Terveystiedon tunti

yhyy:(

Minua ahdistaa terveystiedon tunneilla. Luokallamme on tosi vähän tyttöjä ja paljon poikia ja pojista on tietenkin kovin hauskaa naureskella joillekin asioille. opettajamme on mies ja mikä pahinta hänestäkin seksiin liittyvät asiat ovat jotenkin kauhean huvittavia ja hän painostaa kaikkien puhuvan aroista ja henk.koht asioista tunneilla. se on ihan kamalaa:( eivätkö pojat ymmärrä miten ahdistuneiksi tytöt tulevat heidän naureskelustaan. muut tytöt ovat myös ahdistuneita. haluaisin että terveystiedon tunnit voisi pitää erikseen tytöille ja pojille ja tytöillä olisi naisopettaja. miesopemme sanoi että jokainen joutuu vuorollaan tulemaan pimeään luokkaan laittamaan kortsun. ajatus ahdistaa ja pelottaa. muutenkin puhuminen seksistä ahdistaa.

apua? kokemuksia? kohtalontovereita?

7

3518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seventhforth

Rehtorin puheille vaan rohkeasti jos koet opettajan opetustyylin ahdistavaksi. Tai voit myös opettajalle sanoa, että koet hänen opetustyylinsä ahdistavaksi.

Opettajat yleensäkin arvostavat suoraa palautetta, joten rohkeasti vain opettajan juttusille. Ja jos tosiaankin sattuu niin huonosti, että opettaja ei suostu muuttamaan opetustyyliään, niin sitten rehtorin puheille, se kun saa asioita aikaan jos opettaja on siihen jostain syystä kyvytön.

Valitettavasti terveystieto tunneille ovat sekä pojat että tytöt yhdessä, yksi syy on juuri sekin, että jos koulussa ei muita terveydentiedon opettajia ole. Ja jos on toinen terveydentieto opettaja, esimerkiksi nainen, niin hänellä saattaa olla päällekkäis tunteja muiden luokkien kanssa, useimmiten terveydentieto opettajat ovat myös liikunnanopettajia(ei aina, mutta yllättävän usein)

Tuohon poikien käytökseen ei ole mitään helppoa ratkaisua, enimmillään opettaja voi niille jotain sanoa, mutta puuttumisaste siihen on erittäin korkea.

Mitä tuohon kondomi juttuun tulee, niin muistelen joskus taannoin oman ylä-asteen aikoina oli aika samantyyppinen juttu, se oli tosin jokin seksivalistus teemapäivä, ja sen kondomin sai laittaa halutessaan, ketään ei pakotettu. Eli kieltäydy vain tuosta, ei ketään voi pakottaa tuollaiseen, sama juttu noissa henkilökohtaisten asioiden puhumisessa.

• yhyy:)

kiitos asiallisesta vastauksesta! se sai minut paremmalle tuulelle :) valitettavasti vain luokkamme pojat ovat varsinaisia apinoita (ei uskoisi 8. luokkalaisiksi kun niin lapsellisia ovat) mutta yritän kestää.. meillä on ollut tunteja vasta muutama joten yritän nyt ainakin pari viikkoa olla tunneilla rauhallinen ja suhtautua asiaan luonnollisesti.. nämähän ovat vasta ekoja tunteja joten onkai se luonnollista jos vähän ahistaa näin alussa :S

• osamabinladen69

Älä mee suoraan opettajan puheille antamaan palautetta :D Tilanne ei varmasti muutu mikskään ja todennäkösesti se vaan kattoo sua sellasella vittuuntuneella ja pettyneellä ilmeellä ja vastaa jotain vittumaista. Todennäkösesti antaa vielä paskemman numeron sulle koska et arvosta sen opetustyyliä jne se ei vaan sen jälkeen tykkää susta. Näin useimmat mun koulun (yläaste) opettjat toimii. Meet ''valittaan'' jostai tai arvosteleen jotai niitten opetustyyliä just niin ne vittuuntuu ihan saatanasti vaikka menisikin asiallisesti. Toivottavasti auttaa näin 5 vuotta jälkeenpäin.

• Et ole tosissasi?

1. Seksissä ei ole mitään noloa.
      2. Kasva ja älyä ylempi

• Ruskeasilmä17

Vähä lapsellisii poikii.
      Niin puhu opettajalle tai rehtorille, kuten tuolla aijemmin sanottiinki.
      Sen pitäis tepsii.

• Punastumine.on.perseestä

VAIKKA onkin nyt vuosi 2017 niin mua vituttaa ihan saatanasti, koska mä en oo ikinä tykänny puhua ympyrässä tai ylipäätänsä olla ympyrässä, niin ihana uusi opetussuunitelma käskee meitä istumaan terveystiedon tunnilla kaikki isossa ympyrässä! Ai että miten ihanan kauheeta se on ku pikku minä sielä naama tulipunasena hengenahdistuksen partaalla istustekelen ja yritän hymyillä. (täähän on hauskaa kun oon vasta 7lk ja ympäri vuoden aina jollain tunnilla sitä on!!) Noh, mä sitten puhuin viime viikolla kuraattorin kanssa ja se lupas kertoo sille opettajalle tästä, että mua ahdistaa ja heikottaa olla siinä ympyrässä. (Siis sitten ku kuraattori törmää teti-opeen esim. käytävällä tai opehuoneessa, niin se sitten juttelee sen kaa) Mutta tänään siis oon kipeenä ja en päässy sille tunnille, mutta kyselen kavereilta, että mitä teitte terveystiedon tunnilla ja, että onks muuttunu mikään jne. Toivotaan, että jotain tehään sillä muuten mä totaalisesti saan paniikkikohtauksen! :((((((( Ja kun punastumista ei voi poistaa....

• Eiköhän se terveystiedon ympyrämuodostelma olisi ihan hyvää siedätyshoitoa ujouteesi / ahdistukseesi / lumihiutaleisuuteesi. Suosittelen hakemaan ihan oikeasti muutakin apua tilanteeseesi.

Tulet elämässäsi joutumaan vielä paljon kuumottavimpiinkin tilanteisiin, kuin tuo terveystiedon ympyrätunti, eikä niitä kaikkia voi valitettavasti karsia pois. Sinun on sopeuduttava, muuten joudut tavalla tai toisella itse kärsimään sopeutumiskyvyttömyydestäsi.

Punastumista ei voi estää, mutta jos se sinua ahdistaa, niin kai sitä voi aina koettaa meikkaamalla peittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      212
      1409
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1344
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      80
      1022
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      886
    5. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      843
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      821
    7. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      68
      818
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      185
      797
    9. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      38
      740
    10. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      725
    Aihe