evoluutioteorian hypoteesi. Vai ettekö luikurit uskalla mennä konkretiaan?


      • jep jep

        "Teoriahan se on. Ja kovasti sitä on yritetty todeksi todistaa"

        Tuo kertoi kaiken tarvittavan minulle... kerrottakoon että tieteessä 'teoria' on korkein arvonimi hypoteesille (oletukselle). Siihen tarvitaan paljon todisteita ja paljon muita toiminpiteitä ennen kuin kyseinen arvonim saavutetaan tieteessä


    • Round Shape bastards

      Satukirjassa ei mainita käsittämättömän issoa joukkoa dinosauruksie eikä kasvie mitä täällä on kasvanu satoja miljoonie vuosie sitte.

      Siitäkkään ei oo puhetta että osasiko ne dinosaurukset puhhuo-niinkuse aasi siinä satukirjassa.Oootta te uskovaiset tyhmie..

    • Sanoin että evokit pysyvät toistaiseksi hiljaa, perkeIe. No, kreationistien vastaukset kuitenkin kertovat ettei heillä ole minkäänlaista käsitystä evoluutioteoriasta.

      • >kreationistien vastaukset kuitenkin kertovat ettei heillä ole minkäänlaista käsitystä evoluutioteoriasta.

        Evo-opistaan heillä tuntuu olevan vastaavasti jonkinlainen käsitys, jota sitten mollaavat. :D


    • minä olen (oikea)

      Evoluutioteoria on joukko toisiinsa liittymättömiä kuvitelmia, joita värittää sokea usko.

      • Yksilöi.


      • minä olen (oikea)
        kekek-kekek kirjoitti:

        Yksilöi.

        Evoluutioteoria kieltää Jumalan, joten sen enempää ei tarvita sen osoittamiseen virheelliseksi. Mutta kerrottakoon nyt kuitenkin kuvitelmia:

        Makroevoluutio ja lajien muuttuminen toisiksi; ei havaintoja eikä todisteita.
        Fossiilien oletettu ikäjärjestys; ei todisteita.
        Ihmisen oletettu sukupuu; ei todisteita.
        Piltdownin ihminen; osoitettu huijaukseksi.
        Maailmankaikkeuden väitetty ikä; ei todisteita.


      • ettäsillee...
        minä olen (oikea) kirjoitti:

        Evoluutioteoria kieltää Jumalan, joten sen enempää ei tarvita sen osoittamiseen virheelliseksi. Mutta kerrottakoon nyt kuitenkin kuvitelmia:

        Makroevoluutio ja lajien muuttuminen toisiksi; ei havaintoja eikä todisteita.
        Fossiilien oletettu ikäjärjestys; ei todisteita.
        Ihmisen oletettu sukupuu; ei todisteita.
        Piltdownin ihminen; osoitettu huijaukseksi.
        Maailmankaikkeuden väitetty ikä; ei todisteita.

        Tarkoittaako "ei todisteita" sitä, ettei ole mainittu raamatussa?
        Vai puuttuvatko kenties silminnäkijätodistukset?

        Esimerkiksi maailmankaikkeuden iästä on varsin helppo löytää todisteita ainakin siitä, että se on reippaasti yli 6000 vuotta.

        Sen sijaan Jumalasta on kovin vaikea löytää minkäänlaista todistetta. Ei ole edes niitä kuuluisia silminnäkijätodistajia. Jeesuskin on osoittautunut huijariksi. Ei ole näkynyt kahteen tuhanteen vuoteen, vaikka lupasi palata valtakuntansa kuninkaana vielä opetuslastensa eläessä maksamaan kaikille tekojensa mukaan. Ei oo äijää näkynyt.


      • Apo-Calypso

        Taidat, tollo, uskoa sokeasti myös puhuvaan käärmeeseen, vai mitä?


      • ҡϵҭҭʋɲϵɳ
        minä olen (oikea) kirjoitti:

        Evoluutioteoria kieltää Jumalan, joten sen enempää ei tarvita sen osoittamiseen virheelliseksi. Mutta kerrottakoon nyt kuitenkin kuvitelmia:

        Makroevoluutio ja lajien muuttuminen toisiksi; ei havaintoja eikä todisteita.
        Fossiilien oletettu ikäjärjestys; ei todisteita.
        Ihmisen oletettu sukupuu; ei todisteita.
        Piltdownin ihminen; osoitettu huijaukseksi.
        Maailmankaikkeuden väitetty ikä; ei todisteita.

        Ja tietenkään evoluutioteoria ei oikeasti ota kantaa maailmankaikkeuden ikään eikä jumalien olemassaoloon tai olemattomuuteen.


      • minä olen (oikea) kirjoitti:

        Evoluutioteoria kieltää Jumalan, joten sen enempää ei tarvita sen osoittamiseen virheelliseksi. Mutta kerrottakoon nyt kuitenkin kuvitelmia:

        Makroevoluutio ja lajien muuttuminen toisiksi; ei havaintoja eikä todisteita.
        Fossiilien oletettu ikäjärjestys; ei todisteita.
        Ihmisen oletettu sukupuu; ei todisteita.
        Piltdownin ihminen; osoitettu huijaukseksi.
        Maailmankaikkeuden väitetty ikä; ei todisteita.

        Evoluutioteoria ei ota kantaa jumaluuksiin.

        Makroevoluutio: todisteina fossiilit, vertaileva anatomia, eri lajien DNA:n vertailu, kehälajit, laboratoriossa havaittu lajiutuminen jne.

        Fossiilien oletettu ikäjärjestys: kerrostumien iät määritetty monilla tavoilla

        Ihmisen oletettu sukupuu: aukkoinen, mutta sukulaisuus muiden apinoiden kanssa selvä

        "Piltdownin ihminen": kalloa epäiltiin väärennökseksi alusta pitäen

        Maailmankaikkeuden väitetty ikä: evoluutioteoria ei ota kantaa, kysymys kuuluu kosmologian puolelle


    • On se hienoa, kun ei kreatardit osaa edes kuvailla evoluutioteorian sisältöä, mutta silti vastustavat sitä henkeen ja vereen. Mhm...hienoa.

      "Mitä olet mieltä asiasta X?"
      "Sen on pakko olla täyttä sontaa ja valhetta!"
      "Okei, no tiedätkö mitä asia X sisältää?"
      "En"

      -> Win

    • juuonsee tekikin tuossa jo yhteenvedon. Mitään ei tiedetä mutta vastaan pitää panna.

      • ҡϵҭҭʋɲϵɳ

        Huvittavintahan tuossa on se, että kreationismi perustuu lähes yksinomaan evoluutioteorian vastustamiseen, eli sellaisen asian vastustamiseen, jonka sisällöstä heillä ei tunnu olevan hajuakaan.


    • evoluutio=uskonto

      Evoluutio sisältää pelkkää sokeaa ja järjetöntä uskoa tapahtumiin joita ei ole koskaan tapahtunut. Tätä mielikuvitus-uskontoa monet pitävät nykyisin tieteenä.
      Evoluutioteoria keksittiin yksinomaan Jumalan luomistyön vastustamiseen ja paavin vallan kukistamiseen.

      • Apo-Calypso

        Ei onnistunut vieläkään, tollo. Kysymys oli siitä mitä evoluutioteroria sisältää, ei harhojasi.


      • evoluutio=uskonto
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Ei onnistunut vieläkään, tollo. Kysymys oli siitä mitä evoluutioteroria sisältää, ei harhojasi.

        Mikä "evoluutioteroria"? Opettele kirjoittamaan, tollo.

        Evoluutio on harhaoppi.

        Ja sitäpaitsi, onnistui todella hyvin.


      • evoluutio=uskonto kirjoitti:

        Mikä "evoluutioteroria"? Opettele kirjoittamaan, tollo.

        Evoluutio on harhaoppi.

        Ja sitäpaitsi, onnistui todella hyvin.

        koitetaanpa vielä kerran rautalangan kera.

        Osaatko kuvailla mitä biologia "kuvittelee" evoluutioteorian olevan? Mikä on siis biologian kuvaus tieteellinen kuvaus siitä mitä evoluutioteoria on? Mitä lakeja tämä teoria sisältää? Minkä havaintojen pohjalle nämä lait ja teoria rakentuu?

        Sillä pidätkö itse kaikkia ylläolevia valheena ei ole mitään väliä, koska siihen tiedämme jo vastauksen. Nyt pyrimmekin selvittämään onko sinulla pienintäkään hajua siitä mitä itse asiassa vastustat.


      • evoluutio=uskonto
        juuonsee kirjoitti:

        koitetaanpa vielä kerran rautalangan kera.

        Osaatko kuvailla mitä biologia "kuvittelee" evoluutioteorian olevan? Mikä on siis biologian kuvaus tieteellinen kuvaus siitä mitä evoluutioteoria on? Mitä lakeja tämä teoria sisältää? Minkä havaintojen pohjalle nämä lait ja teoria rakentuu?

        Sillä pidätkö itse kaikkia ylläolevia valheena ei ole mitään väliä, koska siihen tiedämme jo vastauksen. Nyt pyrimmekin selvittämään onko sinulla pienintäkään hajua siitä mitä itse asiassa vastustat.

        Tämä ei ole mikään minä-palsta.


      • RepeRuutikallo
        evoluutio=uskonto kirjoitti:

        Mikä "evoluutioteroria"? Opettele kirjoittamaan, tollo.

        Evoluutio on harhaoppi.

        Ja sitäpaitsi, onnistui todella hyvin.

        >Evoluutio on harhaoppi.

        Minkä uskonnon harhaoppi prosessi nimeltä evoluutio on?


      • evoluutio=uskonto kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään minä-palsta.

        et selkeästikään osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin, joten ole hyvä ja survo tuo argumentti hanuriisi.


      • däng däng
        evoluutio=uskonto kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään minä-palsta.

        Oliko sinulla jotain asiaakin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe