Näin kalakukkokaupungissa

aspe

Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee paikallislehdessämme itsemurhaa miettivälle ohjeita sen tekemiseen?
Hän kuin vitsin varjolla esittää kuinka homma hoidetaan siististi ja toisia vaivaamatta" ja puhuu asiasta ihan tunteettomasti. Suurin huolenaiheensa on se ettei todellakaan ympäristöön aiheuteta sotkua jota sitten muiden täytyy siivota jälkeenpäin.
Kirjoitus on saanut täällä tyrmistyneen vastaanoton. Ihmiset joiden läheiset ovat tehneet itsemurhan ovat kokeneet kirjoituksen heidän muistonsa häpäisyksi ja ovat syvästi pahoittaneet mielensä kirjoituksen johdosta.
Kirjoittaja ei suo ajatustakaan sille mikä ahdistus ja tuska mahdollisesti ajaa ihmisen tekemään itsemurhan. En näin herjaavaa tekstiä ole kyllä koskaan ennen nähnyt lehdessä. Jotain sensuuria pitäisi olla lehdilläkin olivat miten pieniä ja paikallisia tahansa.
Olen tavannut monenlaista kirkon työntekijää itsekin elämäni aikana ja täytyy sanoa että se aito välittäminen lähimmäisistä on monien kohdalla vain sanahelinää saarnoissa. Sitten vielä ihmetellään miksi kirkosta erotaan.
Joku aika sitten paikallisen seurakuntamme naispapin fb-profiilissa oli mielenkiinnon aiheiksi kirjoitettu raha ja seksi. Kertoo hyvin miten pinnallista ja tekohurskasta elämää eletään vaikka kuinka ollaan "Jumalan palvelijoita" omasta mielestään.

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspe

      Onko eettisesti oikein että eläkkeellä oleva entinen kirkon diakoniajohtaja jakelee.
      Ei tosiaan ole oikeutta.jaella miten itemura tehdään,koska ihminen eivoi luoda uutta elämää.
      Se on vastoin Jumlan lakia.

      • aspe

        kuulija 1

        Kyllä minä ajattelin sitäkin että joku heikoilla ollut on voinut saada siitä kirjoituksesta tukea itsemurha ajatuksilleen. Ajatelee ettei kukaan todella välitä kun lehdessäkin tuollaisia kirjoitetaan. Onkohan sen kirjoittajan ajatuksiin edes tullut että se kirjoitus kaikessa vastuuttomuudessaan voi olla jollekin se korsi joka katkaisee kamelin selän.


    • aspe

      Sellainen tuki on väärässä jos itsemurha ajatukselle ontukea,se paha asia jos todellisuudessa ei kukaan välitä,koska kaikki on luojan edessä samalla viivalla.

      Todellisuudessa sellainen ajatus on lähtöisin ihmisen ukpuolelta se paholaisen ajatuksia,joka syöttää ei susta ole mihinkään,toise sen uskovat toiset eivät.

      Jos kirjoittajalla on murha ajatuksia,on asia jo pitkälle kehittyneet yksi selitteistä vastausta ei aina ole,ne ajatukset ovat pitkän aja prosessin tulos,epätovoisesta elämästä,siihen olisi löydettävä ratkaisu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe