Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jeesuksen ikä tuottaa vaikeuksia.

M 50 v.

Tämä saattaa kuulostaa aika omituiselta ajattelulta, mutta minun on nykyään vaikea hyväksyä sitä, että Jeesus oli niin nuori. Tulin uskoon 18-vuotiaana, oikein rajun heräämisen kautta. Uskoon tuleminen oli totaalinen ja elämäni kokonaan mullistanut tapahtuma.

Aluksi hyväksyin sen, että Jeesus eli 33-vuotiaaksi asti. Ei ollut mitään ongelmia sen suhteen. Sitten lähdin työelämään, ja esimiehinäni oli itseäni vanhempia miehiä. Pomot vaihtuivat muutaman vuoden välein, mutta aina tilalle tuli joku 40-50-vuotias mies. Tämä oli mielestäni oikein, koska vanhemmat ja kokeneemmat miehet sopivat esimiestehtäviin.

Kun itse aloin keski-ikäistyä, firmamme johtamiskäytäntö muuttui, ja vanhempien miesten sijasta pomoiksi alettiin palkata noin 25-30-vuotiaita kavereita, sellaisia, jotka olivat joko juuri valmistuneet opinnoistaan tai olivat opintojen jälkeen olleet vain muutaman vuoden työelämässä.

Minusta alkoi tuntua, että en voi hyväksyä sitä, että itseäni nuoremmat alkavat toimia pomoinani. Samalla suhteeni Jeesukseen muuttui etäiseksi. Kun olin suunnilleen 35-vuotias, aloin miettiä, että se todellinen pomoni, Jeesus, eli vain 33-vuotiaaksi. Tästä syntyi ristiriiita.

Tottakai minä sen tajuan, että Jeesus on ajaton ja ikuinen, että Hän on ollut mukana jo maailman luomisessa eikä Hänellä ole varsinaista vuosissa mitattavaa ikää, mutta siitä huolimatta minusta tuntuu nykyään vaikealta hyväksyä Herrakseni miestä, joka eli maan päällä aikajanalla mitattuna ainoastaan 33-vuotiaaksi.

Tämä rinnastuu siihen, että esimieheni työpaikalla ovat nykyään nuoria poikia. Olen nyt itse 50-vuotias ja olen työskennellyt samassa työpaikassa 25 vuotta. Nuoret, kokemattomat kollit tulevat ja vaativat, että heidän ohjeitaan noudatetaan, he eivät arvosta ikää eivätkä kokemusta, eivät työntekijöille karttunutta hiljaista tietoa, vaan ainoastaan koulutuksen tuomaa muodollista pätevyyttään.

Samalla koen, että Jeesus on liian nuori mies, jotta voisin ottaa häneltä ohjeita, neuvoja ja käskyjä vastaan. Anteeksi rinnastus, mutta tuntuu siltä, kuin olisin vanhenevana äijänä jonkun nuorisonohjaajan ryhmässä oppilaana.

Ei ikä aina automaattisesti tuo mukanaan viisautta, nuoretkin voivat olla viisaita. Varsinkin, kun on kyse Jumalan Pojasta, jossa asuu Jumalan koko tietämys ja viisaus. Siitä huolimatta jokin minussa kapinoi tätä ikäasiaa vastaan.

Historian suurmiehet ovat usein eläneet vanhoiksi, ja heidän kypsimmät ajatuksensa ovat syntyneet vanhalla iällä.Tai ainakin tällainen mielikuva minulle on historiasta jäänyt. On vaikea hyväksyä kolmekymppistä esimiehekseen, vaikka Hän onkin lausunut ikuisia viisauksia ja vaikka nimenomaan Hänessä on iankaikkinen elämä.

Olenko vain vanha kapinallinen, jonka ongelma hoituu parannuksen tekemisen kautta?

58

2591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukavan vilpitön avaus sinulla.

      Olet tullut uskoon, joten kaikki elämässäsi vaikuttaa nyt sinun parhaaksesi (Room 8:28) - myös tämä pulmasi. Sehän saa sinut liikkeelle etsimään elävämpää suhdetta Herraan. Tunteilla on aina jokin merkitys ja viesti.

      Olen yli 60. Minulle ei Jeesuksen nuoruus ole mikään pulma. Ehkä suurin syy tähän on se, että uskontieni varrella Jumala on kääntänyt huomioni erityisesti Jeesuksen mielenlaatuun, siihen, että hän julkisen toimintansa aikana luotti Isän johdatukseen ja apuun täydellisesti. Hänhän sanoo, ettei tee mitään itsestään eli omasta aloitteestaan (Joh 5:30, 8:28, 14:10).

      Lapsuudessa hän ei vielä osannut toimia näin, sillä hän oppi kuuliaisuuden kärsimyksen kautta ja vasta siten tuli täydelliseksi. (Hepr 5:8-9)

      Hänen täydellisyytensä ilmenee siis sellaisena mielenlaatuna, että hän pystyy aina suhtautumaan meihin ja tilanteeseemme tavalla, joka sopii meille ja herättää ihailua ja kiintymystä. Hän tuskin hätkähtää sinunkaan tilannettasi. Muita näin "kypsiä" pomoja ei meillä täällä maan päällä ole.

      • M 50 v.

        Tottakai mielenlaatu on tärkeä. Jeesuksella se Raamatun mukaan on kuin vanhalla viisaalla, jota Hän todellisesti onkin. Sanoohan Raamattu: "Hän puhuu kuin se, jolla on valta, eikä niin kuin kirjanoppineet". Hän on riittävän kypsä, minä en. Tässä se ongelma onkin.


      • Anonyymi

        Jeesus vainaja oli 32 vuotias, kun hänet tapettiin.

        Samanikäisiä, nuorempia ja vanhempia tapetaan niin kauan kuin ihmisiä riittää.

        Siinähän se, sano.


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole mikään tavan ukkeli joka on töissä firmassa ja sinun pomosi. Hän on Jumalan Poika, ja on Jumalan kanssa jatkuvassa yhteydessä, ja on saanut viisautta ja oppia Jumalalta. Hänen Isänsä, Jumala, on luonut ihmiset, ja kaikki viisaus ja oppi tulee näihin vajavaisiin aivoihimme luojalta, joka on ne luonut. Jollei sinulla ole uskoa, niin voit jaaritella vaikka huomispäivään asti, mutta eihän se sitä totuutta miksikään muuta, että usko ei ole joka miehen. Rukoile, jos sinulla on uskoa, ettei se velu tyhjiin, ettei Saatana vie sitä viisasteluillaan, vaan että pärjäät uskossa loppuun asti!


      • Anonyymi

        Luther:
        "Minä olen Herra sinun jumalasi sinulla ei saa olla muita jumalia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vainaja oli 32 vuotias, kun hänet tapettiin.

        Samanikäisiä, nuorempia ja vanhempia tapetaan niin kauan kuin ihmisiä riittää.

        Siinähän se, sano.

        Jeesuksen kuolema ja suhteellisen vaatimattomat kärsimykset ovat menettäneet merkityksensä jo seuraavassa sukupolvessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole mikään tavan ukkeli joka on töissä firmassa ja sinun pomosi. Hän on Jumalan Poika, ja on Jumalan kanssa jatkuvassa yhteydessä, ja on saanut viisautta ja oppia Jumalalta. Hänen Isänsä, Jumala, on luonut ihmiset, ja kaikki viisaus ja oppi tulee näihin vajavaisiin aivoihimme luojalta, joka on ne luonut. Jollei sinulla ole uskoa, niin voit jaaritella vaikka huomispäivään asti, mutta eihän se sitä totuutta miksikään muuta, että usko ei ole joka miehen. Rukoile, jos sinulla on uskoa, ettei se velu tyhjiin, ettei Saatana vie sitä viisasteluillaan, vaan että pärjäät uskossa loppuun asti!

        Jeesuksen kaltaisia löytyy nykyäänkin jokaisesta mielisairaalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther:
        "Minä olen Herra sinun jumalasi sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Helppo juttu, kun ei ole ensimmäistäkkään.


      • Anonyymi
        M 50 v. kirjoitti:

        Tottakai mielenlaatu on tärkeä. Jeesuksella se Raamatun mukaan on kuin vanhalla viisaalla, jota Hän todellisesti onkin. Sanoohan Raamattu: "Hän puhuu kuin se, jolla on valta, eikä niin kuin kirjanoppineet". Hän on riittävän kypsä, minä en. Tässä se ongelma onkin.

        Kyllä nuorissakin voi olla huipputyyppejä, jotka ovat erinomaisia johtajia.

        Esim keväällä Suomen parhaaksi työpaikaksi valitussa yrityksessä johtaja on 24 vuotias ja neljä muuta yrityksen vastuuhenkilöä häntäkin nuorempia.
        https://lummeco.fi/yritys/

        Nyt yritys on valittu myös Euroopan toiseksi parhaaksi yritykseksi.
        https://yle.fi/a/74-20051499
        Työntekijöitä 80, joten johdettavia riittää.
        Osa pomoja nuorempia, mutta paljon heitä vanhempia työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kaltaisia löytyy nykyäänkin jokaisesta mielisairaalasta.

        Kokemuksesi mukaan ilmeisesti.

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesi mukaan ilmeisesti.

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

        Pitkänniemen kasvatti taas kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vainaja oli 32 vuotias, kun hänet tapettiin.

        Samanikäisiä, nuorempia ja vanhempia tapetaan niin kauan kuin ihmisiä riittää.

        Siinähän se, sano.

        Joten 2023 + 32 = 2055
        Kristillisten Jeesuksella ei ollut ruumista vaan Hänen opetuslapsen tarkistama keho.


    • Eikö tarpeeks vanha

      Joh.7:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".

      • S.A.

        Kuulostaa aika viisaalta vastaukselta...

        Tarkalleenhan me ei tiedetä, kuinka kauan Jeesus oli maapallolla. On sanottu, että oli "noin kolmenkymmenen", kun aloitti julkisen toiminnan.

        Toisaalta tuossa Johanneksen evnakeliumin kohdassa hänelle sanottiin, että ei ole vielä viidenkymmenen. Eli hänen ulkonäöstään pystyi päättelemään, että oli alle 50-vuotias.

        Itse olen ajatellut tätä ikäasiaa tällä tavalla:

        - 20-vuotiaana ja 25-vuotiaana olisi ollut vielä liian nuori uskottavuuden kannalta.

        - Noin 30-vuotiaana oli tarpeeksi vanha saadakseen uskottavuutta / jo täyden uskottavuuden.

        - Ihmisten keski-ikä oli silloin ehkä pienempi kuin nykyään, joten 30-vuotias oli silloin kenties "vanhempi" kuin nykyään.

        - Kun Jeesus oli saavuttanut sellaisen iän, jossa pystyi iän puolesta saamaan uskottavuuden, niin Jumalalla ei ehkä ollut halua pitää Jeesusta maailmassa "tarpeettoman pitkään".

        - Jos olisi odottanut paljon vanhemmaksi, niin sitten olisi paljon painokkaammin kysytty, että missä ihmeessä Jeesus on ollut kaikki nämä vuosikymmenet.


      • Voi voi...

        "Tottakai minä sen tajuan, että Jeesus on ajaton ja ikuinen, että Hän on ollut mukana jo maailman luomisessa eikä Hänellä ole varsinaista vuosissa mitattavaa ikää, mutta siitä huolimatta minusta tuntuu nykyään vaikealta hyväksyä Herrakseni miestä, joka eli maan päällä aikajanalla mitattuna ainoastaan 33-vuotiaaksi."

        Näin luki aloituksessa. Kannattaisiko sinun hankkia silmälasit, kun et näe lukemaasi vai etkö vain ymmärrä sitä?


      • sanoista se on
        S.A. kirjoitti:

        Kuulostaa aika viisaalta vastaukselta...

        Tarkalleenhan me ei tiedetä, kuinka kauan Jeesus oli maapallolla. On sanottu, että oli "noin kolmenkymmenen", kun aloitti julkisen toiminnan.

        Toisaalta tuossa Johanneksen evnakeliumin kohdassa hänelle sanottiin, että ei ole vielä viidenkymmenen. Eli hänen ulkonäöstään pystyi päättelemään, että oli alle 50-vuotias.

        Itse olen ajatellut tätä ikäasiaa tällä tavalla:

        - 20-vuotiaana ja 25-vuotiaana olisi ollut vielä liian nuori uskottavuuden kannalta.

        - Noin 30-vuotiaana oli tarpeeksi vanha saadakseen uskottavuutta / jo täyden uskottavuuden.

        - Ihmisten keski-ikä oli silloin ehkä pienempi kuin nykyään, joten 30-vuotias oli silloin kenties "vanhempi" kuin nykyään.

        - Kun Jeesus oli saavuttanut sellaisen iän, jossa pystyi iän puolesta saamaan uskottavuuden, niin Jumalalla ei ehkä ollut halua pitää Jeesusta maailmassa "tarpeettoman pitkään".

        - Jos olisi odottanut paljon vanhemmaksi, niin sitten olisi paljon painokkaammin kysytty, että missä ihmeessä Jeesus on ollut kaikki nämä vuosikymmenet.

        kiinni eikä iästä ainakin Immanuelina.


      • Ei minulle tuota
        Voi voi... kirjoitti:

        "Tottakai minä sen tajuan, että Jeesus on ajaton ja ikuinen, että Hän on ollut mukana jo maailman luomisessa eikä Hänellä ole varsinaista vuosissa mitattavaa ikää, mutta siitä huolimatta minusta tuntuu nykyään vaikealta hyväksyä Herrakseni miestä, joka eli maan päällä aikajanalla mitattuna ainoastaan 33-vuotiaaksi."

        Näin luki aloituksessa. Kannattaisiko sinun hankkia silmälasit, kun et näe lukemaasi vai etkö vain ymmärrä sitä?

        lainkaan ongelmia Jeesuksen ikä. Ehkä sinun tulee tehdä parannus. Tai sitten ehkä vasta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Voi voi... kirjoitti:

        "Tottakai minä sen tajuan, että Jeesus on ajaton ja ikuinen, että Hän on ollut mukana jo maailman luomisessa eikä Hänellä ole varsinaista vuosissa mitattavaa ikää, mutta siitä huolimatta minusta tuntuu nykyään vaikealta hyväksyä Herrakseni miestä, joka eli maan päällä aikajanalla mitattuna ainoastaan 33-vuotiaaksi."

        Näin luki aloituksessa. Kannattaisiko sinun hankkia silmälasit, kun et näe lukemaasi vai etkö vain ymmärrä sitä?

        minusta tuntuu nykyään vaikealta hyväksyä Herrakseni miestä, joka eli maan päällä aikajanalla mitattuna ainoastaan 33-vuotiaaksi."

        Näin luki aloituksessa. Kannattaisiko sinun hankkia silmälasit,

        sinä juuri tunnustit, että et hyväksy herraksesi tätä, joten oletko saatanan palvelija koska niitäkin on, vai oletko ateisti?


    • hoitaja.....

      Olenko vain vanha kapinallinen, jonka ongelma hoituu parannuksen tekemisen kautta?

      olet ja noin se hoituu

    • eräs pohdiskelijatar

      Ai jaa. Hiukkasen hassukin kirjoitus. Olen itse 50-vuotias nainen, enkä näe mitään vaikeuksia rukoilla Kristusta ja tiedän kyllä mitä tarkoitat nuorilla höhlillä jotka tulevat komentelemaan töihin.

      Kaipa näen Kristuksen enemmänkin ylösnousseena, vähän niin kuin Kirkastusvuorella. Mutta ei minua kyllä haittaa kun luen Raamattua, ajatella, että hän on n. 33-vuotias. Puheet ja teot ovat sen verran vaikutusvaltaisia. Toki joskus mietin sitä, että tietääkö Jeesus, millaista on olla näin vanha ja sitten varmaan vanhuksena mietin sitä enemmän.

      Enkä yhtään ihmettelesi, vaikka sen ajan 33-vuotias vastaisi nykypäivän 60-vuotiasta, niin lapsellisia "ikinuoria" meistä on tullut.

      • eräs pohdiskelijatar

        Tämä oli silti ihan piristävä aloitus. Jotain erilaista ja vähän omaperäistäkin. Kyllä meillä ihmisillä on kaikilla omat juttumme. En siis tarkoittanut vastaustani mitenkään ylimieliseksi tai vastaavaa. Huvittuneisuuteni oli siis positiivista.


      • Anonyymi
        eräs pohdiskelijatar kirjoitti:

        Tämä oli silti ihan piristävä aloitus. Jotain erilaista ja vähän omaperäistäkin. Kyllä meillä ihmisillä on kaikilla omat juttumme. En siis tarkoittanut vastaustani mitenkään ylimieliseksi tai vastaavaa. Huvittuneisuuteni oli siis positiivista.

        olipaspiristävä aloitus, kun jussi palvoo saatanaa, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olipaspiristävä aloitus, kun jussi palvoo saatanaa, niinkö?

        minä en näe saatanan palvomisessa mitään järkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä en näe saatanan palvomisessa mitään järkeä

        enkä demoneittenkaan palvomisessa, en nöe siinä yhtään mitään huvittavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä en näe saatanan palvomisessa mitään järkeä

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


    • antihihhuli

      Ai että ongelma on siinä että Jeesus tuntuisi 33-vuotiaana liian nuorelta ollakseen pomo?

      Ei siinä siis mitään ongelmaa, että vaikka hyvin tiedämme, että hedelmöittymiseen tarvitaan munasolu ja siittiösolu niin vakavalla naamalla puhutaan että neitsyestä syntyi? Mistä tuli puolet kromosomeista?

      Ei siis mitään ongelmaa siinä että mitään historiallista näyttöä ei ole mistään väestönlaskennasta jossa kenenkään olisi pitänyt palata synnyinsijoilleen? Eikä mitään näyttöä siitä että kaikki poikalapset määrättiin surmattavaksi jolloin piti taas päästä livohkaan. Molemmat myytit liittyvät raamatun kertomuksiin Jeesuksesta ja niillä väitteillä olisi huomattavasti laajempi kosketuspinta ihmiskuntaan kuin yhden rabbin väitetty ikä.

      Ei siis mitään ongelmaa siinäkään että Jeesus käskee hylkäämään vanhemmat, sisarukset ja lapset, seuraamaan itseään ja olemaan suunnittelematta huomisen varalle?

      Ei mitään ongelmaa ilmeisesti siinäkään, että tarinan mukaan siis Jumala, joka oli itse Jeesus, antoi tapattaa poikansa, joka oli siis hän itse, siksi koska ei voinut antaa muuten anteeksi ihmisille jotka olivat rikkoneet hänen ohjeitaan?


      Mitä oheinen vertailu kertoo aloittajan kyvystä keskittää huomionsa olennaisiin ongelmiin? Noh, itselleni ainakin tulee ensimmäisenä mieleen että ei sovi esimieheksi.

      • individuo.

        Voi tätä logiikan riemuvoittoa. Mistä tuli puolet kromosomeista? Aivan kuin olisi pitänyt odottaa tietoa kromosomeista ennen kuin Jeesuksen syntymää olisi pidetty ihmeenä. Ei kun...

        Jos ja kun olet ateisti, se on sinun asiasi, mutta miksi käytät aikaasi noiden sofististen argumenttien sommitteluun? Mikä on se saatanallinen voima, joka ajaa sinua käyttämään energiaasi epäilyksen kylvämiseen uskovaisten mieliin? Minäpä kerron sinulle: olet onneton; sinua ärsyttää, että jotkut ihmiset uskovat ja ovat onnellisia siitä; sielunvihollinen kertoo sinulle, että sinä olet älykkäämpi ja viisaampi ja ansaitset enemmän onnellisuutta kuin tyhmät ja typerät uskovaiset. Siksi sinulla on tuo tarve yrittää tuhota muiden onnellisuutta. Jep, käytin sanaa saatanallinen, vaikka tiedän, että sanalla ei ole sinulle merkitystä... vielä.

        Silloin kun olin itse ateisti, en koskaan etsimällä etsinyt keinoa ryhtyä inttämään jostain uskonnollisesta asiasta. Ehkä olin niin varma omasta erinomaisuudestani, että en tuntenut tarvetta! Jos joku uskossa oleva ilmaisi uskonnollisen ajatuksen minun läsnäollessani, olin joko hiljaa tai torppasin sen ylimielisesti. Olin niin viisas ja tiesin niin paljon paremmin kuin joku hölmö uskovainen. Mutta että olisin mennyt jollekin keskustelupalstalle kertomaan, kuinka väärässä kristityt ovat? "LOL".

        Nöyrry Jumalan edessä, rukoile ja saat vastauksen. Sinun ei tarvitse edes kertoa kenellekään, että rukoilet nukkumaan mennessäsi. Voit rukoilla salaa ja esittää päivällä ateistia. Vähän ajan päästä et enää halua leikkiä ateistia ja olet mieluummin hiljaa. Eräänä päivänä ymmärrät. Jumalan löytäminen on todella helppoa, mutta ensin pitää luopua omahyväisyydestään. Onnea matkaan.


      • Kromosomit
        individuo. kirjoitti:

        Voi tätä logiikan riemuvoittoa. Mistä tuli puolet kromosomeista? Aivan kuin olisi pitänyt odottaa tietoa kromosomeista ennen kuin Jeesuksen syntymää olisi pidetty ihmeenä. Ei kun...

        Jos ja kun olet ateisti, se on sinun asiasi, mutta miksi käytät aikaasi noiden sofististen argumenttien sommitteluun? Mikä on se saatanallinen voima, joka ajaa sinua käyttämään energiaasi epäilyksen kylvämiseen uskovaisten mieliin? Minäpä kerron sinulle: olet onneton; sinua ärsyttää, että jotkut ihmiset uskovat ja ovat onnellisia siitä; sielunvihollinen kertoo sinulle, että sinä olet älykkäämpi ja viisaampi ja ansaitset enemmän onnellisuutta kuin tyhmät ja typerät uskovaiset. Siksi sinulla on tuo tarve yrittää tuhota muiden onnellisuutta. Jep, käytin sanaa saatanallinen, vaikka tiedän, että sanalla ei ole sinulle merkitystä... vielä.

        Silloin kun olin itse ateisti, en koskaan etsimällä etsinyt keinoa ryhtyä inttämään jostain uskonnollisesta asiasta. Ehkä olin niin varma omasta erinomaisuudestani, että en tuntenut tarvetta! Jos joku uskossa oleva ilmaisi uskonnollisen ajatuksen minun läsnäollessani, olin joko hiljaa tai torppasin sen ylimielisesti. Olin niin viisas ja tiesin niin paljon paremmin kuin joku hölmö uskovainen. Mutta että olisin mennyt jollekin keskustelupalstalle kertomaan, kuinka väärässä kristityt ovat? "LOL".

        Nöyrry Jumalan edessä, rukoile ja saat vastauksen. Sinun ei tarvitse edes kertoa kenellekään, että rukoilet nukkumaan mennessäsi. Voit rukoilla salaa ja esittää päivällä ateistia. Vähän ajan päästä et enää halua leikkiä ateistia ja olet mieluummin hiljaa. Eräänä päivänä ymmärrät. Jumalan löytäminen on todella helppoa, mutta ensin pitää luopua omahyväisyydestään. Onnea matkaan.

        " Mistä tuli puolet kromosomeista?"

        Kyseessähän oli neitseellinen syntymä joten Jeesus sai toisenkin puolen äidiltään. Ja oli siten naispuolinen.


      • VT ja UT
        Kromosomit kirjoitti:

        " Mistä tuli puolet kromosomeista?"

        Kyseessähän oli neitseellinen syntymä joten Jeesus sai toisenkin puolen äidiltään. Ja oli siten naispuolinen.

        Raamattu puhuu "naisen siemenestä", vaikka naisella ei siis ole mitään "siementä", vaan asia on kokonaan yliluonnollinen asia.

        Ei miehen siementä, eikä naisen munasolua.

        Jos kiinnostaa, niin katso kuinka Jumala luo, kun Hän luo........


      • Anonyymi
        individuo. kirjoitti:

        Voi tätä logiikan riemuvoittoa. Mistä tuli puolet kromosomeista? Aivan kuin olisi pitänyt odottaa tietoa kromosomeista ennen kuin Jeesuksen syntymää olisi pidetty ihmeenä. Ei kun...

        Jos ja kun olet ateisti, se on sinun asiasi, mutta miksi käytät aikaasi noiden sofististen argumenttien sommitteluun? Mikä on se saatanallinen voima, joka ajaa sinua käyttämään energiaasi epäilyksen kylvämiseen uskovaisten mieliin? Minäpä kerron sinulle: olet onneton; sinua ärsyttää, että jotkut ihmiset uskovat ja ovat onnellisia siitä; sielunvihollinen kertoo sinulle, että sinä olet älykkäämpi ja viisaampi ja ansaitset enemmän onnellisuutta kuin tyhmät ja typerät uskovaiset. Siksi sinulla on tuo tarve yrittää tuhota muiden onnellisuutta. Jep, käytin sanaa saatanallinen, vaikka tiedän, että sanalla ei ole sinulle merkitystä... vielä.

        Silloin kun olin itse ateisti, en koskaan etsimällä etsinyt keinoa ryhtyä inttämään jostain uskonnollisesta asiasta. Ehkä olin niin varma omasta erinomaisuudestani, että en tuntenut tarvetta! Jos joku uskossa oleva ilmaisi uskonnollisen ajatuksen minun läsnäollessani, olin joko hiljaa tai torppasin sen ylimielisesti. Olin niin viisas ja tiesin niin paljon paremmin kuin joku hölmö uskovainen. Mutta että olisin mennyt jollekin keskustelupalstalle kertomaan, kuinka väärässä kristityt ovat? "LOL".

        Nöyrry Jumalan edessä, rukoile ja saat vastauksen. Sinun ei tarvitse edes kertoa kenellekään, että rukoilet nukkumaan mennessäsi. Voit rukoilla salaa ja esittää päivällä ateistia. Vähän ajan päästä et enää halua leikkiä ateistia ja olet mieluummin hiljaa. Eräänä päivänä ymmärrät. Jumalan löytäminen on todella helppoa, mutta ensin pitää luopua omahyväisyydestään. Onnea matkaan.

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei olut uskossa! Joten ilmeisesti täällä palvellaan Paavalilais-Luterilaisuuden laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        ....
        Joten tuskin uskomalla pääsee pelastuksen tielle mutta vaihtoehto on:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus


      • Anonyymi

        ai etta antoi tapattaa ja sinä näet positiivisen huumorin merkkejä asiassa? saatana antaa tapattaa viattomia, pettää, valehtelee ja tuhoaa, voi että, mikä niin huvittavaa on?


      • Anonyymi
        Kromosomit kirjoitti:

        " Mistä tuli puolet kromosomeista?"

        Kyseessähän oli neitseellinen syntymä joten Jeesus sai toisenkin puolen äidiltään. Ja oli siten naispuolinen.

        ei kun Jumala laittoi Jeesuksen Marian kohtuun ihan laittaen, joten lopeta kromosomeistasi lässyttäminen nyt vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei olut uskossa! Joten ilmeisesti täällä palvellaan Paavalilais-Luterilaisuuden laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        ....
        Joten tuskin uskomalla pääsee pelastuksen tielle mutta vaihtoehto on:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus

        saatanan palvelija kirjottelevat herjailevia juttujaan tahallaan tähän paikkaan, joten ota sekin asia huomioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanan palvelija kirjottelevat herjailevia juttujaan tahallaan tähän paikkaan, joten ota sekin asia huomioon

        Uskontunnustus kertoo totuuden:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Joten esiinnyt ilmeisesti kristillisenä vaikka olet kristitty eksyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai etta antoi tapattaa ja sinä näet positiivisen huumorin merkkejä asiassa? saatana antaa tapattaa viattomia, pettää, valehtelee ja tuhoaa, voi että, mikä niin huvittavaa on?

        Kristityt häpeävät palvella omia tedellisia Herrojaan heidån omiin nimiin ja sen vuoksi tekevät ja teettävät jopa rikoksia kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen nimeen vaikka ovat uskontunnustuksen mukaan Heistä eronneet.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        ....
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.
        ...................
        Tuskin uskomalla pääsee pelastuksen tielle mutta vaihtoehto on:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanan palvelija kirjottelevat herjailevia juttujaan tahallaan tähän paikkaan, joten ota sekin asia huomioon

        Silloin heidän tulisi palvella Saatanaa sen omalla Nimellä eikä kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan nimeen: https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


      • Anonyymi

        "Ei siis mitään ongelmaa siinäkään että Jeesus käskee hylkäämään vanhemmat, sisarukset ja lapset, seuraamaan itseään ja olemaan suunnittelematta huomisen varalle?"

        Ei Jeesus käskenyt hylkäämään vanhempiaa, vaan korosti, että Jla on kaikkein tärkein.

        Ei Jeesuskieltänyt suunnittelemasta huomista.
        Jeesus opetti, ettei tule murehtia huomista. Näiden välillä on suuri ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanan palvelija kirjottelevat herjailevia juttujaan tahallaan tähän paikkaan, joten ota sekin asia huomioon

        Onhan se Saatana kristittyjen Jumalana Paavalinkin teksteissä!


      • Anonyymi

        Ennen ylösnousemistaan kristillisten Keikkivaltiaalla Jeesuksella ole opetuslapsensa tarkistama keho.
        Eikö uskovaisilla olekkaan raamatun sisällöstä tietoja ja sen vuoksi uskotte!!!!


    • 13+13

      Jeesus oli huomattavasti vanhempi kuin "33", tai siinä "nurkilla".

      Kaikki Jeesuksen esikuvat VT:ssa olivat hyvin iäkkäitä aloittaessaan Jumalan heille varaaman työn.

      • Anonyymi

        ei tuolla ole mitään uskoa, eihän ikä kiinnosta jos on oikeasti uskossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tuolla ole mitään uskoa, eihän ikä kiinnosta jos on oikeasti uskossa

        Ei ole todellakaan!
        Mutta ei ole oikeaa uskoakaan ja joka niin luulee niin palvelee uskossaan laittomuuden herraansa tottelematta kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta.
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))


    • sdfgrtu7ui78o879

      mitä halavattua wtc iskut kuuluu Jeesuksen ikää käsittelevään aiheeseen ?

      ///Hart on keskustellut WTC-iskujen salatuista taustoista //

      oletko pimeä,vai tahallasiko sekoitat juttua?

    • drdrgrdg

      Jeesus kuuluu 27-kerhoon.

      Kaikki kristittyjen tekemät taulut/kuvat hänestä ovat yksinkertaisesti väärä ja loukkaa Jeesusta sillä hänet on "arjalaistettu" ja nenä pienennnetty.

      Tässä lähin kuva hänestä joka voisi olla todellisuuden peräinen.

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Christ_pantocrator_daphne1090-1100.jpg

      Nenä on iso koukkumainen ja pitkää tukkaa hänellä ei ikinä ollutkaan.

      Enemmänkin Jeesus oli tämmöinen jos lisää siihen sen ison koukkumaisen nenän.
      http://www.google.fi/imgres?q=jeesus&um=1&hl=fi&sa=N&tbo=d&biw=1280&bih=937&tbm=isch&tbnid=2z0CAbFRINxJsM:&imgrefurl=http://jannemuhonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123386-kiinnostaisiko-jeesus-romanttisessa-mielessa&docid=6gIYDK4vjOLRwM&imgurl=http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/biggest/domain-1952/kuvat/mG4eZ.jpg&w=300&h=400&ei=rmbMUNiSDPP34QSY6YHoDA&zoom=1&iact=rc&dur=318&sig=111921212433106587627&page=2&tbnh=141&tbnw=105&start=43&ndsp=50&ved=1t:429,r:66,s:0,i:355&tx=56&ty=97

      • Anonyymi

        miksi pilkkaat Jeesusta, tyhmyyttäsikö?


    • Ijätön Jeesus!

      Jeesus on ijätön ja täyttää kaiken ikäisen augtariteetit mennen tullen,vaikka Kuolikin 33 vuotiaana,se oli vain maallista,se oli ollut taivaassa aina ja hänen ikää ei voi mitata,eikä tarvitse hän on kaikki mitä me tarvimme ja hänen Majesteettiutensa on kaikki täyttävää,hän on Kuningasten Kuningas Herrain Herra nyt ja aina! Ari

      • Anonyymi

        kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus


      • Anonyymi

        Kristillisten Jeesuksella oli ylösnoustessaan opetuslapsensa tarkistama KEHO.


    • 222

      En ota tuohon Jeesuksen ikään kantaa.

      Jos nyt kuitenkin puhutaan sinusta ja asenteestasi, niin juttujesi perusteella mielestäni sinussa vaikuttaa iän(tai/ja kokemuksen) usein mukanaan tuoma ylimielisyys.

      Vanha konkari on usein itsepäinen ja liian ylpeä ottaakseen neuvoja vastaan mielellään. Ymmärrän tilanteen kyllä sinänsä(vaikka suht. nuori olenkin) että joskus se vain turhauttaa, kun tietää mitä tekee, ja joku tulee siihen sähläämään ja neuvomaan. Lähinnä työssä tästä on omakohtaista kokemusta, kun on vuosia tehnyt sitä omaa juttuaan ja yllättäen joku märkäkorva tulee antamaan neuvojaan, ikäänkuin "opettaa isäänsä naimaan"

      Jos mietitään tätä asiaa taas enemmänkin uskonnolliselta kannalta, niin yleensä tälläiset omaan egoon liittyvät ongelmat nähdään juurikin maallisina ongelmina.
      Tämä yksi kokemus(fyysinen elämä) olisi tältä kannalta katsottuna vain mitätön hetki, jolla ei olisi juuri mitään merkitystä enää sielun kehitykselle.

      Eli voitaisiin sanoa, että ihminen pääsee aivan toiselle tasolle vasta kuoleman jälkeen, eikä sillä tasolla olisi samoja egoon sidonnaisia ongelmia kuten keksittyjen auktoriteettejen edessä vastentahtoista pokkuroimista.

      Jos Jeesus ei taas ollut "pelkkä ihminen" vaan valmiiksi korkeammalla tietoisuuden tasolla, niin sitä suuremmalla syyllä, hänen fyysinen ikänsä täällä maan päällä ollessa olisi ollut aivan puhdas sivuseikka.

      • 222

        mutta otin siihen silti kantaa. ironista.


      • Anonyymi
        222 kirjoitti:

        mutta otin siihen silti kantaa. ironista.

        Niin on, voi että, niin ironista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, voi että, niin ironista.

        kun joku kysyy niin kait siihen vastataan, vai eiks saisi???


    • Anonyymi

      > Samalla koen, että Jeesus on liian nuori mies, jotta voisin ottaa häneltä ohjeita, neuvoja ja käskyjä vastaan

      iällä ei pitäisi olla mitään merkitystä, vaan asialla. Mutta, on ehkä hyvä huomata myös, Jeesus puhui mitä Jumala käski hänen puhua:

      "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."
      Joh. 12:49

    • Anonyymi

      Olet oikeilla jäljillä. Miksi välittää siitä mitä joku hippi muinoin oikein tuli sanoneeksi. Päihteiden käytöllä ja skitsofrenialla oli vielä oma osansa sekoiluihin.

    • Anonyymi

      Ei ole ollut aikaa etteikö Jeesusta olisi ollut olemassa.
      Ikuisuudesta iankaikkisuuteen on Jeesuksen ikä. Aina ollut olemassa. Aamen!

    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa.
      -Saunatonttu

    • Anonyymi

      Kumpaa raamatun Jeesusta tarkoitat?
      Barjeesus on kristittyjen Jeesus ja on Paavalin teksteissä kuten Saatanakin kristittyjen Jumalana.

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      20:21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi".
      20:23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

      Markuksen evankeliumi:
      10:37 Niin he sanoivat hänelle: "Anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi".
      10:40 mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".
      14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
      16:5 Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.

      Luukkaan evankeliumi:
      1:11 Silloin ilmestyi hänelle Herran enkeli seisoen suitsutusalttarin oikealla puolella.
      22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe