Metsäpohjamatto + mikä puu oheen "aidaksi"?

epätoivoinen

Meillä on takapihalla luiska johon olemme ajatelleet tilata varpumattoa eli kunttaa. Luiskan alla on n.0,5 m tasanne, johon kuntan sekaan istuttaisimme puita tms. Mutta mikä kävisi? Ensin vannoin ehdottomasti sireenien nimeen, mutta sitten tuli mieleen että sopiiko ollenkaan kuntan keskelle? Melko varjoinen paikka, aamuaurinko paistaa ja loppupäivä varjossa. Aivan peittävä aidan ei tarvitse olla, mutta olisi kiva että nousisi sen verran että edes näkyisi "kuopan" pohjalta. Pituutta tälle pihan sivulle tulee 27 m, toiseen reunaan ajattelin joka tapauksessa istuttaa pari tuomea, mutta mitä toiseen laitaan? Onko pakko olla havuista "aitaa" jotta sopii kuntan sekaan vai onko se sireeni ihan hullu idea?

1

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsästä mallia

Paremminkin pensaita kannattaa miettiä,jos vain puolimetriä istutusalue.Kuntta taitaa vaatia happaman maan ja sen perusteella ja varjoisuuden myös voisi ajatella myös alppiruusuja,niistä kestäviä lajikkeita ja mustilanhortensiaa.Pitääkö olla yhtenäinen aita 27 metriä vai aidanne,saniaisetkin voisi olla kivoja pensaiden välissä.Muutama sireeni sointuu varmasti ihan hyvin kokonaisuuteen,valkokukkaiset oikein loistavat varjoisassa paikassa.Entäpä tuijat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe