Miksi Jumala teki avaruudesta äärettömän kokoisen, mutta asutti meidät ihmiset näin mitättömän pienelle planeetalle sen rinnalla ja eki siitäkin vain murto-osan ihmiselle soveltuvaksi? Suurin osa maapallosta on suolavettä, aavikkoa tai jäätikköä? Elinkelpoisesta alastakin käytössä on vain pieni kaistale ympäri vuoden, kun muualla on puolet ajasta talvi.
Kun vedenpaisumuksessa Nooa pelasti arkkiinsa eläimiä niin miksi kaikki kasvit ja puut eivät kuolleet tulvassa? Miksi maapallolla on silti edelleen miljoonittain erilaisia kasveja ja hyönteisiä? Mikä fiksaatio Jumalalla oli luoda niin paljon
erilaisia hyönteisiä ja muita pikkueliöitä? Miksi ihminenkin tarvtsee elimistöönsä n. 1,5 kg painosta satoja erilaisia bakteereita elääkseen?
Kysymyksiä Jumalan teoista
3
180
Vastaukset
- Brina
Ilmeisesti luojajumalat suunnittelivat maapallon riittävän kokoiseksi ihmiskunnan ja koko sen moninaisten elämänmuotojen tarpeisiin sopivaksi joka suhteessa. Nykyisten tiedemiestenkin arvelujen mukaan tässä omassa galaksissamme saattaisi olla jopa miljoonia maapallomme tapaisia elämälle suotuisia planeettoja, joten elämisen paikkoja löytynee varmasti kaikille tarvitseville. :)
Uskotsä ihan tosissasi, että maapallolla olisi ollut joskus koko planeetan peittävä tulva???
Elimistömme on erilaisten solujen yhteisö joista jokaisella on oma 'elämänsä' ja tarkoituksensa...myös bakteereilla. Ei jumala ole tehnyt mitään, sillä kaikki mitä maailmankaikkeudessa tapahtuu on ajattoman syyn ja seurauksen lain seurausta
Se on automaatti, joka tulee jokaiseen elinkelpoiseen , kehityksen seurauksena olevaan elämän mahdollisuuteen
Ihmisen mieli ei ajattomalta perustaltaan ole syyn ja seurauksen lain alainen, vaan kehityksen kautta materiasta syntynyt ego sielu on joutunut lain alaiseksi, ja sen seurausta on tämä nykyinen ihmiskunta
Kun on luultu tapahtunutta toimintaa ulkopuolisen olennon jumalan aikaansaannokseksi, niin kehitys ihmisen henkisellä alueella on mennyt pieleen ja yhteys kaiken perustaan on katkennut ( ulos paratiisista).'Ei jumala ole tehnyt mitään'
Tämän mukaan 'kaikki' olevainen on tavallaan harhakuvaa, jossa ei ole mitään todellista??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384