Näin kalakukkokaupungissa

aspe

Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee paikallislehdessämme itsemurhaa miettivälle ohjeita sen tekemiseen?
Hän kuin vitsin varjolla esittää kuinka homma hoidetaan siististi ja toisia vaivaamatta" ja puhuu asiasta ihan tunteettomasti. Suurin huolenaiheensa on se ettei todellakaan ympäristöön aiheuteta sotkua jota sitten muiden täytyy siivota jälkeenpäin.
Kirjoitus on saanut täällä tyrmistyneen vastaanoton. Ihmiset joiden läheiset ovat tehneet itsemurhan ovat kokeneet kirjoituksen heidän muistonsa häpäisyksi ja ovat syvästi pahoittaneet mielensä kirjoituksen johdosta.
Kirjoittaja ei suo ajatustakaan sille mikä ahdistus ja tuska mahdollisesti ajaa ihmisen tekemään itsemurhan. En näin herjaavaa tekstiä ole kyllä koskaan ennen nähnyt lehdessä. Jotain sensuuria pitäisi olla lehdilläkin olivat miten pieniä ja paikallisia tahansa.
Olen tavannut monenlaista kirkon työntekijää itsekin elämäni aikana ja täytyy sanoa että se aito välittäminen lähimmäisistä on monien kohdalla vain sanahelinää saarnoissa. Sitten vielä ihmetellään miksi kirkosta erotaan.
Joku aika sitten paikallisen seurakuntamme naispapin fb-profiilissa oli mielenkiinnon aiheiksi kirjoitettu raha ja seksi. Kertoo hyvin miten pinnallista ja tekohurskasta elämää eletään vaikka kuinka ollaan "Jumalan palvelijoita" omasta mielestään.

3

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspe

Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee.
      Ei tosiaan ole oikeutta.jaella miten itemura tehdään,koska ihminen eivoi luoda uutta elämää.
      Se on vastoin Jumlan lakia.

• aspe

kuulija 1

Kyllä minä ajattelin sitäkin että joku heikoilla ollut on voinut saada siitä kirjoituksesta tukea itsemurha ajatuksilleen. Ajatelee ettei kukaan todella välitä kun lehdessäkin tuollaisia kirjoitetaan. Onkohan sen kirjoittajan ajatuksiin edes tullut että se kirjoitus kaikessa vastuuttomuudessaan voi olla jollekin se korsi joka katkaisee kamelin selän.

• aspe

Sellainen tuki on väärässä jos itsemurha ajatukselle ontukea,se paha asia jos todellisuudessa ei kukaan välitä,koska kaikki on luojan edessä samalla viivalla.

Todellisuudessa sellainen ajatus on lähtöisin ihmisen ukpuolelta se paholaisen ajatuksia,joka syöttää ei susta ole mihinkään,toise sen uskovat toiset eivät.

Jos kirjoittajalla on murha ajatuksia,on asia jo pitkälle kehittyneet yksi selitteistä vastausta ei aina ole,ne ajatukset ovat pitkän aja prosessin tulos,epätovoisesta elämästä,siihen olisi löydettävä ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe