Kuomullinen peräkärry Nissan Noteen

kärryllä tavaraa

Omakotitalon ostamisen myötä on myös peräkärryn hankkiminen tullut ajankohtaiseksi. Vetoautona Nissan Note, jarruttoman perävaunun maksimikokonaispaino 510 kg eli kovin iso kärry ei tule kyseeseen. Lavapituus saisi olla päälle 2 m ja kuomu olisi varmaan tällaisessa omakotitaloasujan normaalikäytössä kätevä. Aika korkealta näyttää esim. 100 cm:n kuomu, onkohan kuitenkin käytössä toimivampi kuin esim. 70 cm:n kuomu? Olen ymmärtänyt että kuomun irrottaminen ei ainakaan kaikissa malleissa ole kovin näppärää. Jos jollakin olisi antaa vinkkiä tämäntyyppisestä vaunukokonaisuudesta niin kovasti kiitollinen olisin.

3

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmankuomua...

Kätevämpi on säädettävä kuomu, toiselta nimeltään pressu. Voi lastata korkeita, leveitä, pitkiä ja matalia kuormia, eikä kuomu rajoita millään tavoin kuljetuskykyä.

• Kuomun korkeudesta ei ole haittaa mutta liian matala on joskus hankala, esim. huonekalujen kuljetuksessa.
      Itsella on jatkoaisallinen Juhta alkup. kuomulla. Jatkoaisa on vätttämätön pitkän tavaran kuljetuksessa mutta suuri moka kys. kuomun valmistajalta on, ettei etulaitaa voi irroittaa ilman kuomun tilap. irroitusta. Jos laidat saa irti, ei kuomun irroittaminen ole juurikaan tarpeellista.
      Kuomua en siis pressuun vaihtaisi mistään hinnasta!

• Joo.

Kuomua ei oo eikä tuu, osa tavaroista ei kuomun alle mahdu ja pressu riittää.

Raksakäyttössä 3m pitkä kärry riittää, salaojaputket, harjateräkset ja vastaavat on 6m ja menee tuollä laillisesti kun pstää vähän lisäpainoa etuosaan.

Respo on vahvin mutta liian painava? omapaino 255kg omalla 150x301 kärryllä, kapeampaa ei kannata ostaa ja 301 pituus riittää 3m levyille.

Älä osta pulttiliitoksilla koottua kärryä, hitsattu runko on pitkän päälle ainoa oikea.

Respo, Kärppä/Majava, Farmi, Muuli PRO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      108
      934
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe