Mikä erottaa Jehovan todistajien ja adventistien opit toisistaan?
Jos jätetään ennustukset ja syömiset pois laskuista.
Tätä on varmaan kysytty ennenkin
18
94
Vastaukset
Suurin ero lienee se, että Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesusta jumalaksi kun taas adventistit tunnustavat.
Toisin sanoen, Jehovan todistajien näkemys on huomattavasti loogisempi, koska siitä on poistettu järjenvastainen kolminaisuusoppi.
T: Iloinen nauraja- loogisuteen..luugisu
Mikä sitten erottaa Jehovantodistajien opin uskonnottomien iloisten naurajien opista?
loogisuteen..luugisu kirjoitti:
Mikä sitten erottaa Jehovantodistajien opin uskonnottomien iloisten naurajien opista?
>>> Mikä sitten erottaa Jehovantodistajien opin uskonnottomien iloisten naurajien opista?
Mikäkö erottaa? No, onpa siinäkin outo kysymys, mutta kai siihenkin täytyy vastata.
JT:t uskovat (kirjaimellisesti) Raamattuun ja uskonnottomat iloiset naurajat eivät usko lainkaan Raamattuun, vaan nauravat sille makeasti. Siinä se ero on.
T: Iloinen nauraja- samaa näköä...
iloinen_nauraja kirjoitti:
>>> Mikä sitten erottaa Jehovantodistajien opin uskonnottomien iloisten naurajien opista?
Mikäkö erottaa? No, onpa siinäkin outo kysymys, mutta kai siihenkin täytyy vastata.
JT:t uskovat (kirjaimellisesti) Raamattuun ja uskonnottomat iloiset naurajat eivät usko lainkaan Raamattuun, vaan nauravat sille makeasti. Siinä se ero on.
T: Iloinen naurajaOlen minä nähnyt jehovantodistajankin nauravan ja ihan iloisesti. Kuvastasi päätellen luulinkin sinua ensin jehovantodistajaksi.
- niin on
samaa näköä... kirjoitti:
Olen minä nähnyt jehovantodistajankin nauravan ja ihan iloisesti. Kuvastasi päätellen luulinkin sinua ensin jehovantodistajaksi.
Olet oikeassa, iloinen nauraja vaikuttaa entiseltä jtl:tä.
niin on kirjoitti:
Olet oikeassa, iloinen nauraja vaikuttaa entiseltä jtl:tä.
>>> Olet oikeassa, iloinen nauraja vaikuttaa entiseltä jtl:tä.
HYI! En koskaan olisi ollut niin tyhmä, että kuuluisin kulttiin. Tai no, mistä sitä tietää jos vanhemmat olisivat minut vauvana siihen liittäneet... Onneksi kuitenkaan ei!
Evankelis-luterilainen paskalaitos piti tosin minua jäsenenään, mutta erosin toki 18-vuotiaana ja olen ylpeä siitä, etten ole lihottanut ahneiden pastoreiden rahakirstua pennilläkään!!! Hah hah haa! :-D
T: Iloinen nauraja- pyh!
>>> Olet oikeassa, iloinen nauraja vaikuttaa entiseltä jtl:tä.
HYI! En koskaan olisi ollut niin tyhmä, että kuuluisin kulttiin. Tai no, mistä sitä tietää jos vanhemmat olisivat minut vauvana siihen liittäneet... Onneksi kuitenkaan ei!
Evankelis-luterilainen paskalaitos piti tosin minua jäsenenään, mutta erosin toki 18-vuotiaana ja olen ylpeä siitä, etten ole lihottanut ahneiden pastoreiden rahakirstua pennilläkään!!! Hah hah haa! :-D
T: Iloinen naurajaOlet sinä aika sairas tyyppi.
- pyh!
Lähes kaikki. Ei meillä ole juuri mitään yhteistä jehovalaisen kanssa.
>>> Lähes kaikki. Ei meillä ole juuri mitään yhteistä jehovalaisen kanssa.
Kyllä teillä on. Kirjaimelliset Raamatun tulkinnat takaavat paljon samankaltaisuutta molemmissa sairaissa lahkoissa.
T: Iloinen naurajailoinen_nauraja kirjoitti:
>>> Lähes kaikki. Ei meillä ole juuri mitään yhteistä jehovalaisen kanssa.
Kyllä teillä on. Kirjaimelliset Raamatun tulkinnat takaavat paljon samankaltaisuutta molemmissa sairaissa lahkoissa.
T: Iloinen nauraja>>> Kyllä teillä on. Kirjaimelliset Raamatun tulkinnat takaavat paljon samankaltaisuutta molemmissa sairaissa lahkoissa.
Ai niin! Tiedän myös tuntemani adventipastorin sanoneen, että jehovalaiset ovat "hyvin lähellä totuutta".
T: Iloinen nauraja- pyh!
>>> Kyllä teillä on. Kirjaimelliset Raamatun tulkinnat takaavat paljon samankaltaisuutta molemmissa sairaissa lahkoissa.
Ai niin! Tiedän myös tuntemani adventipastorin sanoneen, että jehovalaiset ovat "hyvin lähellä totuutta".
T: Iloinen naurajaEli eivät edusta totuutta, joten ovat babylon.
Sinä taas olet ateistina suoraan saatananpalvoja.
- Viimeinen seurakunta
Jehovantodistajat uskovat pelastukseen ainoastaan Jeesuksen kautta, mutta he ovat hyväksyneet ihmiskäskyn lepopäiväkysymyksessä niinkuin suurin osa kristikunnasta.
Vain adventistit ovat ollee uskollisiä Jumalan käskyjen suhteen, eivätkä ole muuttaneet yhtään käskyä.
Eli jehovantodistajatkin kuuluuvat suureen babylooniaan.
Ilm. 14: 12. Miksi Jehovan todistajat kuuluvat mielestäsi suureen Babyloniin? .
Laitetaan tähän muutama lainaus raamatusta. Ilmestyskirja 17: 5:" Ja hänen
otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus.: Suuri babylon , maan porttojen ja
iljetysten äiti. 6 Ja minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä.
Edellä oleva osoittaa, että Jehovan todistajat todistajat myös
Jeesuksesta kristuksesta. Toisin kuin monet väittävät.
Kyseessähän on väärän uskonnon harjoittama hengellinen haureus
jota he harjoittavat maan kuningaiden ja hallitsijoiden kanssa.
Ilmestyskirja 17:15 :" Ja hän sanoo minulle: Vedet jotka näit, siellä missä portto istuu tarkoittavat kansoja ja ihmisjoukkoja ja kansakuntia ja kieliä.
Entä mitä on tehtävä tällaisen uskonnon suhteen, jolla on tuollainen
verivelka. Ilmestyskirja 18:4:" Ja minä kuulin erään toisen äänen sanovan
taivaasta: Lähtekää siitä ulos, minun kansani, jos ette tahdo osallistua hänen kanssaan hänen synteihinsä ja jos ette tahdo saada osaa hänen vitsauksistaan."- pyh!
Jehovilla on monta väärää teologista tulkintaa. Siksi he ovat osa babylonia.
Vain Adventtikirkko ei ole babylon. Kaikki muut ovat. pyh! kirjoitti:
Jehovilla on monta väärää teologista tulkintaa. Siksi he ovat osa babylonia.
Vain Adventtikirkko ei ole babylon. Kaikki muut ovat.>>> Jehovilla on monta väärää teologista tulkintaa. Siksi he ovat osa babylonia.
Älä kutsu heitä "Jehoviksi", sillä "Jehova" on VT:n jumalan nimi. He ovat Jehovan todistajia.
>>> Vain Adventtikirkko ei ole babylon. Kaikki muut ovat.
Kummallista. Kuulee nimittäin sanottavan, että jumala haluaa kaikkien "pelastuvan". Sapattilahkolaisia on perin pieni määrä maapallon väestöstä! Eipä ole kaksinen onnistumisprosentti!!! Hah hah haa! :-D
T: Iloinen nauraja
- Utelas
#Jehovilla on monta väärää teologista tulkintaa. Siksi he ovat osa babylonia.#
Voisitko totuutta rakastavana miehenä kertoa edes muutman tulkinnan jossa he eroavat adventisteista. - Iloinen uskova :D
1) -jehovantodistajat eivät kunnioita Jumalaa Luojana, koska ovat hyljänneet Hänen Pyhittämänsä lepopäivän.
2) -jehovantodistajat eivät usko Raamatunsanaan, että Jumala rankaisee tekojensa mukaan.
3) -jehovantodistajat eivät usko Isän, Pojan Ja Pyhän Hengen kolmiyhteisyyteen.
4) -jehovantodistajat eivät usko, että Jeesus ristiin naulittiin.
5) -jehovantodistajat eivät usko, että Jeesus nousi kokonaisena, ruumiineen taivaaseen.
Tässä vain muutama, mutta tärkeä ero jehovantodistajien ja adventistien uskosta. ALOITUKSEN AINOA KYSYMYS OLI TÄMÄ :
## Mikä erottaa Jehovan todistajien ja adventistien opit toisistaan?
Jos jätetään ennustukset ja syömiset pois laskuista. ##
No, adventistit erottaa jehovista sama kuin muutkin kristityt. Nimittäin se, että jehovalaisille Jeesus on vain "suurin ihminen", mutta uskovaisille Hän on kaikkivaltiaaksi korotettu JHVH ja Jumalan ainokainen Poika.
Raamattu sanoo: Jolla on Poika, sillä on Isäkin. Jehovalaisuudessa ei ole kumpaakaan siis.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763472
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272139Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831985Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191530- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261368Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71334Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671287Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531055