Kysymyksiä Jumalan teoista

Epäuskoako

Miksi Jumala teki avaruudesta äärettömän kokoisen, mutta asutti meidät ihmiset näin mitättömän pienelle planeetalle sen rinnalla ja eki siitäkin vain murto-osan ihmiselle soveltuvaksi? Suurin osa maapallosta on suolavettä, aavikkoa tai jäätikköä? Elinkelpoisesta alastakin käytössä on vain pieni kaistale ympäri vuoden, kun muualla on puolet ajasta talvi.

Kun vedenpaisumuksessa Nooa pelasti arkkiinsa eläimiä niin miksi kaikki kasvit ja puut eivät kuolleet tulvassa? Miksi maapallolla on silti edelleen miljoonittain erilaisia kasveja ja hyönteisiä? Mikä fiksaatio Jumalalla oli luoda niin paljon
erilaisia hyönteisiä ja muita pikkueliöitä? Miksi ihminenkin tarvtsee elimistöönsä n. 1,5 kg painosta satoja erilaisia bakteereita elääkseen?

3

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      Ilmeisesti luojajumalat suunnittelivat maapallon riittävän kokoiseksi ihmiskunnan ja koko sen moninaisten elämänmuotojen tarpeisiin sopivaksi joka suhteessa. Nykyisten tiedemiestenkin arvelujen mukaan tässä omassa galaksissamme saattaisi olla jopa miljoonia maapallomme tapaisia elämälle suotuisia planeettoja, joten elämisen paikkoja löytynee varmasti kaikille tarvitseville. :)

      Uskotsä ihan tosissasi, että maapallolla olisi ollut joskus koko planeetan peittävä tulva???

      Elimistömme on erilaisten solujen yhteisö joista jokaisella on oma 'elämänsä' ja tarkoituksensa...myös bakteereilla.

    • Ei jumala ole tehnyt mitään, sillä kaikki mitä maailmankaikkeudessa tapahtuu on ajattoman syyn ja seurauksen lain seurausta
      Se on automaatti, joka tulee jokaiseen elinkelpoiseen , kehityksen seurauksena olevaan elämän mahdollisuuteen
      Ihmisen mieli ei ajattomalta perustaltaan ole syyn ja seurauksen lain alainen, vaan kehityksen kautta materiasta syntynyt ego sielu on joutunut lain alaiseksi, ja sen seurausta on tämä nykyinen ihmiskunta
      Kun on luultu tapahtunutta toimintaa ulkopuolisen olennon jumalan aikaansaannokseksi, niin kehitys ihmisen henkisellä alueella on mennyt pieleen ja yhteys kaiken perustaan on katkennut ( ulos paratiisista).

      • 'Ei jumala ole tehnyt mitään'

        Tämän mukaan 'kaikki' olevainen on tavallaan harhakuvaa, jossa ei ole mitään todellista??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe