Gallup: vähiten haluamasi auto

gallupin tekijä

Mikä automerkki ja malli uusista autoista on sellainen, jota et missään nimessä suostuisi ottamaan, korkeintaan ilmaiseksi jos heti saisit sen myytyä pois?

Ensimmäinen ääni:

Toyota Avensis. Vanhanaikaiset bensiinimoottorit, huono ajettavuus, pappamainen imago.

417

9005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soosoosoo!!!

      Kerroppas "gallupin tekijä", olisiko sinulla lompakossa rahaa ostaa uutta autoa käteisellä nyt?
      Yhtään mitään automerkkiä tai -mallia?

      Arvaan: Ei olisi.
      ...joten jätetäänpä ne uusien autojen haukkumiset sikseen.

      • YuU

        Kellä vaan on varaa ostaa vaikka minkälainen auto. Eihän se vaadi kuin 250€/kk =)


      • mbw211

        Autoja ostetaan muutenkin, kuin käteisellä. herää tähän åäivään.


      • Skoda 2,0 turbo
        YuU kirjoitti:

        Kellä vaan on varaa ostaa vaikka minkälainen auto. Eihän se vaadi kuin 250€/kk =)

        joo maksele sitä sitte niinkuan kun on romukauppa kamaa :)


      • jooosooso

        Ilmeisesti itse olet niin tyhmä, että kantelet lompakossa sellaisia summia millä ostetaan uusi auto.


      • hyppyhuppu

        Voihan sitä pitää gallupin vaikka ei oikeasti olisi varaa ostaa mitään autoa.


      • Järki kät....
        mbw211 kirjoitti:

        Autoja ostetaan muutenkin, kuin käteisellä. herää tähän åäivään.

        Tyhmää ostaa autoa muuta kuin käteisellä.


      • Ei vaikeaa
        jooosooso kirjoitti:

        Ilmeisesti itse olet niin tyhmä, että kantelet lompakossa sellaisia summia millä ostetaan uusi auto.

        Miksi kantaa ennalta määrättyjä summia, kun voi vinguttaa muovia tai pyytää lähettämään laskun kotiin / konttoriin.


      • entinen kulj. yrit
        Järki kät.... kirjoitti:

        Tyhmää ostaa autoa muuta kuin käteisellä.

        Älkää naureskelko että "Minä ostan vain hyviä autoja".

        Ensi vuonna Käteinen ja Urpilainen järjestelee asiat niin, että suurelle osalle vain halvimpaan romuun riittää rahaa.

        Urpilainen sanoi eilen uutisissa, että veroja kiristetään merkittävästi. Bensan hinta tulee taatusti nousemaan ainakin 25% (taas). Italiassa ei näin ollen tarvitse nostaa bensan hintaa kun Suomi maksaa erotuksen.

        Ohraisesti käy kohta kaikille.


      • igorrrr
        Skoda 2,0 turbo kirjoitti:

        joo maksele sitä sitte niinkuan kun on romukauppa kamaa :)

        Lada = Idän ihme, Lännen kauhu, perästä nousee sauhu.....


      • bmw kusipää
        entinen kulj. yrit kirjoitti:

        Älkää naureskelko että "Minä ostan vain hyviä autoja".

        Ensi vuonna Käteinen ja Urpilainen järjestelee asiat niin, että suurelle osalle vain halvimpaan romuun riittää rahaa.

        Urpilainen sanoi eilen uutisissa, että veroja kiristetään merkittävästi. Bensan hinta tulee taatusti nousemaan ainakin 25% (taas). Italiassa ei näin ollen tarvitse nostaa bensan hintaa kun Suomi maksaa erotuksen.

        Ohraisesti käy kohta kaikille.

        Etuvetoista autoa en osta enää IKINÄ.Takavedot käy ja Vw nelivetona.Muut täyttä kuraa ja sitä itseään,varsinkin Kiat,Skodat j Hyundait.


      • Lada 1200 L
        bmw kusipää kirjoitti:

        Etuvetoista autoa en osta enää IKINÄ.Takavedot käy ja Vw nelivetona.Muut täyttä kuraa ja sitä itseään,varsinkin Kiat,Skodat j Hyundait.

        Dorka ! Skoda on VW. Ja saa myös nelivetona.
        BMW:tä en ostais ikinä. Mielummin vaikka ammun itseäni päähän.
        p.s. Vähänkö seisois, kun sais työntää bemarin mereen.


      • bmw kusipää
        Lada 1200 L kirjoitti:

        Dorka ! Skoda on VW. Ja saa myös nelivetona.
        BMW:tä en ostais ikinä. Mielummin vaikka ammun itseäni päähän.
        p.s. Vähänkö seisois, kun sais työntää bemarin mereen.

        Ei!Skoda on Skoda,ja piste.Vai onko sinun mielestä keulassa VW-logo.Eipä ole,sieltä löytyy Skodan logo.Osta VW jos haluat sen sellasen auton äläkä mitään Skodaa.
        Ja kummallisista asioista sinulla seisoo...


      • Hyihyihyi

        Anteeksi mitä!? :D :D

        Että jos ei ole varaa ostaa juuri nyt uutta autoa niin niistä ei sitten saa olla eriävää mielipidettä, niinkö?

        Samaa logiikkaa tunnut vetävän kuin ne, jotka sanoo, ettei missejä saa arvostella jos ei itse ole kauniimpi (eli mm. kaikki jotka istuvat siellä tuomaristossa, Makunen etunenässä).

        Ja ettei laulajia tai bändejä saa arvostella jos ei itse laula ja soita paremmin, eikä elokuvia saa haukkua, jos ei itse osaa tehdä parempaa jne...

        Plussan on tuolle typerälle kommentillesi antanut varmaan ne 30 jotka omistaa Toyota Avensiksen! :D :D :D (Tai sitten sinä itse)


      • Wag konserni
        bmw kusipää kirjoitti:

        Ei!Skoda on Skoda,ja piste.Vai onko sinun mielestä keulassa VW-logo.Eipä ole,sieltä löytyy Skodan logo.Osta VW jos haluat sen sellasen auton äläkä mitään Skodaa.
        Ja kummallisista asioista sinulla seisoo...

        Skoda on silti aina wag kosernin auto ja tekniikka skoda ssä on sama kun VW ja nelivetona saa skodaa kin


      • autoilija
        Hyihyihyi kirjoitti:

        Anteeksi mitä!? :D :D

        Että jos ei ole varaa ostaa juuri nyt uutta autoa niin niistä ei sitten saa olla eriävää mielipidettä, niinkö?

        Samaa logiikkaa tunnut vetävän kuin ne, jotka sanoo, ettei missejä saa arvostella jos ei itse ole kauniimpi (eli mm. kaikki jotka istuvat siellä tuomaristossa, Makunen etunenässä).

        Ja ettei laulajia tai bändejä saa arvostella jos ei itse laula ja soita paremmin, eikä elokuvia saa haukkua, jos ei itse osaa tehdä parempaa jne...

        Plussan on tuolle typerälle kommentillesi antanut varmaan ne 30 jotka omistaa Toyota Avensiksen! :D :D :D (Tai sitten sinä itse)

        Aloittaja kyseli mitä autoa ei ostaisi mistään hinnasta.


      • ent. polo kuski
        Wag konserni kirjoitti:

        Skoda on silti aina wag kosernin auto ja tekniikka skoda ssä on sama kun VW ja nelivetona saa skodaa kin

        Skoda on parempi ku Volkkari vaikka on samoista osista tehty.


      • hyihyihyi
        autoilija kirjoitti:

        Aloittaja kyseli mitä autoa ei ostaisi mistään hinnasta.

        Kiitos tiedosta, mutta osaan kyllä itsekin lukea.

        Yleisesti ottaen aloittajan viestistä on tulkittavissa että hänen mielestään Toyota Avensis vain on paska auto.

        Sellaisille, jotka eivät tajua kokonaisuutta ja takertuvat yksityiskohtiin on omakin nimensa; pilkun... viilaaja.


      • Mekkeri
        igorrrr kirjoitti:

        Lada = Idän ihme, Lännen kauhu, perästä nousee sauhu.....

        Joo, kyllähän se lattarauta tavallaan pieni ihme oli.
        Jos hoiti auton huollot, se lähti pakkasellakin hyvin käyntiin, oli todella lämmin ja sillä pääsi takavedosta huolimatta hyvin liikkeelle paksussakin lumessa.
        Eihän se ollut mikään ekoauto, eikä varsinaisesti ajonautintokaan, omat oikkunsakin siinä oli, mutta kaiken kaikkiaan paljon mainettaan parempi auto.


      • Asentaja
        bmw kusipää kirjoitti:

        Etuvetoista autoa en osta enää IKINÄ.Takavedot käy ja Vw nelivetona.Muut täyttä kuraa ja sitä itseään,varsinkin Kiat,Skodat j Hyundait.

        Etpä taida tietää että, sun VW 4x4 on sama vehje kuin skoda, seat, ja audi et se siitä...


      • olin ladamies
        igorrrr kirjoitti:

        Lada = Idän ihme, Lännen kauhu, perästä nousee sauhu.....

        Lada oli 15v. sitten joka maalaispojan unelma.


      • Rami Muikku
        hyihyihyi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, mutta osaan kyllä itsekin lukea.

        Yleisesti ottaen aloittajan viestistä on tulkittavissa että hänen mielestään Toyota Avensis vain on paska auto.

        Sellaisille, jotka eivät tajua kokonaisuutta ja takertuvat yksityiskohtiin on omakin nimensa; pilkun... viilaaja.

        Anjovis on kyllä pohjanoteeraus. En kehtais moisella ajaa.


      • bmw tai mersu
        bmw kusipää kirjoitti:

        Ei!Skoda on Skoda,ja piste.Vai onko sinun mielestä keulassa VW-logo.Eipä ole,sieltä löytyy Skodan logo.Osta VW jos haluat sen sellasen auton äläkä mitään Skodaa.
        Ja kummallisista asioista sinulla seisoo...

        juu skodaa en osta ikinä vaikka ois mikä volkkari nykyään. se on kuitenkin skoda, eikä siitä mihinkään pääse, jo lapsuudessa nauretiin näille autoille.
        kerran kun kunnon auton ostaa niin ei sitä tarvitse vuoden päästä vaihtaa.


      • LantikkaRR
        Skoda 2,0 turbo kirjoitti:

        joo maksele sitä sitte niinkuan kun on romukauppa kamaa :)

        Skooda.
        Neljä vaihdetta ja loota,
        helppo purkaa ja koota.

        Ei ikinä.


      • LantikkaRR
        bmw tai mersu kirjoitti:

        juu skodaa en osta ikinä vaikka ois mikä volkkari nykyään. se on kuitenkin skoda, eikä siitä mihinkään pääse, jo lapsuudessa nauretiin näille autoille.
        kerran kun kunnon auton ostaa niin ei sitä tarvitse vuoden päästä vaihtaa.

        varmuuden vuoksi toisen kerran....

        Skooda.
        Nejä vaihdetta ja loota.
        Helppo purkaa ja koota.

        Skoda on Skoda, vaikka voissa paistais.
        Ei ikinä!


      • HEHEH
        LantikkaRR kirjoitti:

        varmuuden vuoksi toisen kerran....

        Skooda.
        Nejä vaihdetta ja loota.
        Helppo purkaa ja koota.

        Skoda on Skoda, vaikka voissa paistais.
        Ei ikinä!

        Kuka ostaa auton jossa sotka keulassa heheheh EN MINÄ.


      • wili*
        LantikkaRR kirjoitti:

        Skooda.
        Neljä vaihdetta ja loota,
        helppo purkaa ja koota.

        Ei ikinä.

        nyt olisi myytävänä autoradio varustettuna SKODALLA


      • Jalta-kuski!
        bmw kusipää kirjoitti:

        Ei!Skoda on Skoda,ja piste.Vai onko sinun mielestä keulassa VW-logo.Eipä ole,sieltä löytyy Skodan logo.Osta VW jos haluat sen sellasen auton äläkä mitään Skodaa.
        Ja kummallisista asioista sinulla seisoo...

        Skoda / Audi / Seat / VW = samaa kauraa, vain merkki nokalla kertoo eron. Saman konsernin tuotteita, pitkälti samoista osistakin tehtyjä. tosin Skoda ja Seat tehty eri maassa. Onhan tosin Volkkarilla tehdassa jossakin etelä-ameeriikassa ja kait kiinassakin. Kansainvälisen vertailun mukaan noista parhaiten tehty / vähiten vikoja, eli järjestys: 1) Audi 2) Skoda 3) VW 4) 5) 6) 7) 8) 9) sijat jää väliin 10) Seat


      • kirsi
        Rami Muikku kirjoitti:

        Anjovis on kyllä pohjanoteeraus. En kehtais moisella ajaa.

        ei sulla olisi edes varaa buhaaa on mukava lukea kun pikkupojat kisaa hiekkalaatikolla autoista


    • sitä romua ei ikinä

      Kaikkihan sen tietää jo ennestään mutta kerrotaan vielä tietämättömille myös, voortihan on sellainen haluamattomuuden kriteerit täyttävä, no toisaalta eihän sitä kukaan täysjärkinen autoksi edes luokittele.

      • Militantti Antti

        Foortti on ainoa oikea AUTO! Mulla on ollut 5 niitä eikä koskaan mitään valittamista. Joten persaukinen "sitä romua ei ikinä" miksi ostelet niitä 500 autoja!!!??


      • ford ei ole auto
        Militantti Antti kirjoitti:

        Foortti on ainoa oikea AUTO! Mulla on ollut 5 niitä eikä koskaan mitään valittamista. Joten persaukinen "sitä romua ei ikinä" miksi ostelet niitä 500 autoja!!!??

        eikä anoppi ihminen.


      • fordorionlaser

        Mulla on Ford Orion Laser -89. Jo toisen kerran peräkkäin auto meni katsastuksesta läpi ilman että ensin käytin huollossa. Ei niinku mitään isompaa vikaa mun hallussapidon aikana ole ollut. Auton ostin naapurilta syksyllä -09 ja sitä lainaa ykssuntoinen omasta porukasta kun heidän omat uudemmat autot ovat menneet rikkoutumisen takia suurempaan huoltoon. Ford Orion Laser on ainakin auto ja hyvä onkin. NIIIH!!!!


      • Chaufför
        Militantti Antti kirjoitti:

        Foortti on ainoa oikea AUTO! Mulla on ollut 5 niitä eikä koskaan mitään valittamista. Joten persaukinen "sitä romua ei ikinä" miksi ostelet niitä 500 autoja!!!??

        Nuorena, silloin 1970-luvun alussa ostin vain lähes loppuunajettua autoja. Sitä merkkiä ja väriä mihin vähät rahat riittivät. Niin tekivät muuten useimmat muutkin pojankollit siihen aikaan. Niitä sitten pakosta itse korjailtiin ja ratkaisut olivat monesti katsastusmiehen mielestä vähintään luovia. Tietysti haaveiltiin mersuista ja vaikka mistä, mutta mikä tahansa uusi auto olisi ollut unelmien täyttymys.

        Nykyään samanikäiset koltiaiset voivat usein ostaa vähintään uudennihkeän auton, kun rahoitusmalleja löytyy jokaiselle sopivasti. Eri asia onko järkevää pistää esim. pientuloisena leijonan osa liksastaan autoon, vaikka sillä ehkä kavereiden hyväksynnän saisikin.

        Nykyään tuo spekulointi ei enää minua koske, voin ostaa melkein minkä auton tahansa. Jos siis ei puhuta mistään Ferrareista ja vastaavista. Mutta Volkswagenin, Mersun, Bmw:n jne. ilman, että se talouteeni juurikaan vaikuttaa. Pakko kuitenkin myöntää, että se, että ne haaveet voi vihdoin toteuttaa, tekee hommasta jotenkin tylsemmän. Ja sillä hyvälläkin autolla tottuu ajamaan nopeasti niin, ettei juuri ajattele sitä kärryä millä ajaa.

        Joskus tuleekin mieleen, että se menee nurinkurisesti. Nuorena olisi ollut iso nautinto ajaa hyvällä autolla ja sitä olisi varmasti arvostanut kovasti ja olisipa ollut lastenkin turvallisempaa matkustaa. Nyt ajelen, useimmiten yksin, autossani, joka on tilava, turvallinen, hiljainen jne. No, onneksi nykyään sentään uuden auton pystyvät kaikki työssäkäyvät nuoret paritkin hankkimaan.

        Mitä autoa en ottaisi? Varmaankaan Ladaa, mutta niitä ei taideta Suomessa enää myydäkään:-)) Lada, Moskvitch, IFA ja Wartburg olivat suunnilleen ainoat automerkit, joita en koskaan omistanut. Niilläkin kyllä ajelin. Skodan ja Neckarinkin omistin lyhyen aikaa. Ette muuten arvaa miten karmeita pelejä ne olivat...


      • A-Z
        Militantti Antti kirjoitti:

        Foortti on ainoa oikea AUTO! Mulla on ollut 5 niitä eikä koskaan mitään valittamista. Joten persaukinen "sitä romua ei ikinä" miksi ostelet niitä 500 autoja!!!??

        Voortit on niitä 500e autoja.Eiköhän tämä Voorti jupakka ole vähän sama kuin Opel. Vanhat Opelit olivat autoja, kunnes GM työnsi lusikan soppaan. Vanhat voortit olivat autoja, isolla A:lla viittaten Amerikkaan.


      • Arska0132
        Chaufför kirjoitti:

        Nuorena, silloin 1970-luvun alussa ostin vain lähes loppuunajettua autoja. Sitä merkkiä ja väriä mihin vähät rahat riittivät. Niin tekivät muuten useimmat muutkin pojankollit siihen aikaan. Niitä sitten pakosta itse korjailtiin ja ratkaisut olivat monesti katsastusmiehen mielestä vähintään luovia. Tietysti haaveiltiin mersuista ja vaikka mistä, mutta mikä tahansa uusi auto olisi ollut unelmien täyttymys.

        Nykyään samanikäiset koltiaiset voivat usein ostaa vähintään uudennihkeän auton, kun rahoitusmalleja löytyy jokaiselle sopivasti. Eri asia onko järkevää pistää esim. pientuloisena leijonan osa liksastaan autoon, vaikka sillä ehkä kavereiden hyväksynnän saisikin.

        Nykyään tuo spekulointi ei enää minua koske, voin ostaa melkein minkä auton tahansa. Jos siis ei puhuta mistään Ferrareista ja vastaavista. Mutta Volkswagenin, Mersun, Bmw:n jne. ilman, että se talouteeni juurikaan vaikuttaa. Pakko kuitenkin myöntää, että se, että ne haaveet voi vihdoin toteuttaa, tekee hommasta jotenkin tylsemmän. Ja sillä hyvälläkin autolla tottuu ajamaan nopeasti niin, ettei juuri ajattele sitä kärryä millä ajaa.

        Joskus tuleekin mieleen, että se menee nurinkurisesti. Nuorena olisi ollut iso nautinto ajaa hyvällä autolla ja sitä olisi varmasti arvostanut kovasti ja olisipa ollut lastenkin turvallisempaa matkustaa. Nyt ajelen, useimmiten yksin, autossani, joka on tilava, turvallinen, hiljainen jne. No, onneksi nykyään sentään uuden auton pystyvät kaikki työssäkäyvät nuoret paritkin hankkimaan.

        Mitä autoa en ottaisi? Varmaankaan Ladaa, mutta niitä ei taideta Suomessa enää myydäkään:-)) Lada, Moskvitch, IFA ja Wartburg olivat suunnilleen ainoat automerkit, joita en koskaan omistanut. Niilläkin kyllä ajelin. Skodan ja Neckarinkin omistin lyhyen aikaa. Ette muuten arvaa miten karmeita pelejä ne olivat...

        Neckar..ei sulla satu olemaan kuvia k.o.laittesta? en ole livenä moista nähnyt vaikka kortti onkin ollut reilu 20 v..


      • oli noita
        Arska0132 kirjoitti:

        Neckar..ei sulla satu olemaan kuvia k.o.laittesta? en ole livenä moista nähnyt vaikka kortti onkin ollut reilu 20 v..

        Vasta 20 v kortti... silloinhan Neckarit, Steyer Puchit sun muut oli jo toiseenkin kertaan sulatettu.


      • ...sairautta.
        Militantti Antti kirjoitti:

        Foortti on ainoa oikea AUTO! Mulla on ollut 5 niitä eikä koskaan mitään valittamista. Joten persaukinen "sitä romua ei ikinä" miksi ostelet niitä 500 autoja!!!??

        Kolmen Saabin jälkeen koitin tulla järkiini ja ostettiin taloon Foortti. Kahden kuukauden ajelujen jälkeen Saabi palasi taloon. Kyllähän Foortilla pääsi, mutta ei mukavasti. =)


      • Googelilla

      • romu mikä romu
        fordorionlaser kirjoitti:

        Mulla on Ford Orion Laser -89. Jo toisen kerran peräkkäin auto meni katsastuksesta läpi ilman että ensin käytin huollossa. Ei niinku mitään isompaa vikaa mun hallussapidon aikana ole ollut. Auton ostin naapurilta syksyllä -09 ja sitä lainaa ykssuntoinen omasta porukasta kun heidän omat uudemmat autot ovat menneet rikkoutumisen takia suurempaan huoltoon. Ford Orion Laser on ainakin auto ja hyvä onkin. NIIIH!!!!

        Jos ne vanhat fordit on niin hyviä, miksei niitä ole liikenteessä.


      • Oi voi niitä aikoja
        Chaufför kirjoitti:

        Nuorena, silloin 1970-luvun alussa ostin vain lähes loppuunajettua autoja. Sitä merkkiä ja väriä mihin vähät rahat riittivät. Niin tekivät muuten useimmat muutkin pojankollit siihen aikaan. Niitä sitten pakosta itse korjailtiin ja ratkaisut olivat monesti katsastusmiehen mielestä vähintään luovia. Tietysti haaveiltiin mersuista ja vaikka mistä, mutta mikä tahansa uusi auto olisi ollut unelmien täyttymys.

        Nykyään samanikäiset koltiaiset voivat usein ostaa vähintään uudennihkeän auton, kun rahoitusmalleja löytyy jokaiselle sopivasti. Eri asia onko järkevää pistää esim. pientuloisena leijonan osa liksastaan autoon, vaikka sillä ehkä kavereiden hyväksynnän saisikin.

        Nykyään tuo spekulointi ei enää minua koske, voin ostaa melkein minkä auton tahansa. Jos siis ei puhuta mistään Ferrareista ja vastaavista. Mutta Volkswagenin, Mersun, Bmw:n jne. ilman, että se talouteeni juurikaan vaikuttaa. Pakko kuitenkin myöntää, että se, että ne haaveet voi vihdoin toteuttaa, tekee hommasta jotenkin tylsemmän. Ja sillä hyvälläkin autolla tottuu ajamaan nopeasti niin, ettei juuri ajattele sitä kärryä millä ajaa.

        Joskus tuleekin mieleen, että se menee nurinkurisesti. Nuorena olisi ollut iso nautinto ajaa hyvällä autolla ja sitä olisi varmasti arvostanut kovasti ja olisipa ollut lastenkin turvallisempaa matkustaa. Nyt ajelen, useimmiten yksin, autossani, joka on tilava, turvallinen, hiljainen jne. No, onneksi nykyään sentään uuden auton pystyvät kaikki työssäkäyvät nuoret paritkin hankkimaan.

        Mitä autoa en ottaisi? Varmaankaan Ladaa, mutta niitä ei taideta Suomessa enää myydäkään:-)) Lada, Moskvitch, IFA ja Wartburg olivat suunnilleen ainoat automerkit, joita en koskaan omistanut. Niilläkin kyllä ajelin. Skodan ja Neckarinkin omistin lyhyen aikaa. Ette muuten arvaa miten karmeita pelejä ne olivat...

        Nimim Chaufför kirjoitti naulan kantaan ei 1970-80 lukujen nuorisolla ollut mitään
        mahkuja ostella uusia tai liki uusia autoja ne oli lähinnä ns. kesäautoja loppuun
        ajettuja kotteroita eka "auto" oli Commer-Van vm:70 todella rankka pirssi ja toi-
        nen oli jo sitten melkoinen menijä Taunus-Turnier V6 piilofarkku tämän jälkeen
        Taunus 1,6vm:75 ja pari Ford Granadaa ne jo menetteli, mutta ruoste kiusasi.

        Nykyisin harvempi juuri kortin saannut nuori kurvailee vanhoilla lintoilla jo 15
        vuotiaille vanhemmat ostaa yli 15000e mopoautoja, joiden hinnalla saisi jopa
        par ellei kolme kunnon nykyautoa, näkee sitä vieläkin linttoja Nissaneita tai
        Corollan riepuja ja oman lukunsa on lippispojat Bemareineeen tai Audeineen.


      • saabisti*2
        ...sairautta. kirjoitti:

        Kolmen Saabin jälkeen koitin tulla järkiini ja ostettiin taloon Foortti. Kahden kuukauden ajelujen jälkeen Saabi palasi taloon. Kyllähän Foortilla pääsi, mutta ei mukavasti. =)

        Kyl saab on auto ja muut jotain muuta. Itellä kaks kertaa 99 ja sen jälkee 900. Ny ei tiiä mitä ostaa ku Saab on kuollut (nyyh)


      • wet4r6
        Arska0132 kirjoitti:

        Neckar..ei sulla satu olemaan kuvia k.o.laittesta? en ole livenä moista nähnyt vaikka kortti onkin ollut reilu 20 v..

        Sinä ootkin vielä kusiperse,et oo kuski vielä.


      • x
        saabisti*2 kirjoitti:

        Kyl saab on auto ja muut jotain muuta. Itellä kaks kertaa 99 ja sen jälkee 900. Ny ei tiiä mitä ostaa ku Saab on kuollut (nyyh)

        2000-luvun alussa erehdyin ostamaan 900 saabin ja oven helmat ruostu käsiin ja moottorin tiivisteistä roiski öljyt konepeltiin ja vedet tuli jalkatilaan ja kansipahvi meni ja ikkunannostin jäi käteen jne. jatkanko? 80-luvun alussa oli 96 saab kajakki ja sepä olikin kestävä peli! vaihdoin 626 ge. ja eipä ongelmia..


      • opoiuyhjuy
        ford ei ole auto kirjoitti:

        eikä anoppi ihminen.

        Sen takia fordia tehdään jottei opel olisi huonoin auto


      • Chaufför
        Arska0132 kirjoitti:

        Neckar..ei sulla satu olemaan kuvia k.o.laittesta? en ole livenä moista nähnyt vaikka kortti onkin ollut reilu 20 v..

        Ei ole valitettavasti säilynyt kuvia siitä ihmeestä. Netin kautta varmaan löydät. Liekö niitä Suomessa enää yhtään. Ehkä museossa korkeintaan.

        Muutama vuosi sitten olin Saksassa, Stuttgartissa, joka sijaitsee Neckar-joen rannalla viinitarhojen keskellä. Kyselin paikallisilta vähän vanhemmilta hemmoilta muistavatko Neckar-nimisen auton. Kukaan ei muistanut. No, eipä tietenkään, kun niitä tehtiin Itä-Saksan puolella. Stuttgartissa tehdtiin ja tehdään edelleen Mersuja.


      • Chaufför
        Chaufför kirjoitti:

        Ei ole valitettavasti säilynyt kuvia siitä ihmeestä. Netin kautta varmaan löydät. Liekö niitä Suomessa enää yhtään. Ehkä museossa korkeintaan.

        Muutama vuosi sitten olin Saksassa, Stuttgartissa, joka sijaitsee Neckar-joen rannalla viinitarhojen keskellä. Kyselin paikallisilta vähän vanhemmilta hemmoilta muistavatko Neckar-nimisen auton. Kukaan ei muistanut. No, eipä tietenkään, kun niitä tehtiin Itä-Saksan puolella. Stuttgartissa tehdtiin ja tehdään edelleen Mersuja.

        Niin, pieni lisäys vielä. Neckarista käytettiin myös nimeä NSU. Ajoin muutaman kerran kaverini NSU Prinz- mrkkisellä autolla, joka oli käytännössä aivan sama kärry, kuin minun Neckarini. Tarkemmin ajatellen taisivat olla lisenssillä valmistetuja FIAT- malleja.


      • jalta-kuski
        Chaufför kirjoitti:

        Niin, pieni lisäys vielä. Neckarista käytettiin myös nimeä NSU. Ajoin muutaman kerran kaverini NSU Prinz- mrkkisellä autolla, joka oli käytännössä aivan sama kärry, kuin minun Neckarini. Tarkemmin ajatellen taisivat olla lisenssillä valmistetuja FIAT- malleja.

        Neckar oli ainakin Fiat 600 lisenssillä valmistettu, ilmeisesti itä-Saksalainen tuote. Eikös Polski autokin tehnyt jotain vastaavaa Puolassa?


      • manu100

        mul on ollu fordi jo 3v. eikä oo ees öljyjä tarvinnu vaihtaa. :D


    • Yleistäen

      En mitään patonkia.

      • - näin on -

        Verkkokauppa.Com


    • hrtjhr

      mikä tahansa kolmiossarjan Bemu

    • juustokinkkupatonki

      Lada. Ei teknisesti kiinnostava.
      Audi, BMW. Pitäisi olla vihainen.
      Mersu. Pitäisi olla varakas
      Ferrari, Porsche. Pitäisi noudattaa liikennesääntöjä, mutta kun ei voi.

      Onhan noita.

      Lisäksi tulee se harmaa massa jota ei edes tule ajatelleeksi ennen kuin on koeajanut.

      • Volvo on ihana

        Tykkäään kyllä ihan hirveästi vanhasta Volvostani ja kunhan virheiden politiikka etenee vanhojen puolueiden kainalossa, saan vielä oikeuden taluttaa Volvoni alttarille kanssani ja tehdä sen kanssa lisää pikkuisia Volvoja. Jos kerran lampaiden ja homojen kanssa sallitaan sama asia, niin miksei maahanmuuttaja-auton kanssa?


      • Härkä 61
        Volvo on ihana kirjoitti:

        Tykkäään kyllä ihan hirveästi vanhasta Volvostani ja kunhan virheiden politiikka etenee vanhojen puolueiden kainalossa, saan vielä oikeuden taluttaa Volvoni alttarille kanssani ja tehdä sen kanssa lisää pikkuisia Volvoja. Jos kerran lampaiden ja homojen kanssa sallitaan sama asia, niin miksei maahanmuuttaja-auton kanssa?

        Mulla ollu kolme volvoo corolla verson vaihon pois kun se oli surkee ajettava. nykynenS60 ajettavuus ja teho kohdallaan ainoa miinus pienet sähköviat ? vanhemmat volvot toimi kun kello


      • vanhaparempi

        Tyhmä kysynys aloittajalta , tällä lietsotaan vain kiukkua ihmisille ,, itellä Mersu ja oon köyhä duunari , Maksoin siitä 3 me vuotta sitten 2400 e , toki olen sitä korjauttanut , mutta viimeisessä katsastuksessa , katsastaja sanoi että hänellä ei ole mitään huomauttamista ,, kulutus isolla diiselillä 5,2 l sadalle . viikottain 300 km työmtkoja polttoainetta meni 14,4 l .. ihan turhaa lietsoa riitaa ihmisten välille ... AUTOISTA ? hyh hyh


    • M_MV

      Mikä tahansa Toyota, eritysviha kohdistuu Avensikseen!

      Ja kyllä, olen omistanut Avensiksen. Ostettu uutena ja pistetty vaihtoon 7 kk vanhana! Oli eka ja vika Toyota.

      • koskeeko finniin?

        Huono provo! Oletko jäänyt Avensiksen jalkoihin?
        AAAAAAAAAAAAAAAAH HAH HAH HAH!! xDDDD


      • herraasiallinen
        koskeeko finniin? kirjoitti:

        Huono provo! Oletko jäänyt Avensiksen jalkoihin?
        AAAAAAAAAAAAAAAAH HAH HAH HAH!! xDDDD

        Voi voi kun alkaa naurattamaan kun lukee näitä reppanoiden viestejä. Avensiksen jalkoihin :D. Ei taida löytyä edes tehokasta moottoria ko kotteroon edes rahalla?!

        Samanlaisia perheautoja ne kaikki on >100-150 000€, paikasta toiseen velkarahalla tai ei. Ei nykyään tehdä edes huonoja autoja arkikäyttöön. Huvittaa kun ei innostu jostakin uudesta menopelistä minkä on hankkinut niin aletaan kutsumaan persaukiseksi. Kuka vaan työssäkäyvä pystyy laittamaan uuden auton. Suomessa se vaan ei ole järkevää.
        Ei se sinun uusi esim. A6 Audisi paljoa hetkauta, normaali ylihintainen auto. Joillekin on jäänyt entisaikojen automaailmasta se kuva kun on jonkin merkkinen auto niin se on automaattisesti luksusta.

        Tietenkin kaikilla on merkkejä joita ei laittaisi (juuri nämä idiootit omistajat pilannut maineen). Esim BMW maine on 80-luvun herrasmiesmerkistä tippunut 2000-luvun bensalenkkarirassiksi.
        Ja VAG-konsernin väittelijät...Skoda, Audi jne. sama auto se on eri keulalaatalla.


        Nää on näitä mopoaikojen Suzuki pv vs Honda monkey keskusteluja, mutta huvittavaa luettavaa :)


      • A-Z

        Ekaja vika toyota. Siula ollut yks Avensiksen maanantai kappale ja heti yleistät koko merkin? Mulla ollut omistuksessa ja käytössä useampi vanhempi ja uudempi corolla ja plussaa tulee huolettomuudesta ja luotettavuudesta, miinusta kulutuksesta ja ajettavuudesta/ajomukavuudesta. Niin mistä mukavuudesta?


      • kfkkdkdkkdkkdk
        koskeeko finniin? kirjoitti:

        Huono provo! Oletko jäänyt Avensiksen jalkoihin?
        AAAAAAAAAAAAAAAAH HAH HAH HAH!! xDDDD

        Ai se on Kiala Viulu ehtinyt Toyota- palstalta tännekin puolustamaan Toyotaa. Sama sälli spammaa Tojopalstan täyteen Toyotaa ylistäviä mainoslinkkejä, niinkin luotettavista virallisista lähteistä kuin Ilta-pulut ja Kuppalehdet...


      • Engl. tuote

        Avensis tehdään Englannissa, minkä takia se ei toimi kauan. Kannattaa tarkistaa konepellin alta JT1-merkintä ennen kuin maksaa. ET1 on lyhytikäinen, JT1 pitkäikäinen.


    • rajansa kaikella

      En ostaisi ainakaan seuraavia automerkkejä:

      Audi
      Skoda
      Seat
      Volkswagen
      Alfa Romeo
      Toyota
      BMW

      Varmasti on muitakin, mutta nämä nyt tässä. Tietenkin ottaisin myös edellämainitut automerkit ilmaiseksi ja myisin vielä samana päivänä pois...

      • Audimies

        Lisääpä tuohon vielä Kia, Huyndai ja varmuuden vuoksi Samsung, Ping pong, Hui Hai, sekä Volvo, Saab, ja kaikki amerkkalaiset autot niin lista alkaa olla kunnossa.


      • kyllä saa nauraa!:D
        Audimies kirjoitti:

        Lisääpä tuohon vielä Kia, Huyndai ja varmuuden vuoksi Samsung, Ping pong, Hui Hai, sekä Volvo, Saab, ja kaikki amerkkalaiset autot niin lista alkaa olla kunnossa.

        xDDDD olet tyypillinen wannabe-automies. xDDDD
        Audi? HAAAAAAAAAAAAAAAH HAH HAH HAH HAH!!!
        Hinta tippuu eniten ajaessa uuden audin ulos liikkeestä :DDD
        Eihän se ole kuin skoda koko audi xD
        Volkkari nyt on noista paras, vaikka samoista osista tehdäänkin, on onnistunein.
        Pane sinä Audias pakariin heeeh heh heh heh! xD


      • skoda 2.0 t

        niin ajelet vamaan ladalla heh heh


      • saksalaiset

        rajansa kaikella! ajat siis rapealla ranskalaisella. joka nyt on jo ongelmajätettä ennen kuin on edes nähnyt päivänvaloa `"valmistuessaan"siellä hihnalla...


      • veikko 55

        KAIKKI AUTOT ALKAA A:LLA


      • Kake..
        Audimies kirjoitti:

        Lisääpä tuohon vielä Kia, Huyndai ja varmuuden vuoksi Samsung, Ping pong, Hui Hai, sekä Volvo, Saab, ja kaikki amerkkalaiset autot niin lista alkaa olla kunnossa.

        Hyundai tekee hyviä autoja:
        http://www.youtube.com/watch?v=zgO8Hbg6KgU


      • Audimummu
        Audimies kirjoitti:

        Lisääpä tuohon vielä Kia, Huyndai ja varmuuden vuoksi Samsung, Ping pong, Hui Hai, sekä Volvo, Saab, ja kaikki amerkkalaiset autot niin lista alkaa olla kunnossa.

        Ja tämä Audimummu on ajellut 20.vuotiaalla dieselillään (Audi 80) monta vuotta... Viimeksikin, tämän vuoden keväällä, hurautin suoraan katsastusasemalle tarkistamatta yhtikäs mitään - ja leima tuli. Rekisterikilven valoon käskettiin kyllä laittaa uusi polttimo, mutta siinä kaikki. Ja tien päällä on painettu tosi paljon... Enpä moiti, en... :)


      • Jalta-rassaaja

        Joo hyvä lista.
        Ostaisin, jos olisi:
        Jalta
        Vanaja
        Ifa
        ..ja minkä muun tahansa...paitsi Opelia, en uutta, enkä -80 luvulta lähtien tehtyä, vanhemman - kyllä! mutta täytyyhän niitä olla sellaisiakin merkkejä, joita ei itse huolisi - syystä tai toisesta, silloin oma voi tuntua hyvältä!


    • Kaikilta unotui

      vanha kunnon Chrysler Neon, Amerikan Lada, ja kaikki muutkin nykyiset Ameriikan ihmeet.

    • qexd2222

      On se sentään kohtuu hyvännäköinen auto, ihme että laitat
      ykköseksi kaikista autoistam huono provo.

    • swc22

      No en tiedä tollasilla kriteereillä tavallinen kansalainen nyt on noin jäykkä ole.

      Jotkut merkit toki vähän laahaa muotoilussa samaa vanhaa malliaan.
      Kuten volvo aika pitkälti, audin perusmallit samanlaisia ollu jo
      kohta iät ja ajat. Bmw juurikaan muuttunu, pikkusen vaan pyöristeltu hiukan.
      No audissa nyt on erikoisimmat mallit toki ihan massasta poikkeavia mutta
      mitä niitä nyt edes kannattaa mainita kun kellään ole varaa niihin.

      No opel agila mutta onhan sekin jo muuttanu muotoaan.

    • Aalio

      Nissan Juke, en kestäis kattella sitä pihallani, sake-sooseissa muotoiltu mutanttiäpärä. Näyttää paremmalta autoliikkeen takapihalla.

      • qwsxq1111

        Se on kyllä aika epäonnistuneen näkönen, eipä niitä paljoa liikenteessä näykkään.


      • gaz
        qwsxq1111 kirjoitti:

        Se on kyllä aika epäonnistuneen näkönen, eipä niitä paljoa liikenteessä näykkään.

        onhan se mutanttihirviö molon näköinen joku nissan paskai tai kaskai ja näköjään leikkijupit ostaa ja luulee olevansa maasturin ratissa


    • mbw211

      Avensis, on pappapaperimiesten ykkösauto. Ajoasuun kuuluu croksit, safariasu ja se toyotalippis. Oikeesti järkky yhdistelmä.

      • ottaako koville?:D

        mutta rahamiesten. Heh, kyl oot pelle :D


      • olet naurettava! :-D

        miksi nikkisi on tuollainen? Pitäskö sen olla bmw211? heh heh, ethän sä osaa edes autonmerkkejä :D opettele niistä autokorteista, mitä isukkisi sulle ostaa xDDDD


      • sinä vasta naurettav
        olet naurettava! :-D kirjoitti:

        miksi nikkisi on tuollainen? Pitäskö sen olla bmw211? heh heh, ethän sä osaa edes autonmerkkejä :D opettele niistä autokorteista, mitä isukkisi sulle ostaa xDDDD

        Ääliö. Etkö edes tiedä mersun korimallien merkintöjä :D :D Opetetaanpa jälkeenjääneelle äpärälle sen verran, että mb=mercedes benz ja w211=E-sarja 2002<

        Älä tule aikuisten palstalle huutelemaan ennekuin nolaat ittesi täysin. En ole edes mersu miehiä, muttaalko niin huvittamaan, haaahhahahaaaahhahahaha!!!


      • Ymmärrätkö poika

        että kirjoituksistasi voi profiloida sinut itsestään ja mielipiteistään epävarmaksi teiniksi jolla on olevinaan vahvat mielipiteet vaikkei ymmärrä mitään koko asiasta. Tämä on tosiaan huvittavaa seurata uhoamistanne asioista jotka saattavat tulla joillekin teistä ajankohtaiseksi 10 tai 15 vuoden kuluttua sen jälkeen kun käytte koulunne loppuun, saatte ammatin ja perustatte jotkut jopa perheen. Sen jälkeen ovat ajatuksetkin jo kovasti muuttuneet näistä nuoruuden uhoamisista järkevämpään ja elämänläheisempään suuntaan. Niin se vaan menee vaikka joistakin teistä ei kasva aikuisia ikinä.
        Ja älä vaan sano että se paras auto on Audi tai Bemari. Se vie sinulta viimeisenkin uskottavuuden.


      • Rinsessa Ryysy

        Poikkeuksiakin on. Minulla on 3. Avensis ihan siitä syystä, että kertaakaan se ei ole minua pettänyt!
        Olen nuori nainen ja minun tuloillani voisi ostaa ihan minkä auton tahansa ja vetimet ovat vimpan päälle!


      • pappabilar
        Ymmärrätkö poika kirjoitti:

        että kirjoituksistasi voi profiloida sinut itsestään ja mielipiteistään epävarmaksi teiniksi jolla on olevinaan vahvat mielipiteet vaikkei ymmärrä mitään koko asiasta. Tämä on tosiaan huvittavaa seurata uhoamistanne asioista jotka saattavat tulla joillekin teistä ajankohtaiseksi 10 tai 15 vuoden kuluttua sen jälkeen kun käytte koulunne loppuun, saatte ammatin ja perustatte jotkut jopa perheen. Sen jälkeen ovat ajatuksetkin jo kovasti muuttuneet näistä nuoruuden uhoamisista järkevämpään ja elämänläheisempään suuntaan. Niin se vaan menee vaikka joistakin teistä ei kasva aikuisia ikinä.
        Ja älä vaan sano että se paras auto on Audi tai Bemari. Se vie sinulta viimeisenkin uskottavuuden.

        Kellehän se pappa kuvittelee juttelevansa?


      • vetimetvetoon..
        Rinsessa Ryysy kirjoitti:

        Poikkeuksiakin on. Minulla on 3. Avensis ihan siitä syystä, että kertaakaan se ei ole minua pettänyt!
        Olen nuori nainen ja minun tuloillani voisi ostaa ihan minkä auton tahansa ja vetimet ovat vimpan päälle!

        hmm....paljonko on perushinta että niitä vetimiä pääsis piteleen, vaikka nyt tunti....


    • Pitkät jalat

      Mikä tahansa näistä nykyisistä munanmuotoisista pikkuautoista. Ykkösbemari, Ka, A-mersu - merkillä ei väliä. Eivät ole aikamiehen autoja.

      • YuU

        VW Golf kuuluu myös tähän munanmuotoisten listaan, absolutely =)


    • lkluohkhklujl

      Ford Focus ja Mondeo,,,,Opelit,,,,,Toyotat,,,,Alfat,,,,Seatit.,,,Kiat,,,Hyndait.,,,Fiat.
      Siinä mun lista,,,,näitä en missään tapauksessa edes harkitse omaksi autoksi.

      • N

        Se HONDA MIES.


      • :-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

        no ajele ladallasi sitten. xDDDD


      • saksalaiset

        ikluohkhlujl

        toinen ranskan ongelmajäte fani!!

        EI ole raukalla rahaa edes autoon...


    • automiäs

      Audi, VW tai Volvo. Noilla kolmella ei juuri mitään tee.

      • Audimies

        Pahasti pieleen meni. Juuri nuo ovat autojen eliittiä. Niihin verrattuna kaikki itä-autot ovat täyttä roskaa. On helppo huomata, ettet ole koskaan ajanut kunnollisella autolla.


      • antiaudinainen
        Audimies kirjoitti:

        Pahasti pieleen meni. Juuri nuo ovat autojen eliittiä. Niihin verrattuna kaikki itä-autot ovat täyttä roskaa. On helppo huomata, ettet ole koskaan ajanut kunnollisella autolla.

        Audi on paska auto. Mersu on ihan ok, mutta Lexus on paras.


      • jklhj

        Ai miten niin?


      • ainaviimeisenä
        antiaudinainen kirjoitti:

        Audi on paska auto. Mersu on ihan ok, mutta Lexus on paras.

        Kaikki lukemani testit,joissa Lexus on ollut,niin se on aina viimeinen.


    • fyy faan

      Audia en huolisi, ylihintainen skoda ja näemmä suunnattu seksuaalisesti poikkeaville alimittaisille elvistelyn tarpeessa oleville hottentoteille.

    • Tuukka_söpis_

      Homoksi nimittelijät on vain kateellisia rahattomia urpoja.
      Itse en huolisi mitään japanilaista tai korealaista ritsaa. VW-yhtymän tuotteet parhaita, etenkin miehekäs Audi.

      • hgtrfertfgretgy

        Taisi osuta ja upota? Kiva että tunnistit itsesi. Muuten, kuka tahansa pystyy sen volkkarinreuhkan ostamaan jos ylipäätään pystyy auton ostamaan. Suurin osa ei halua.


      • mieseiautoatarvitse

        Miehekäs Audi muha haa hahaaa haaa :)


      • Ökyrikas

        OSTA VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVEVEVFVWEDEB


    • homoaudimies

      Missä haluaisit tavata?

      • ups, se putos

        Vankilan suihkussa.


    • Kurjen Alli

      Mikä tahansa merkkiin ja malliin katsomatta, mikä ei täytä sille asetettuja vaatimuksiani käyttötarkoituksen suhteen. Tällä hetkellä kakkosautoon tulee kilometriä sen verran että tankille saa mennä kahden kuukauden välein mutta kyytiin ei mahdu koiran lisäksi juuri muuta. Niinpä auto on ns. väärä mulle. Jos spekuleerataan sillä että sitä lähden vaihdattelemaan, ei siis kulutuksella ole mitään merkitystä. Tavaratilalla sen sijaan on. Ja koska työmatkat pärjäisin myös ilman autoa, voisi tuon tilalle suunnitella esim jenkkifarmaria bensakoneella. Caprice classicia ja sitä rataa, mieluummin pyöreäkoppaista.
      Nämä ´minkä ottaisit/et ottaisi´-kysymykset ovat sikäli hanurista että en minä mistään niitä autoja enkä mitään muitakaan ´ota´. Ostaa ne on pitänyt ja omalla tai lainarahalla vieläpä.
      Uuden auton kaupalla hinta on se ensimmäinen valintakriteeri, pähkäiltävänä on kokoluokka. Mennäänkö Yaris/Polo/Jazz-kokoluokassa vaiko pykälää isompaan. Valinta osui keväällä I30 farmariin.

    • Big in Japan.....

      melkein mikä tahansa toyotan malli käy. 50 tkm farkku corollaan päädyin!
      Ei missään nimessä mittään teini bimmereitä, tai huonon itsetunnon kohottajia!!!!

    • irhuurhguh

      Avensiksen moottorit ovat lähes nykyaikaisempia mitä markkinoliia on. muuttuva imu ja pakoventtiilien ajoitus. Esim 1,6 valvematic pesi aurisin nokalla kaikki kilpailiat (myös turbo) moottorit polttoaineen kulutuksessa.
      Ja avensis 2,0 d4d kulutti tl:n ekoautotestiissä dselvästi vähemmän kuin volvo V70 1,6 edrive.

      • vanha automies

        En ottaisi mitään sitroenin mallia,voihan ne uutena toimia vuoden tai pari mutta viimeistään sen jälkeen alkaa tulla vikoja.


      • saa nauraa! ;-D

        Eihän tuo aloittajapoju autoista mitään ymmärrä. Sen isi on skodallaan jäänyt jollekin avensikselle liikennevaloissa ja tuo poju ollut häpeämässä isin skodan takapenkillä itku kurkussa, siitä sen katkeruus johtuu. :D


      • Oh-la-laa
        vanha automies kirjoitti:

        En ottaisi mitään sitroenin mallia,voihan ne uutena toimia vuoden tai pari mutta viimeistään sen jälkeen alkaa tulla vikoja.

        Eipä mitään, autoista voi olla ihan mitä mieltä hyvänsä - kukaan ei ole oikeassa ... eikä väärässä. Ennakkoluulot, kaveripiiri, paksu/ohut lompakko, agressiivinen/maltillinen mielenlaatu jne. Siinä tekijöitä joilla on merkitystä. Mitäpä sitä yhtä automerkkiä mollaamaan. Mielummin kerron oman mielipiteeni autosta joka on antanut eniten ilon aihetta. Yli 50 v. olen autoja ajanut ja VAIN YKSI ON OLLUT SUVEREENISTI YLITSE MUIDEN! Sitikka XM 6 litrainen automaatti. Tilaa, tyyliä, mukavuutta ja AJAMISEN ONNEA.

        PS. jos autoon tulee vika niin se täytyy viedä korjaamolle!


      • fckme
        vanha automies kirjoitti:

        En ottaisi mitään sitroenin mallia,voihan ne uutena toimia vuoden tai pari mutta viimeistään sen jälkeen alkaa tulla vikoja.

        Tunnen kaksi ihmistä, joilla on/on ollut 10-15-vuotias Citroen, eikä niissä ole ollut ongelmia.


      • heheheheheh

        Älä nyt pelle ala vouhottomaan tekniikalla mitä on oikeissa AUTOISSA ollut jo 20v sitten. Ne nokkien muuttuvat ajoituksethan on itsestäänselvyyksiä! Tietysti tojolla saattaa olla toinen juttu kun eihän sitä Hiaceakaan saa tuoda suomeen kun ne on niin häkäpönttöjä :D :D


      • niinpäs juu
        fckme kirjoitti:

        Tunnen kaksi ihmistä, joilla on/on ollut 10-15-vuotias Citroen, eikä niissä ole ollut ongelmia.

        Minäkin olen sitikkakuskeja kauniisti pyytänyt kertomaan, että onko niissä autoissa mitään vikoja ollut, kun niiden vikaherkkyydestä aina puhutaan. Kovasti sitroenistit aina miettii ja muistelee, mutta ei ne ole mihinkään teknisiin ongelmiin törmännyt sitikoidensa kanssa.

        Kun avensista taas kehutaan luotettavaksi, niin aika vikaherkällä toijjotalla eräskin kaveri ajelee. Varaosiin mennyt jo yli kymppitonni rahaa.


      • gollfferi
        heheheheheh kirjoitti:

        Älä nyt pelle ala vouhottomaan tekniikalla mitä on oikeissa AUTOISSA ollut jo 20v sitten. Ne nokkien muuttuvat ajoituksethan on itsestäänselvyyksiä! Tietysti tojolla saattaa olla toinen juttu kun eihän sitä Hiaceakaan saa tuoda suomeen kun ne on niin häkäpönttöjä :D :D

        Missä ne venttiilien ajoitukset viipyy esim vokkeloihin tai valvematic?


    • tonni vs. 5 tonnia

      vaikka saisin just katsastetun 10-vuotiaan picasson tonnin pintaan niin en ottaisi. ostan mieluummin saman ikäisen corolla verson viidellä tonnilla.

      • sdfghjkjhgffg

        Melko halvalla meinaat verson saada.


      • Tippataa

        Mut ei sillä tonnin auton etsijällä ole viittä tonnia! Yleensä päätetää paljo käytetää rahaa ja sit etitää sopiva auto. Ei niitä versojakaa osta jos on vara parempaan,vaik voyageriin. Ja köyhä valittaa huoltohinnoist.


      • Voyager on
        Tippataa kirjoitti:

        Mut ei sillä tonnin auton etsijällä ole viittä tonnia! Yleensä päätetää paljo käytetää rahaa ja sit etitää sopiva auto. Ei niitä versojakaa osta jos on vara parempaan,vaik voyageriin. Ja köyhä valittaa huoltohinnoist.

        monessakin suhteessa huono auto. Kallis pitää, kankea ajaa ja paljon vikoja. Ei heikkoja amerikkalaisia Pohjolan oloihin.


      • oikeat usat kestää
        Voyager on kirjoitti:

        monessakin suhteessa huono auto. Kallis pitää, kankea ajaa ja paljon vikoja. Ei heikkoja amerikkalaisia Pohjolan oloihin.

        Itseasiassa Amerikassa Paljon kovemmat talvet,että se niistä pohjolan oloista.


      • Tippataa
        Voyager on kirjoitti:

        monessakin suhteessa huono auto. Kallis pitää, kankea ajaa ja paljon vikoja. Ei heikkoja amerikkalaisia Pohjolan oloihin.

        Kauankos omistit vai saitko essolta tietos ;)
        Ei o ollu muuten ku kulutuksen osalta pahempi rahareikä ku muut autoni. Pari vuotta ajanu eikä huoltojen lisäks muuta o tehty(45tkm)


    • jotain iloa

      Chryslerin voisin huolia vain siitä ilosta että saisi nautiskella sen rusentumisesta paalaimessa.

    • Kiinankävijä

      Rabo on automerkki Kiinassa johon olen läpi kyllästynyt. En enää ottaisi käyttöön
      vaikka toisivat suomeen ilmais ajoneuvoiksi. Kiinassa asuessani Rabo oli työsuhdeauto viidenvuoden ajan.

      Tällä palstalla on Avensiksen haukkujia ja muita Audi miehiä. Jos tietää vain suomeen tuoduista autoista niin ei oikeastaan tiedä mistään mitään.

    • ehdottomasti

      Audi: En halua leimaantua näyttämisen haluiseksi nousukkaaksi

      • Mersujamies

        Skoda en ota. Tutut ja kaverit nauraa itsensä tärviölle jos näkisivät mut skodassa. Appiukko kuolisi nauruun. Ja vaimo jättäisi.


      • antiaudinainen

        Nimenomaan. Audi on juuri niille näyttämisenhaluisille nousukkaille. Meidänkin naapurustossa niitä pilvinpimein ja varmasti on lainaa tai autot liisattuja eikä edes omia. Itse käytän mieluiten jalkojani tai sporaa näin Helsingin ytimessä asuvana. Ei täällä oikeasti autoa tarvitse.


    • en ota sitä

      Nuorten tuunamaa BMW autoa, jossa matalat 18 tuuman renkaat ja loisteputket alustassa, lisäksi tummenetut lasit ja 150watin basso.

      • www.luejaymmarra.fi

        Aloitus koski uusia autoja.
        Minä ottaisin minkä tahansa auton ilmaiseksi.


      • jgdfgh
        www.luejaymmarra.fi kirjoitti:

        Aloitus koski uusia autoja.
        Minä ottaisin minkä tahansa auton ilmaiseksi.

        Olet ilmeisen köyhä.


    • Man-man

      TSI ja/tai DSG VW:t. Eivät kestä miesten käytössä (tai sitten emme vaan osaa niillä ajaa :( )

      Jos olisin nainen, niin sitten nuo voisikin tulla kyseeseen.

      • _VW_

        Yhdistelmä maksaa 30 000 ekee ei kannata köyhän laitella ehtoja ja uneksia.


    • 3löytyy

      Tata, IZH ja Tofas niitä en halua edes ilmaiseksi uutenakaan

    • Mitsu917

      Kokeilkaa mitsua,sen jälkeen ette muuta haluakkaan.Omasta mielestä liian alaarvostettu.Kokeile ja nauti...

    • autoilija

      Kyllä Toyota Avensis päihittää kaikki merkit on tosi luotettava auto esim.Saksalaiset
      BMV ja Mersu ovat sellaisia harraste autoja jos haluaa olla jatkuvasti korjaamolla
      ja hinurin kyydissä kaikista luotettavin auto on Hyndai vähiten hinauksia korjaamolle.

      • österbotten

        älä yleistä,mulla bmw 525 d ostin 260 tkm ajettuna,nyt 350 tkm mittarissa ja varsin huoletonta ajoa,normaali huoltojen lisäksi pari tukivartta etuakselistoon oon vaihtanu ja voimaa koneessa lastutettuna 185 heppaa, keskikulutus 5,8 litraa


    • Ei Audia

      Volkkaria ja audia en ostaisi. Molemmat samaa roskakamaa, on katkeilevia jakoketjuja ja hajoavia vaihdelaatikoita. Ranskiksetkin ovat nykyään parempilaatuisia kuin VAG:n tuotokset.

    • I love Seat

      Porukka ei ole tainnut ajaa uudella Seatilla kun sitä moittivat. Itse olen jo toisen Seatin onnellinen ja tyytyväinen omistaja. Kun ei sitten minkäänlaisia vikoja tai
      käyntihäiriöitä ole ollut. Loistava ajettava, hyvät sisätilat ja ominaisuudet kuin
      kalliimmassakin autossa. Kun auto on turbo, niin tehoja löytyy.

    • miki-66

      Volvoa en huolisi. Isoja,rumia ja kolhoja kuin mikä. Bensarosvojakin vielä kaiken muun ihanuuden päälle!

      • ddffdf

        Kaikki uudet volvot on olleet aika pieniä kökkänöitä ja minä en ainakaan niin pienellä autolla viitsisi ajella.

        Polttoaineen kulutus niissä on tavannut olla aika pieni. 240 ja 740 volvot vei aika runsaasti polttoainetta, mutta ne oli sentään kunnon autoja.


    • pure jenkki

      Skoda ja Toyota ovat sellaiset merkit joiden ajo-ominaisuudet samaa luokkaa kuin työntelisi kottikärryä. Rahaa olisi ostaa heti vaikka uusi mersu, mutta en viitsi sijoittaa rahojani tuotteeseen minkä hinta laskee. Mielummin muskeli jenkillä minkä arvo vain nousee sen pystyy korjaamaan ja huoltamaan itse, vaikka kulutus onkin kaksi numeroinen. Sen mitä maksoin jenkistä markkoina saisin euroina tuplana takaisin siis arvonnousu noin 12 kertainen. Tietysti väliraha veijo vaihtaa aina uuden kun vanhan osamaksu soppari loppuu.

      • kjhgfdfg

        Eli et tiedä mitään autoista. Ajo-ominaisuuksissa ei ole mitään yhteistä.
        Vain tyhmät ostavat jenkin.


      • heh olet pelle! :-D

        Älä viitsi poju esittää. Menehän amikseesi vain opiskelemaan parturi-kampaajaksi ja osta jokus itsellesi vaaleanpunainen kupla. Sopii imagoosi lapsonen. xD


      • näinpä se

        Jenkillä ajelu tulee yllättävän halvaksi. Ainakin Cummins dieselmoottorit on pihejä ja pirteitä, toimii hyvin täkäläisissä pakkaskeleissä vaikka kesälaadulla ja niitä ei tarvitse korjailla. Muiden osien vaihtaminen on helppoa, ne ei maksa juurikaan mitään ja ne saa tilaamalla muutamassa päivässä.

        Ihmiset ei tätä usko, mutta niin se vain on.


    • jantsia

      En ottaisi mitään skodaa.ei kiinosta itäautot muutkaan.

      • Skeidassa

        taitaa olla lännen makua nykyään,,,ellei WW ole sekin kohta kinukkien kintaassa.


    • Toyota on paras

      Jokin muu merkki, kuin Toyota. Mitä järkeä olisi vaihtaa huonompaan?
      Vain tyhmät vastustavat ajatusta Toyotan ylivoimasta.
      Syy on sama kuin esim. Microsoftin kanssa. Kommunistit vihaavat menestyjiä.
      Yritäpä selittää muuten, että miksi haukutaan aina Toyotaa, eikä muita Japanilaismerkkejä? Toyota on kuitenkin parhaiten menestynyt lukuisissa vertailuissa. Koirat haukkuvat ja karavaani kulkee.

      • Heikko itsetunto

        selittää pitkälti menestyjien vihaamisen. Katkeruus ja raivo kumpuavat jostain syvältä mielen syövereistä ja järkiperusteet unohtuvat. Kavereiden mielipiteet vaikuttavat enemmän kuin selkeät tosiasiat. Onneksi tuo uhovaihe elämässä menee suurelta osalta ikäluokkaa muutamassa vuodessa ohi ja sille yleensä naureskellaan siinä vaiheessa kun aikuistutaan ja järkeä kasvaa päähän.


    • naisautoilija

      MB,BMW,Audi. Ei Kiitos!

    • Ei näitä

      Ransalaiset autot. Helkkaristi sähkövikoja. Ei toimi edes uutena saati sitten vanhana. Sisustus vastaa avaruusalusta, ulkoasu taas on sellainen että linnutkin kuolevat nauruun puiden oksilla.

      Muutama malli jotka syystä tai toisesta aihettavat minulle näppylöitä; Ford Ka, Nissan Micra, Nissan Note, Ford Escort

      En tiedä tarkkoja mallinimiä, mutta tämän korimallin Mersut ovat kammottavia, aiheuttavat lähes painajaisia, joissa on ne järkyttävät umpiot edessä, ulommat hieman isommat, pyöreät sisemmät pienemmät ,pyöret

    • huppaloora

      Hyviä ranskalaisia ei saa kuin grilliltä

      • naapuriskaima

        vanha vitsi


    • Toyota on huono

      Avensista ei osta kukaan edes käytettynä.

      2005 vähän ajettuja bensafarkkujakin on Nettiauto täynnä 7000-8000 euron pyynneillä.

      Aika huono sijoitus on ollut kun uutena niistä on pitänyt maksaa yli 30 tonnia.

      • ota tikkali poju :D

        Onko Toyota jättänyt sut valoissa vai mikä karhentaa lapsellista mieltäsi?
        Et sinä autoista mitään tiedä, onko sulla ees mopoa? xD


    • Tosi-isoT

      En mäkään ottaisi Toyotaa koska ohjaus on kuin ostoskärryissä ja huoltaa pitää koko ajan jotta pysyy vikatilastojen kärjessä keinotekoisesti.

      • olet huvittava :D

        mikä on ikäsi ja kuin vanha bemu sulla on? Jostain 80-luvulta romuttamolta haettu romu? Onko sulla edes ajokorttia?


      • mitä sekoilet toyotan uusi malli avensis on sähköinen ohjaustehostin
        erittäin tarkka ja hyvä


    • compressor

      Ranskalaisista ja italialaisista on syytä pysytellä kaukana ...citröen,renault,peugeot,fiat ,alfa romeo ...ne osaavat valmistaa pizzoja ja taidetta mut
      tekniikka on niillä hukassa ! ( on tottakai poikkeuksiakin kuten ferrari ,lamborchini ..mut....
      unohdetaan nämä jutut jotka eivät koske tavallista ihmistä!
      Eurooppalaiset, Amerikkalaiset ,japanilaiset ja venäläiset osaavat autoja tehdä!
      Venäläiset tekevät ja osaavat vain tehdä Sotilaskäyttöön,Amerikkalaiset osaavat tehdä Raskaaseen käyttöön kuljetukseen ja yrityskäyttöön,Eurooppalaiset ja japanilaiset autot kestävät ovat järkeviä kaupungissa ja pienissä kuljetuksissa ym kaupparatsu ajossa mut ei kivien ja koneiden kuljetuksissa! Tää ohje on Fakta !

      • Luulot pois, etsi ti

        Compressorin jutusa paistavat kovat ennakkoluulot ja tietämättömyys tämän päivän todellisesta tilanteesta.
        Ihmisilä on hirveästi täysin perusteettomia ennakkoluuloja joitakin automerkkejä kohtaan.
        Ennakkoluulot kehittyvät vitseistä ja jutusteluista ja jopa kilpailevan merkin myyjien väritetyistä tarinoista jotka perustuvat -60 luvun tekniikkaan.
        Tämäkin palsta on ennakkoluulojen luomista varten niin autoja kuin ihmisiäkin kohtaan


    • Toy ota

      Toyotassa ei ole edes jakohihnaa jota pitäisi olla koko ajan vaihtamassa.

    • Gullipin tekijä

      sää olet.
      Mahtaakohan olla edes ajokorttia?

      • Sksjsjdnf

        Huvittavaa kunnniin moni haukkuu/ei huolisi audia, bemaris, mersua jne.. Vaikka todellisuudessa sellaista kirjoittelevat haaveleivat sellaisista eukko magneeteista..


      • Huonois kantimissa
        Sksjsjdnf kirjoitti:

        Huvittavaa kunnniin moni haukkuu/ei huolisi audia, bemaris, mersua jne.. Vaikka todellisuudessa sellaista kirjoittelevat haaveleivat sellaisista eukko magneeteista..

        on sullakin asiat jos naisen hommaamiseksi tarvitset auton apuja,,,,,voi reppanaa.


    • grfvgbdefvgbfgb

      En ostaisi mitään uutta autoa. Vanhemman pirssin kanssa paljon huolettomampaa.

    • pojp

      voi voi pikkupojat on taas asialla.

    • Autosta riippuvainen

      Minä huolisin minkä tahansa ajokuntoisen katsastetun auton, jos saisin ilmaiseksi.
      Nyt kun joudun itse ostamaan, ovat tärkeimpiä asioita mm seuraavat:
      Riittävät tilat
      Kohtalinen ajettavuus, en tarvitse superia, koska en aja kilpaa.
      Kohtuullisen hyvän näköinen, makuasia. Ei erityisen huomiota herättävä.
      Taloudellisuus
      Ympäristöystävällisyys
      Järkevä hinta. En halua maksaa tarpeettomista ominaisuuksista.

      Vaihtoehtoja jää silti aika monta. Toki poiskin putoaa paljon, eli paljon enemmän kuin jää.

    • ylilis

      Volvo katumaasturit ja Chevrolet (Korea)

      • epicallahalvalla

        Mulla vanhana ostettu diesel korean letukka kun ei rahat riittäneet parempaan. Ajettu 300tkm ja kuluvaa osaa on vaihdettu; jarrulevyt ja -palat, takaiskarit, polttimoita, renkaita. Isompi lasku tuli vetareista, molemmat vaihdettu, kone ja automaattilaatikko ei ole temppuillut kertaakaan. Melko halpaa ja mukavaa kyytiä loppujen lopuksi. Ei arvoauto mutta yllättävän luotettava, luulin paskemmaksi kun halvalla sain.


    • Nissan on sellanen mikä ei suurinsurminkaan kelpaa paitsi ulkonäöllisesti JUKE, mutta ei sittenkään.

      Olen COROLLA mies, neljäs viaton menossa, ajan noin kaksisataatuhatta ja vaihdan uuteen.

    • TheMies

      Ei missään nimessä ranskalaista enkä Italialaista. Audia enkä bmw:tä edes itse kehtaisi myydä vaikka ilmaseks olisin saanut.

    • VE.KU

      KIA. Yksi romu oli ja toista ei tuu. Carnival tilaauto. Pidemmän aikaa oli korjaamolla kuin käytössä.

      • TILAAAUTO

        Mullakin on ollut TILAAUTO


      • Carnival olikin

        yleisesti tunnettu katastrofi. Miksi sinä menit sellaisen ostamaan. Ai niin, kun halvalla sait. Muista Kian malleista ei ole mitään erikoisempaa kuulunut.


    • Huom!

      Tottahan toki ilmaiseksi kannattaisi vastaanottaa minkä merkkkinen auto tahansa, mutta mikäli siihen joutuisi sijoittamaan omia rahojaan -niitä vähiä- niin ehkä
      Hindustan Ambassador olisi juuri se jonka kohdalla nukkuisin useammankin yön yli ennen päätöksen tekoa.
      Saatan vaikuttaa turhan epäluuloiselta, mutta minulla on vahva epäilys olisiko kyseinen auto suunniteltu pohjoimaiden talvisiin olosuhteisiin joissa kuitenkin joudutaan useampi kuukausi liikkumaan vuosittain.
      Kesäautona se todennäköisesti menettelisi jos tarkoituksena ei ole taittaa pitkiä taipaleita, ja toisihan se massasta poikkeavuudellaan omistajalleen imagon oman tiensä kulkijasta.

      http://www.autowiki.fi/index.php/Hindustan_Ambassador

      http://www.imcdb.org/i290053.jpg

      ----
      ----

    • Kokemuksella tietoa

      Ihan oma valintasi! on se hyvä että saa itse omilla ajatuksillaan ja elämänkokemuksillaan valita luotettavat autoat. Korostan että omiin tarpeisiini otan aina auton eli JOS pitäiis valita hyvä auto niin tuo toyota avensisi on paras valinta hyvväski autoksi.

      Vähiten haluamia on bmw ei ilkeisi ajaa kun auton imago on KUSIPÄIDEN KUNINGAS AJAA TÄSSÄ.
      Ransakalaiset jätän pois myös koska ne ei vain toimi ei . Ford? buahahahaa volkkarit no jaa jos kestää korjauskustannukset. Mutta paras toimimaan on toyota avensis.

    • nössösetä

      Gallupin tekijä muuta siperiaan asumaan ja osta hevonen siinä sulle oiva kulkupeli HE HEHEhhhh typerys

    • Hondamiäs.

      Surkea provo. :)
      En viitsi edes puuttua noihin väitteisiisi.
      Mutta Skodaa en ottaisi.

    • Joskus isäntä

      Kaikki italialaiset ja ranskalaiset ovat pannassa, samoin korealaiset. Lisäksi käytännön syistä lähes kaikki nykyfarmarit, koska niihin ei mahdu konttiin kunnollista häkkiä koirille tai sellainen pitäisi teettää. Paras auto ajaa on ollut Saab 9000, nekin tosin ovat jo niin vanhoja, etten ostaisi enää.

      • ranskalainenseollapi

        Katteleppas kestävyys testejä, itse ajelen ranskalaisella tällä ajettu liki 300 tuhatta ja vain kuluvia osia vaihdettu, jarrupalat, jne.... kaverillä mese ja ainakun tulee kotiin mesellä, pihalla heti nokkapelti auki ja tunti rappailua..... ja sitten kehutaan miten hyvä se mese on, kun kysyn mitä se kattelee, vetlee kaveriöljytikkua ja sanoo:"öljyjä" tässä kattelen....Minulla menossa 5 ranskalainen jakaikilla ajanut yli 300tuhatta ja vaihtoon. Suurin remontti on ollut 405 :ssa kun ajoivat perään satasen vauhdissa ja piti taka nurkka vaihtaa.... joten japseja, eurooppalaisia tms. ei edes ilman oteta.


      • Taisit unohtaa
        ranskalainenseollapi kirjoitti:

        Katteleppas kestävyys testejä, itse ajelen ranskalaisella tällä ajettu liki 300 tuhatta ja vain kuluvia osia vaihdettu, jarrupalat, jne.... kaverillä mese ja ainakun tulee kotiin mesellä, pihalla heti nokkapelti auki ja tunti rappailua..... ja sitten kehutaan miten hyvä se mese on, kun kysyn mitä se kattelee, vetlee kaveriöljytikkua ja sanoo:"öljyjä" tässä kattelen....Minulla menossa 5 ranskalainen jakaikilla ajanut yli 300tuhatta ja vaihtoon. Suurin remontti on ollut 405 :ssa kun ajoivat perään satasen vauhdissa ja piti taka nurkka vaihtaa.... joten japseja, eurooppalaisia tms. ei edes ilman oteta.

        että sillä kaverisi Mesellä on ajettu pitkälti toista miljoonaa huonolla huollolla. Ei ihme että siitä pitää joskus öljyt katsoa. Myönnä pois että pikkuisen silti kadehdit.


      • Joskus isäntä
        ranskalainenseollapi kirjoitti:

        Katteleppas kestävyys testejä, itse ajelen ranskalaisella tällä ajettu liki 300 tuhatta ja vain kuluvia osia vaihdettu, jarrupalat, jne.... kaverillä mese ja ainakun tulee kotiin mesellä, pihalla heti nokkapelti auki ja tunti rappailua..... ja sitten kehutaan miten hyvä se mese on, kun kysyn mitä se kattelee, vetlee kaveriöljytikkua ja sanoo:"öljyjä" tässä kattelen....Minulla menossa 5 ranskalainen jakaikilla ajanut yli 300tuhatta ja vaihtoon. Suurin remontti on ollut 405 :ssa kun ajoivat perään satasen vauhdissa ja piti taka nurkka vaihtaa.... joten japseja, eurooppalaisia tms. ei edes ilman oteta.

        Ranskalaisissa on aina sähkövikoja, mikä on ihan yleisesti tiedossa. Jos sinulla on käynyt tuuri, muilla ei välttämättä ole. Useammankin sitikan olen nähnyt nyökkimässä etupäätään parkissa ihan turhaan. Siinä akku tyhjenee äkkiä.


      • Ranskatar
        Joskus isäntä kirjoitti:

        Ranskalaisissa on aina sähkövikoja, mikä on ihan yleisesti tiedossa. Jos sinulla on käynyt tuuri, muilla ei välttämättä ole. Useammankin sitikan olen nähnyt nyökkimässä etupäätään parkissa ihan turhaan. Siinä akku tyhjenee äkkiä.

        Mulla oli viisi vuotta Citroen eikä siibä ollut koskaan mitäön vikoja. Normaalit vuosihuollot vain. Menin tyhmyyksissäni vaihtamaan uuteen Fordiin joka on todella pettymys. Ottaisin mielelläni vanhan sitikkani takaisin..... Fordi lähtee kyllä nopeasti vaihtoon.


      • ranskalainenseollapi
        Joskus isäntä kirjoitti:

        Ranskalaisissa on aina sähkövikoja, mikä on ihan yleisesti tiedossa. Jos sinulla on käynyt tuuri, muilla ei välttämättä ole. Useammankin sitikan olen nähnyt nyökkimässä etupäätään parkissa ihan turhaan. Siinä akku tyhjenee äkkiä.

        Jep jep, olen muutaman kerran nähnyt ja kokenut itsekin sen kuinka Mersulla työnnetään ranskalaista narun nokassa, joten ei se mesekään mikään ihme auto ole......Ja se kaverin mese on 2006 ja ajettu vain 160 tuhatta joten pulinat pois, Vai antaakohan se kaveri sille meselle nk. valohoitoa tai rusketusta moottorille. Ja vielä sen kone vuotaa kuin seula, aina on jokin matto tai laakea astia alla....... Muttei minun ole tarvinnut pitää "vaippoja" alla..... Mesen mies ei ole löytänyt vuotokohtia, niitä tuntuu olevan paljon..... Muttei ranskalaisen motti ole vielä koskaan tiputtanut öljyä. Yksi kyläilijä käväs volkkarilla ja oli pihassa muutaman tunnin, vokkelin alla oli pesuvadin kokoinen läikkä ja piti kaivaa tosi syvältä että sai kaikki öljyt pois joten saklaisia autoja ei vissiin ole opetettu sisäsiisteiksi..


    • foortti

      Niinhän sitä sanotaan,että fortin miehillä on taivaspaikka vapaana,koska joutuvat kärsimään maanpäällisen helvetin!Byääääähääääääääääääähää!!

    • Hommatoimiihyvin

      Bemari, ei vaikka kuin saisi uuden ilman tai miten halvalla... Sehän eräänlainen ....jatke. Miehet jotka eivät voi naisia tyydyttää sukupuolisesti ostavat itselleen bemarin....nostattamaan sukupuolista egoa. Mersu on siinä ja siinä rajoilla, oikea merssun valmistus loppui tuossa 2000 vuoden jälkeen, mersun laatu romahti huomattavasti silloin, joten se on samaa tasoa kuin ihan mikä tahansa fiat tai lada.

    • Vulva

      kiinalaista volvoa en huolisi

    • harvaaajattelua

      ihmisen muisti on lyhyt,mutta vähäluminen, sillä mitä ny uusia autoloit on käynnä kojeajamassa,ovat ne kaikki *loistoautoja* 80-lukuun verrattuna.
      -Joissakii uusien autojen malleissa on liikaa tekniikkaa ja sikaohjauksella varustettuja, vaikee pitää tiellä, ku toiset on hyvii kurveissa ja toiset suorilla ohjauksen suhteen,heh.
      Suurin murhe nykyautoille on se,että asfaltissa on 30 cm ja 30 cm syvyisiä kuoppia paikoittain.-Mitäs jos moottoripyörän etupyörä esimerkiksi osuu kohdakkain reiän kanssa, mutt toisaalta, sehän on sit moottoripyöräilijän murhe.

    • Metkuretku

      Bugatti Veyron, vie liikaa pensaa ja on hiukan liian kallis, tälätteelle pers aukiselle,
      joo mullakin ollu useampi avensis ja on vieläkin ,ihan paska mut joutuu ajaan sil,
      no ostin kyl Lexuksen se onkin jo ok...
      toisaalta mittään en autois tiedä, perus juttuja joutuu säätelee kuten montako millisekunttia annetaan metanolia milläkin kierrosluvulla moottorille... täältä' saa ammatilaista hyvää totuuden mukaista tietoa..

    • monimerkkinen -60

      Jos tuohon oman listan heittäs,autoilua takana 40 vuotta,ajellut erillaisilla sekä erimerkkisillä peleillä,laidasta laitaan on niitä ollut,vähiten on tarvinnut korjailla toyotaa (carina/mark/avensis/corolla),eniten aiheutti päänvaivaa bmw ja renault,talbotista puhumattakaan,toiseksi eniten fiat sitten tulee volvo sekä muut.Vedä siitä johtopäätökset,enkä osta autoa imagon vuoksi vaan käytettävyyden,piste.

    • YFT-XXXX

      Toyota. Automaailman ykkönen. Itsellä on jo kolmastoista Toyota.
      On tosin ollut kaksi- Wolkkaria, yksi Nissan, yksi Fiat.
      Toyotat olleet käytössäni, kaikkein luotettavimpia, nykyiselläkin ajettu n,300000, tuhatta. Nyt suunnittelen et vaihdan taas uuteen Toyotaan.

      Olen ajanut Toyota merkkisillä autoilla, yhteensä,n, 3 miljoonaa kilometriä.
      Voin sanoa jo jotain, Toyotan luotettavuudesta

    • en huolisi

      yhtään ranskalaista edes ilmasiksi, ei pyhätöntä viikkoa toimi ilman remonttia,surkeita laitteita. Lehdissä myös tilastoissa peränpitäjä aina se surullisen kuuluisa Laguna,lukekaa renault palstaa ja naurakaa :)

    • Voiks autoja vihata =)?? Ne joko toimii tai ei..mutta en käyttäisi sanaa vihata..
      Mielummin vähän saattaa "hatuttaa" jos ei toimi.

    • faktaa kehiin

      No niin..
      Tosiasiassahan aika monen bmw, mersu ja audi ym. vihaajan mielipide perustuu siihen, että itsellä ei ole varaa ostaa kyseistä autoa. Kateus iskee ja salaa unelmoidaan tällaisesta autosta.
      Toinen asia mikä varmasti vaikuttaa on joidenkin ko. autoja ajavien käytökseen liikenteessä, kiihdytellään ja etuillaan ym.. Tällöin muodostuu kuva, että itse leimautuu samaan porukkaan näiden kanssa mikäli samansaisella autolla ajaa.
      Vaikka en kannusta mihinkään kilpa-ajoon yleisillä teillä tms niin kyseisissä autoissa on monesti jo vakiona mukavasti tehoja ripeisiin kiihdytyksiin, ohituksiin jne. Tämmöinen käytös saattaa ärsyttää muita liikenteessä olevia jotka ajelevat perusautoilla ja näissä tuo kiihtyvyys ei näy eikä tunnu vaikka painaisit kaasupolkimen lattiasta läpi.
      T. Taloudessa 3 kpl BMW autoja ja 0 kpl sakkoja

    • Vode 666

      Mikä tahansa tusinatuote myynti TOP-10 sisältä... En haluaa hukkua harmaitten Corollien,Auristen,Golfien,Octavioitten joukkoon. Golfi oli jokusen kuukauden kunnes kyllästyin sen harmauteen ja vaihdoin muuttoautona Jenkeistä tulleeseen "harvinaisuuteen" . Eipä ole toista samanlaista tullut vastaan... Jenkeissä ko malli oli kylläkin erittäin suosittu.

      Ja rouvalleko tarvittiin Crosover/SUV niin ei ostettu sitä iänkuista Hondaa tai Nissania. Ostettiin Duster.

      • pölynen auto

        Duster on kevyelle lompsalle helppo valinta. Nykyajan Lada, 4 pyörää ja loota.


      • q77lO

        Kun ei ole rahaa ostaa AUTOA niin voihan sen näinkin selittää.


    • ex-fiat käyttäjä

      Fiat Punto 60 1,2 8v. Näistä uusimmista en ole varma, mutten ainakaan mitään 2000 -luvun alun puntoa. Yksi semmoinen ollut ja kun jotain sai korjattua levisi toinen paikka. Paska vehje ajaa (talvella mennään vain suoraan, oli auto linkussa tai ei), kylmä talvella, helvetin tylsä, patalaiska eikä todellakaan mikään taloudellinen suhteutettuna suorituskykyyn. Missään välissä ei mennyt alle 6,8l/100km vaikka ajan oikeasti nätisti ja olen päässyt reilusti isommalla vanhalla Volvolla 6,8l/100km kulutukseen (tosin pelkkää matkaa). Pellit hävisivät ympäriltä yhden vuoden aikana jne...
      Eikä se kulkenutkaan mihinkään. Tasamaalla saattoi tuurilla päästä lievässä myötätuulessa 144km/h, jos suoraa riitti. Hitto viie vanha 127 meni 45 hevosvoiman voimin saman ja kiihtyi paaaljon nopeammin.
      Saattoi olla pelkkä maanantaikappalekin, mutta pyrin pitämään kyseiset paskakasat kaikin keinoin pois lähipiiristä.

      Nuita hiivatteja ollut reilumminkin, eikä yhtäkään noin totaallisen paskaa ole ollut. Nooh, merkki vaihtui ihan italialaisen peltilaadun takia (ja mitään vuotta 1995 uudempaa en osta).
      Itseasiassa alumperin tätä keskustelua klikkasin, kun kiinnostaisi tietää, että mistä saisi moisen neppiauto 127:n...?

      Kyllähän harrasteena vielä hiivatilla ajelisi, en muuten, meni hermo...

      • Fiatjalada

        Ostele multa kuule satakakslaiska, jos kuus tonnii lyöt käteen niin saat. Keulilla köllöttelee Fiat Uno 1.3 I.e turbon tekniikka, 16v kannella, porttauksilla, ylikokomännillä, Holset hx35 (ei ees super ja vitusti liika iso), putkistolla, suodattimella, peltipakosarjalla ja ahtoputkistoilla sekä intercoolerilla eturenkailta tulee heittämällä kolminumeroisia lukuja, jokka alkaa ihan jollai muulla ku ykkösellä,.turbolagi tajuton ja e85tosta menee semmoset 8 litraa satkulla. Mutta voin sanoo, että ei oo kyllä ykskään kaveri ohi tullut, vaikka on "komeet" 2.5 litraset patalaiskat suorat kutoset mulkunvenyttimet!


      • Fiatjalada kirjoitti:

        Ostele multa kuule satakakslaiska, jos kuus tonnii lyöt käteen niin saat. Keulilla köllöttelee Fiat Uno 1.3 I.e turbon tekniikka, 16v kannella, porttauksilla, ylikokomännillä, Holset hx35 (ei ees super ja vitusti liika iso), putkistolla, suodattimella, peltipakosarjalla ja ahtoputkistoilla sekä intercoolerilla eturenkailta tulee heittämällä kolminumeroisia lukuja, jokka alkaa ihan jollai muulla ku ykkösellä,.turbolagi tajuton ja e85tosta menee semmoset 8 litraa satkulla. Mutta voin sanoo, että ei oo kyllä ykskään kaveri ohi tullut, vaikka on "komeet" 2.5 litraset patalaiskat suorat kutoset mulkunvenyttimet!

        Jos myyt ota yhteyttä Tuo ex fiijatin käyttäjä on varmaan rahan puutessa ostanut kaikista pienimmän fiiatin Minun pojalla ajettu punto 500 tuhatta ja vieläkunuus seiso kartanolla kolme kukautta 42 pakkasta ja lähti käyntiin kunmuutautot eilähtenyt remontija jarrupalat ja renkaat


    • Antiturbo

      Volkswagen Golf TSI, on tylsä ja öljysyöppö, Komeamman Astran ja esim I30:n saa samaan hintaan ilman vikaherkkää ja ärsyttävää turboa.

    • MääEnsin

      Kaikki ranskalaiset ja italialaiset. Ei liene tarvetta enempää perustella.

    • Erilainen

      Kunpa suomalaiset ymmärtäisivät, ettei kukaan voi pakottaa ajamaan samanlaisilla laatikoilla.
      Pahimpia Audi, Skoda, Volvo, BMW, VW. Näyttävät kaikki aivan samanlaisilta, ei persoonallisuuden häivääkään.
      Jostain syystä kaikkien päät kääntyvät, kun ohi ajaa jokin upea jenkki tai persoonallinen ranskalainen.
      Yrittäkää nyt laatikoiden omistajat hankkia persoonallisuutta ja ostakaa autonne sen mukaan.

      • Persoona ihan ite

        Persoonallisuutta saa naapuriin nähden hankkimalla vaikkapa kolmiakselisen auton tai pienemmänkin Hiabilla.

        Kysymys on toki: mihin autossa TARVITAAN persoonallisuutta?


    • Kaik menee...

      Periaatteessa ihan sama mikä auto on alla kunhan eteenpäin pääsee. Jos itsetunto on kunnossa käy paskempikin kärry kuten Audi, Bemari tai Mersu.

    • Kylmä totuus

      Yleensä se on suomessa se johon ei ole itsellä varaa tai naapurin parempii auto.

    • moro
    • nauramme sulle

      Mikä vika papoissa on?? elätkö edes siihen ikään että tulet papaksi..? Papoilla auto on liikkumista varten, ei diivailua.. m vm 55

      • Papat ovat

        jo oppineet. Poikasilla on prosessi vielä pahasti kesken.


    • Ong778

      Merkit jotka ovat homoja: Alfa-Romeo, Honda, Citroen, Volvo ja BMW-maasturit
      Ei kiitos heteromaailmaan näitä autoja.

    • wiritä mutteri

      BMW eli Baierin mutteri wiritys! Pitää olla mieluummin vanha sellainen, pakoputkiviritys kovalla pörinällä, tervatut takavalot ja onneton maavara, lumiauraspoileri edssä jos sattuu lunta atamaan! Ja ohitukset mitä mielettömimmissä paikoissa ja 40kmh alueella mieluummin! Kun housussa on pieni pitää olla bemari!

    • Taata Tuutunen

      Kautta aikain surkein ja huonoin sarjavalmisteinen auto on ollut Puolan lahja autoilevalle maailmalle , eli FSO POLONEZ ! . Näitä inhosivat itse Puolalaisetkin .

    • nassesetänen

      gallupin tekijälle.Osta isokorvainen aasi ja sille paljon heiniä ja leipää.Se on sulle paras kulkuneuvo ettei tarvitse mollia autoja

    • /_9_M_B_E

      Skoda, ehdottomasti. Ja turha tulla selittämään, sen olevan volkkari, että sama tehdas yms turhaa. Skoda on Skoda vaikka mitä tehtäisiin.

      Itse ajan E-sarjan automaatti mersulla, vuodelta 2004. Ei enää pahan kallis, kun työmatkaa tulee 100km päivässä. Ainahan joku arvostelee: vanhentunutta tekniikkaa, yms, mutta mielestäni mesellä saa huolettomia ajokilometreja, eikä tarvitse koko ajan vaihdella. Tämän ostin 2009, ja hyvin on kulkenut.

    • Jussi_ei pappa

      Mitäs pappaista uudessa Avensiksessa muka on. Itellä on nyt ollu semmonen noin 17 000 km verran eikä ajettavuudessa ole mitään moitittavaa. Portaaton automaatti on todella kiva.

    • pernesti

      En tuu koskaan ymmärtään ihmisiä jotka on ostanut tai tulee ostaan sen 2000 luvun nissan primeran. Aivan järkyttävän ruma auto, ei minkäänlaista tyylitajua suunnittelijalla... Ennemmin ostaisin Fiat Multiplankin....

    • Minkä ihmeen takia joku ääliön trollaus on nostettu Tästä Suomi puhuu nyt -otsikkoihin?

      Roskikseenhan tällaiset vatipääaloitukset kuuluisivat.

    • hyrysyssy

      Torinolainen katulaulaja. Laatu kadonnut jonnekin.

      • toy...

        toyota landgruiser ja siinä on auto josta en luovu ikinä!!


    • Audimies Porvoosta

      Skooda on tsekkiloota, jota saisi hävetä päivästä toiseen.
      Yäks!
      Itäpellekottura!

    • yes

      mä ajelen mielellään autolla joka on oma eikä pankin samoin asun myös talossa joka on oma enkä haluu olla pankin siivooja

    • ee-uu,ee-uu,

      otetaan eeuun etelä autot!ee-uu,ee-uu, ei-uu.............

    • Jfihjölllöö

      Ei ole mitään autoa eikä tule. En halua sellaista murheenkryyniä itselleni.

    • Ei saksalaisia

      Ranskalaisiin kohdistuvat ennakkoluulot ovat peräisin 70-luvulta. Ranskalaiset ovat huomattavasti mainettaan parempia. Yleensä ranskiksia moittivat juuri ne, jotka eivät ole kyseisiä tuotteita koskaan omistaneet.
      Vaarallisimmat ja huonolaatuisimmat merkit löytyvät nykyään Saksasta. Volkkaria ja audia ei tosin ole laatuautoiksi voinut nimittää koskaan ja Opelinkin maine meni 90-luvulla.
      BMW ja Mersu vielä menee joten kuten.

    • ÄläOstaFiattia2012

      FIAT Linea, siinä on kaikki VIAT mitä uudessa autossa voi olla. Ehkä ne vanhat FIATit ovat parempia, en tiedä. Jännää, että samasta talosta tulee maailman hienoimpia autoja (Ferrari) ja sit taas huonoimpia tekeleitä (FIAT), jotka eivät kestä ajamista.

      • ei merkillä väliä

        Vai ei kestä ajamista?-98 Puntossa kohta 180.000km mittarissa
        ja ei koskaan ole jättänyt välille ja teen pitkiä matkoja.Joka katsastus aina läpi kerralla,tosin olen suojauttanut sen uutena,mitä suurin osa autoilijoista ei tee,tietämättömyyttään.
        Tosin olen huollattanut sitä säännöllisesti,kaikenmerkkiset autot
        saa rispaantumaan jos niitä ei yhtään hoida,muuta kun ajaa vaan.
        Autoni on hyvässä vedossa edelleen, Fiat niminen.


      • ei vikaavikaaa
        ei merkillä väliä kirjoitti:

        Vai ei kestä ajamista?-98 Puntossa kohta 180.000km mittarissa
        ja ei koskaan ole jättänyt välille ja teen pitkiä matkoja.Joka katsastus aina läpi kerralla,tosin olen suojauttanut sen uutena,mitä suurin osa autoilijoista ei tee,tietämättömyyttään.
        Tosin olen huollattanut sitä säännöllisesti,kaikenmerkkiset autot
        saa rispaantumaan jos niitä ei yhtään hoida,muuta kun ajaa vaan.
        Autoni on hyvässä vedossa edelleen, Fiat niminen.

        Entäpä se kannentiiviste , raidetangonpäät , syylari...ym ym..mulla levis nämä Puntosta ,vaihdoin Grandeen. Ku halvalla sain .Takuu kun loppui,tulin vihdoin järkiini. Nyt Yaris sol 2012 ja toimii.


      • JAAAJAAAJAAAAA

        Epäilen vahvasti Ferrarin ja Lambon kestoa jokapäiväisessä arkiajossa.
        Koska nähtäisiin niistä vaikka kestotesti?


    • Kaikkea sitä kysytää

      Jos mulle tuotaisiin uusi Avensis pihaan niin totta vie ottaisin,vaikka en ole Toyota fani,
      lujia perusautoja,mikähän on aloittajan mielentila ja motiivi.
      Tietenkään en mitään romukasaa ottaisi vaikka olisi Porshe.

    • masa on kingi

      Minä jättäisin nämä keksityt provo aloitukset pois.

    • Patronessa 70

      Foortti ei oo auto eikä piika ihminen...Ja Saabismi on sairautta!
      Jos ois massii, niin Maserati. Eipä tule vastaan samanlaisia.....
      Joku moitti italialaisia autoja....höh!

    • jhqkr

      Ei suomenkansa ansaitse muuta kuin traktorin. "Huono" ajettavuus ja maalaismainen imago. Ei kolise maanteillä, kun ei päästä vauhtiin.

    • LADA tai BMW

      En ottaisi Ladaa enkä BMW:tä. Nämä on hyvin vastakohtaiset autot enkä huolisi niistä kumpaakaan.

      Nuoremmat eivät varmaan edes tiedä mikä on LADA, ne kun hävisivät liikenteestä ihan ykskaks. Ne vietiin takas Neuvostoliittoon.

    • VAG4life

      Renaultit ja Opelit, niitä en tosiaan huolisi omaksi käyttöautokseni tai miksikään muuksikaan autokseni. Sen voin kertoa, että on niin monella kaverilla, tutulla ja tutun tutulla joskus ollut noita, ja eipä juuri mieleen tule tilannetta, jossa kyseinen mobiili olisi yli puolta vuotta kestänyt normaalissa ajossa, ilman että on joko kone levinnyt kokonaan, tai mennyt jotain rikki niin, että hinaus ollut ainoa vaihtoehto..

    • JormaK.Kettunen

      Ihan asiallinen avaus, mutta en ymmärrä miksi vastausten pitää olla niin asiattomia. Eihän avauksessa puhuttu rahasta mitään ja heti toinen kommentoija alkaa mollaamaan ettei toiselle olisi rahaa ostaa autoa. Lapsellista porukkaa. Miksi Suomessa on niin paljon negatiivisia ihmisiä? Johtuuko huonosta työllisyystilanteesta vai huonoista ihmissuhdetaidoista? Vai mistä tällainen synkkyys kumpuaa? Kokeilisitte olla edes päivän iloisia ja mukavia.

    • Scanian ostanut

      Itse haistattelen imagokysymyksille.

      En osta autoa, joka tulee maasta, jonka kansalaiset eivät osta suomalaisia tuotteita. Ulkomaankauppatilasto-kirjanen on oiva apuneuvo autonvalinnassa.

    • Sinkitty oltava

      Mersu, koska se ruostuu heti.

    • ekdekdfd

      kaikki ranskalaiset autot¨on semmosia joita en o ostanu enkä osta.

      ranskalaiset on perunoita
      ai niin ranskalaiset perunatkin on keksitty belgias

    • hybrid on poikaa

      Yleensä köyhät moittii autoja kateuksissaan joilla itsellä on joku 1000 - 25000 euron kinneri? Lexus 600 hybrid, kyllä tällä ajelee!

      • ajan ratikalla

        Sehän on riisikuppi!


    • Aatos 1968

      Itse ajan vuoden 2009 Ferrari modenaa ja ei tulisi mieleenkään vaihtaa muuhun, talvisin kylläkin alla on Audi A8L. Kahta en vaihda ja ne on nämä!

    • Toyota laatuauto

      Urpo Trolli. Ajele sil papatuntuirillas,äläkä tu tänne feikkaamaan.

      • Toyota laatuauto

        Tämä oli aloittajalle.


    • Aatos 1968

      Köyhien ininää, tyydy volkkariisi. Trolli?

    • Auto sen olla pitää

      Kyllä Mosse ja Lada ja sekä Volga olivat autoja joilla ajaisin mielelläni ne on sentää autoja kaikki muut ovat "ooppeleita " joilla ei tee mitään !
      Kanattaa ostaa siis kunnon venäläinen niin ei jää pulaan tien päällä kun on työkalutkin mukana ja pelaa kovalla pakkasellakin tosi hyvin .
      Kaikki muut autoset kanattaa unohtaa ja tähyillä vain itään josko sieltä vielä kunnon autoja vielä löytyisi ja alettas tuomaan suomettuneseen maahan .
      Hyvää sykstn jatkoa vaan kaikille ja kehukaahan romujanne oikein inolla !

    • Volkkarit Saunan Taa

      Volkkareita vihaan ihan vitusti! Aina kun sellaisen paskan näen, niin kaivan takakontista lekan ja hakkaan paskaksi. Aivan paskoja koslia. Ja mulkut ajavat niillä. Kuskeja vedän turpiin niin että läski tummuu ja tukka lähtee. Vittu, että vituttaa volkkarit ja volkkarimulkut. Kyllä Hitleriltä jäi hommat kesken. Saunan taakse vaan!

      • x

        Erituyusesti TSI ja TDI vw:t SDI we miss you


      • jouutuuu

        aika paha :)))


      • perjantai päivähän s

        Saunan takanahan on nykyään hienot tallit Wolksvageneille.
        Hyviä autoja,eikai niitä muuten tulis vastaan koko ajan,siis keula
        eellä.
        Taidat olla pikku.......


    • 4 rengasta ja loota

      Plääh, en osta mitään autoo kun en tarvii ja jos joskus tarviin niin vuokraan.

      Bussilla pääsee töihin ja kauppaan, junalla pitemmälle, lentäen kauemmas. Kun ajelen, päristelen motskarilla.

    • Bögött man

      tuo kuvan Fiat 127 oli hyvin suosittu kauppakassi, sen kun vielä löytäis ehjänä.

    • Erapopu

      Itselläni ei ole ollut, eikä tule olemaan ajoneuvona kuin polkupyörä.

      Mutta mitä olen kavereiden ja tuttujen autoilua seuraillut niin Fiat, Opel ja Crysseli ovat merkkejä, joissa heillä on eniten vikoja ollut.
      Matsalla ja Nissanilla taas ovat vuosiakin puotelleet ilman sen suurempia ongelmia.

      Matsa kutosen todennäköisesti hankkisin, jos minun olisi PAKKO auto hankkia..

    • Reteriikki

      MORRIS MARINA ja AUSTIN ALLEGRO!

      Siinä kaks parhaasta päästä, niin ajo-ominaisuuksiltaan, kuin luotettavuudeltaankin.

      Pikku miinuksena Allegron hieman boheemin olinen neliskanttinen ohjauspyörä.

    • kokemusta.

      Citikka
      Pösö
      Renault
      Volvo
      Bmv
      Skoda
      Hyundai
      WW
      Opel
      Audi
      Huonoin valinta ensimmäinen

      • No, kunhan kysyn

        Montako sulla on noita tallissasi?


    • Resspaita

      audi. bmv, mersu muutoin jos ilmaiseksi saisin

    • KIA rulz!

      Mitään usa:n ulkopuolella tehtyä autoa en ottaisi.

    • ihmeparantunut

      Onhan noita mutta..
      Mulla on ollu yks Volvo ja toista ei ikinä tule.
      Ostin sen 138tkm ajettuna hyvin pidettynä ja auto oli enemmän hajalla kuin ajokunnossa. Sähköt suurin ongelma. Tämä oli vielä näitä vanhempia Volvoja, mitä noi fanaatikot sanoo et toimivat kuin sveitsiläiset käkikellot. vai mikä nyt onkaan se laadun vertauskuva.
      2-3kk jaksoin sen kanssa tapella ja sit myin pois ensimmäiselle, joka siitä maksoi edes vähän jotain.
      Mut onhan noita muitakin, ranskalaiset on ehdottomasti pannassa ja Bemari on yks kans mitä ei sit ikinä.
      Ja nää kaikki luettelemani merkit ovat sellaisen omistaneiden puheisiin perustuen päätynyt "mustalle listalleni".
      Japsit on hyviä ja eurooppalaisista VW on ainakin ollut laadun synonyymi.

    • YYYuuuddd
    • en otttais

      tataa koska sitä ei myydä suomessa

    • kestävyys ja laatu

      Itse en ostaisi yhtäkään ranskalaista, ruotsalaista, amerikkalaista, kiinalaista autoa. Saksassa ja Japanissa tehdään autoja vielä!

    • Nykyaikainen vapari

      Volkswagen, audi jne Downtshing-turbot, Toyota, Hyundai ja muut aasialaiset ovat älykkäämpiä, kun eivät paa pikkukoneeseen turboa, vaan teho tulee ISKUTILAVUUDESTA!

    • Saksasta

      Itse omistanut Audin, Mersun ja nyt Bemun. Kaikki muut automerkit on täyttä paskaa! Suomalaiset ajelee jollain helvetin Kia (Köyhän Ihmisen Auto) merkkisillä kodinkoneilla sun muilla Daewoon romuilla.

    • Länsirautaa

      Ei mitään Aasian piraattikamaa ainakaan tai sielutonta autoa. Kansanvaunut tai golf-bemut jättää kans tosi kylmäks. Oma merkki ei muutu koskaan:)

    • <bvf

      Vanhat Volvot on parhaita autoja. Nykyajan autot on muovisia saippuakoteloita joita ei voi itse korjata. Taksimiehet sanoo että Audi A6 on paras.

    • Ilk

      Parhaat ranskalaiset saa snagarilta. Joten jätän ne autokaupossa väliin. Tein elämäni virheen kun jouduin luopumaan mun Opel Astrasta (01) ja ajamaan mutsin Rellua (Megane ´97).
      Nyt ajossa Ford Focus (03) ja tykkään todella.
      Ei ole riemulla rajaa kun Foortilla ajaa. :D

      • Astralla voittoon

        Joo sama homma mullakin. Jouduin luopumaan Astra G -01:stä ja ei ole kestävempää autoa keksitty. Mittarissa 370 000 eikä mitään ongelmia. Onkohan ne uudemmat Astrat yhtä hyviä? Vectraa en voi suositella kenellekään.


    • Passat

      Ammattikseni ajellu taksissa monen merkkisillä,pääsääntöisesti kaikki hyviä autoja.
      Polttoainetta nykyisistä tolppakalustoista vie vähiten Avensis,mutta muissa ominaisuuksissa jää jalkoihin. Esim Toyotan automaatti on kuin 90-luvulta viiveineen ja ominaisuuksineen.
      Paras auto millä olen ajanut on Saab 9-5 niin hiljainen sisältä,ja vakaa peli oli kaikin puolin. Huipputason audio välineet,ajo-ominaisuudet no1. ja suorituskykyä riittävästi.
      Jos ei olisi rahasta kiinni niin kokemuksesta voisin kerto että se olisi sellainen minkä haluaisin.

    • Pehmeä Jänis

      Pääasia, että pääsee paikasta A paikkaan B nopeasti ja miellyttävästi. Jarkko kuljettaa. Minä siemailen shampanjaa ja tytöt lutkuttavat fagottiani.

    • ltgreew4reawasas

      Bemari on homoja varten..

    • Alan ammattilainen

      Vaihtisliikkeen kautta on kokemuksia enemmän kuin rutkasti joka merkistä ja niiden pohjalta on erittäin helppoa sanoa mitkä on paskimmat merkit, tässä ne ovat:

      -Fiat
      -Renault
      -Kia
      -Opel
      -Ford
      -Chrysler
      -Suzuki


      Paras merkki on, rakas aloittaja, tietenkin Toyota!
      Luotettava kuin mikä ja ajettavuus on huono vain paskojen kuskien mielestä.

      Väliin mahtuu pitkä liuta kaikkia muita.

    • Renaultia en taho ikinä!

      Älkää mollatko Venäjän Porschea Ladaa, hienoja vehkeitä, varsinkin vm. 78-88! Pomminvarmoja näissäkin Siperian talvissa ;)

    • VOihan hiivatti

      Mulla on 5 vuotta ollut Fiat ,ei oo muuta kuin yksi lamppu vaihdettu ; ),naapurin Audi harva se päivä korjaamolla ; ))

    • eikka,,,

      Eipä automerkki paljon hetkauta. Monelle juntille jo toisessa
      polvessa vain on jäänyt -70 luvun levy päälle jostain merkistä
      että se olisi jotain luksusta ja siitä täytyy vaahdota.
      Korjaamohinnat ovat sitäluokkaa että kestävä ja luotettva
      auton on oltava ja myös varaosien on oltava edullisia.
      Itsellä on ollut lukuisia ihan perusmallien Toyotoita.
      Tyytyväinen olen ollut ja mikä patasta aina ne on saanut myytyä
      eteenpäin vaikka nuorisolle.

    • Hojo hojo

      Mulla on trabant, ikuna en sitä poies vaiha , kun kori hajoo niin K.kaupasta vaan kartonki pahvii paikkaukseen .
      ja jos moottori hajoo niin ei kun helmat tulille, ei jää muuta kun moottorin kuskaaminen kaatikselle....

    • rahamies

      Onneksi tää nyky hallitus pitää suomalaisten puolia siellä eu:ssa. mullakin oli vara ostaa käteisellä auto, tojota korollan -89. auton ylläpitämiseen joudun kyllä ottamaan pikavippejä, kalliita ne autoverot, vakuutukset ja poltoaine.

    • Helppoa

      -VW
      -Audi
      -Seat
      -Skoda
      -Renault

      • Helppoa

        - Opel unohtui listasta


    • meesuiop

      peugeot 307 sw on kaikkein huonoin auto. Kun pääsen peugeotista eroon ja ostan volkkarin tai toyotan, niin kiitän Jeesusta.

    • moikka

      kia on paska auto

    • autoilija

      mikä siinä on kun vähänkin ylihintaiset autot esim. audi ja bmw on niin epäsuosittuja. ehkä se ettei kaikki halua maksaa ylihintaa tai ei ole varaa. Ja toiseksi jos joudun maksamaan lisää hintaa siitä että saan audin merkin nokalle skodan merkin sijaan niin maksan siitä.

      ainut merkki mitä en ostaisi on mersu=täysin ylihinnoiteltu joka matkaa vieläkin 80-luvun maineellaan. Eikä sovi itselleni koska en asu maalla enkä ole mustalainen.

    • tauno k forsman

      skodaa en ota ilmankaan

    • Saksalaiset parhaita

      En ostaisi mitään Saksan ulkopuolella valmistettua :)

    • 28

      Humwee, tai Hummer. Ei sillä mahdu mihinkään ja polttoainetta hörppää kuin panssaridivisioona.

    • saab99gle1974

      en ottas tataa koska sillä ei oo suomessa maahantuontia

    • Länsiautoilija

      Skeida ei klelpaa kuin vasemmistolle.

    • ladisti

      Ladasta on hyvät kokemukset viäläki 3 tallis 2x 1200L 1x 1200s

    • Korollisti.

      Toyotat ovat aina olleet sairaan tylsiä. Toisinsanoen mitäänsanomattomia harmaavarpusia, jotka eivät herätä minkäänlaisia tuntemuksia, ei negatiivisia, eikä positiivisia. Tylsiä autoja, jotka hukkuvat massaan.
      Toyotat eivät ole myöskään mitään parhaita ajettavia, mutta syy, minkä takia toyotat ovat niin suosittuja. Ne ovat laadukkaita perusvarmoja autoja. Toyota on niille, joille auto on vain pelkkä kulkuväline ja jota on helppo ylläpitää.
      Itsekin valitsin toyotan, vaikka mielelläni haluaisin jonkin tyylikkäämmän ja persoonallisemman auton. Eniten minua miellyttäisi uusimpien Opelien muotoilu. Ne ovat vain niin helkutin hienon näköisiä, niin Astrat, Insigniat, kuin Corsatkin.

    • Rooler.

      En ikipänä ostais Samsungia. Samsungin autot on niin tylsiä, vaikka ovat olevinaan niin cooleja.

      • Samsungisti.

        Samsungithan ovat just hienoja. Ite ajelen ylpeänä omalla Samsung QMX:llä


    • Joku

      Kaikki downtsing-turbot saunan taa, turbo on HUIPPUMALLIN, ei perusgolfin osa

    • Oon päässy ajamaan monilla erilaisilla autoilla elämäni aikana. Vanhimmat autot ovat olleet vm. 1995.
      Toyota avensis ja corolla verso ovat olleet luotettavimmat autot, joskaan eivät parhaat ajaa.
      Nissan primera itselläni on tällä hetkellä. Se on ollut luotettava ja käyttövarma peli, mutten ostaisi seuraavaksi nissania.
      Citroen C5 olen ajanut useasti tätä uusinta mallia. Auto on hieno ajettava sorateillä, mutta pikkuvikoja riittää.
      BMW 3-sarjan autoja olen kanssa paljon ajellut. Mahtavia autoja ajaa, mutta niissäkin on ollut ihmeellisiä pikkuvikoja.
      FIATin pakuja olen ajellut parisen vuotta. Paljon pikkuvikoja ja isompiakin. En huolisi enää.
      Ford mondeosta (uusin) ei mitään pahaa sanottavaa. Hyvä peli ajaa, peruutustutka hajonnut pari kertaa.

      Niin... no, en ottaisi fiatia. Muut ajamistami käy. En toki pidä fiatia huonona autona, voi olla että itellä on käynyt vaan huono tuuri.

    • Ex kiusmii.

      Siis miksi ihminen ostaa auton miettimättä itseään, onko maailmassa joku juju että kaupataan puoliksi valmiita autoja.
      Mitsubishi on minun mielestäni erilainen auto joka on todella lähempänä sydäntä kuin muut.

    • Retkuilija

      Kolme kirjainta PSA. Kyseisen firman tuotteista erityisesti peugeot 304. Esim. laturinhihnan vaihto jäi ikuisesti kummittelemaan.

      • saksa

        itse en huoli mersua koska,se on oikeasti huono ajettava huonon ohjaus tuntuman vuoksi. ohjaus on liian tehostettu joten kunnon tuntumaa ei saa tiehen. niinku ois kokoajan vesiliirrossa. mersumiehet väittää toista,mutta seuraappa vierestä kun mersun kuljettaja ohjaa kokoajan. mersumiehet kokeilkaa b,v ja a-kirjaimella alkavia sakuja. jos vielä väitätte periaatteesta vastaan niin valehtelette luulosairauden vuoksi..ja huom.en tod, ole kateellinen niinku te ain ana väitätte. terv,a8:n ja q:7 onnellinen omistaja


    • hohhoijaa

      Eli summa summarum...Viestin aloittajalle että kaikilla merkeillä on ostajakuntaa ja toinen tykkään sämpylästä,toinen juustosta.tätä juttelua voi hamaan tulevaisuuteen jatkaa.

    • hyijyi

      hummeria en ottais vaikka maksettais

    • säälittäväBMW

      heikon itsetunnon symboli BMW

    • fillaristi

      Itse en mistään hinnasta ottaisi mitään ranskalaista autoa, Fiatia, enkä eteenkään Saabia. Jostain syystä etenkin Saab 900 on minulle punainen vaate. Myös Kiat ovat mielestäni epäilyttäviä, samoin kuin Nissanit.

    • devozione

      Oisko täällä ihmisillä munaa laittaa haukkujen jälkeen oma auto siihen viestiin? ;)

      Pari mitkä ei minulle kelpaa:
      Isot volvot, jos olisin rahtari, tuntisin itseni kotoisaksi.
      Avensis pienellä bensakoneella ja karvalakki mallina
      VW tsi:llä ja DSG:llä, ei kovin mairittelevaa luettavaa vagarenalla, jatkuvia ongelmia.
      Audi, tätä nyktään audi kuskeilla on se sama imago, kuin BMW kuskeilla viime vuosikymmenellä, tuolloin bimmeri oli synonyymi mulkulle.
      Pikkudiesselit, olkoon missä tahansa autossa, niin ei kiinosta sitten yhtään, ehkä tekniikan maailman toimittaja saa kiksit liian isosta autosta jossa liian pieni moottori, pelkkä ajatuskin sattuu.
      Tila-autot...
      Pick-upit ja pakut etenkin jos niillä ajetaan tyhjänä, h*lvetin hölmöt! ;)
      Jenkkien alusta viritys ei ole ikinään iskennyt minuun, vähän sama asia kuin volvon kanssa. Ehkä uusi 300C herättelee positiivisia viboja
      Almera, tiida, note, Ei herätä minkäänlaista kiinnostusta, menee A:sta B:hen, joka sopii 80% autoilijoista, itse haluan autolta enemmän, pitää olla nautintoa.

      Nämä tulee ekana mieleen, ehkä olen nirso, tai sitten tiedän mitä haluan, on myönnettävä, että kun Alfaan on hurahtannut, ei ole paljoa muita katseltu ja jos on katseltu, viimeistään koe-ajo on latistannut fiilingit

      • homotajaahondaladala

        itellä ollut alffa ja voin sanoa että paskempaa autoa saa maanpäältä hakemalla hakea!


    • Hauta hävittä pappa-

      Kaikki vanhoillinen, konservatiivinen, tavanomainen, pappamainen, käsivaihteinen, laatikkomallinen, on työnnettävä kaamosaikaisen pertseen pohjimmaisseen pimeyteen.

      Ford Fiestan muodolilla on tehtavä kookas auto niin kylläpä kunnon ihmiset ostavat.

    • Romujen romu!!

      Volvot on homopappojen autoja,varsinkin V70 farmarit..

    • uudeltamaalta

      bemun tai audin ostaessani mun pitäisi oll itseäni täynnä oleva,neitimäinen tai kaappi homo. mersu taas on vanhemman ikäpolven auto.volvo kuuluu perheelliselle koiria kuskaaville.
      porsche taas kuuluu ihmiselle jolla on ainakin rahaa ja toinen auto talviautoksi.
      subaru olisi minulle muuten hyvä mutta liian hintava.leksuksenkin haluaisin mutta en taaskaan halua maksaa siitä niin paljoa.moni kertoo ostaneensa jonkun auton mutta kun kysyt miten sulla oli siihen varaa.saat vastauksen oli mulla varaa,mutta jos ostat auton lainalla onko sulla todella varaa siihen.tarkoitan sitä että jos ostat lainalla elelet yli varojesi,auto ei ole sinun vaan rahoitusyhtiön yms.
      ajelen nyttenkin vanhemmalla autolla koska en halua sijottaa rahojani autoon joka on tosi huono sijoitus tai hankinta. kohta tulee taas talvi ja ne urpot suola auton kuljettajat.miksi autoiliat totutetaan jatkuvaan kesäkeliin, en ymmärrä.

    • kromia ja rautaa

      kaikki mitkä on tehty detroitin itäpuolella on itä autoja..
      eihän sellasella ajais kun entinen wärtsilän hitsari..
      v8 pitää olla ehdittomasti että voi autoksi luokitella edes.
      niin ja se KIA on Köyhien Ihmisten Auto.

    • V8

      bemari ja mese eivät ole mun katekoriassa. muuta ku muovi jatke sontaa.. ladakin on perempi..

    • Rock'n roll plymouth

      Mä oon ajanu jo yli kahdeksan vuotta mun ´67 mallisella plymouth valiantilla. Kesät talvet ja eurooppakin on tullu kierrettyä. noin 250 tonnii on tullu mulla kilometrejä siihen ja hyvin pelaa. En vaiha koskaan pois. Just täydellinen auto mulle. Suht edullinen omistaa ja käyttää ja suorituskyky on useimpia nykyisiä uusia perheautoja huomattavasti parempi. hyvä ajaa vaikka ei siinä mitään elektronisia apujärjestemiä oo, ei oo ees jarrutehostajaa. Jarrut sentään on;) Auto mun makuun. Se mitä muut siitä ajattelee ei sitte kiinnostakkaan hevon v****akaan =D Ainiin, se vähiten haluamani auto... Fiat multipla vai mikä se karmaisema Fiatin tilapimpula nyt olikaan...

    • prötpötpöt

      Mulla on Wartburgin isolohko vuodelta -65 kyllä rulettaa!!!

    • BMW:tä, Fiatia, renaultia, seatia tai mazdaa en ostais mieluiten ostaisin VW, Opel, Volvo tai Ford

    • Varmaan joku Opel..

      ..jota en juuri noteeraisi, osa tehdään vanhoilla Wartburgin ja Ifan tehtailla ja osa Puolassa.

      Mitä yhteistä on Opelin ostajilla ja kissanpoikasilla?



































      Vastaus: Molemmilla silmät aukeaa parin viikon päästä :D

    • 342642

      Kia

      ei kyllä tarvitse enempää sanoa.

    • Vaihteeksi Bimmer

      En ostaisi mm. Volvoa tai Saabia ( vievät liikaa polttoainetta, eikä es. Saabeissa lämmitys toimi talvisin ). Kaukoidän autot eivät saa kannatusta sen vuoksi, että niissä ruosteongelmaa ( ainakin vanhoissa ) ja nämä ns. helposti kuluvat osat todellakin kuluvat niin, että saa tehdä pientä melko edullista remppaa koko ajan. Joten autoissa suosin keski-Eurooppalaisia laatuautoja. ( Ei koske nyt mm. VW:n tytäryhtiö Skodaa kuitenkaan, vaan vanhoja merkkejä ).

      BMW VW Seat Renault ( siitäkin huolimatta, että ensimmäistä ja viimeistä osaa korjata vain harvat )

      • Remonttireiska

        """Joten autoissa suosin keski-Eurooppalaisia laatuautoja. ( Ei koske nyt mm. VW:n tytäryhtiö Skodaa kuitenkaan, vaan vanhoja merkkejä )."""

        Mikähän vika Skodassa on, samoista palikoista kasattu. ...tiedän koska useampaa VW:tä, Seattia ja Skodaa reeranneena.
        Volkkareita kaikki tosin se ei koske vanhempaa Seat ja Skoda tuotantoa, jokainen eksynyt varmaan muistaa Seat porsche systemin ja takatuuppari Skodan. :p


      • Höpönlöpöä

        Höh!

        Vai ei muka Saabeissa toimi lämmitys talvella, sinulla on sitten mahtanut olla autossasi jotain vikaa..

        Itse olen omistanut niin Saab 900, 9-3 kuin nyt viimeisimpänä vm 2005 Saab 9-5:en ja uskallan väittää, ettei montaa nopeammin lämpiävää ja tehokkaammalla ilmanvaihdolla varustettua automallia löydy, ei uusista eikä vanhoistakaan automalleista.

        Nykyisen Saabini kun starttaan aamutuimaan -20 asteen pakkasella, auton toisinaan seistyä kylmänä ilman esilämmitystä, alkaa matkustamoon hohkata lämmintä ilmaa jo muutaman minuutin (3-4 min) tyhjäkäynnin jälkeen.

        Polttoainetta toki kuluu enemmän kuin uusilla säästöpossuilla (jotka taas eivät talvella meinaa lämmetä millään), mutta kyllä nämä myös kulkevatkin käytännön ajotilanteissa mainiosti (esim 80-120 kmh kiihdytys), ainakin ajamani 2,3t / 2,3T ja Aero malliset Turbo-Saabit.

        Lisäksi kun summataan melko edullinen hankintahinta, mainio ajettavuus, hyvä varustelu, hyvä turvallisuus, ruostumattomuus, asiallien ajo-ergonomia, erittäin hyvät ajovalot, keskimääräistä autoa parempi luotettavuus, yms.. Niin on helppo todeta näin 10-15 tkm vuodessa ajavana autoilijana, että suhteutettuna kaikki autoni käyttökulut saatuihin ominaisuuksiin, on Saab ollut varsin erinomainen autovalinta minulle, suosittelen!.

        Ps. Itselleni ei nyt heti tule muita kuin Volswagenin 1,4 TSI DSG yhdistelmä mieleeni, kun mietin vaihtoehtoa, jota en missään tapauksessa edes harkitsisi hankkivani itselleni.


    • ei mulla muuta

      Kaikki autot muuttuvat vanhemiten opeleiksi.ihan mikä muu paitsi opel-.- ainut hyvä asia mitä opeli on saanut aikaa on opel manta muut onkin täyttä p*****.mitä yhteistä on bmw ja kortsulla ? Aina niitten sisällä on mulkku.

    • EnIkinäVolvoa

      Volvoa en ota, vaikka maksettais mitä. En ikinä.

    • Wanhassa Wara....

      K10 ja K11 Micrat on mukavia menopelejä, uudemmissa alkaa olla jo paljon "turhaa painoa"
      VAG-kapistukset ovat suht toimivia jonnekin 2000-2002 saakka ja sen jälkeen alkaa vikalistat.
      Toyotaa, foorttia ja mazdaa ei juuri ole valmistettu kunnollisia sitten 80-luvun alun jälkeen.
      Ranskalaiset ovat omassa kastissaan, muutamia hyviä on mutta paljon harmaita hiuksia tuottavia, näissäkin uudet tuottavat enemmän ongelmia.
      Mersu taisi olla johtotähti tuonne 90-luvulle ja nyt se on samassa kastissa muiden sähkövikaisten ruostujien kanssa.
      Viimeinen "hyvä" lada taisi olla pyöreä lamppuinen, uudenpia en ottaisi edes ilmaiseksi.

      Yleensäkin uudet autot on pakattu täyteen turhaa elektroniikkaa (painoa) ja äänieristeitä (painoa) sekä varsin omituisia teknisiä ratkaisuita, jotta kotikorjaaminen olisi mahdollisimman hankalaa

      Totuus taitaa olla että viime vuosien uudet autot ovat saastuttaneet jo enemmän kauppaan saapuessaan kuin vanhat elinaikanaan. ...jos tämän vuoden Corolla ja vaikka vuodelta -75 viedään kuusen alle "säilytykseen" niin vanha katoaa ajansaatossa miltei kokonaan, mutta uudemmasta jää muistoja vielä vuosisadoiksi, sellaisia ovat nämä nykyajan ekoautot

      Itse ajan vuosituhannen vaihteen Skodalla ja vaihtaisin sen mielellään kolmekymmentäkin vuotta vanhempaan kunnon kulkimeen.

      Kumpa joku päivä kaupasta saisi yksin kertaisen auton ilman mitään turhia ominaisuuksia ja kikkailuja, sinä päivänä käyn ostamassa uuden auton.

    • mönkkis

      Miksi ostaa bemari,jos pituus riittää muutenkin.

      Eli bemaria en ikinä ottas. hyvänä kakkosena tulee muut saksalaiset persereiät.

    • haerrrrrr

      bmw,mersu,audi, ynnä muut ökykalliit autot.

      Näitten autojen omistajille on päännä täynnä keltaista nestettä aina.

    • Simca 1000 e

      Ostin sellaisen uutena !

      Oli muuten nätti ja hyvä ajaa , eikä sillä matka koskaan tyssännyt muun kuin pensan loppumisen vuoksi joka joskus tapahtui oman huolimattomuuden vuoksi .

      Kaikissa myömemmissä erimerkkisissä auton rakkineissa joita minulla on ollut toista-tusinaa on ollut jos minkälaisia harmeja , kannentiivisteiden , sähkö ja jarruvikoineen suoraan sanoen paskoja .

      Simca tonni oli auto se !

      Harmi että näitä kunnon pirssejä ei enää mistään saa !

      • Eipä ollut kummonen

        Äläpä nyt ylistä, kyllä se Simca 1000E oli melko onneton autoksi. Vetonivelet ei kestäneet, se kumi/alumiini/teräs paketti korkkasi tämän tästä. Starttimoottori vähän väliä remontissa jne. Kori niin vetelä, että ovia ei saannut auki, jos jätti epätasaiselle parkkiin. Pienet pyörät ja muutenkin aika surkea laatikko.

        Tosin siihen aikaan ei juuri muutkaan olleet parempia siinä hinta luokassa.


    • Kurvaillaan

      TÄSSÄ MUUTAMA AUTO KASKU:

      - Skeida, eli Köntsä, eli Pökäle tai Kakka, eli Skoda 120 L.
      - Wiidakkorumpu, eli Rintintin, eli Wartburg W353, huom. 353 kuulostaa melkein samalta, kuin limu Bemari 323, eli Itä-Saksan peeniksen jatke.
      - Itä-Saksan Kuttaperkka ihme Trabant, todellinen pahviauto.
      - Austin allegro. Todella huono, eli aina rikki.
      - Simga 1000 tonni, korjaamoiden onni.
      - Ryppyreppu Renu, eli Renault Sport 1950-60 luvulta, on yksi maailman rumimmista autoista, jonka takaluukku oli rypyssä, eli täynnä moottorin ilmastointi reikiä.
      - Vauxhall Viva, Vappuna ostettu, osta Viva vapuksi niin menee vappu ?
      - Tähti Nenu, eli 1970-1985 200 Diesel Mersut, kun painoi kaasunpohjaan niin 5- kilometrin ja 5 minuutin päästä nopeusmittari näytti vasta 80 km/h, jos ei ollut ylämäkeä, eikä vastatuulta.
      - Tenavatähti, eli vauvamersu, eli a-Mersu.
      - Fiat petojensukua, eli susi koko auto.
      - Leijonankesyttäjille Pösö, eli Peugeot.
      - Tuhnus, eli Tönäri, eli Ford Taunus sammui aamukasteessa, sumussa, sateella ja lätäköstä, kuin saunalyhty.
      - Kaikista autoista tulee oikein vanhoina Relluja, Citikoita, Pösöjä ja Jenkkejä, jolloin pääsee tosimiesten seuraan, eli aina korjaamolle.

      • olihan noita vitsejä

        No joo...


        Skeidat tuli jo aiemmin nimeksi Skodalle 110 malleista jo sanottiin

        Viidakkorumpu rintintin Wartburg oli virtsa ja warre, ties mitä siitä keksittii. Tärpättiruisku oli sellainen, jolla warrenmies hermostui huoltsikalla tankatesaan, jos menit nimittelemään herran kulkupeliä

        Trabbea ei juuri teillämme nähty, vauhtipahvina haukuttiin ja viisasteltiin, kuinka uudessa trabantissa oli tuhat uutuutta, kun naulat oli kotkattu... Tässä traben tekoa http://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo ..ja nää autot oli todella hurjasti tehtyjä

        Austin Allegro "mäystin" ei lopulta ollut niin huono, mitä väitettiin (omistin yhden 1500cc 5vaihteisen blyysipenkeillä yms. herkuilla), mainettaan parempi.

        Simca 1000E, jolla ei mitään tee ja todella huono auto, simca tonni, korjaamoiden onni, letku jne.

        Renut oli renuja ja Dauphine sai tuon ryppyrepun nimen, hyvä takamoottorinen auto kuitenkin.

        Vauxhall Viva oli todellinen Vaiva, jota todella sanottiin, että osta Viva vapuksi, niin menee vappu viduksi. Toi hankala auto kaikkine vikoineen.

        Mersut nyt kiihtyi hyvin, vaikka ei mitään ohjuksia olleetkaan, kyllä 200 diesel Mersu kulki, piti vaan vaihtaa syöttöpumppuun isommat elementit. Vedin jopa perävaunua diesel mersulla.

        A-mersu nyt ei ollut mersu lainkaan, josta ei enempää, kaatui jo heti kättelyssä ja suosio sen mukana.

        Figeli fiat jossa kaikki jäi käteen ja todella petojen sukua.

        Pösönen Peugeot on auto, susia sielläkin leijonatarhassa mm. 305 mallin tuulettimen hihnan vaihtaminen on suoritus tienpäällä...

        Taunus oli kuin jumalten kanssa olisi keskustellut, aikansa varmimpia autoja -60 luvulla, myöhemmin "merkonoomi-mersu", josta löytyi kaikki samat ominaisuudet, mitälöytyi 240-sarjan volvostakin, vain halvemmalla... Taneli oli Sierran edeltäjä ja ei sen kummempi ajaa.


    • Työpaikka EU

      Ei Aasian piraattia ikuna!

    • Audi on ok

      Ehkä en ostaisi Ladaa. Ei minulla muuten mitään sitä vastaan ole mutta kun olen lyhyt nainen, niin en saa istuinta Ladassa siihen asentoon jotta olisi hyvä ajaa. Ensimmäinen autoni oli Audi 80. Vaihdoin sen Golfiin ja Golfin VW Passatiin, jonka vaihdoin Audi 100:een. Audin vaihdoin Opel Vectraan josta en tykännyt yhtään. Sen vaihdoin Audi A4:ään ja olen tyytyväinen. Eli olen kai hurahtanut Audeihin vaikka nainen olenkin.

      Joten Opel Vectraa en ostaisi enää mistään hinnasta kun siinä oli aina niin kummia pikkuvikoja. Joskus ne korjautuivat itsestään ja joskus ei.

      • se Audi on ok nimmar

        Ja vielä lisään (nim Audi on ok) edelliseen että Audi 100:lla ajoin yli miljoona kilometriä ja se oli minulla 20 vuoden ajan.


    • ei ikuna

      Fiat merkkistä autoa en ikuna osta.Helkkari liian paljon sähkövikaa yms.....

    • heimuli

      hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä :D

    • jopa4

      Osta vanha Opel, kun oppi ymmärtää, alkaa rakastaa

    • Datsun on mun ratsun

      En tiiä.

      Mikään auto ei voittanut vanhaa kunnon Datsunia. Siinä on paras auto

    • mesemies

      nyt puhut asiaa paskin auto koko maailmassa,ikinä

    • miikkakoski

      1. En ainakaan takavetoista oli merkki mikä tahansa
      2. Volvo se taantumuksellinen ja apaattinen "turvallisuus"ja maine.
      3. Amerikanrauta siis minkäälainen jenkkirassi liian konservatiistä suorastaan
      patriotismista jenkkien omien tuotteiden paremmuutta vaikka ovat suorastaan kelvottomia ajoltaan paitsi kulutukseltaan.
      4. mazda,toyota,kia,hyundai,honda,nissan qashgai. varsinkin se. koska niitä nykyään ylistetään aivan liikaa ja tarpeettomasti eivät sen parempia jopa vanhaa tekniikkaa ja paljon takuun edellyttämishuoltoa.

      • Pappis

        Kun aloitin autoilun ei ollut oikeastaan kuin takavetoisia.Ensimmäinen etuveto oli 100A Datsun,ja näitä Amppereita oli sit kaksi perätysten,kun oli viellä poikamies ei sitä tilaakaan tarvinnut.On jäännyt mieleen että nätillä ajolla kulutus oli 5.5l sadalla ja oli yllättävän pirteä auto.1.6 Corttina -73 oli jossain vaiheessa kulki 160kmh ja kulutus oli n:6 litraa sadalla. Kaksatanen D Mersu jossa ostaessa oli jo yli 300 tuhatta mittarissa,ajoin yli 700 tuhatta ilman suurempi murheita.Corolla 1.3 -88 jolla ajelin n:400 tuhatta,alle 6 l sadalla,ei ongelmia,lopulta alkoi ruostua sen verran etten viitsinyt hitsailla,tosin meni tutulle joka ajoi viellä kolme vuotta eteenpäin.Nyt olen eläkkeellä ja meillä emännän kanssa kaksi autoa,en mainitse merkkejä,mutta toisella ajettu 47 tuhatta,kaksi kertaa merkkihuollossa ongelmien takia,kone 1.4 ja kulutus n:6 l sadalla, toinen erimerkkinen 1.8 farmari ajettu 136 tuhatta,kulutus yli seitsemän ja katsastukseen piti tehdä sitä sun tätä.Ajelen edelleen aika paljon,ja välillä ihmetyttää onko edistys kulkenut eteenpäin muussa kuin autojen turvallisuudessa,päästöissä jos aina siinnäkään.


    • kimmo.t.

      Pysytään nyt asialinjalla ja jätetään haukkumiset sikseen. Skodaa en ostaisi mistään hinnasta tässä muutamia speksejä minun näkökulmastani: järkyttävä muotoilu- jostain vanhasta eskimon hylkeenpyyntipulkasta kopioitu. ajo-ominaisuudet- halpamainen muovinen sisustus (ilmeisesti jostain lidlin kierrätyspulloista sulatettu) Jos olisi ihan pakko skodalla ajaa vaatisin siihen syvätummennetut lasit tuulilasia myöten.

    • Kaikkein huonoinpia ja eniten saattuttavia autoja mielestäni ovat metallinhohtopunaiset ja alumiinivanteilla varustetut autot, lähinnä bensiini versiot. VALLAN!

    • Mielipide tämäkin

      Näistä Suomi24-keskusteluista huomaa että suomalaiset ei osaa keskustella.
      Tämmöiset keskustelun aloitukset, mistä tahansa aiheesta on mukavia ja ihmiset saa kertoa omia ajatuksiaan. Mutta aina on joukossa ihmisiä, joskus jopa suurin osa jotka ilmoittaa että juttu on provo ja sitten on niitä jotka vääntää asian kuin asian alapään jutuiksi. Mitä väliä sillä on onko juttu provo vai ei, ajatusten vaihto
      on aina terapeuttista. Tämän keskusteluketjun aloittaja ei varmastikaan odota
      viestiketjuun jotain ala-arvoista tai jotain varallisuuteen viittaavaa kommenttia.
      Jutellaan autoista tai ihmissuhteista ilman sen suurempaa vouhkaamista. Siksi
      ne riidatkin syntyvät kun asioista ei keskustella asioina vaan vedetään kaikki sonta
      siihen mukaan.

      • rock'n roll plymouth

        Totista totta. Sen takia minäkään en jaksa kovin usein näitä keskusteluita edes lukea, saati kirjoittaa niihin. Mutta aina silloin tällöin. Ihmisten tulisi ymmärtää, että pointti on keskustelussa, ajatusten vaihdossa. Vaikka aloittaja olisikin provo, mitä sitten? Asiasta saattaa viritä juttuja jotka kenties oikeasti auttavat jota kuta, tai vaan avaavat uusia kantsonta kantoja asioihin tms.


      • Mielipide tämäkin
        rock'n roll plymouth kirjoitti:

        Totista totta. Sen takia minäkään en jaksa kovin usein näitä keskusteluita edes lukea, saati kirjoittaa niihin. Mutta aina silloin tällöin. Ihmisten tulisi ymmärtää, että pointti on keskustelussa, ajatusten vaihdossa. Vaikka aloittaja olisikin provo, mitä sitten? Asiasta saattaa viritä juttuja jotka kenties oikeasti auttavat jota kuta, tai vaan avaavat uusia kantsonta kantoja asioihin tms.

        Rock´n roll plymouth on järkimies (vai nainen). Keskustelun tarkoitus, käytiinpä se sitten kahden kesken, porukassa tai netissä, on juuri se tiedon saaminen tai oppiminen tai uuden näkökulman saaminen. Joku voi ihan oikeasti olla ostamassa autoa vaikka ensimmäisen kerran ja haluaa mielipiteitä. Turha tänne on silloin noita pimppijuttuja kirjoitella. Iso osa ihmisistähän on juntteja/tyhmiä, kun ei ole mitään oikeaa sanottavaa niin puhutaan siitä mistä puute eli pimpistä.


    • pimppi

      Isot miehet jaksaa autoista väitellä..kattelkaa mielummin vaikka pimpin kuvia.

      • ggyöglyuftdltud

        Niistähän löytyy enemmän eri vaihtoehtoja kuin autoista joten siitä saisi samanlaisen väittelyn aikaiseksi. Naisten sukupuolielimet ovat hyvin erimallisia keskenään.


    • v25v2v

      kaikki pienet kenkälaatikko autot joihin isommat ihmiset eivät mahdu istumaan edes

    • auton pitää olla aut

      BMW. Täydellinen esimerkki autosta, jonka omistajalla on heikko itsetunto. Bemarikuskit eivät piittaa liikennesäännöistä, ajavat ylinopeuksia tai sitten heidän kulkuneuvot on tuunattu sellaisiksi, että tekevät vaikutuksen vastakkaisen sukupuolen edustajiin, joilla ei ole älyä.

      Täydellinen boikotti kaikkia bemareita kohtaan!

      • Scheisse

        Kaikista autoista tulee vanhoina Opeleita...


      • nöösipoika

        Bemarikuskit vaan tuppaa kuulema tykkäämään yleensä siitä vähemmän vastakkaisesta sukupuolesta.


    • klonksvaken

      Volkswagen Golf. Vakaa ajaa, mutta talvella ei voi luottaa edes siihen, että pääsee ulos autosta, kun ovet aina jäässä eikä keskuslukitus toimi... Lisäksi pakkasilla kylmä kuin pakastin.

    • toytotaotiaogsagklgs

      Toyota avelle ääni täältäkin, itseäni on ärsyttänyt aina vanhojen ihmisten kehuminen Toyotasta, onhan se hyvä ja kestävä mutta siinäpä se ei ole autoihmisen auto :)

    • Pösöön ihastunut

      Autoja on 30 vuoden aikana ollut 14. Olen vain yhden auton ostanut uutena, ja se oli sitten täysi susi. Eli FIAT UNO FIRE silloin 1980-luvulla. Se oli täys muovikatista, vitonen ei mennyt -30 asteessa päälle, jos meni, pomppasi alta minuutin pois päältä. Muovinen ovenkahva jäi samoilla pakkasilla käteen, veistelin käyrän oksan ja ruuvasin sen siihen.

      Pidin autoa 3 kuukautta ja ajoin n 8000 km. Sitten meni vaihtoon. Tuli takkiin yli 10000 markkaa. Mutta siitä paskasta piti vain päästä eroon. Toiseksi surkein autoistani on nytkin pihalla oleva peugeot 307. Täys muovipaska sekin, ovet ei mene pakkasella lukkoon, käsijarru hirttää kiinni, kuluttaa aina yli 6l sataselle. Se lähtee seuraavaksi pihasta.

      Ilmeisesti 307 on joku maanantai-yksilö, sillä muuten olen Peugeotiin erittäin tyytyväinen. Paras autoni on ollut 1990-luvun lopulla ostamani peugeot 406. Upea ajaa, mittariin tuli 2 vuodessa 140.000km. Nykyinen 406 on myös hyvä, mittarissa 485000km enkä luovu.

      Autoja on ollut kaikkiaan seuraavasti:
      -Datsun cherry, fiat Uno, Nissan cherry, Audi 80, vw Golf, Range Rover, Renault 17 chamade, Peugeot 405, Mercedes Benz 300 SL, Peugeot 406, VW Passat, Peugeot 307 ja Peugeot 406

      • Voe mahoton, onks tos aihetta kehua, mä en oo ees laskenu, montako noit on ollu, laskut tais mennä 200:n kohalla sekasin, pirssejä ollu 100A Datsunista S-sarjan Mersuun....


    • Vivelafrance

      Peugeot ja Renault.
      Ja näitä kun ei saa edes myytyä muuten kuin että antaa rahasäkin kylkiäisenä.

    • ghkhbmhggfth

      Ovatpas tojoterot nyt niin herkkinä kun puolustavat uskonasiaansa, ja pienikin vihjaus tai virnuilu asialle täällä tai tojopalstalla aiheuttaa välittömän palauteryöpyn ylläpidolle, ja viestit häipyvät bittiavaruuteen. Jännä homma että terot itse pyörivät kaikkien muiden merkkien palstoilla rölläämäsä, mutta saman aikaan eivät kestä mitään vastaavaa omasta merkistään...

    • jeppo88

      Mersu on paskin auto!!!!

    • Ford ja Opel on kaks merkkiä, mit en huolis ilmankaan....

    • hkh

      Kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa... VAG on osoittautunut toimivaksi , on se sit. vw tai seat , skoda ,audi.. Mersu ihan ok peli jos on lompakko kunnossa ja huoltaa oikein,, Kia toimii hinta laatu suhteessa hyvin,, hyundai sama peli.. T.32v korjannut kaikkia merkkejä:)

    • sitro- ään

      suut suppuun.Kaikista paras auto on tietenkin sitro-ään pikasso.

    • tzhesghrehtj

      Jokaisesta automerkistä on löytynyt vikoja.

      Opel on ollut kuitenkin omalla kohdalla eniten rahaa korjauksissa vienyt auto, Nissan ja Mercedes ovat olleet hyviä.

      • ooppeli o hyvä!

        Itellä oli ooppeli rahaa viemässä vasta 350tkm kohilla ja sillonkin meni noin 1000e että tuota niin... Toisaalta saahan sitä maksaa tuostakin esim. työt maksoi autoasilla 360e kannen työstö muut koneistukset 225e loput oli osat jotka ostin itse. Kun taas paikallinen ooppeli olisi tehnyt työn 1500e koneistus ja merkkiliikkeen osat... Ainoo mikä tuossa on niin itellä ruostuu ovien alareunat?


    • erittäin hyvä auto

      Ei merkillä väliä, kunhan se on Citroen!!!

    • Kaalihalkiaa

      Kotijäätelöauto on kaikkein hirvein, hirvee kailotus ja ulina, eikä kukaan edes mene ostamaan mitään.

      Ihmetellä sopii miten moinen terrori voi olla luvallista?

    • mersu,

      Mersuja on kaikista eniten romuna, joka puolestaan kertoo auton laadusta. Muut merkit ovat vanhanakin hyväkuntoisia.

    • Eukko82

      Saab= Savolaisten seksisukkula, suap eestä ja suap takkoo.
      Ja sitten nämä ranskanleivät, italian ja muut etelän "ihmeet" jätän väliin.

    • huonoja ovat!

      Kyllä nuo italialaiset on aika paskoja. Ihme sähkövikoja ja talvi kun tulee niin ei toimi mikään mutta kun kesä tulee niin osa vioista häviää ja palaa syksyllä. Ferrareista, Maserateista ja Lamboista ei ole kokemusta mut fiatin romuhan omistaa kaikki italialaiset paitsi lambon joka on audin. Joten oletuksena pidän että Fefet ja Maset on paskoja kanssa.

      • fuckmachine

        Montakos italialaista autoa oot omistanu? Taidat olla jäävi haukkumaan fiattia. Yleisin syy italialaisten autojen vikoihin löytyy ratin ja penkin välistä. Eli omistaja on köyhä kusipäinen hinttari jolla on peukalo omassa anuksessa. Eli auton huollot laiminlyödään ja siitä johtuu oikut ja viat. Sama mikä auto on alla niin vikoja on jossei tee muuta kun vetelee tumppuun kotona ja kiertää kylää autolla etsien sitä 16 kesäistä pissaliisaa kyydille siinätoivossa että saa työntää sormen sen vakoon ja haistella viikon pesemätöntä sormea.


    • Mutta, mutta,

      yksi maailmanmatkaaja kertoi, että, ennen oli Lada. Nyt on Nissan. On Kaskaita ja muita Ladaan verrattavia.

    • saasdfdsfsdfdsfdsfs

      Monethan vihaa ranskalaisia autoja.
      Ite voin sanoo että kymmeniä eri merkkejä omistaneena ehdottomasti mukavin auto on ollut citroen.... tuskin se paras on mutta mukavin minun mielestäni.
      Kestävyydestä jos puhutaan niin ihan jokaisessa mallissa ja merkissä on ollut erilaisia vikoja toisissa enempi ja toisissa vähempi.
      Mun autoja on poljettu kyllä aika säälimättömästi.

    • TOYOTA!!!!!!!!!!!!!!

      Kyllä se vihatuin on varmaan mallista riippumatta renault niinku jokainen joka autoista vähänkään tietää ni haluis semmosella epäluotettavalla sähköpommilla ajaa.

    • Ne audit, bemarit ja muut leluautot ovat munan jatkeita niille miehille, joilla on heikko itsetunto ja eivät muuten naisen edessä ole mitään. Audi on Pirkka mersu.

      Ranskalaiset autot ovet ajomukavuuksiltaan maailman parhaita autoja. Oman vm. 2010 mersuni annoin kummipojalleni kesämökki autoksi. Mersut on paskoja.

      • Pösöttäjä

        Samaa mieltä eihän Mersuilla mitään tee kyllä ne Ranskalaiset autot ovat
        paitsi mukavia ajaa niin tosi vikavapaita ja eteenkin luotettavia näin on ylei-
        sesti tiedossa kuten Renault Laguna II täysin vikavapaa tai Citikan C5 ei
        mitään ongelmia näin olen kuullut, ja kaikki Pösöt silkkaa rautaa.


      • ger/jpn
        Pösöttäjä kirjoitti:

        Samaa mieltä eihän Mersuilla mitään tee kyllä ne Ranskalaiset autot ovat
        paitsi mukavia ajaa niin tosi vikavapaita ja eteenkin luotettavia näin on ylei-
        sesti tiedossa kuten Renault Laguna II täysin vikavapaa tai Citikan C5 ei
        mitään ongelmia näin olen kuullut, ja kaikki Pösöt silkkaa rautaa.

        Johan pösöttäjä vitsin murjasit onko pitkäkin putki päällä ;) ? Mutta asiaan pösö rellu ja sitikka on niitä hirveimpiä kamppeita mitä vaan löytyy ja tuo pösöttäjä mikä tuos yläpuolella höpäjää ni se puhuu täyttä soopaa ja tietää sen kyl itsekin!


      • Pösöttäjä
        ger/jpn kirjoitti:

        Johan pösöttäjä vitsin murjasit onko pitkäkin putki päällä ;) ? Mutta asiaan pösö rellu ja sitikka on niitä hirveimpiä kamppeita mitä vaan löytyy ja tuo pösöttäjä mikä tuos yläpuolella höpäjää ni se puhuu täyttä soopaa ja tietää sen kyl itsekin!

        Aivan oikein kirjoitus oli tarkoitettu käänteisesti ajateltavaksi sillä kyllä kaikkien
        luulisi tietävän missä maineessa ja millaisia vikapesiä Ranskalaiset autot on.


    • murlion345

      Minulla on ollut useita noita inhokkiautoja, mutta hankalin oli Renault 19. En tiedä, oliko maanantaimalli, koska toimiessaan ajomukavuus oli hyvä. Sain ajaa uudenkarhealla Avensiksella eikä se minusta ollut toivoton tapaus, värinsäkin puolesta tosi naisellinen. Autoa metsästän juurikin ja perhesyistä Lada on poissuljettu, vaikka teinitakseina niitä näkee. Myös rellun säikäyttämänä ranskalaiset autot ei ole top-vitosessa.

    • Nykypäivän nuori mies on onnellinen kun se saa audin perheen ja suuren asuntolainan.
      Kyllä pitäisi vaimon olla tyytyväinen.
      Mitäpä jos ei olekkaan? Sängyssä homma ei tunnetusti luista näillä audi ja bemari miehillä, koska heillä ei potenssi ja vehkeet riitä. Naurettavia pellejä nämä geelitukat, hah, hah.................

    • Hirohito

      Avensis on autoilun historian kestävin auto. Ajettavuus ja mukavuus ovat ihan kelvolliset.
      Jos ei sillä pysy tiellä, niin kannattaa istua vain apukuljettajan paikalla.

      Itse ostin pitkästä aikaa uuden saksalaisen ja välittömästi alkoi korjaamokierre, kuten jokaisen sakemannini kohdalla on käynyt.

      Kun menin kysymään Camryyni jarrupaloja, niin ihmettelivät, että miksi minä niitä vaihdan? Ei niitä kuulemma kukaan kysy ja tilaukseen meni, koska eivät halua seisottaa varastossa tavaraa jota kukaan ei osta.

      En todellakaan tiedä mistä ne on tehty, mutta kestävät todistettavasti ainakin 250 000 km.

      Todellinen inhokkini on Fordin kaikki mallit. En ole ostanut niitä pariinkymmeneen vuoteen, mutta tuskin osaavat vieläkään tehdä vemppaamattomia jarruja?

    • tajuton

      Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Saksalaiset eivät osaa tehdä autoja. panssarivaunuja ne osaa tehdä ja zyklon b kaasua.

    • jusperijesperi

      kaikki missä on VAG:in tekniikkaa. oon täs nyt sivusta seurannut kun ongelmia löytyy joka lähtöön.eikä ole edes vanhoja autoja 2-4vuotta käytettyjä

    • Markkanen

      Volvot vituttaa eniten. Ne ei kulje mihinkään ja ovat aina tukkeena.

    • automies

      Nissan Quashkai !! En ikinä ottaisi.

    • pökiatri

      Voihan sitä vihata vaikka jotakin autoa, jos se tuo helpotusta ahdistukseen.
      Entäpä vihatuin polkupyörä?

      • corolla luotettava

        Moni täällä vannoo Avensiksen nimeen,mutta luulisin Corollan joka on aito japsi olevan luotettavimman,itsellä kokemusta kymmenkunnasta,joista dieseleillä ajeltu siinä 500-650 tuhatta,luotettavuus huippuluokkaa,on kokemusta myös monista mersuista muttei niin luotettava,ikävimmästä päästä aikoinaan kokemuspolski-fiatista.


    • bmw bmw

      toyotaa en huoli mistään hinnasta. rumia, kamalia ajaa ja vanhanaikasta tekniikkaa.

      • totototoyyyyyota

        Sun haarojes välistä löytyy se vanhentunu tekniikka joka ei ota eteen!


      • omppukeisari

        bmv bmv . TÄSSÄ SULLE NEUVO MENE SAKSAAN JA OSTA PANSSARIVAUNU SE ON SULLE PARAS KULKUNEUVO EIKÄ MAKSA NIIN SAAT SITTEN AMPUA NIITÄ HUONOJA JAPSEJA JOS NE NIIN SAATANAN HUONOJA SUN MIELÄSTÄSI ON HE HE HHHHEEEEEEE.


    • Auton irvikuva

      Bemaria en missään tapauksessa suostuisi vastaan ottamaan. On se niin ruma ja susi jo syntyessään. Kaiken lisäksi loukkaa arvostetun jäteastian suunnittelijan tekijänoikeutta: http://naurunappula.com/118300

      • Espoolainen

        Taidat olla aika kade tyyppi???


    • En ottais tätä

      En ottais bemaria se kun on vain peniksen jatke ja pikkupoikien auto.

      • bmw nyt ja aina

        Täällä nainen joka ajaa neliveto bemaria, ei siis ole peniksen jatke eikä pikkupoikien auto. Erittäin hyvä auto, kaikenlaisia merkkejä on tullut kokeiltua,mutta kaksi viimeistä eli bemaria ehdottomasti parhaita. Suurimmat auton arvostelijat ovat ne, joilla ei ole varaa ko. autoa hankkia. Ajetaan japsiromuilla ja ne sitten on mukamas niitä parhaita.


      • En ottais tätä
        bmw nyt ja aina kirjoitti:

        Täällä nainen joka ajaa neliveto bemaria, ei siis ole peniksen jatke eikä pikkupoikien auto. Erittäin hyvä auto, kaikenlaisia merkkejä on tullut kokeiltua,mutta kaksi viimeistä eli bemaria ehdottomasti parhaita. Suurimmat auton arvostelijat ovat ne, joilla ei ole varaa ko. autoa hankkia. Ajetaan japsiromuilla ja ne sitten on mukamas niitä parhaita.

        juu, kirjoituksesta päätellen olet juuri oikea ihminen ajamaan BMW:llä.


      • Espoolainen
        bmw nyt ja aina kirjoitti:

        Täällä nainen joka ajaa neliveto bemaria, ei siis ole peniksen jatke eikä pikkupoikien auto. Erittäin hyvä auto, kaikenlaisia merkkejä on tullut kokeiltua,mutta kaksi viimeistä eli bemaria ehdottomasti parhaita. Suurimmat auton arvostelijat ovat ne, joilla ei ole varaa ko. autoa hankkia. Ajetaan japsiromuilla ja ne sitten on mukamas niitä parhaita.

        Asia, mäkin olen nainen ja ajanut aina Bemmulla, tosi hyviä autoja. Iloisia ajohetkiä sinnulle BMW nainen. Iloista mieltähän meillä riittää.


    • eurooppalaiset suoho

      v8 alle hyrräämään nii ei posaha koskaa, jos niin sattuu käymään niin mittarissa taitanee vilistä jo lähemmäs miljoona kilometriä

    • 3rkk1e

      En ostais eurooppalaista autoa ikäpäivänä.

    • Ei ranskalaista!!!!!

      Ikinä en huolisi ranskalaisia citikkaa,pösöä ja renaulttia autokseni.Pääsin onnekseni erilleen.Ei ikinä ENÄÄ!!!!

      • Saksalaisia vain!

        Itse ostan vain Saksalaisia. MB,BMW,FORD,VW,OPEL,AUDI. : )))


    • gallupin tekijä

      Joo, en omista autoa, en edes ajokorttia. Olen täysin niis sanotusti pers´aukinen tyyppi. Autosta tiedän yhtä paljon kuin sika kuusta. Elän sosiaalituilla ja muilla vippas konsteilla.

      T. Gallupin tekijä

    • Öriäri

      On ollut kaksi volvo s40. 1.8bensa ja 1.9td. Ei volvoa enää koskaan, hyviä ajaa kyllä, mutta kamalasi sähköissä sanomista ja kalliita laittaa !

      Ollut myös Subaru impreza wrx STI uk spec, hemmetin hyvä laitos, pomminvarma vehe, harmitti myydä, mutta hinta olisi kyllä pudonnut radikaalisti 200tkm kohdilla, niin "pakkohan" se oli.

      Mitsubishi evo 5. Paskalaitos, en tykännyt en yhtään, jokapaikka nitisee ja natisee. Halvan olonen, siis oikeasti 5mm väljää jokapaikassa. Myin 8 päivän omistuksen jälkeen.

      Nyt Nissan 350z. Tästä tykkään, näyttävä, vielä pysynyt kasassa ja laadukkaan oloinen. Nopea.

      En ottaisi koskaan eurooppalaista, tai mitsubishiä. Hyndait ja muut saa jäädä kokeilematta.

    • fuckmachine

      Kaikki Detroitin tälllä puolen tehdyt autot on itä-autoja.

    • örh.

      mopoauto..

    • öööööhhhh

      varaosapurkki eli wartburg

    • 75-series renkaat

      Jos voin itse vaikuttaa asiaan, kuten useimmiten on:

      -epämukavat autot
      -manuaalivaihteiset
      -sisämeluisat
      -vailla suuntavakautta hoipertelevat

      mikä kattaakin jo lähes kaikki autot. Jostakin syystä nämä neljä kohtaa voidaan saada asialliselle tolalle joko riittävällä rahatukulla (ei-amer.), amerikkalaisilla suhteellisen tuoreilla vanhan liiton vaunuilla, tai sitten oljenkortena jokin iso Citroen, mutta niitä kertakaikkisen riittävästi nähneenä poissuljen vaihtoehdoista.

    • polkuauto,

      Yksinkertaiseksi autoksi Volvosta ei mene mikään rikki ja tämän takia Volvo on huono hintaansa nähden.

      • kyykkypaska

        Volvolla ajelevat paperimiehet, koska eivät muuhun kykene suuren mahansa takia.


    • mazdakuski.

      Ei Avensisksessa ei ole mitään pahempaa vikaa. Itselleni auto kulkupeli, jolla siirrytään paikasta toiseen. ja Avensis kulkee luotettavasti vielä yli 10 vuoden iässä, ja on huomattavasti vähemmän ahdas kun saman hintaluokan Audi A3

    • Harmaa potenssi

      Ei ikuna Aasian piraattia tai pappa-skuudaa tahi kansanvaunua. Bemu tai Audi ei tartte kun on viriili:)

    • Rumaan räpylä-autoon

      en suostu menemään edes kyytiin. Leimautumisvaara bolsuksi.

    • autoillut 45 vuotta

      Minulla ei ole ollut koskaan huonointa tai parasta autoa, vaan toiseksi huonon ja toiseksi paras Kaikissa on omat viat parsta ja huonointa ei ole viellä tehtykään. ??????

    • 1+1

      No onhan se hyvä tietää mitä ei halua.
      Minä en ostaisi mersua, audia, bemaria yms. vaikka voittaisin lotossa

    • Intressi vapaa.

      Jaltaa en suostui ottamaan jos niitä edes nykyään valmistetaankin.

      • Opel halpa ja varma

        Huonoin auto oli ajaa tämä fiat 126 594cc


    • Nipponi

      Hyvä että ihmisillä on omat automerkki suosikit. Muuten liikenteessä olisi vain yksi ja sama merkki. :)

    • Laatuautoilija

      Ei Sokotaa eikä Klonkswagenia.

    • bn56jki

      jos olis varaa niin 50-luvun jenkki olis ilman muuta makein.mutta kun ei ole,niin ihan sama mikä matolaatikko,kunhan eteenpäin pääsee.no audi ja bemari menis kyllä myyntiin liian juppi imago mun makuun

    • autotonkin

      aivan sama...merkki siis...MUTTA EI MITÄÄN ENKLANNISSA TEHTYÄ!!! ...ttu mikä kehitysmaa!!!!

    • Jaahuu,,,

      Kaikista halvimmat autot ovat järjestään huonoja romuja. Pitsa-autoja sun muita. Merkistä ei niin väliä.

    • jeheovantuli

      onko sisäänajettu mersu hyvä auto???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • Dacian roskaläjä!

      Daciaa ja mopoautoja en kyllä ottaisi koskaan,vaikka annettais = ))

    • TosiMies.

      Häkkiapinan liikkeestä en huolisi mitään autoa.

    • BMW pihassa

      Ai että kun ottaa eteen.

      • Espoolainen

        Niin mullakin. Muuta en huolisikaan. Hyvä me.


    • Espoolainen

      Kyllä Bemmu on auto,muut tulevat perässä.

    • osoita sormella

      Täyttä kuraa yhteistyöautot.
      Ainostaan alkuperäismerkit kelpaavat.
      Euroopasta Mese ja japsista monta.

    • 87k

      En huolisi Toyotaa, enkä Daciaa.

      Joku söpö Audi olisi just MAGEE!!!

    • Ylösalaisin on

      Joopa joo, Audi on VAG-konsernin todellinen murheenkryyni, kaikki keskentekoiset nippelit ja hilavitkuttimet on otettu ensin käyttöön auteissa ja vikoja sen mukaan. Näiden kohdalla tuotanto olisi ajettu alas vuosikymmeniä sitten, ellei niiden myynti, huollot ja varaosat toisi järjettömiä summia konsernille kehitelläkseen Volkkareita, Skodia ja Seateja. Seat on toiseksi surkein loputtomien vikojensa suhteen, ihan sama, puhutaanko Toledosta, Ibizasta vai Leonista. Itsekin tykkäisin kovastikin edellisistä Leonin sporteista, mutta vikoja enemmän kuin A4:lle mahtuu.

      VW ja Skodan tarkasta keskinäisestä vertailusta en tiedä ehdotonta tulosta, mittauksetkin voidaan tehdä eri tavalla ja voidaan esittää vikatilastoja, takaisinkutsuntoja tai tyyppivikoja jne. Toisaalta ei olisi yhtään yllätys, että Skoda uudessa tehtaassa tekisi parempaa jälkeä kuin VW.

      Itse en ole ainakaan vielä Skodamies, mutta pahimmille asennevammaisille tiedoksi, jotka muistelevat lapsuuttaan jostain 60-70-luvulta, jolloin isät ja vanhemmat sisarukset varoittivat pahvipaskoista itäautoista. Pakko siteerata jotain todella osuvasti sanoneen, että:" Jos joku puhuu 2012 Skodista noihin aikalaisiin vedoten, on kyllä päästään pahasti vialla". On kyllä niin totta kuin ikinä ja toisaalta eipä ne muutkaan valtamerkit niin häppösiä olleet, mikä jätti useat moneen kertaan tien päälle, mikä ei edes käynnistynyt pakkasessa tai kostealla, mikä laski öljyt alleen tai leikkasi kone, monet läpimäti muutamassa vuodessa,minkä taka-akseli huusi hoosiannaa ihan tyyppivikana jne.

      Samaa tusinapaskaa tehdään edelleen, mainokset ovat vain mielikuviin vetoavia vielä enemmän ja kaikki on niin verhoiltua ja peiteltyä, ongelmia riittää, viat vaan ajotietokoneissa ja vikakoodia riittää. Ennen autot kesti useita vuosikymmeniä, näistä uusista paskoista tuskin promilleakaan on ajossa 2030, hyvä jos 2025.

    • Renuilija

      Kiitos ei volkkarisukuisille autoille
      -luotettavuusongelmat (TSI, DSG)
      -naurettava 2v takuu

      Ei myöskään Mazda 6 tänne
      -ruostetta jo parivuotiaissa autoissa

      Nissannille ei
      -ihan vaan kaverin autoilua vierestä seuranneena. voi olla ihan yksittäinen tapaus, mutta ollut kyllä ylivoimaisesti huonoin auto minun lähipiirissä

      Toyota Avensis/Corolla/Auris- kiitos ei
      -liian tylsä ja tavallinen. varmaan autona ihan hyvä, kerran hyvin myy

      Volvo V50
      -tämäkin jää pois ostoslistaltani kaverini kokemusten kautta. ei taida olla samaa laatua kuin isommat volvot

      Ranskalaisista Peugeot pysyy pois meidän tallista (muut - tervetuloa)
      -appiukolla ollut 406/407, eikä kumpikaan ole juuri kehuja saanut. miksi lie merkissä pysynyt

      Fiat, never
      -Yhden punton kokemuksella en tätä italialaista, F-alkuista urheiluautoa enää huoli. Varmaan laatu parantunut, mutta siitä saa joku muu ottaa selvää.

      Siinäpä päälimmäiset. Sen suuremmin mitään ennakkoluuloja ei merkkeihin ole. Pääosin oman, tai lähimpien ihmisten kokemuksen myötä tietyt merkit vain ovat tehneet itsestään vähemmän haluttavia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3303
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1841
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      166
      1806
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1635
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1447
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      356
      1271
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1100
    8. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      96
      1091
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1044
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      994
    Aihe