Mulla ei raskauden aikana tullut yhtään raskausarpea, mutta nyt kun synnytyksestä on kulunut 2kk, niin vatsaan navan alle on ilmestynyt muutama arpi. En ole ylipainoinen, nyt painan noin 4,5kg enemmän kuin ennen raskaaksi tuloa... Mistä ihmeestä tää nyt johtuu ja häviääkö nuo arvet itekseen pois? Rasvasin vatsaani koko raskausajan tunnollisesti, nyt synnytyksen jälkeen enää 0-1krt päivässä...
Raskausarvet synnytyksen jälkeen!
4
3475
Vastaukset
- 32+3
Arvet vaalenevat ajan myötä, koskaan ne eivät kokonaan katoa.
- arpimahainen
Ei nyt muutamasta arvesta kannata hätääntyä, nehän vaalenevat melkein näkymättömiin. Minulle tuli todella paljon arpia suoraan eteen vatsalle kohtaan, jossa vauva muljusi eniten. Oli todella vilkas venyttelijä ja ei näköjään auttanut, vaikka rasvasin koko raskauden ajan. Tai no, olisihan niitä voinut tulla vielä enemmänkin, jos en olisi rasvannut. Staattista venytystä nahka ehkä olisikin kestänyt, mutta näköjään tuo venyttely oli liikaa...Huvittaa vaan, että ne todella ovat juuri siinä kohdassa, missä vauva aina oikoi jalkojaan ja työnsi pepullaan.
- jknkfv
Minulla repesi maha niin pahasti ylhäältä alas asti, sekä sivuille.. Että ohhoh :( Turha on haaveilla sileästä vatsanahasta enää ikinä :D Mutta, oikeasti.. Lopputulos on täysin sen arvoista. Repesin myös muuten rinnoistakin..
Olen nyt toistamiseen raskaana, LA 28.8. Maha ei kasvanut yhtä isoksi kuin esikoisen kanssa, joten en oleellisesti saanut yhtään lisää arpiakaan, aivan kuin se nyt olisi tuossa edes näkynytkään ;)
Ei ne arvet loputtomiin selvinä näy, riippuen tietysti paljonko ja kuinka pahoja ne on. Minulla repesi niin syvinä nuol arvet, että on sen näköisiäkin. Ei kannata stressata, tuollaiset yksittäiset arvet eivät loputtomasti varmasti näy. - Taijatyttö
Hei, mulla ihan lihomisesta tullut hurjat raskaus/repeämisarvet vatsaan. Noita arpia mulla on tullut aina helposti vaikka en ole ollutkaan silloin lihava. Nyt olen laihtunut 25 kiloa ja vielä viimeviikolla arvet helottivat aivan järkyn näköisinä alavatsassa. Ja niitä paljo!!!
No hain lääkäriltä reseptin a-vit voiteeseen, jota saa vain reseptillä. Olikohan nimi avitcid 0,05 %. ja luontaistuotekaupasta etanavoidetta.
Olen nyt käyttänyt molempia, Avitcidia illalla ja etanvoidetta aamulla ja iho on muuttunut sileämmäksi ja ei tunnu enää kohoumat tai urat arvista niin pahasti. Myös arvet ovat vaalenneet ihan silmissä. Kuvasin arvet nimittäin ennen käyttöä ja ero nyk. todella huomattava. Arvet ovat ihan kuin vetäytyneet :) ja nyt siis olen käyttänyt rasvoja vain 5 pv.
Kannattaa kokeilla, poishan ne ei kokonaan katoa, mutta eipä ne enää ole niin rumatkaan. Toki hintaa tälle kokeilulle tulee n.60 e, etanarasva oli 40 e ja avitcid 20 e ja molemmat aika pieniä purkkeja. Mutta luulen että 3 vk riittävät. Siskoni asuu amerikoissa ja hänen vatsansa repesi pahoin raskaana ollessa ja siellä lääkäri oli suoraan määrännyt a-vit. voidetta (vahvempaa kuin mitä suomessa edes on) ja nyt hänen vatsassaan näkyy ihan muutama arpi haaleana. osa arvista suoraan sanottuna katosi.
Kandee kokeilla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265