VUORENTAUSTAN BUSSIHUONONNUS

vuorentaustalainen

Järkyttäviä huononnuksia on tulossa Vuorentaustan bussiliikenteeseen.

Aamulehdessä otsikoidaan komeasti, että Ylöjärven bussiliikenne nopetutuu huomattavasti. Ehkä niin tapahtuukin Ylöjärven keskustasta Tampereelle. Mutta me vuorentaustalaiset jäämme nyt kyllä melko paitsioon.

Bussi 13 kiertää Tesoman, Raholan ja Kaarilan kautta, jolloin matkustusaika meillä pitenee vähintään 15 - 20 minuuttia bussin pysähdellessä varmasti joka pysäkillä, rahastukseen menee aikaa jne.

On melko kohtuutonta, että minun 12 km työmatkani, jonka kuljen omalla autolla n. 20 - 25 minuutissa, kestäisi jatkossa vähintään 45 minuuttia. Tämä ei todellakaan tue siirtymistä henkilöautoni ratista bussin käyttäjäksi!


Lisäksi ihmettelen, jos todella Ylöjärven kaupunki kohtelee eri puolella kaupunkia asuvia eriarvoisesti. Siivikkalalaiset kulkevat TKL:n bussilipputaksan mukaisilla hinnoilla. Silloinhan vuorentaustalaisten on myös pystyttävä kulkemaan samalla hinnalla. Tästä aiheesta syntyy takuulla kirjoittelua lehtien yleisönosastoilla.

Eikä tuo uusi lipputuote "30/90" tule ollenkaan halvaksi. Jos haluaa kulkea vaikka yhden matkan päivässä, hinnaksi tulee enemmän kuin kertamaksu...

Itse olen ottanut Ylöjärven ja Tampereen joukkoliikenteeseen yhteyttä sähköpostilla. Kovin ovat vastanneet jopa väärin tekemiini kommentteihin... Se on ikävää, että tällaisista(kin) asioista päättävät henkilöt, joita asia ei mitenkään koske.

Ottakaapa muutkin vuorentaustalaiset yhteyttä päättäjiin!

129

2982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuteen

      Minusta Vuorentausta ja Siivikkala pitäisi liittää Tampereeseen. Pienellä tieyhteyksien kohennuksella hyvinvointi lisääntyisi merkittävästi näillä alueilla

    • ????

      Kyllä se matka-aika selkeesti pitenee Vuorentaustasta, mutta ei se siltikään ole kuin maksimissaan viisi minuuttia pitempi kuin lamminpääläisillä.
      Länsi-linjat tähän huononnukseen syyllinen on, että palaute kuuluu sinne.
      Siinä olisi kyllä ihan hyvä parannus ehdotus Tampereen joukkoliikenteelle sellainen, että joka toinen vuoro Vuorentakaa ajaisi suoraan Lamminpäästä Tampereelle ja päinvastoin , sekä joka toinen sitten Tesoman ja TV2:n kautta, ja linja 18 pistetään kiertämään Raholan kautta.

    • mitähaä

      Itsekkin aion yhteyttä Länsilinjoihin/kaupunkiin ottaa. Siis jos Tampereen liikennelaitoksen bussilla kuljetaan, maksetaanko vain se taksa, mikä sillä on vai?

      • ????

        Tulin tänään kokeeksi kolmellatoista K-torilta Lamminpäähän, ja on siinä melkoinen kulttuurisokki vuorentaustalaisille tulossa. Se lipun hinta ei ole enää mikään ongelma sillä kohtaa kun bussi joka pysäkillä siihen asti topattuaan suunnistaakin Nokian suuntaan , eikä kotio Ylöjärven suuntaan.
        Siinä tulee väkisinkin mieleen, että Vuorentaustasta onkin lähdettävä sillä kolmellatoista Ylöjärven kirkolle ja sieltä pitkäselkäselläTampereelle.


      • vuorentaustalainen
        ???? kirjoitti:

        Tulin tänään kokeeksi kolmellatoista K-torilta Lamminpäähän, ja on siinä melkoinen kulttuurisokki vuorentaustalaisille tulossa. Se lipun hinta ei ole enää mikään ongelma sillä kohtaa kun bussi joka pysäkillä siihen asti topattuaan suunnistaakin Nokian suuntaan , eikä kotio Ylöjärven suuntaan.
        Siinä tulee väkisinkin mieleen, että Vuorentaustasta onkin lähdettävä sillä kolmellatoista Ylöjärven kirkolle ja sieltä pitkäselkäselläTampereelle.

        Itsekin keksin saman idean. Jos sattuu hyvin aikataulut, on matkustettava Ylöjärven keskustaan ja siellä vaihdettava Länsilinjojen bussiin. Sitten taas ongelmaksi taitaa tulla se, että miten on VAIHTO-OIKEUDEN laita vaikka kertamaksulla matkustavalle? Sitä tuskin on. Länsilinjojen bussissahan ei vaihto-oikeutta ole ollut ainakaan tähän asti.

        Eli sellainen vaihto-oikeuden vaatiminen nyt ainakin pitäisi laittaa vireille, kun tällaisia muutoksia väkisin ja asukkaita kuuntelematta on aikaan saatu.

        Kun vaan löytyisi ihmisiä, jotka ovat kansalaisadresseja tottuneet laittamaan...?


      • wgwg
        vuorentaustalainen kirjoitti:

        Itsekin keksin saman idean. Jos sattuu hyvin aikataulut, on matkustettava Ylöjärven keskustaan ja siellä vaihdettava Länsilinjojen bussiin. Sitten taas ongelmaksi taitaa tulla se, että miten on VAIHTO-OIKEUDEN laita vaikka kertamaksulla matkustavalle? Sitä tuskin on. Länsilinjojen bussissahan ei vaihto-oikeutta ole ollut ainakaan tähän asti.

        Eli sellainen vaihto-oikeuden vaatiminen nyt ainakin pitäisi laittaa vireille, kun tällaisia muutoksia väkisin ja asukkaita kuuntelematta on aikaan saatu.

        Kun vaan löytyisi ihmisiä, jotka ovat kansalaisadresseja tottuneet laittamaan...?

        Seutulipulla ei ainakaan tuossa vaihdossa ole mitään ongelmaa eikä30/90 lipussakaan. Toki jos harvoin kulkee niin seutulippuja ei kannattane hommata, mutta toisaalta kertamaksut alkaa olla niin kalliita, että jos vähänkin busilla kulkee (kerran tai kaksi viikossa) niin 30/90 lippu kannattaa jo melkein ostaa..


    • iloa kimpassa

      Ostetaan pulkkia ja kelkkoja ja lasketellaan talvella kimpassa mäki alas.Kesällä on pyörillä kulkeva menopeli.Lidl:n kohdalla jarrutellaan..Pääasia ,että joku auto vielä kulkee.

    • Ja piste

      Sanotaan nyt vielä syy, miksi bussireittejä huononnetaan. Kaupunki ei halua tukea Vuorentaustalaisten asiointi- ja koulumatkoja Tampereelle.

    • Onnea Vuorentausta

      Millä sieltä kuljetaan ylöjärven suuntaan?... vai onko suunnitelmat jo niin pitkällä, ettei ole kohta tarvetta.

    • Yviläinen

      Ajelin eilen illalla bussilla Ylöjärvelle. Kirosin kun bussi kääntyi taas Käyräkujalle, mutta muistin sitten että ensi vuonna ei tarvitse enää tuon Ylöjärven p*rs*reiän kautta ajella vaan pääsee suoraan Mikkolantien kautta. Mikä onni ja autuus!

      • votkari rules

        taitaa sua harmittaa kun et itse asu näin mukavassa paikassa .


      • Yviläinen
        votkari rules kirjoitti:

        taitaa sua harmittaa kun et itse asu näin mukavassa paikassa .

        Asun kyllä aivan mukavassa paikassa, mutta en silti vaadi että kaikkien linja-autojen pitää kiertää juuri sen kadun kautta.


      • jep1232

        hyvä ettei köyhien kuljetuslaatikot tuu vuorentaustaa 17


    • ihmettelijä2012

      Ja se vasta onkin epäreilua, että Siivikkalasta pääsee tampereelle tkl:n taksalla, mutta Vuorentaustasta joutuu ilmeisesti tulevaisuudessakin maksamaan sikahintaisia bussilippuja, joita ei voi edes käyttää vaihdossa jatkoyhteyteen tampereen busseissa..

    • seutiluppu halvempi

      tulevaisuudessakin maksamaan sikahintaisia bussilippuja, joita ei voi edes käyttää vaihdossa jatkoyhteyteen tampereen busseissa..

      Kannattaa vaan ostaa se seutilippu tai 30/90 lippu..Sit voi vaihtaa. ihmetyttää kun jotkut samat usein kulkevat naamat maksaa aina kertamaksulla? Varmasti menee kertamaksuihin kuukaudessa yli 80€ tai ainakin kolmen kuukauden aikana yli 120€

    • Palaute päättäjille

      "Ja se vasta onkin epäreilua, että Siivikkalasta pääsee tampereelle tkl:n taksalla, mutta Vuorentaustasta joutuu ilmeisesti tulevaisuudessakin maksamaan sikahintaisia bussilippuja, joita ei voi edes käyttää vaihdossa jatkoyhteyteen tampereen busseissa.. "

      Totta. Kaikki kun eivät tarvitse mitään kausikortteja, niin kertalipun hinta 3.80 € on melko kohtuutonta rahastaa vuorentaustalaisilta, kun taas Siivikkalasta kuljetaan 2.50 € lipulla. Vuorentausta on jopa lähempänä Tampereen rajaa kuin suurin osa Siivikkalan asutuksesta.

      Ja jos tarvitsee esim. vain yhden matkan Tampereen suuntaan, ei tuo 30/90 -lippu tule kuin entistäkin kalliimmaksi nykyiseen kertamaksuun nähden. Eli se ei ole läheskään kaikille mikään hyvä "vaihtoehto".

      Tästä aiheesta aion laittaa kommenttia kaupunginhallitukselle. Hehän tämän taksa-asian päättävät. Nyt mukaan adressia laittamaan!

      • 1+*^^>

        Koululaisten lipuista vois kans kysellä.


      • nyssetulee
        1+*^^> kirjoitti:

        Koululaisten lipuista vois kans kysellä.

        Eiköhän ehdoteta oikein porukalla kaupunginvaltuustolle, että nostaisivat veroprosenttia, jotta voitaisiin verorahoilla kustantaa kaikille ilmaiset bussikortit.


      • DfghjkGf
        nyssetulee kirjoitti:

        Eiköhän ehdoteta oikein porukalla kaupunginvaltuustolle, että nostaisivat veroprosenttia, jotta voitaisiin verorahoilla kustantaa kaikille ilmaiset bussikortit.

        Veroprosenttia ei tarvitse nostaa, jos jätetään kulttuuritalo rakentamatta.


      • nyssetulee
        DfghjkGf kirjoitti:

        Veroprosenttia ei tarvitse nostaa, jos jätetään kulttuuritalo rakentamatta.

        No sittenhän me joudutaan meneen bussilla Tampere-taloon!


      • taksilla?

        ookko sitä mieltä että meidän asuntilalaisten pitäis maksaa sun bussimatkat verorahoilla?


    • Viinikan auto

      Länskärin aikoinaan ostama Viinikan auto kiersi Vuorentaustan lenkin. Silloin ei kirkolle kulkenut kuin Länskärin koulubussi. No ehkä nyt pitää kirkollekin päästä mutta ei tuo lenkki niin tyhmä ajatus olisi.

    • ehdotus!

      Eikö ole helpointa irrottaa Siivikkala ja Asuntila Tampereeseen. Kunnon tieyhteys Asuntilasta Siivikkalan kautta Lielahteen niin Ylöjärvi saa tehdä bussiensa ja kylttyyritalojensa kanssa ihan mitä haluaa.

    • Niin epäreilua....

      Tuntuu todella epäreilulta että Vuorentaustan bussiliikenne huononee niin paljon ja kumminkin hinta pysyy samana. Vielä epäreilummalta tuntuu että nuoret jotka käyvät ammattikoulussa /lukiossa ja jäävät esim Pyynikintorilla pois niin matkaa ei kerry kun vähän reilu 9. Kelan koulumatkatukea ei tule koska siihen on raja 10 km. Aika kohtuuton hinta tuo 79,- pelkästään nuoren koululaisen seutulipusta kuukaudessa. Samaan aikaan ylöjärvi tukee kuitenkin omaa lukioo käyvien koulumatkoja joilla koulumatka on 5-10 km. Eiköhän kuitenkin kaikkien nuorten pitäisi olla saamassa sama etuus.

    • Kuukausikorttilainen

      Aika surkea tekosyy kaupungilta lopettaa liikennöinti länsilinjojen järjestämänä vuorentaustan kautta. Mikäli yhtään olette nyt syysaikatauluaikojen matkustanut bussilla ylöjärven keskustasta mäkkylän/vuorentaustan kautta tampereelle niin olette varmaan huomannut bussin pysähtelevän paljon enemmän lamminpään ja tampereen keskustan välillä. Linjan 18 siirryttyä länsilinjojen busseille kertyy enemmän matkustajia lamminpää-tohloppi välistä. Tässä hävitään jo se hyöty joka mäkkylän kautta "oikaisemalla" saavutetaan. Usein yhtäaikaa ylöjärven liikekeskukselta lähtevät mäkkylän ja vuorentaustan bussit ajavatkin peräkanaa ylägrilliltä tampereelle päin. Pelkästään siis tämä muutos on pidentänyt matka-aikaa entisestä ja muutosta mainostetaan bussiyhteyksien parantamisena.

      Aika k*setuksen maku.

      • Järkäkytttttääävääää

        Törkeää, jos bussireitit suunnitellaan niin, että reitin varrella on busseja käyttäviä ihmisiä. Lääke: poistetaan pysäkit.


    • Körötellen

      Esimakua ensi vuoden matkustamisesta bussilla Tampereen ja Vuorentaustan välillä:

      Eilen lähdin Tampere-talon pysäkiltä klo 16 jälkeen bussilla nro 13 kohti Lamminpäätä. Matka kesti minuutilleen 50 minuuttia! Siihen päälle tietysti tulee ensi vuonna muutama minuutti Lamminpäästä Vuorentaustaan. Tähän asti Länsilinjojen nopealla vuorolla tuo matka kestää ehkä puoli tuntia ruuhka-aikaan. Melkoisen väärä kommentti joukkoliikenteestä päättävältä Ylöjärven kaupungin virkamieheltä oli kyselyyni, että HIEMAN MATKUSTUSAIKA PITENEE. Tuo lähes puoli tuntia ei mielestäni ole "hieman".

      • Syrjintää

        Minulle vastasi Jussi Teronen Ylöjärven kaupungilta seuraavasti:
        "Vuorentaustan joukkoliikenteeseen suunniteltu muutos ei käsityksemme mukaan merkittävästi pidennä matka-aikaa Vuorentaustasta Tampereelle. Matka-ajan kasvua on tutkittu Länsilinjojen, Tampereen Joukkoliikenteen sekä Ylöjärven kaupungin toimesta ja arvioitu matka-ajan pitenemä nykytilanteeseen verrattuna on noin 5 min.

        Suunniteltu reittimuutos koskee siis ainoastaan nykyistä reittiosuutta osuutta Lamminpää - Tohloppijärvi - Epilä, joka nykytilanteesta poiketen ajettaisiin reittiä Lamminpää - Tesoma - Rahola - Epilä. Paluu nykyiselle reitille tapahtuu siis Epilänkadun ja Pispalan valtatien risteyksen kohdalla.

        Koska Vuorentaustan liikenteen hoitaisi Tampereen joukkoliikenteen linja 13, muodostuu samalla vaihdottomat yhteydet Vuorentaustasta esim. Tesoman uimahalliin, rautatieasemalle, Tampereen Yliopistolle, Tampereen Teknilliselle yliopistolle ja Hervantaan/Hermiaan. Uudistus toisi myös Vuorentaustaan kaupunkimaisen säännöllisen joukkoliikenteen 30 min vuorovälillä kaikkina liikennöintiaikoina, myös la ja su. Eli varsinkin viikonloppuisin Vuorentaustan joukkoliikenneyhteydet paranevat merkittävästi. "

        Eli ällös huoli! Matka-aika pitenee vain 5min ja vuoroja on tuplasti enemmän viikonloppuisin duunareiden iloksi! Tämän lisäksi linja 13 taitaa olla aika usein ruuhla-aikana aivan täynnä ja siihen lisäksi vielä vuorentaustan matkustajat. Toimivaa ilmastointiakaan tuskin on edes joka viides kerta.


      • vuorentaustalainen
        Syrjintää kirjoitti:

        Minulle vastasi Jussi Teronen Ylöjärven kaupungilta seuraavasti:
        "Vuorentaustan joukkoliikenteeseen suunniteltu muutos ei käsityksemme mukaan merkittävästi pidennä matka-aikaa Vuorentaustasta Tampereelle. Matka-ajan kasvua on tutkittu Länsilinjojen, Tampereen Joukkoliikenteen sekä Ylöjärven kaupungin toimesta ja arvioitu matka-ajan pitenemä nykytilanteeseen verrattuna on noin 5 min.

        Suunniteltu reittimuutos koskee siis ainoastaan nykyistä reittiosuutta osuutta Lamminpää - Tohloppijärvi - Epilä, joka nykytilanteesta poiketen ajettaisiin reittiä Lamminpää - Tesoma - Rahola - Epilä. Paluu nykyiselle reitille tapahtuu siis Epilänkadun ja Pispalan valtatien risteyksen kohdalla.

        Koska Vuorentaustan liikenteen hoitaisi Tampereen joukkoliikenteen linja 13, muodostuu samalla vaihdottomat yhteydet Vuorentaustasta esim. Tesoman uimahalliin, rautatieasemalle, Tampereen Yliopistolle, Tampereen Teknilliselle yliopistolle ja Hervantaan/Hermiaan. Uudistus toisi myös Vuorentaustaan kaupunkimaisen säännöllisen joukkoliikenteen 30 min vuorovälillä kaikkina liikennöintiaikoina, myös la ja su. Eli varsinkin viikonloppuisin Vuorentaustan joukkoliikenneyhteydet paranevat merkittävästi. "

        Eli ällös huoli! Matka-aika pitenee vain 5min ja vuoroja on tuplasti enemmän viikonloppuisin duunareiden iloksi! Tämän lisäksi linja 13 taitaa olla aika usein ruuhla-aikana aivan täynnä ja siihen lisäksi vielä vuorentaustan matkustajat. Toimivaa ilmastointiakaan tuskin on edes joka viides kerta.

        Samaa soopaa tuo Jussi Teronen lateli minullekin meiliviestissään. Hän ei ole takuulla kokeillut tuota matkustamista reitillä 13 verrattuna Länsilinjojen matkustusaikaan. On todella härskiä puhua 5 minuutista, kun totuus on vähintään 20 minuuttia. Hän ei osaa laskea sitäkään faktaa, että reitiltä 13 joka pysäkiltä joko nousee bussiin tai poistuu liuta ihmisiä. Länsilinjojen kyytiin tai kyydistä pois aikovia on melko harvalla pysäkillä Tampereen keskustan jälkeen.

        Tulee mieleeni, pitäisikö lähteä opettamaan matematiikkaa Ylöjärven kaupungin päättäjille :D. Kovin ovat tosiasiat hakusessa...


    • olloH

      Kun huonnonnetaan, 5 minuuttia ei ole merkittävä. Kun parannetaan, niin sekunnin säästö on merkittävä syy viedä pakolla ihmisten maat ja kodit. Melkoinen epäsuhta.

    • mihin kiiire?

      Mihinkä ihmisillä on aina hirvee kiire? Kaupajonossa valitetaan kun jono ei etene ja bussihuonnuksista sun muista. Kiire kotiin jossa ei ole mitään tekemistä??

      • Tosissasi?

        Haluaisitko itse käyttää työmatkaasi linja-autolla odotuksineen 1h30min viidesti viikossa, jos saman matkan pääsisit omalla autolla 30min? Se tekee yhden ylimääräisen työpäivän viikossa - bussissa vietettynä.


    • tunnelituu

      Etteks te huomaa, että tää on kaikki vaan tunnelihankkeen edistämistä: pistetään bussiyhteydet huonoiks, jolloin ihmiset ajelee autolla. Kun kaikki ajaa omalla autolla, tulee ruuhkaa, ja avot tunneli tarvitaan. Koska tunnelipäätös on jo tehty, täytyy nyt saada aikaan suuria ruuhkia, jotta sen raknetaminen on perusteltua.

      • ostan auton, kiitos

        Samalle Terosen Jussille onneksi ovat muutkin kirjoiteellet kuin minä ja saman copy pasten on lähettänyt vastaukseski meille kaikille :D

        Kun ihmettelin matkustamisen hintaa (Vuorentaustalaiset siis maksavat Länsilinjojen taksan, ei Tampereen liikennelaitoksen mukaista niin kuin Siivikkalalaiset maksavat) Yläjärven taloustilanteen takia maksavat Vuorentaustalaiset tuplahinnan.

        Vai niin? Eli yksi Ylöjärven asuinalue maksaa huonosta taloustilanteesta, mutta muut ei??

        Sellasta soopaa tulee, ettei tosikaan.


    • Yvinen

      Täällä Vuorentaustalaiset itkevät bussihuononnuksestaan. He siis haluavat että kaikki muut 99% ylöjärveläisistä joutuisivat edelleen kiertämään heidän rupisien Käyräkujiensa kautta. Tosi itsekästä! Hehän sentään pääsevät samalla eroon Länsilinjoista ja sen romubusseista.

      Viimeeksikin kun jouduin kiertämään Käyräkujan kautta ei kukaan jäänyt pois eikä tullut kyytiin koko Vuorentaustan alueella, eli siis täysin turha kierros!

      • laskutaitoinen

        Vuorentaustassa asuu noin 10 % Ylöjärveläisistä


      • Vtaustalainen

        "Tosi itsekästä"
        Eli siis se ei ole itsekästä, että haluat vain suoran reitin koti-ovellesi ja privaattibussin?

        Itsekin olen Haaviston lenkkiä bussilla kiertänyt ja on muutaman kerran ollut aivan turha reissu, joten eiköhän poisteta sekin. Bussi suoraan Linja-autoasemalta Vaasantietä Ylöjärven keskustaan ja kaikki kävelkööt kotio. Tai lopetetaan bussiliikenne kokonaan niin ei kenenkään tarvitse valittaa.


      • ahdasmielinen kylä
        Vtaustalainen kirjoitti:

        "Tosi itsekästä"
        Eli siis se ei ole itsekästä, että haluat vain suoran reitin koti-ovellesi ja privaattibussin?

        Itsekin olen Haaviston lenkkiä bussilla kiertänyt ja on muutaman kerran ollut aivan turha reissu, joten eiköhän poisteta sekin. Bussi suoraan Linja-autoasemalta Vaasantietä Ylöjärven keskustaan ja kaikki kävelkööt kotio. Tai lopetetaan bussiliikenne kokonaan niin ei kenenkään tarvitse valittaa.

        Täysin samaa mieltä, lopetetaan kokonaan. Joskohan sitten vihdoin koettaisiin Ylöjärvi jossa ei eri alueet panettele toisiaan ja tässä kaiken/kaikkien kateuden kaupungissa olisi edes yksi asia jossa ei ajateltaisi vain omaa napaa ja etua. =)


    • Vuodentaustan tulevasta joukkoliikenne aikeesta .Vuoden 2013 alusta
      Bussikuljetus on myyty TKL. numero 13 ajettavaksi.Nythän Bussi numero 13
      käyttää päätepysäkkiä Lamminpäänhautuumaalla. Vuoden 2013 alussa
      ainoastaan TKL.huolehtii Vuodentaustan joukkoliiketeestä.Länsilinjat ajaa
      pelkästeen koulukuljetuksi Vuorentakaa. Se numero 13 aikataulussa on
      erikoista kun neljävuoroa ajaa tunnissa Laminpäähän ja vain kaksi vuoroa
      tulee Vourentaustaan jatkaen Ylöjärven Matkatielle ja takaisin Tampereelle.
      Joka toinen vuoro kääntää Lanminpäästä takaisin Tampereelle.
      Sensijaan tämä vuoro voisi käydä ajamassa ympäri Vuorentaustan ja
      jatkaen Tampereelle. Järvisen Olavi Vuorentausta totesi tämän.

    • svvssv

      Pithään vuorentaustasta päästä kulkeen myös ylöjärven keskustaan. joten siksi tuo vuorentaustan ympäri ajo on huono idea,koska vuorentaustasta ylöjäven keksustaan ei sitten pääse mitenkään.

      • Onko parempi että Bussi saastuttaa ilmaa kun se odottaa takaisin menoa.
        Tämä erellinen esitykseni koski niitä Bussi vouroja ,jotka jäävät Hautuumaalle
        Lamminpäähän odottaan .Kaksi vuoroa tunnissa tulee Sospeenmäkeen ja
        takaisin Tampereelle suunniteltua maisemakierrosta Tesoma ,Nokian tietä
        Tampereelle. Vastasi Olavi Järvinen Vourentausta .


      • kririotuusvihreitä
        pamina65 kirjoitti:

        Onko parempi että Bussi saastuttaa ilmaa kun se odottaa takaisin menoa.
        Tämä erellinen esitykseni koski niitä Bussi vouroja ,jotka jäävät Hautuumaalle
        Lamminpäähän odottaan .Kaksi vuoroa tunnissa tulee Sospeenmäkeen ja
        takaisin Tampereelle suunniteltua maisemakierrosta Tesoma ,Nokian tietä
        Tampereelle. Vastasi Olavi Järvinen Vourentausta .

        Olikko pamina65 kännis kun tuon kirjoitit?


    • Votkarin poikia

      Pidetään pinnalla. Vuodenvaihde lähestyy.

      Eihän se olisi tyhmä ajatus, että joka toinen vuoro kiertäisi Vuorentaustan Lamminpäässä kääntymisen sijasta. Tulisi Pohjolantien asukkaillekin läheltä kulkevia vuoroja. Joka toinen siis ajaa Soppeenmäkeen?

      Ei Vuorentaustasta ole mitään ylenpalttista tunkua ollut bussiin mutta kohtuullisesti kuitenkin. Ovatko käyttäjät jopa vähentyneet viime vuosina.

      Eivätpä tunge jatkossa Metsäkylästä Soppeenharjun koululle kulkevat tulevaisuuden toivot vuorobussiin eivätkä hidasta autoa 10 - 15 minuuttia. Kävelköön Soppeesta koululle, kun bussi matkaa raviradan ohitse.

      Lamminpäässä asuvien mielipidettä olisi myös kiva kuulla. Nyt nousee väkeä Lamminpäästä sekä Vuorentaustan että raviradan kautta ajaviin. Jatkossa joko Ylä-Grillillä tunkua tai hautausmaan pysäkillä.

      • 50vuottaMetsäkylässä

        Tää on niin tätä. AINA kaikki uusi ja outo nostaa niskakarvat pystyyn ja laitetaan vastaan vaikka periaatteesta. Pitäisi katosa ja tutkia sitten hutkia.
        Ei me Metsäkyläläiset sen enmpää kuin Asuntila, Mutala jne tykätä siitä että joudumme vaihtamaan linja-autosta toiseen menen tullen ja palatessa, kiertämään Vuorentaustan kautta jne. Minkäs teet kun yksi ja sama liikennöitsijä saa mellastaa mielensä mukaan aikataulujen ja reittien kanssa? Katsotaan mitä 1.1.2013 jälkeen tapahtuu ja miltä kulkeminen tuntuu ja näyttää, älämölinöidään sitten jos on aihetta kunnolla.
        P.S. Muistakaa että mekin olemme olleet aikamme äidin kulteja ( vieläkin toivottavasti ) ja tulevaisuuden toivoja, yhtä rasittavia sen aikaiselle aikuisväestölle ja aina tiellä vaikka olisimme istuneet sisällä kirja nenän edessä.
        Sitä sanoisin elämän kierrättämiseksi .


    • Uskomatonta?

      No niin. Nyt näkyy jo aikatauluja netissä. Valkathaan tämän sivun oikeasta reunasta tarkasteltavaksi kaudeksi 1.1.2013 -> http://aikataulut.tampere.fi/?line=13.

      Ymmärsinkö nyt oikein että vuorentaustaan lähtee joka päivä viimeinen bussi keskustorilta klo 22:30 ja sen jälkeen ei ole liikennöintiä lainkaan, edes viikonloppuöisin?

      Tämäkö on se palvelutason parannus? Aikataulun mukaan matka-aika keskustorilta ylöjärven matkakeskukselle on 30min. Miten tämä voi pitää paikkaansa, kun suorempaa reittiä ajava ja vähemmän pysähtelyjä tampereen puolella tekevä länsilinjojen auto ei pysty 30min ajassa reittiä ajamaan 15-18 välillä?

      • Vuorentaustalainen

        Ei tule toimimaan. Nyt on Ylöjärven kaupungin päättäjien tehtävä ja pian jotakin. Ei voi kuvitella, että keskellä yötä kävellään jostakin Tampereen puolelta muutama kilometri - tai Ylöjärven keskustasta Vuorentaustaan (jos sinnekään yövuoroja ajetaan). Aion itse soittaa Ylöjärven kaupungille asiasta päättäville. Olisi kiva, jos muutkin ottaisivat suoraan yhteyttä asioista vastuussa oleviin!


      • Soititko jo?
        Vuorentaustalainen kirjoitti:

        Ei tule toimimaan. Nyt on Ylöjärven kaupungin päättäjien tehtävä ja pian jotakin. Ei voi kuvitella, että keskellä yötä kävellään jostakin Tampereen puolelta muutama kilometri - tai Ylöjärven keskustasta Vuorentaustaan (jos sinnekään yövuoroja ajetaan). Aion itse soittaa Ylöjärven kaupungille asiasta päättäville. Olisi kiva, jos muutkin ottaisivat suoraan yhteyttä asioista vastuussa oleviin!

        No soititko jo ja kenelle? Minkälaisen vastauksen sait?


      • vuorentaustalainen
        Soititko jo? kirjoitti:

        No soititko jo ja kenelle? Minkälaisen vastauksen sait?

        Olen sekä puhelimitse että sähköpostilla ollut yhteydessä sekä Jussi Teroseen (Ylöjärven liikenneasioista vastaava) , Mika Kotirantaan ja Tampereen kaupunkiliikenteen päättäjiin. Olen siis kantanut korteni kekoon tässä asiassa melko mukavasti :).

        Viimeisen tiedon mukaan kuitenkin yövuoroja tullaan ajamaan. Miten monta, mihin aikaan jne. jää nähtäväksi.

        TERVETULOA ASUKASILTAAN TIISTAINA 18.12. (Katso tämän ketjun viimeistä viestiä)


    • vyyvvy

      Huono homma toi, että treen keskustasta ei pääse enää viikonloppuisin yövuoroilla 2:10 tai 3:40 vuorentaustaan. Se on kuitenkin hyvä, että vuorentaustasta pääsee sentään matkatielle josta voi vaihtaa autoa kurun suuntaan.

      • ent. bussimatkustaja

        Nyt on puhe VUORENTAUSTAN liikenteestä. Meitä ei paljoa lämmitä Kurun suuntaan kulkeminen, jos yövuorot lakkaavat kulkemasta Vuorentaustan kautta...


      • Lisä auton ostoon
        ent. bussimatkustaja kirjoitti:

        Nyt on puhe VUORENTAUSTAN liikenteestä. Meitä ei paljoa lämmitä Kurun suuntaan kulkeminen, jos yövuorot lakkaavat kulkemasta Vuorentaustan kautta...

        Olisipa kiva tietää minkälainen pöydän takana istuva, hiirtä pyörittävä insinööri tuon koko bussiliikenteen uudistamisen on suunnitellut?? Tuskimpa on ainakaan kysytty kenenkään vuorentaustalaisen mielipidettä asiasta. Miten yhtä kaupunginosaa voidaan kohdella niin epäarvoisesti. Kuka esim uskaltaa kävellä yhdentoista jälkeen tänne joko ylöjärven keskustasta tai hautausmaalta?
        Veronmaksajia kai täälläkin on ja aikas monta tietämäni mukaan.


      • näin veikkaan
        Lisä auton ostoon kirjoitti:

        Olisipa kiva tietää minkälainen pöydän takana istuva, hiirtä pyörittävä insinööri tuon koko bussiliikenteen uudistamisen on suunnitellut?? Tuskimpa on ainakaan kysytty kenenkään vuorentaustalaisen mielipidettä asiasta. Miten yhtä kaupunginosaa voidaan kohdella niin epäarvoisesti. Kuka esim uskaltaa kävellä yhdentoista jälkeen tänne joko ylöjärven keskustasta tai hautausmaalta?
        Veronmaksajia kai täälläkin on ja aikas monta tietämäni mukaan.

        Veikkaisin, että kyseessä on ollut joku melko iäkäs kymmeneltä nukkuun ja aamu kuudelta heräävä aamuvirkku henkilö joka ei ole miettinyt noita ilta vuoroja. Aatteluut vaan, että muutkin menee kymmeneltä nukkuun ja herää kuudelta kun hänkin niin tekee. Silloin ei myöskään tarvitse 22:30 jälkeen vuorentaustaan bussien kulkea.


    • ASUKASILTA TI 18.12.

      Uutta tietoa: sain Ylöjärven kaupungilta uusinta tietoa, että yövuoroja kuitenkin tulee olemaan. Mutta mihin aikaan, kuinka usein jne. Minulle kerrottiin toistamiseen, että sekä Tampereen kaupungin(seutuliikenteen) että Länsilinjojen taholta väittävät kivenkovaan, että matka-aika pitenee VAIN 5 minuuttia. Tuohan ei pidä paikkaansa - ei edes omalla autolla kovaa ylinopeutta ajaen lenkki Tesoman kautta verrattuna Epilänkadun läpi ajamiseen onnistu... He ovat tutkineet asian. Melkoista asiantuntemusta, että jollain teknisellä välineellä muka mitataan asia. Hyppäämällä muutamaan kertaan ruuhka-aikana bussin kyytiin voi todeta, että vähintään 20-30 minuuttia pitenee matkustusaika nykyisestä.

      Merkitkää kalentereihinne:

      JOUKKOLIIKENTEEN ASUKASTILAISUUS 18.12.

      Joukkoliikenteen asukasilta järjestetään ti 18.12. klo 17 koulutuskeskus Valon auditoriossa. Paikalla on Ylöjärven kaupungin edustajien lisäksi edustus Tampereen joukkoliikennetoimistosta ja Länsilinjoilta.

      Valo sijaitsee osoitteessa Pallotie 5.

      Tuo tieto löytyi Vuorentaustan Omakotiyhdistys ry:n nettisivuilta. Kaikki siis mukaan keskustelemaan aiheesta!

    • Veronmaksajakin

      VUORENTAUSTAN BUSSILIIKENNE 1.1.2013 ALKAEN


      Koulutuskeskus Valossa pidetyssä joukkoliikenteen keskustelu-illassa selvisi, että bussiliikennöintiin on tulossa useita huononnuksia nykyiseen verrattuna.

      - linjan 13 reitti kiertää Tesoman ja Raholan kautta. Eli matkustusaika pitenee huomattavasti, koska matka on nykyiseen verrattuna huomattavasti pidempi ja joka pysäkiltä tulee runsaasti matkustajia. Joukkoliikenteen päättäjät väittävät pidennyksen olevan 5 minuuttia, mutta jokainenhan tietää, ettei se riitä edes omalla autolla ajaen…

      - hintaa kertalipulle tulee 4,60 €, jos matkustat esim. Vuorentaustasta Yliopiston pysäkille. Ylöjärven kertalippu riittää vain rautatieasemalle asti, joten jos jatkat matkaa siitä eteenpäin, maksat 2,50 € lisää.

      - Yövuoroja ajetaan vain la-su –yönä klo 00.10, 01.10 ja 02.10. Sen jälkeen on vaihtoehtona taksi tai käveleminen Lamminpään hautausmaan pysäkiltä. Esim. pe-la -yönä kuten muinakin arkipäivinä viimeinen vuoro Vuorentaustaan lähtee Tampereelta klo 22.30.

      Vain antamalla palautetta päättäjille, voimme saada parannuksia näihin epäkohtiin!

      Tampereen joukkoliikenteen päällikölle Mika Periviidalle vain palautetta ja mielipiteitä antamaan! Ei paljoa auta ja muutoksia ei saada, jos ei mahdollisimman moni anna palautetta.

      • Joustolipullinen

      • Veronmaksajakin
        Joustolipullinen kirjoitti:

        Aikataulusivuilla ei ole kyllä vieläkään mainintaa esimerkiksi noista mainitsemistasi la-su yön vuoroista, jotka menisivät ylöjärvelle saakka.

        Linkki: http://aikataulut.tampere.fi/?stop=36&direction=1&showLines=13

        Eilisessä Joukkoliikenteen asukasillassa jaettiin tiedote aikatauluista


    • jrjr

      Nyt on oli jo 13 kyltit laitettu pysäkeille. Toki muovit vielä edessä, mutta jostain näkyi kuitenkin.

    • ihmettelijä2013

      http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/204798-nysse-13-jatkaa-pian-ylojarvelle#comment-120729

      Tämä on oikeasti aivan käsittämätöntä. En ollut paikalla Valossa järjestetyssä tilaisuudessa. Mitä siellä sanottiin? Miksi kaupunki tukee Siivikkalalaisten bussi matkoja, mutta ei Vuorentauystalaisten? Siinä on meinaan todella iso ero, että pääseekö kulkemaan TKL:n taksalla vai ei. Varsinkin silloin kun pitäisi vaihtaa bussia kaupungissa, ja joutuu maksamaan uuden matkan siellä..

      • Parannus....

        Siellä Mika Periviita yritti esittää, että "koska Siivikkalaan päättyy linja". En nyt oikein ymmärrä logiikkaa, mutta nuo äijät nyt länkyttävät mitä sylki suuhun tuo...

        Kyllä todella mielestäni pitäisi jollakin tavalla kompensoida sitä tosiasiaa, että nyt vuorentaustalaisten matkustusaika Tampereelle pitenee huomattavasti. Edes vaihtomahdollisuus bussissa kuin bussissa pitäisi sisältyä lippuun.

        Eräskin Joukkoliikenteen edustaja esitti, että nyt saavat vuorentaustalaiset mahdollisuuden kulkea Tesomalle samalla bussilla! Hei, kuinka monella vuorentaustalaisella on oikeasti tarve kulkea Tesomalle? Kyllä tärkeimpänä pitäisi olla nopea kulku Vuorentausta - Tampereen keskusta -välillä.

        Tähän on saatava parannus. Laittakaa muutkin palautetta, niin tajuavat typerät suunnitelmansa...


      • perustuslaki

        Muistatteko kun Takamaan bussiliikenteelle anottiin tukea niin Ylöjärven päättäjät, oliko Sivunen itse, en muista, vastasi ettei kaupungille kuulu tukea joukkoliikennettä.
        Meni muutama päivä niin Siivikkalan liikennöintiin myönnettiin tuet. Tästä on jokunen vuosi.

        Suomen Perustuslaki määrää että kansalaiset ei saa olla eriarvoisessa asemassa.

        Jos Takamaalaiset, Vuorentaustalaiset ja Siivikkalan väki on keskenään eriarvoisessa asemassa, niin se on RIKOS.


    • bbbwbwbw

      Hommaa 3kk seutulippu. Sillä voi vaihtaa bussia ja yhden päivän aikana kulkea rajattomasti. 2-3 kertaa viikossa jos on menoa bussilla ,niin kannattaa jo se ostaa.

    • ihmettelijä2013

      Niin, mutta mikä se ero Siivikkalassa ja Vuorentaustassa on että kaupunki tukee toisen joukkoliikennettä, mutta ei toisen. Henkilökohtasesti teen kyllä edelleenkin niin, että kävelen Tampereen puolelle jos bussilla tarvii mennä. Mutta ihmettelenpä vain.. Mutta tosiaan mulle parempi näin. Jos olis tullu kaupungin taksa Vuorentaustaankin niin olis menny viimeisetkin työmatka verovähennykset..

      • Toivossa on hyvä

        Jos samalla lähtisi kunnan raja pois, verot laskisivat eivätkä ainakaan palvelut huononisi.


    • Törkeää touhua!

      No jo on todella törkeätä, että pari km Tampereen rajalta sijaitsevaan Ylöjärven KAUPUNGIN osaan eli Vuorentaustaan ei öisin kulje busseja kuin la-su -yönä ja silloinkin vain klo 2 asti.

      Tähän asiaan on saatava muutos. Samoin kuin siihen, että vuorentaustalaiset joutuvat maksamaan korkeamman kertamaksun kuin siivikkalalaiset. Siivikkala kaiken lisäksi sijaitsee melko paljon kauempana Tampereen keskustasta kuin Vuorentausta. Ja pointtinahan hinnoittelulle tämä joukkoliikennesysteemi pitää etäisyyttä juuri Tampereen keskustasta!

      Pahasti vaikuttaa ammattitaidottomalta porukalta nuo joukkoliikenteen suunnittelijat. Ei sitten mitään järkeä! Porukka pitäisi vaihtaa, jos sitten alkaisi asiat sujumaan...

      • Näin on näreet

        Siivikkalan suosimiseen on hyvä syy. Kunnan osia voidaan siirtää toiseen kuntaan, jos asukkaat sitä haluavat. Siivikkalassa Tampere on fyysisesti ja henkisesti niin lähellä, että kunnantalolla asia on otettava huomioon kaikessa aluetta koskevassa päätöksenteossa. Vuorentaustassa fyysinen etäisyys Tampereeseen on lyhyt, mutta syystä tai toisesta etenkin alueen iäkkäämpi kansan osa tuntee olevansa edelleen kiitollisuuden velassa Ylöjärven kunnalle.


    • ????

      No, kauanko se matka nyt kestää, ja miten se rahastus siinä hoidetaan, maksetaanko uudestaaan aina Lamminpäässä ?

      • bussivainpakosta

        Kokeilepas ensi viikolla koulujen alettua matkustaa aamun ja iltapäivän ruuhka-aikaan. Vuorentaustasta et pääse vaikkapa Rautatieasemalle mitenkään alle 45 minuutin.

        Maksamisesta en tiedä. Lisämaksun kiertämiseen voit käyttää omaa järkeäsi :))...


    • 23+23

      Toi Jussi Teronen vastasi mulle, että matka ajallisesti tulee pitenemään max 10 minuuttia välillä Vuorentausta-Tampere. Ja ei todellakaan pidä paikkaansa ruuha-aikoina. Laittakaan ylös näitä matkustusaikoja ja asiaa taas kerran eteenpäin kaupungin päättäjille.

      • Totuus

        Totta. Ja se tosi totuus paljastuu vasta, kun koululaiset ja opiskelijat työssäkäyvien lisäksi täyttävät pysäkit ja bussit ensi viikolla.

        Faktoja peliin. Toivottavasti emme vain me muutamat laita rakentavaa palautetta eteenpäin. Tämä asia koskee kaikkia vuorentaustalaisa kuitenkin...


    • Kuka tietää?

      Bussikuski ei tiennyt miten vaihto toteutuu, kun matkustaa Vuorentaustasta Ylöjärven Asuntilaan. Onko vaihto-oikeutta? Mikä on hinta?

    • fee34y

      ussikuski ei tiennyt miten vaihto toteutuu, kun matkustaa Vuorentaustasta Ylöjärven Asuntilaan. Onko vaihto-oikeutta? Mikä on hinta?

      Enpä tiedä kertamaksun hintaa, mutta mulla on 3kk seutulippu ja sillä pystyi vaihtamaan kätevästi. ja inhottavan täynnä oli 13 bussi ja hidasta on...

    • vaihto ei toimi su

      Vuorentaustasta on hirveän hankala liikkua kurun suuntaan varsinkin sunnuntaisin.. Arkisin kyllä onnistuu, mutta sunnuntaina menee odottamiseksi. Liikekeskukselle kun 13:sta puolen auto tulee vuorentaustasta, niin länsilinjat on 5 min sitten mennyt kun 13:sta on perillä.. Jos taas lähtee 13 tasalta vuorentaustasta niin siltikin länsilinjaan vaihtoa saa odottaa 20 min sunnuntaina.

    • Kirsi -

      MITÄ ihmettä?

      Joukkoliikenteen aikataulun mukaan kulkee reitti 13 Keskustorilta Vuorentaustaan niin, että viimeinen vuoro lähtee Keskustorilta jo klo 22.30 ! Sen mukaan EDES viikonloppuisin ei kulje yövuoroja. Nyt muutkin antamaan palautetta. Mahdotonta, että Vuorentaustan, joka sijaitsee pari km Tampereen rajalta, liikenneyhteyksiä on huononnettu näin törkeästi!

      • TottaPuhut123

        Oikeassa olet Kirsi. Matka lamminpään "päätepysäkiltä" matkakeskukselle olisi 4km lisää suuntaansa joten lisäkustannukset sen pätkän ajamisesta olisi vain nimelliset. Kyllä nämä aikataulut ovat loppuillan suhteen todella surkeat Länsilinjojen palvelutasoon nähden.


      • Hyvä suunnittelijat
        TottaPuhut123 kirjoitti:

        Oikeassa olet Kirsi. Matka lamminpään "päätepysäkiltä" matkakeskukselle olisi 4km lisää suuntaansa joten lisäkustannukset sen pätkän ajamisesta olisi vain nimelliset. Kyllä nämä aikataulut ovat loppuillan suhteen todella surkeat Länsilinjojen palvelutasoon nähden.

        Nyt jo on todettu kun koulut alkoi että homma ei toimi. aamulla ja illalla jää väkeä pysäkeille kun ei mahdu kyytiin. Kyllä nyt luulisi sen verran suunnittelijoidenkin tajuavan että jos Länsi-linjatkin ajoi vuorentaustaan auto täynnä ruuhka-aikona ja samaten kaupungin autot Lamminpäähän niin mites ne nyt mahtuisi yhteen bussiin. Siellä odotat seuraavaa bussia ja taas seuraavaa. Luulisi että tuollaista muutosta
        olisi lähtenyt joku jo pöydän takaa oikein busseihinkin testailemaan eikä vaan vedellyt niitä viivojaan pöydän takana. Laatu huononi niin paljon ja kumminkin tuollaisesta pitää maksaa sama maksu kun paremmasta laadusta. Eipä tuo ainakaan yksityisautoilua tule vähentämään vaan päinvastoin.


      • ????
        Hyvä suunnittelijat kirjoitti:

        Nyt jo on todettu kun koulut alkoi että homma ei toimi. aamulla ja illalla jää väkeä pysäkeille kun ei mahdu kyytiin. Kyllä nyt luulisi sen verran suunnittelijoidenkin tajuavan että jos Länsi-linjatkin ajoi vuorentaustaan auto täynnä ruuhka-aikona ja samaten kaupungin autot Lamminpäähän niin mites ne nyt mahtuisi yhteen bussiin. Siellä odotat seuraavaa bussia ja taas seuraavaa. Luulisi että tuollaista muutosta
        olisi lähtenyt joku jo pöydän takaa oikein busseihinkin testailemaan eikä vaan vedellyt niitä viivojaan pöydän takana. Laatu huononi niin paljon ja kumminkin tuollaisesta pitää maksaa sama maksu kun paremmasta laadusta. Eipä tuo ainakaan yksityisautoilua tule vähentämään vaan päinvastoin.

        Tässä nyt vasta opetetaan ihmisiä kantapään kautta menermään oikealla bussilla.
        Lamminpääläiset Länsi-linjalla tai kaksykkösellä, sekä tohloppilaiset kaksykkösellä.
        Vuorentaustalaisetkin saisivat kävellä kahdeksalletoista.
        Tämä on tarkoitus, sitä vaan ei ole kenellekään kerrottu, kantapään kautta vaan sitten


      • minä en muista
        Hyvä suunnittelijat kirjoitti:

        Nyt jo on todettu kun koulut alkoi että homma ei toimi. aamulla ja illalla jää väkeä pysäkeille kun ei mahdu kyytiin. Kyllä nyt luulisi sen verran suunnittelijoidenkin tajuavan että jos Länsi-linjatkin ajoi vuorentaustaan auto täynnä ruuhka-aikona ja samaten kaupungin autot Lamminpäähän niin mites ne nyt mahtuisi yhteen bussiin. Siellä odotat seuraavaa bussia ja taas seuraavaa. Luulisi että tuollaista muutosta
        olisi lähtenyt joku jo pöydän takaa oikein busseihinkin testailemaan eikä vaan vedellyt niitä viivojaan pöydän takana. Laatu huononi niin paljon ja kumminkin tuollaisesta pitää maksaa sama maksu kun paremmasta laadusta. Eipä tuo ainakaan yksityisautoilua tule vähentämään vaan päinvastoin.

        No, muistaako kukaan lähivuosilta YHTÄÄN MITÄÄN uudistusta Ylöjärvellä, joka olisi toiminut?


      • ????
        minä en muista kirjoitti:

        No, muistaako kukaan lähivuosilta YHTÄÄN MITÄÄN uudistusta Ylöjärvellä, joka olisi toiminut?

        Kävelytie Vuorentaustasta Haukiluomaan. Se oli tosin valtion hanke ja liittyi Läntiseen ohitustiehen


    • h4h44h

      No sellainenhan vaihto ehto on illalla kun 13 ei kulje on, että kävelee haukiluomasta illalla käryräkujalle murron kohdalla olevaa kävelytietä. Ei ole paha kävely. Vai meenekos haukiluoman linja illalla mihin aikaan? ja mikä numero se linja on?

      • ????

        18 taitaa kulkea kahteen asti yöllä


      • AutoParas
        ???? kirjoitti:

        18 taitaa kulkea kahteen asti yöllä

        Ihan sama vaikka kulkisi läpi vuorokauden mutta jos maksaa 80e kortista niin ei siinä tarvis liki kolmea kilometria pysäkille kävellä.


      • vuorentaustalainen

        Henkensä kaupalla ei kukaan ala yöllä kävelemään. Mietipäs, että naisihminen ja nuoret tuolla yksin pimeässä yössä. Hieman järkeä, kiitos! Kyllä vuorentaustalaisille on taattava vähintään yhtä hyvä julkinen liikenne kuin oli tähän asti.


      • Eiks vaan
        vuorentaustalainen kirjoitti:

        Henkensä kaupalla ei kukaan ala yöllä kävelemään. Mietipäs, että naisihminen ja nuoret tuolla yksin pimeässä yössä. Hieman järkeä, kiitos! Kyllä vuorentaustalaisille on taattava vähintään yhtä hyvä julkinen liikenne kuin oli tähän asti.

        Nuoret ja nätit tulee turvallisesti liftaamalla tuntemattomien kyyrillä.


    • rva L

      Itse joukkoliikenteen päällikkö Mika Periviita myönsi asukasillassa ennen joulua, että Vuorentaustan taksa on väärin eli hänenkin mielestään alempi taksa kuuluisi näin lähellä Tamperetta olla voimassa....

      Antakaa ihmeessä palautetta näille päättäjille. Itse olen tehnyt niin jo monta kertaa.

    • järjenjättiläinen

      No niin...pari päivää körötelty väliä Vuorentausta - Tampere - Vuorentausta ja ruuhka-aikaan.

      Vuorot myöhässä n. 10-15 minuuttia ja jos yrität bussiin keskustorin jälkeen, ainakin 2 bussia menee tupaten täytenä ohi. Mulla kesti tulla Pyynikiltä kotiin 1 tunti ja 15 minuuttia. Kävellen olisin jo ollut perillä. Busseja meni mutta kaikki täynnä. Ja aamulla tietenkin työmatkaan kului melki se tunti, kun bussi joka pysäkillä otti koululaisia kyytiin.

      Kiito Ylöjärvi tästä hienosta uudistuksesta!

    • sillä lailla

      Mikä on kannattavin bussikorttivaihtoehto sellaiselle Vuorentaustan kulkijalle, joka ei käytä bussiliikennettä säännöllisesti vaan harvakseltaan? TKL:n lipputoimistosta (luonnollisesti kunnon jonottamisen jälkeen) kerrottiin, että on mentävä linja-autoasemalle hakemaan Matkahuollon 22 tai 44 matkan vuosikortti. Matkahuollon vastaus asiaan paikan päällä oli, että eivät he mitään tällaisia myy TKL:n linjoihin. TKL:n asiakaspalvelu ei puhelimitse osaa kommentoida asiaa. Mitäs tässä nyt sitten tehtäisiin?

      Toinen mielenkiintoinen seikka liittyy kertalippujen hinnoitteluun. Virallinen taksa Vuorentaustaan on kait 3,50 euroa, mutta bussikuski iloisesti Vuorentaustassa totesi, että Tampereelle pääsee kyllä TKL:n arvokortilla, matkan hinta normaali 1,70 e ja tällä on nyt sitten pokkana kuljettu. En valita. Olen kuullut bussikuskien pyytävän myös hatusta heitettyä 2,50 euron kertataksaa käteisellä, ilmoittaen että TKL:n arvokortti ei käy. Onko joku kulkenut ihan oikeallakin hinnalla?

      Raivostuttava uudistus varsinkin matka-ajan ja "myöhään" ajettavien vuorojen puolesta. Tämä tuo eriarvoisuutta kuntalaisten keskuuteen ja liikenteen sujuvuuden puolesta ei vain yksinkertaisesti toimi. Taksilla on jo saanut kulkea, täytyy varmaan laittaa laskut Ylöjärven kaupungille.

      Lopuksi haluan kiittää Ylöjärveä lämpimästi tästä mainiosta uudistuksesta ja toivottaa vuorentaustalaisille pitkää pinnaa.

      • Pöyristyttävää

        Juuri niin. Kiitos aivan h.......vetisti, Ylöjärven kaupunki!

        Itse aion toimittaa Ylöjärven kaupungille taksikuitit niistä matkoista, jotka yöaikaan joudun matkustamaan taksilla kun joukkoliikenne Vuorentaustaan ei toimi. Aion ilmoittaa tästä etukäteen näille "fiksuille" päättäjille. Jussi Teronen ja Leena Joensivu Ylöjärven kaupungilla ovat asioista vastuussa sekä Mika Periviita (asuu muuten Ylöjärvellä...) ja se nuori rillipäinen kloppi Tampereen Joukkoliikenteestä.

        Ja se EI ole mikään peruste näiden mokien korjaamiselle, että "aikataulut ovat voimassa 2.6. asti". Linjojen reittejä siirrellään jatkuvasti kesken aikataulukausien, se on taas kerran yksi tekosyy, joilla meitä yritetään vedättää!

        Melkoisen pöyristyttävää oli myös kuulla, että kesällä Siwan lattikkoon palautettujen mielipiteiden (Vuorentaustan Omakotiyhdistyksen järjestämä kysely) viesti oli täysin ylivoimaisen selkeä: negatiivinen. Vastauksia kuulemma tuli 200 ja 198 oli NEGATIIVISIA ja ne loput 2 jotain muuta. Tämän kuultuaan nuo päättäjät eivät sanoneet sanaakaan, häpesivät vain eikä sanaa tullut suusta!


      • hv kaupungille
        Pöyristyttävää kirjoitti:

        Juuri niin. Kiitos aivan h.......vetisti, Ylöjärven kaupunki!

        Itse aion toimittaa Ylöjärven kaupungille taksikuitit niistä matkoista, jotka yöaikaan joudun matkustamaan taksilla kun joukkoliikenne Vuorentaustaan ei toimi. Aion ilmoittaa tästä etukäteen näille "fiksuille" päättäjille. Jussi Teronen ja Leena Joensivu Ylöjärven kaupungilla ovat asioista vastuussa sekä Mika Periviita (asuu muuten Ylöjärvellä...) ja se nuori rillipäinen kloppi Tampereen Joukkoliikenteestä.

        Ja se EI ole mikään peruste näiden mokien korjaamiselle, että "aikataulut ovat voimassa 2.6. asti". Linjojen reittejä siirrellään jatkuvasti kesken aikataulukausien, se on taas kerran yksi tekosyy, joilla meitä yritetään vedättää!

        Melkoisen pöyristyttävää oli myös kuulla, että kesällä Siwan lattikkoon palautettujen mielipiteiden (Vuorentaustan Omakotiyhdistyksen järjestämä kysely) viesti oli täysin ylivoimaisen selkeä: negatiivinen. Vastauksia kuulemma tuli 200 ja 198 oli NEGATIIVISIA ja ne loput 2 jotain muuta. Tämän kuultuaan nuo päättäjät eivät sanoneet sanaakaan, häpesivät vain eikä sanaa tullut suusta!

        Tänne kirjoittaminen ei auta pas.kan vertaa. Niinkuin ylempänä oli mainittu nimet, niin meiliä menemään. Ylöjärvellä Jussi Terosen posti saa täyttyä palautteista ja samoin Tampereen liikennelaitoksella on tämän sunnittelun ideamestari nimeltään Häyrynen. Puhelua kehiin.

        Persiistä ja syvältä hieno bussiuudistus. Antaisivat meidät vuorentaustalaiset Tampereen omistukseen.


      • Pöyristyttävää
        hv kaupungille kirjoitti:

        Tänne kirjoittaminen ei auta pas.kan vertaa. Niinkuin ylempänä oli mainittu nimet, niin meiliä menemään. Ylöjärvellä Jussi Terosen posti saa täyttyä palautteista ja samoin Tampereen liikennelaitoksella on tämän sunnittelun ideamestari nimeltään Häyrynen. Puhelua kehiin.

        Persiistä ja syvältä hieno bussiuudistus. Antaisivat meidät vuorentaustalaiset Tampereen omistukseen.

        Juuri siksi nuo nimet tuohon kirjoitinkin. Itse olen aloittanut jo kesällä meileillä Jussi Teroselle ja Treen kaupungille. Kuten myös antanut ääneni kuulua asukasillassa joulukuussa.

        Mahdollisimman moni vaan antamaan palautetta. Itselleni ei vielä ole vastattu viimeiseen viestiini, jonka laitoin Joukkoliikenteelle. Eivät kai sitten taaskaan tiedä, miten kiertelisivät totuutta...

        Ja täältähän löytyy tietoa ja palauteosoite kunhan klikkailee: http://joukkoliikenne.tampere.fi/


    • kallista on..

      Kyl noi kartamaskut ovat ryösötä. Tänään täytyi mennä bussilla, koska oli niin kylmä, että autoa ei olisi saanut ainakaan pois lähtiessä käyntiin.
      Lähi matkoilta myös monopoli pois ja siihen myös joku halpabussiyhtiö Ylöjärvi Tampere . Halvempaa on näköjään lähteä elosta onnibussilla Helsinkiin kuin Ylöjärveltä Tampereelle.

      • wtfu!

        Ne perustelee monopoleja sillä, että liikennöitsijä ajaa myös hiljaiseen aikaan. Pitääkö töissä käyvien maksaa sikahintaa sen vuoksi, että joku pääsee ajelemaan yksin bussilla Tampereelle vähän halvemmalla kuin taksi kustantaisi?


      • kartelli päättyy..
        wtfu! kirjoitti:

        Ne perustelee monopoleja sillä, että liikennöitsijä ajaa myös hiljaiseen aikaan. Pitääkö töissä käyvien maksaa sikahintaa sen vuoksi, että joku pääsee ajelemaan yksin bussilla Tampereelle vähän halvemmalla kuin taksi kustantaisi?

        http://www.onnibus.fi/voitto-tampereen-kilpailutuksessa/

        Paikallisliikenteeseen on tulossa myös kilpailua. Joka tarkoittaa sitä, että kertamatkoja saanee halvemmalla.

        Tätä ei voi ymmärtää?? ”Tampereen seudulla vain Ylöjärvi avautuu kaksi vuotta muita kuntia myöhemmin" Miksi näin?? ja miksi juuri Ylöjärvi?


      • Reaalipolitiikkaa
        kartelli päättyy.. kirjoitti:

        http://www.onnibus.fi/voitto-tampereen-kilpailutuksessa/

        Paikallisliikenteeseen on tulossa myös kilpailua. Joka tarkoittaa sitä, että kertamatkoja saanee halvemmalla.

        Tätä ei voi ymmärtää?? ”Tampereen seudulla vain Ylöjärvi avautuu kaksi vuotta muita kuntia myöhemmin" Miksi näin?? ja miksi juuri Ylöjärvi?

        Miksi junat pysähtyvät Nokialla ja Lempäälässä, mutta eivät Ylöjärvellä? Hyvät yhteydet Tampereen suuntaan ovat uhka kylän itsenäisyydelle!


      • voi pösilöt
        kartelli päättyy.. kirjoitti:

        http://www.onnibus.fi/voitto-tampereen-kilpailutuksessa/

        Paikallisliikenteeseen on tulossa myös kilpailua. Joka tarkoittaa sitä, että kertamatkoja saanee halvemmalla.

        Tätä ei voi ymmärtää?? ”Tampereen seudulla vain Ylöjärvi avautuu kaksi vuotta muita kuntia myöhemmin" Miksi näin?? ja miksi juuri Ylöjärvi?

        joo ei kylläkään tule kaupungin liikenteeseen hinnan muutoksia.


      • Harkkittu juttu
        Reaalipolitiikkaa kirjoitti:

        Miksi junat pysähtyvät Nokialla ja Lempäälässä, mutta eivät Ylöjärvellä? Hyvät yhteydet Tampereen suuntaan ovat uhka kylän itsenäisyydelle!

        Kun on huonot yhteydet köyhillä jää nekin rahat kylän kauppoihin.


    • vuorentaustalainen

      Hmm... Niinpä niin. Tänäänkin lauantaina joskus klo 18 maissa olin kävelylenkillä. Muutamakin bussi 13 kulki ohitseni. Matkustajina 2-5 ihmistä. Jos nämä turhat lauantain ja sunnuntain vuorot jätettäisiin ehkä ajamatta, mahtaisiko näillä Järjenjättiläisillä tyyliin Joukkoliikenteen Aivot, riittää ymmärrystä esimerkiksi jättää turhat vuorot ajamatta ja panostaa yöliikenteeseen?

      Edelleenkin aion maksattaa taksimaksuni, jotka joudun maksamaan yövuorojen poistumisen vuoksi näillä ah-niin-järkevillä päättävillä elimillä.

      Laittakaa palautetta ja soitelkaa asioista vastuussa oleville. Niin minäkin teen.

      • TaksistaKiinnostunut

        Kerrohan toki miten sinun taksimatkojen laskuille käy. Minuakin sapettaa nämä huonot vuorot.


      • Ei määrä vaan laatu
        TaksistaKiinnostunut kirjoitti:

        Kerrohan toki miten sinun taksimatkojen laskuille käy. Minuakin sapettaa nämä huonot vuorot.

        Tuolla asukasillassa tämä rouvasihminen joka ilmeisesti edusti ylöjärveä totesi vain tylysti kun oli kuunnellut meidän valituksia että hän vähän ihmettelee että kun kukaan ei ole sanonut siitä mitään että bussivuorojen määrä lisääntyy tunnissa neljään. Totesinkin hänelle että ei se määrä vaan laatu!
        Meillä nuorisokin sanoi että ei ole kaivannut yhtään länsi-linjojen aikana enempää vuoroja, siihen oli tottunut miten ne kulki. Homma toimi hyvin kun toimi nuo yövuorotkin!
        Olisiko muka niin iso asia että yövuorot jotka nyt jäävät Lamminpään hautausmaalle kiertäisivät sinä aikana Vuorentaustan mitä joku tuolla asukasillassa ehdottikin.
        siihen ei aikaa paljon kuluisi eikä näiden herrojen laatimat aikataulut menisi sekaisin.


      • Oma auto hankittava?
        Ei määrä vaan laatu kirjoitti:

        Tuolla asukasillassa tämä rouvasihminen joka ilmeisesti edusti ylöjärveä totesi vain tylysti kun oli kuunnellut meidän valituksia että hän vähän ihmettelee että kun kukaan ei ole sanonut siitä mitään että bussivuorojen määrä lisääntyy tunnissa neljään. Totesinkin hänelle että ei se määrä vaan laatu!
        Meillä nuorisokin sanoi että ei ole kaivannut yhtään länsi-linjojen aikana enempää vuoroja, siihen oli tottunut miten ne kulki. Homma toimi hyvin kun toimi nuo yövuorotkin!
        Olisiko muka niin iso asia että yövuorot jotka nyt jäävät Lamminpään hautausmaalle kiertäisivät sinä aikana Vuorentaustan mitä joku tuolla asukasillassa ehdottikin.
        siihen ei aikaa paljon kuluisi eikä näiden herrojen laatimat aikataulut menisi sekaisin.

        Totta! Monikaan tuskin on kaivannut tiheämpää aikataulua Vuorentausta-Tampere välille. En ymmärrä ollenkaan, keitä tämä muutos hyödyttää. Sekin, että yrittivät selittää, että nyt on yhteys Tesomalle. Sitäkään tuskin kovin moni on kaivannut tähänkään asti. Outoa on sekin, että Lielahteen et pääsekään enää. Vaihto-oikeutta esim. 13:sta bussi 21:een EI ole. Kuten ei vaihto-oikeutta mihinkään linjaan Tampereen puolella.

        Kaiken kaikkiaan idioottimaista tuntuu olevan. Tässä mättää nyt moni asia. Yövuorojen lopettamisesta puhumattakaan.

        Laittakaa palautetta tuohon toisessa linkissä olevaan osoitteeseen. Itsekin aion tänään vielä kirjoitella totuuksia omakotiyhdistyksen keräämään aineistoon.


    • Öisinkin liikutaan

      Yövuorot on ehdottomasti saatava takaisin. Ne toimivat hyvin Länsilinjoilla. Kuka ihmeen idiootti on tämän suunnitellut? Ei voi olla mahdollista, että tällaisen aivan Tampereen rajalla sijaitsevan asuinalueen bussiliikenne huononnetaan tällä tavoin!
      Se ei riitä, että yhtenä yönä viikossa kulkee bussi ja sekin jo 2:n aikoihin.

    • kannatan myös yötä.

      Muistan joskus kun länsilinjoilla viikollakin meni 02:15 bussi. Se toki lopetettiin, koska meni tyhillään, mutta viikonloppuisin pitäisi olla jopa kannattavaa ajaa noita yövuoroja vuorentaustaankin. Viikoilla myöhäis Iltaisinkin saisi mennä, koska jos tulee myöhään illalla tai yöllä jostain kauempaa linja-asemalle niin sitten pitää mennä Ylöjärvelle taksilla, koska ei mene enää busseja,

    • laatua palveluun

      Entäs kulku Vuorentaustasta kirjastotalolle, kaupungin virastoihin tai seurikselle? Vielä on asioita, joita ei netissä hoideta. Satunnainen kulkija ostaa lipun Matkatielle ja uuden Länsilinjoille ja sama toisin päin. Joskus tekis myös mieli lähteä kylittelemään Haavistolle.

    • Yövuorot takaisin

      Yövuorot on saatava takaisin. KUKA maksaa taksit yöllä Tampereelta Vuorentaustaan? Kaupungille taksikuitit, näin se kai sitten on tarkoitettu...

    • ey73

      18 pyskäiltä ei ole mikään paha kävely. Ite kävelin kerran. Pitää siis mennä lehtikadun kävelytielle joka vie käyräkujan mutkaan murron peltojen kohdalle.

    • Päivittäin käyttävä

      Hyvin pelaa bussijärjestelyt

    • pyhä sylvi

      Vuorentaustalaiset nimen omaan halusivat päästä edellisestä yrittäjästä eroon "huonon" palvelun takia ja Tampereen kaupunki liikenteen ajamaan vuoroja joten miksi ihmeessä nyt kitistään ???

      • Mututieto?

        Tämä on p***apuhetta. Vai mikä on lähteesi? Kysely joka tehtiin vastusti jyrkästi TKL:n muutosta.


    • nrnrnr

      miksi ihmeessä nyt kitistään ???

      no ei tarvi muutakun ne ilta ja yövuorot ainakin viikonloppuisin, Miksei viikollakin.

      Sitten toinen on se, että ylöjäven suuntaan on hirveen hankala mennä. Joutuu meneen kahdella busilla.

    • CityVaiEi?

      Tulevaisuudessa kaikki kannattamaton lopetetaan. Bussilipusta tulee ottaa myös kustannusta vastaava hinta. Pitää saada oikeasti tasapuolinen vertailukohta yksityisautoilun ja joukkoliikenteen välille. Jos tuhjä bussi rullaa yhteiskunnan tukemana pitkin kaiken maailman haja-asutuslähiöitä se on hulluutta.
      Ja: jos haluaa keskustaan jatkuvasti, voi sinne myös muuttaa. Syrjässä asumisessa on aina etu ja haitta. Halpa asuminen ja mukava ympäristö on plussaa, korkeammat liikkumiskustannukset ja vaikeus miinusta.

      Itse en änkeisi kaiken maailman -taustoihin ilman omaa autoa. Muutenhan semmoiset ovat kivaa aluetta olla.

      Sosiaaliturva ja tuki tulee vähenemään joka vuosi ja siihen kannattaa alkaa varautua. Ja bussifirma tulee ajamaan vain kannattavia reittejä. Oli se mikä helkutan TKL hyvänsä. Muistakaa että näistä päätetään Kehä1:n sisäpuolella.
      Siellä kyllä kulkee mikä vaan julkinen vehjes. Yksi baarikin skulaa raiteilla.
      Heidän mielestään polttoaine ja autoilu voidaan verottaa ylellisyydeksi. Ei kiinnosta Ylöjärven dösätkään.

    • asukas47

      Totuus on, että ainakin viikonloppuisin bussit näyttävät kulkevan niin tiheään päiväaikaan, että tyhjillään ovat. Tottakai kukaan, joka asuu lähelläkään Ylöjärven keskustan päätepysäkkiä, eivät astu 13:een, koska Länsilinjat kulkee mukavaa suoraa ja lyhyttä reittiä Tampereelle. Tästäkin johtuen varmasti matkustajia viikonloppuisin päiväaikaan on vain muutama jos ainoatakaan välillä Ylöjärven keskusta - Lamminpää. En tiedä, kenen idea on ollut tihentää tuon ajan vuoroja YÖVUOROJEN kustannuksella näin järjettömästi?

      Jos järkeä käyttäisi, YÖVUOROT voitaisiin ajaa ilman niitä kuuluisia "suuria kustannuksia" kun järkeistettäisiin päivällä ajettavien vuorojen tiheyttä.

      Eihän tämä ole minkäänlaista palvelua asukkaille, että esim. perjantai-iltaisin viimeinen vuoro lähtee Keskustorilta jo klo 22.30! Ihmisillä on tarvetta liikkua myös yöaikaan. Ennen nämä vuorot toimivat todella kattavasti ja hyvin, kiitos Länsilinjojen.

      Näkee, että päättämässä ovat olleet jälleen (asukkaiden mielipiteistä välittämättä) iäkkään ja/tai ihmiset, joita asia ei tietenkään mitenkään koske henkilökohtaisesti. Tyhmyyttä...

      • Selvä parannus :)

        Yövuoroliikenteeseen ainakin on onneksi tulossa kesäkuun alusta muutosta.
        3.6. alkaen Vuorentaustaan aletaan liikennöimään linjan 13 yövuorotarjonta kokonaisuudessaan.


      • Utelias12345
        Selvä parannus :) kirjoitti:

        Yövuoroliikenteeseen ainakin on onneksi tulossa kesäkuun alusta muutosta.
        3.6. alkaen Vuorentaustaan aletaan liikennöimään linjan 13 yövuorotarjonta kokonaisuudessaan.

        Mistä sait tämän tiedon? Onko päätepysäkkinä särkitien pysäkit, kuten nyt lauantai yövuorolla?


      • Vuorentaustalainen
        Selvä parannus :) kirjoitti:

        Yövuoroliikenteeseen ainakin on onneksi tulossa kesäkuun alusta muutosta.
        3.6. alkaen Vuorentaustaan aletaan liikennöimään linjan 13 yövuorotarjonta kokonaisuudessaan.

        Missä tämä asia on printattuna? Todella, yövuorot ON palautettava ennalleen kuten ne olivat Länsilinjojen ajaessa.


      • selvä parannus :)
        Vuorentaustalainen kirjoitti:

        Missä tämä asia on printattuna? Todella, yövuorot ON palautettava ennalleen kuten ne olivat Länsilinjojen ajaessa.

        En tiedä mitkä ovat päätepysäkkejä mutta sain tuon tiedon Periviidalta kun laitoin menemään sinne rutinakirjeen (fiksu kaveri vastasi viestiini vielä heti). Laitoin saman kirjeen meinaan menemään myös Ylöjärven kaverille mutta häneltä ei edes tullut mitään vastausta.

        Periviidan vastaus asiaan oli sanasta sanaan että:
        Yövuoropuutteista olemme saaneet palautetta ja siihen on tulossa selvä parannus kesäliikennekauden 2013 alusta lukien (3.6.2013 alkaen), jolloin Vuorentaustaan liikennöidään linjan 13 yövuorotarjonta kokonaisuudessaan.


    • suunnitelma2

      pahottelut, linkitys ei suostunut toimimaan.

    • parannus..
      • seuraaja 9

        Tällä palstalla voivotellaan kuinka huonot yhteydet Tampereelle on Vuorentaustasta,Siivikkalasta,Lamminpäästä.Kyllähän Ylöjärveen kuuluu muitakin kyläyhteisöjä,mutta näistä missä on parhaat yhteydet, ovat myös suurimmat RUTISIJAT,kävelkää teillä on lyhet matkat.


    • 2rr2

      13 parani, mutta sitten länislinjat huononi. Ainakin kesän ajaksi. Arkisinkin vaan puolen tunnin välein menee.

    • TiuranTalli

      Kesäkuusta alkaen Vuorentaustasta pääsee taas "suoraan" keskustaan ilman Tesoman mutkaa.

      • HyväParannus

        Eikös se reittiuudistus ollut elokuusta alkaen, eli kesäaikataulujen päätyttyä?

        Kesäkuussa tosin muuttuu jo lippujen hinnoittelu ja kuukausihinta 79e/kk laskee 49 euroon kuukaudessa. Vuodeksi lipun saa 349 eurolla eli alta kolmenkympin kuussa.


    • OnniPussi

      Ylöjärven uudet reitit aloittavat kesäkuussa. Nykyiset sopimukset taitavat päättyä 6.6. Samalla astuvat voimaan myös vyöhykehinnat. Kesäaikataulut ovat varmaankin käytössä pari kuukautta.

    • omaautokätevä

      Hommatkaa auto. Paljon kätevempi. Pakkasilla kuljin busilla, koska ei saanut autoa 8h ajaksi lämmitykseen ja hermot meni odottamiseen ja sitten kun se tulee niin on ihan täyttä. nyt kun lauhtui mennään taas omalla autolla..

      • joskusmiettinyt

        Mä en ymmärrä kun jotkut autolijat sanoo, että auto on halvempi kuin bussi.

        Eivät kuitenkaan huomioi, että autossa on muitakin kuluja kuin vain bensa. Vakuutusmaksut,huollot ja lisäksi auton arvo putoo koko ajan ja sitten 10v päästä viimeistään tarvisi katsella uudempaa autoa.

        Onhan se auto tietysi täällä ylöjärvellä kätevä,koska täällä ei ihan joka paikkaan busilla pääse ja esim.pirkkallaan tai nokialle on busilla aika moista kiertämistä ja tunnin matka kahdella bussilla kun autolla pääsee vartissa. Näillä pirkkalan matkoilla olen kyllä miettinyt, että kyllä se auto olisi hyvä olla tai jopa kaksi jos on perhettä. ei siitä mihkään pääse.


    • jovainjoo

      Kyllä on harmi, että Vuorentaustan liikennöinti huononee kesäkuussa.
      Nyt on vuoroja kulkenut sopivasti eivätkä juuri ole myöhässä. Taas kun Länsilinjat alkaa ajamisensa, ei tiedä ehtiikö töihin aikataulun mukaan sopivalla bussilla vai pitäisikö lähteä tuntia ennen.
      Viimeksi Länskärin täällä liikennöidessä, saattoi viikonlopun vuoro olla 20 min myöhässä. Kun siitä valitti, vastaus oli, että pyrimme ajamaan turvallisesti. Sehän ei ole sama kuin hitaus.

      Nyt bussin 13 ajoaika Soppeenmäki-Keskustori on 35 minuuttia ja se pitää melkein aina, jos keli ei ole huono.
      Jos 13 ja Länskäri, ellei ole myöhässä, lähtee samaan aikaan Soppeenmäestä, ollaan yhtä aikaa Sokoksella.

    • Puolensajapuolensa

      Onhan se ikävää Vuorentaustassa asuville. Meillä muilla bussien kulkeminen on nopeutunut ja nopeutuu, kun Käyräkujan koluaminen on jäänyt ja jää jatkossa vähemmälle.

    • jovaanjoo

      No kesäkuusta 2015 saat taas koluta Vuorentaustan kujia ja vielä Lielahden kautta, jos et katso mihin bussiin nouset-

      • Yvinen

        Lielahden kauttahan pääsee oikoseen, ei tarvitse Epilän kautta kiertää. Ei kai ne Lielahden bussit Vuorentaustan kautta kierrä?


    • jovaanjoo

      Eipä ne kierräkän, sorry. Tässä valittu Ylöjärven linjasto tekstimuodossa.
      "Metsäkylä-Elo-Matkatie sisäinen linja, jolta on vaihtoyhteys muille linjoille (ruskea).
      • Vuoroväli arkisin pääsääntöisesti 30 minuuttia
      • Voidaan liikennöidä Soppeentien kautta työmatkaliikenteen tarpeisiin
      Asuntilasta Matkatien ja Vuorentaustan kautta reitti Keskustorille (punainen).
      • Vuorentaustan kautta kulkeva reitti nopeutuu reittimuutoksen myötä
      • Asuntilasta mahdollisuus vaihtaa ruuhka-aikaan nopealle yhteydelle Tampereelle
      • Vaatii erillisen linjan Tampereen puolella Lamminpäästä Tesoman kautta Keskustorille.
      Linja Haavistolta Matkatien kautta Keskustorille (sininen).
      • Linja ajaa Lielahden kautta tarjoten suoran yhteyden Ylöjärven ja Lielahden välille
      • vaihtoyhteys Siivikkalan suunnasta Ylöjärvelle jo Lielahdessa
      • Linjareitin muutokset mahdollisia Siltatien alueen maankäytön tehostuessa
      • Jatketaan Keskustorilta itään mikäli nykyisellä kustannustasolla mahdollista
      Siivikkalassa liikennöidään kuten nykyisin linjalla 28. Lisäksi ruuhka-aikaan yhteys
      Soppeenharjun koulun kautta Matkatielle (violetti pisteviiva)."
      "http://www.ylojarvi.fi/site/assets/files/20302/linjastovaihtoehdot.pdf"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6288
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4265
    3. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      46
      3649
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      21
      3226
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      197
      2970
    6. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2662
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2529
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2502
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      153
      1536
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      325
      1498
    Aihe