14v + OP + Verkkopankki

Elikkäs tilanne olisi tällainen: Täytin 1,5kk sitten 14 vuotta, Osuuspankin Visa electron on ollut käytössä jo 4 (?) vuotta. kävin 13 vuotiaana pankissa hakemassa uuden electron kortin vanhemman kanssa, kun entinen oli päässyt vanhenemaan tms. Siellä sitten kysyttiin myös verkkopankkitunnuksista isän kanssa pankkivirkailijalta, ja tämä sanoi että onnistuisi, jos olisi vain henkkarit yms millä voisin todistaa olevani itseni, Ja lisäksi kumpienkin vanhempien pitäisi olla mukana nimmareita ja tämmösiä varten. No sitten lähdettiin pois pankista, kun ei mulla vielä henkkareita ollut. No nyt sitten hommasin nämä henkkarit ihan sitä varten että saisin ne verkkopankkitunnukset, mutta kun kävin kysymässä pankista, eri virkailija sanoi että ei ole mahdollista kuin vasta 15 vuotiaana. No nyt jäi aika pahasti harmittamaan että hukkaan meni tämäkin 50e. Joten kysymys olisi, että oisko jotain keinoa tai muuta, mikä mahdollistaisi minun saavan ne verkkopankkitunnukset, muutakuin odotus 15vuotiaaksi?

Ja ihmiset jotka ovat kommentoimassa, etten tarvitsisi näitä verkkopankkitunnuksia vielä koska olen niin nuori ja näin, niin ei tarvitse vaivautua painamaan sitä "kommentoi" nappia. tiedän itse, että minulla on enemmän tilanteen arviointikykyä, mitä muut luulevat.

Siis lyhyesti: kertokaa, onko konsteja olemassa, oletko kenties itse saanut verkkotunnukset alle 15v, ja onko suurikin mahdollisuus että pankki tekisi poikkeuksen? Kiitos.

8

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odota vuosi...

      Jos pankissa sanotaan, että pitää olla 15-vuotias, niin sitten pitää.
      Ei siinä mitään poikkeuksia tehdä, eikä ole kiertotietä.

      Joten odottele vaan vuoden verran.

      Kaikilla pankeilla on sama sääntö. Esim Nordea:

      "Pankkitunnukset saat käyttöösi
      •kun olet vähintään 18-vuotias
      •15-17-vuotiaana edunvalvojiesi suostumuksella"

    • jupstejuho

      Tarvitsetko vielä apua? Vaikket olet vielä 15 täyttänyt, sinun ei silti tarvitse tyytyä olemaan maksamatta netissä. Alle 15-vuotiaatkin saavat nimittäin Visa Electron korttiinsa aktivoitua verkkomaksuominaisuuden jolloin maksut netissä käy kätevästi kortin tiedot syöttämällä. Tämän saa aktivoitua vanhempiesi verkkopankista muuttamalla kortin turvakäyttörajoja verkkomaksujen osalta - tai jos ei sieltä onnistu niin pankkiin vanhempien kanssa mars.

    • Fakta

      Kyllä niitä verkkopalvelutunnuksia availlaan vaikka vuoden ikäiselle vauvalle, jos molemmat vanhemmat allekirjoittaa sopimuksen. Niitä jopa saatetaan tarjota automaattisesti, jos lapselle säästetään esim. rahastoon, koska vain henkilökohtaisten tunnusten takaa voi vanhemmat kotona hoitaa sijoituksia. Eipä se 15 ole tuntunut olevan mikään kriteeri, että nyt on kyllä pankissa annettu väärää tietoa.

      • tgb

      • dfgdgfdggfdgd

        Eri pankeilla on eri säännöt. Vaikka toisessa pankissa jotain suostuttaisiin tekemään, ei se välttämättä merkitse mitään toisessa pankissa. Aivan sama on esimerkiksi lainoissa, vaikka toisessa pankissa myönnettäisiin miljoonan laina voi toinen pankki kieltäytyä lainaamasta euroakaan. Pankit ovat toisistaan riippumattomia ja päättävät itse asioistaan. Ellei sitten erikseen laissa jotain määrätä...

        Ja on tietenkin eri asia antaa lapselle tili (vanhempien kautta) kuin lapselle verkkopankkitunnukset. On paljonkin ihmisiä, joilla on tili pankissa, mutta ei verkkopankkipankkitunnuksia (näitä on jopa satoja tuhansia Suomessa). Itse asiassa voi olla sekä pankkikortti että tili pankissa eikä silti verkkopankkitunnuksia. Kortti, tili ja verkkopalvelutunnukset ovat eri asioita.

        S-pankilla voi olla tuollaiset säännöt, mutta se ei kerro yhtään mitään OP-ryhmän säännöistä. Tai minkään muunkaan pankin.


      • gtkkhtkhhtkhk

        Laki on muuttunut. Nykyään jokaiselle ETA-valtiossa asuvalle luonnolliselle henkilölle on tarjottava pyydettäessä hakijan iästä riippumatta peruspankkipalvelut, joihin nykyään katsotaan kuuluvan myös verkkopankkitunnukset ja maksukortti.

        Laki luottolaitostoiminnasta 15 luku 6 §

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140610#L15P6


    • Huhthut

      OPlta minun lapsilla verkkopankkitunnarit, ovat 4- ja 6-vuotiaat, rahastoja varten hommattu. Toiselta huoltajalta valtakirja, että asia hoituu tai molemmat yhdessä paikalle hakemaan.

    • vanhuuseläkeläinen

      Olin jo 14 vuotiaana töissä mutta silloin ei tiedetty mitän nykytekniikasta mutta oli pankkikrja jota käytin pankkiasioissa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe