Näin kalakukkokaupungissa

aspe

Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee paikallislehdessämme itsemurhaa miettivälle ohjeita sen tekemiseen?
Hän kuin vitsin varjolla esittää kuinka homma hoidetaan siististi ja toisia vaivaamatta" ja puhuu asiasta ihan tunteettomasti. Suurin huolenaiheensa on se ettei todellakaan ympäristöön aiheuteta sotkua jota sitten muiden täytyy siivota jälkeenpäin.
Kirjoitus on saanut täällä tyrmistyneen vastaanoton. Ihmiset joiden läheiset ovat tehneet itsemurhan ovat kokeneet kirjoituksen heidän muistonsa häpäisyksi ja ovat syvästi pahoittaneet mielensä kirjoituksen johdosta.
Kirjoittaja ei suo ajatustakaan sille mikä ahdistus ja tuska mahdollisesti ajaa ihmisen tekemään itsemurhan. En näin herjaavaa tekstiä ole kyllä koskaan ennen nähnyt lehdessä. Jotain sensuuria pitäisi olla lehdilläkin olivat miten pieniä ja paikallisia tahansa.
Olen tavannut monenlaista kirkon työntekijää itsekin elämäni aikana ja täytyy sanoa että se aito välittäminen lähimmäisistä on monien kohdalla vain sanahelinää saarnoissa. Sitten vielä ihmetellään miksi kirkosta erotaan.
Joku aika sitten paikallisen seurakuntamme naispapin fb-profiilissa oli mielenkiinnon aiheiksi kirjoitettu raha ja seksi. Kertoo hyvin miten pinnallista ja tekohurskasta elämää eletään vaikka kuinka ollaan "Jumalan palvelijoita" omasta mielestään.

3

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspe

Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee.
      Ei tosiaan ole oikeutta.jaella miten itemura tehdään,koska ihminen eivoi luoda uutta elämää.
      Se on vastoin Jumlan lakia.

• aspe

kuulija 1

Kyllä minä ajattelin sitäkin että joku heikoilla ollut on voinut saada siitä kirjoituksesta tukea itsemurha ajatuksilleen. Ajatelee ettei kukaan todella välitä kun lehdessäkin tuollaisia kirjoitetaan. Onkohan sen kirjoittajan ajatuksiin edes tullut että se kirjoitus kaikessa vastuuttomuudessaan voi olla jollekin se korsi joka katkaisee kamelin selän.

• aspe

Sellainen tuki on väärässä jos itsemurha ajatukselle ontukea,se paha asia jos todellisuudessa ei kukaan välitä,koska kaikki on luojan edessä samalla viivalla.

Todellisuudessa sellainen ajatus on lähtöisin ihmisen ukpuolelta se paholaisen ajatuksia,joka syöttää ei susta ole mihinkään,toise sen uskovat toiset eivät.

Jos kirjoittajalla on murha ajatuksia,on asia jo pitkälle kehittyneet yksi selitteistä vastausta ei aina ole,ne ajatukset ovat pitkän aja prosessin tulos,epätovoisesta elämästä,siihen olisi löydettävä ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8652
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      165
      1237
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      876
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe