muilla ollut koskaan samaa ongelmaa? tuntuu että normaali hengittely ei riitä olen ahdistunut ja jännittynyt. minun täytyy vähän väliä vetää keuhkoni ihan täyteen ilmaa että tulee hyvä olo.kylkeni ovat kipeät välillä tämän takia. ahdistaa tämä. miten pääsen tuosta eroon? heti aamulla herätessä se alkaa. pakko hengittää niin syvään hyvä ettei keuhkot repeä...
pakonomainen jatkuva syvään hengittely
8
10285
Vastaukset
- Kiltti kiusattu
Mulla ollut tota samaa silloin kun olin erittäin ahdistunut,stressaantunut ja masentunut työpaikkakiusaamisen vuoksi.
Siihen liittyi myös jatkuvaa haukottelua, vaikkei olisi edes väsyttänyt, vaan ennemminkin tosi kyllästynyt ja tunne siitä,ettei mikään kiinnosta eikä mitään jaksa.
Nykyäänkin kun ahdistun vaikka ihan pienestäkin, voi syvään hengittäminen alkaa. Muille se kuulostaa siltä kuin koko ajan huokailisin...
Jostain luin, että ylenmääräinen haukottelu voi johtua kovasta stressistä, jolloin hengitys pinnallistuu ja hapen saanti vähenee. Voisiko sitten tuo huokailu/syvään hengityksen pakollinen tarve johtua samasta syystä? Voisi paljonkin olla mahdollista...- Kiltti kiusattu
Tuli vielä mieleen, että mulla se oikein todella syvään sisäänhengittäminen teki olon aina hetkellisesti paremmaksi eli tunne siitä että ahdistaa hävisi hetkeksi.
Tosin yhtä nopeasti ahdistus palasi ja taas oli hengitettävä niin syvään kuin pystyi... - Huokaukseni
Minulle on huomautettu myös, että miksi huokailen. Se kuulostaa kuin olisin kyllästynyt. Kysyin yhdeltä fysioterapeutilta asiasta. Hän sanoi, että on hyvä vaan kun huokailee silloin hapensaanti paranee. Tässä kuulitte työnantajat!
- milisa1
Kovasti on tuttua! Minulla ilmeni aivan samanlaiset oireet, ensin vuosia kestänyt työpaikkakiusaaminen, sitten pari suurta elämänmuutosta. Ei yhtään auta se, että on tutkittu ja elimellistä vikaa ei löydy. Liittynee ylihengittämiseen l. hyperventilointiin. Työpsykologini ei edes tiennyt,mitä hyperventilointi on, kannattaa kysyä fyosioterapeutilta,heillä on tietämystä.
- xd...
Mullakin syvään hegittelyä...
- Sama vaiva
Tuttua,kovin on tuttua tuo huokailu ja syvään henggittely.Mulla oli pitempi aika elämässä,tossa 30-40 vuotiaana sama homma.Tuli semmonen olo et mun hääty melkeinpä aatella joka ainoa hengen veto ,muuten en ois hengittäny ollenkaan.Nyt kun aattelen sitä aikaa niin mie olin karmeen stressaantunut ja elämä kolhi joka puolelta.En hakenut koskaan mitään apua siihen,vaan kumma kyllä oma järki sano mulle et kokeilin rentoutusta,vai liekö luin jostain lehdestä.Makasin sängyllä ja jännitin ensin toista kättä,löysäsin ja sitten toisen vuorro.Silleen kävin läpi koko ruumiin.Silleen ko tein niin en ajatellu mun hengitystä.Vielä nytkin vaik mun elämä on todella hyvällä jamalla ja tuntuu hyvältä,niin käyn läpi tätä mun omaa meediaan.En tiedä onko tosta muille apua mut mie sain avun,uskon niin kuitenkin.
- Raudanpuutos
Kannattaa mennä otatuttamaan verikokeet: seerumin rauta ja ferritiinit. Raudanpuutos, aiheuttaa tuollaisia oireita koska se aiheuttaa hapenpuutetta. Hemoglobiini ei kerro pitkään aikaan jos varastorauta on vähissä. HB voi olla ihan hyvä mutta silti on raudanpuutos.
- kokemustaviisaampana
Syvään hengittäjät saattavat oleskella myös huonossa sisäilmatalossa. Jos siellä on happipitoisuus huono, kuten yleensä koneellisessa ilmastoinnissa missä ei raitista korvausilmaa ole ikinä tullut huoneeseen, keuhkot alkavat ennen pitkää oireilla. Elimistön on pakko hengittää normaalia kovemmin että elimistö pysyy toiminnassa.
Minä aloin huomaamaan että en hengitä ulospäin juuri ollenkaan ja pallea ei toimi, sisäänhengitys oli aaltomaista ja kovaa. Öisin tuli kauheita hyperventilaatiokohtauksia ja rytmihäiriöitä. Kun jouduin astmatutkimuksiin ja sain keuhkoja avaavaa lääkettä huomasin, että hengitys alkaa kulkemaan normaalisti ja oireet loppuivat. Nyt käytän avaavaa lääkettä aina kun huomaan että hengitys alkaa tukkeutua ja joudun syvähengittämään, tällä hetkellä Bricanyl. Olo helpottuu myös kun puhaltaa oikein voimakkaasti ulospäin kuin täyttäisi ilmapalloa. Hometalot laukaisevat nopeasti hengitysvaikeudet. Mitään astamaa ei todettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217870- 2322712
- 262601
- 1631979
- 1191835
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61626Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165