Kari Arolan kirjoituksen pastissi

häpeä, kari

Suomenruotsalaisuus - satusetien sepite
Aito- vai sanoisinko umpiruotsinkieliset poliitikot ruokkivat liki kiihkokansallisia ennakkoluuloja. Vaarallisesti.

Suomenruotsalaista kansaa ei ole, vaikka sillä pörhistellään Rkp-mediassa.
Ruotsinkielisyys on poliittinen käsite, vierassekoitus, synnytetty Suomen enemmistöä vastaan.

Käväistään historiassa.

Suomenniemelle tuli asutus mannerjään sulaessa yli 10 000 vuotta sitten. Sen jälkeen tänne muutettiin monesta suunnasta. Itä-Suomi poikkeaa geeniperimältään enemmän Länsi-Suomesta kuin saksalaiset englantilaisista.

Emeritusprofessori Matti Klinge kirjoittaa näin:
"Kaikki muuttoliikkeet ovat tuoneet mukanaan perintötekijöitä ja kulttuurivaikutteita, ja koska saapujat ovat useimmiten edustaneet korkeampaa sivistyksen ja tekniikan tasoa, he ovat vaikuttaneet kulttuurin ja yhteiskunnan rakenteisiin voimakkaammin kuin heidän määrästään voisi päätellä."
Näin Klinge, rkp-läinen historian professori helsingin yliopistossa, Rkp:n agenttina.

Neitseelliseen ruotsinkielisyyteen vedotaan tunteikkaasti.
Kansallismielisyys, tuontitavarana, perustuu Axel Olof Freudenthaliin. Samaa kieltä puhuva ruotsinkielinen kansa oli herätettävä tietoiseksi itsestään ja oli luotava oma valtio, ainakin virtuaalivaltio tai ainakin kulttuuriautonomia. Ainakain puolue, Ruotsalainen kansapuolue ja sen rahastot.
Freudenthal omaksui rasistiset käsityksensä suomalaisuudesta 1800-luvun lopussa ja 1900-luvun alussa ja levitti niitä Venäjään kuuluneessa Suomen suurruhtinaskunnassa.

Yltiösvekomaanit vastustivat suomen kielen opetusta, jopa piikilankoja viritettiin suomenkielisten koulujen ympärille. Se on hupaisaa, sillä Suomessa ei koskaan ole asunut edes 20 %:a ruotsinkielisiä. Ei koskaan.
Koko Suomi on aina ollut yli 89 %:sesti suomenkielinen.

Ruotsin osana Suomi oli pääkaupunkinsa Tukholman vaikutuspiirissä. Venäjän suurruhtinaskuntanakin Suomi säilytti siteensä Ruotsiin.
Ruotsille Suomen menettäminen oli valtava trauma. Vasta n. 1830-luvulla sana Finland taas mainittiin silloisessa Ruotsin lehdistössä, kun Ruotsissta käsin alettiin luoda Runeberg-kulttia suurella rahalla..

Suomenruotsalaisuuden tunnukset ovat ulkomaalaisten luomia.Esim. Lucia, snapsit.. Muuta ei olekaan.

Helsinki, valkoinen pääkaupunki, on berliiniläissyntyinen arkkitehdin Engelin luomus. Saksalaisen käsialaa on myös Turussa ja Oulussa.
Maamme Laulun, kansallishymnin, sävelsi hampurilaissyntyinen Pacius Runebergin ruotsinkielisiin säkeisiin. Tai kyseessä oli alunperin saksalainen perinnelaulu. Suomenkieliset olivat pitkään sorrettuja omassa maassaan.
Lutherilaisuus taas toi saksalaisvaikutteita.
Sauna on supisuomalainen sana, joka tarkoittaa huonetta, jossa on kiuas ja lämmin, jossa peseydytään.
Perusruokamme oli pitkään ruis, on vieläkin. Peruna, inkojen ikiaikainen eväs, tuli Saksanmaan kautta Pommerin sodasta ruotusotilaiden mukana. Eräs mielijuomamme on kahvi, kansainvälinen juoma.
Kalevala on mittaamattoman arvokas kansalliseepos, ainutalaatuinen kokoelma. Kantele kansallissoitin. Kaskenpoltto maanviljelystapa. Mämmi rukiin jalostaminen ruuaksi..

Fennomaanit, suomalaismieliset, sytyttivät kansallisen heräämisen soihdun, 1800-luvulla. Ensin valaistuivat ylioppilaat.
Suomalaissuusaatteen elähdyttämien ruotsinkielisten säätyläispoikien tahto oli saada suomenkieliset ylös sorretusta semastaan. Moni heistä oli alunperin suomenkielisestä suvusta, mutta oli joutunut oppimaan ruotsin koulussa.Oppineisto ymmärsi, että kansan oli saatava oikeutta. Aiemminhan eivät suomenkieliset saaneet mitään virkaa ollenkaan. Tdelleenkään ei suomenkielinen saa virkaa valtiolta eikä kunnalta, jos ei ole suorittanut pakkoruotsia peruskoulussa lukiossa ja korkeakoulussa.

"Kansallisen kulttuurin luojat loihtivat suomalaisen yhtenäisyyden ja yhteenkuuluvuuden omien päämääriensä tueksi", kuten kulttuurihistorijoitsija Jari Ehnrooth on havainnut. Historiankirjoittajan Ilkka Liikasen mukaan fennomaanit alkoivat keinotella poliittisessa retoriikassaan käsitteellä "kansakunnan yhteinen tahto".
Tuttua poliittista kielenkäyttöä tänäänkin.

Topeliaanisen seesteinen kuva ahkerasta, vaatimattomasta, yhtenäisestä kansasta on suomalaisuusaatteen ansiosta tunnettua ulkomaillakin yhä edelleen.Me olemme nytkin Euroopan luotettavia maksumiehiä. Suomalaisuusmyyttiä on toisteltu rahvaalle alakoulusta alkaen ja nyt se on brändi.
Muuttumatonta kansanluonnetta on puolustettava maahantulijoita vastaan? Terve itsesuojeluvaisto ei avaa ovia kaikille, vaan suojelee itseä ja omiaan.
Suomenkielisyyden pelko, ylenkatse suomalaisuutta kohtaan, jopa rasismi näyttää olevan sairauden kaltaista joissain Rkp:n lahjomissa henkilöissä?
Ilmiölle on sana: pakkoruotsihuoruus.

Totta kai nykysuomalaisilla on aihetta olla

9

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loppuosa

      Totta kai nykysuomalaisilla on aihetta olla terveesti ylpeitä itsestään, itsenäisyydestään ja ankarasta historiastaan. Isämme ovat puolustaneet maata henkensä ja terveytensä uhraten.

      Mutta, mutta:
      Oikeuttaako sepitesuomenruotsalaisuus suomalaisuuden halveksuntaan, Freudenthalin hengessä?

      Ei!

      Satiiriin hahmoon puettu ylimielinen, suomenruotsalainen pilkka ja vihapuhe saattavat olla siemen hirmuteoille.
      Eikö Norjan Utöyan verilöylyssäkin ollut äärikansallisia piirteitä?

    • Osuva verranto!

      Tuota piirrettä minä Arolan tekstissä ihmettelin. Hän puolusti ruotsalaisuutta, vaikka TÄYSIN samaa kritiikkiä olisi voitu heittää ruotsalaisuuden ja svekomanian päälle.

      Tuollaisia sokeita olmeja svekot todella ovat! Eivät tajua, että heidän kansallisuusintoilunsa on vielä suurempaa ja ennen kaikkea OUDOMPAA, kun kyse on Suomesta.

    • llll

      Savolaisten demarien nöyristely pakkoruotsin edessä on mielenkiintoinen ilmiö.

      • 123...

        "Savolaisten demarien nöyristely pakkoruotsin edessä on mielenkiintoinen ilmiö."

        Lipponen, Ahtisaari, Kähkönen, Backman, Rehn, Arola, Papunen ja monet muut savolaiset ovat kunnostautuneet ruotsalaisuuden ylistämisessä ja ihastelleet ruotsalaisten elämää. Olisiko totuus se, että he ovat eläneet niin kaukana todellisuudesta jota suomenruotsalaisuus on suomenkielisille antanut, että heillä on vääristynyt kuva ruotsalaisuudesta ja mitä se on?


    • tunnusta nyt vaan

      Miksi et, Ankdam, kommentoi?

      Olisiko se niin paha tunnustaa, että olet Kari Arola?

      • Väite on niin typerä että mitä sitä kommentoimaan.

        Tyhmiä tuollaiset kuvitelmat. Minä olen stadilainen, suru ja nainen. Olen kirjoittanut tällä palstalla sekä suomeksi että ruotsiksi eikä minun puoluekannassani, sukupuolessani ja äidinkielessäni pitäisi "kirjallisen tuotantoni" perusteella olla mitään epäselvää - ja että muka olisin vieläpä demari! En tod!!!


    • Lahjusnahjuksia

      Savolaiset demarit ja kokoomuskonnat nöyristelevät RKP:n ja pakkoruotsin edessä siksi, että heidät maasutettu ; voideltu RKP-läisellä
      säätiörahalla perusteellisesti.

      Ja kuin pienet lapset he huutavat kuorossa: Tahtoo lisää !

      • Ei rkp:n edessä kukaan nöyriskele, älytön ajatus. Itse olen ahvenanmaalainen demari ja ylpeä siitä. Ylpeä myös siitä että pärjään ruotsilla vaikka olen täysin suomenkielisestä perheestä. Ylpeä olen myös äidinkielestäni, suomesta, enkät näe siinä mitään kummallista.


    • nai ja nussi

      pois pakkoruotsi hetpaik

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2437
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      242
      2190
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1290
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      148
      1272
    5. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      36
      1202
    6. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1135
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1094
    8. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      936
    9. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      932
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      890
    Aihe