vaan ei oo heilini karvainen juu".
Eiks tällainen laulelma ole olemassa?
Vaan eipä ole nykyään enää karviaisetkaan karvaisia, heilit paljolti ihka posliineja. Niin ne ajat huomiot vaihtelee ;))
Karviainen on muuten yksi minulle maistuvimmista marjoista. Olen popsinut tänään pensaista punaisia ja vihreitä useaan otteeseen, nam nam :) .. Juu, kyllä kaikkikin marjat on ihan nauittavia ;D
"Karviaismarja on karvainen marja,
22
2616
Vastaukset
- ;)
Niin. Eilen oli Marjan nimipäivät :) Ja monen muun sen oloisen nimpparit.
- annikoo..
Kerroin täällä että olen poiminut marjoja tuttavieni puutarhasta.....siellä on tummia karviaisia...niin hyviä...ovat juuri nyt parhaimmillaan. Vihreitä en ole maistanutkaan pitkiin aikoihin....Valkoisia viinimarjoja on heillä myös..ne kypsyvät aika aikaisin... Mistäköhän karviasmarjakin on saanut nimensä.....ei siinä mitään karvoja ole....
- ;)
Saattaa olla nimi itse karviaispensaasta. Sehän ei ole suomalainen lajike, ei edes pohjoismaalainen, tuskin eurooppalainenkaan. Vaan "tuonti" lajike oliko amerikoista vai aasiasta vai molemmista. Niitähän on risteytetty erilaisia lajeja.
- annikoo..
;) kirjoitti:
Saattaa olla nimi itse karviaispensaasta. Sehän ei ole suomalainen lajike, ei edes pohjoismaalainen, tuskin eurooppalainenkaan. Vaan "tuonti" lajike oliko amerikoista vai aasiasta vai molemmista. Niitähän on risteytetty erilaisia lajeja.
Piti vähän guuklettaa...piikkisiähän sen oksat vähäsen ovat....mutta marjoistakin sanottiin ...että usein vähän karvaisia...ei näissä minun syömissä karviaisissa ainakaan ole ollut.
Jos nekin ovat alkaneet ajella karvat pois... . - ;)))
annikoo.. kirjoitti:
Piti vähän guuklettaa...piikkisiähän sen oksat vähäsen ovat....mutta marjoistakin sanottiin ...että usein vähän karvaisia...ei näissä minun syömissä karviaisissa ainakaan ole ollut.
Jos nekin ovat alkaneet ajella karvat pois... .Hieman on muistikuva lapsuudesta, että tummissa karviaisissa oli pinnalla ohuen ohut 'värekarva' mutta myöhemmin ovat posliintuneet kuin sheivattuina. Vihreissä en muista olleen.
Muistikuva taaentuu noin 60 luvulle. - kah'ville
;))) kirjoitti:
Hieman on muistikuva lapsuudesta, että tummissa karviaisissa oli pinnalla ohuen ohut 'värekarva' mutta myöhemmin ovat posliintuneet kuin sheivattuina. Vihreissä en muista olleen.
Muistikuva taaentuu noin 60 luvulle.Ollaanpas me vanhoja :o)) Minullakin on samanlainen muistikuva noista vanhanajan karviaisista jostain 60-luvulta kait. Ja pensaat silloin jo varmaan vuosikymmeniä vanhoja. Eli olisko 100 vuotta sitten istutetut karviaiset olleet karvaisia?
Tosin nuoruuskodissani pensaat ovaat ainakin 60 vuotta vanhoja, koska olivat siellä jo muutettuamme 50 vuotta sitten. En kyllä muista niitä marjoja karvaisiksi. Täytyy tutkia kun seuraavan kerran (ehkä vielä lähiviikolla) menen käymään :)
Heilillä rankka sädehoito takana?
- annikoo..
Ei kai sädehoito karvoja poista....
- ;)
annikoo.. kirjoitti:
Ei kai sädehoito karvoja poista....
Kyllä siinä tukka ja tupsut lähtee :)
- ingalina
Minulla on jo pakkasessa hillat,mustikat ja mansikat:)Sitten vielä pitää saada puolukat ja karpalot:)Niin ja sitten pitää ehtiä vielä pihlajanmarjoja poimia ennenkuin tilhit tulevat pitämään pippaloita ;))
Kyllä mulle kelpaisi ne karviaisetkin jos olisi mahdollisuus saada niitä ;)Mä olen kaikkiruokainen :)No.. en sentään ihan :)- annikoo..
Ajattelin juuri tänään sinua kun katselin sääkarttaa.....kauniita päiviä on ollut koko maassa...pihlajanmarjoja en ole koskaan ottanut käyttöön ...muuta kuin koristeena....pitäisikö nyt tänä syksynä tehdä poikkeus..
- ingalina
annikoo.. kirjoitti:
Ajattelin juuri tänään sinua kun katselin sääkarttaa.....kauniita päiviä on ollut koko maassa...pihlajanmarjoja en ole koskaan ottanut käyttöön ...muuta kuin koristeena....pitäisikö nyt tänä syksynä tehdä poikkeus..
Ihanaa kun joku muistaa.On kyllä ollut helteisiä päiviä täälläkin,mutta huomaa että syksy on tulossa kun iltasella sitten nopeaa ilma viilenee.Yritin ruohoa leikata päivällä mutta liian hikistä hommaa näin kuumalla.
Oudolta tuntuu kun koivuissa on keltaiset lehdet,ihan kuin olisi jo ruska tullut:)Mutta kuulemma on suopursuruostetauti niissä,niinkuin kuusissakin.
Varmaan moni matkailija ajattelee että onpa ruska tullut aikaisin tänä syksynä :)Miltä sitten näyttävätkin koivut ruskan aikana.Onko lehtiäkään enää puissa. - annikoo..
ingalina kirjoitti:
Ihanaa kun joku muistaa.On kyllä ollut helteisiä päiviä täälläkin,mutta huomaa että syksy on tulossa kun iltasella sitten nopeaa ilma viilenee.Yritin ruohoa leikata päivällä mutta liian hikistä hommaa näin kuumalla.
Oudolta tuntuu kun koivuissa on keltaiset lehdet,ihan kuin olisi jo ruska tullut:)Mutta kuulemma on suopursuruostetauti niissä,niinkuin kuusissakin.
Varmaan moni matkailija ajattelee että onpa ruska tullut aikaisin tänä syksynä :)Miltä sitten näyttävätkin koivut ruskan aikana.Onko lehtiäkään enää puissa.Vai on jo keltaisia lehtiä...ihme tauti..tai en ole kuullut ennen...Koivut ovat täällä vielä vihreitä...
Ruohonleikkurit pörräsivät kovasti eilen ja tänään täällä....ruoho tuoksui sisälle asti huoneisiin....jotkut eivät pidä siitä tuoksusta ollenkaan....minä pidän ...se on niin kesäisen raikas tuoksu... muistan kun äidilläni oli sellaista hajuvettä kuin Blue Grass...siinä tuoksui vastaleikattu nurmi....sipaisin sitä joskus korvantaakse.
Onko ne kuusetkin kellastuneita - ;)
annikoo.. kirjoitti:
Vai on jo keltaisia lehtiä...ihme tauti..tai en ole kuullut ennen...Koivut ovat täällä vielä vihreitä...
Ruohonleikkurit pörräsivät kovasti eilen ja tänään täällä....ruoho tuoksui sisälle asti huoneisiin....jotkut eivät pidä siitä tuoksusta ollenkaan....minä pidän ...se on niin kesäisen raikas tuoksu... muistan kun äidilläni oli sellaista hajuvettä kuin Blue Grass...siinä tuoksui vastaleikattu nurmi....sipaisin sitä joskus korvantaakse.
Onko ne kuusetkin kellastuneitaEihän mikään voita vasta parturoidun ruohon tuoksua, tai heinän. Jopa kuivassa heinässä on oma mukava tuoksu.
- ingalina
Kun leikkaa kauon ruohoa niin ruoholle tuoksuu vaatteetkin :)Miekin kyllä pidän ruohon tuoksusta.Olisko niin että hajuvedetkin olivat ennen raikkaamman tuoksuisia vai olisko niitä liian monia tuoksuja nykyään tarjolla kun niin vaikea joskus löytää mieleinen itselle.
Kyllä kuusissakin on se suopursusieni ja vesistöissäkin pinta ihan keltainen.Kai se jouluun mennessä häviää että saa vihreän joulukuusen :D- annikoo..
Huomenta hyvää....eilen ei päässyt enää lähettämään viestejä ...latasi vaan..
Niistä tuoksuista on vaikea nykyään valita ...ja on runsauden pula...
Kauniina se tämäkin päivä vielä alkaa.....
- ingalina
Hyvää aamupäivää :)
Ai sullakin oli sama ongelma että kun viestiä yritti lähettää niin latasi vain.
Ja mä tyhjensin konetta että jos se on vika on vain mun koneella.Ärsytti kun kirjoitti viestin turhaan eikä saanut sitä lähetettyä :(
Kaunis päivä täälläkin on,kastetta on kyllä paljon maassa kun pari astetta oli vain lämmintä yöllä.- annikoo..
Onko vieläkin vikaa....vikaa....vai joku mystinen mittaustauko.....
- annikoo..
annikoo.. kirjoitti:
Onko vieläkin vikaa....vikaa....vai joku mystinen mittaustauko.....
Tarkoitin siis yleisesti....kun on niin hiljaista ollut ..
"Elämä se on ku posliinia vaan, sylillisen tahtoisin kerrallaan......"
- kah'ville
Mun syli kestää yhden karrallaan, ahne en tahdo olla milloinkaan ;))
- :))
Näin tein popsin niitä karviaisia ja ei olleet karvaisia eikäs kitkeriä ...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417