Ratkaisu-uskonnollisuus, kuten helluntailaisuus saattaa olla ihmiselle avuksi, kun hän yrittää nousta elämään päihteiden käytöstä, masennuksesta tai muusta, joka vaatii tilalle jotain muuta, ettei jää tyhjän päälle!
Mitä tarjotaan tilalle kun yritetään lopettaa päihteitten käyttö? Ei yleensä muuta kuin päihteetön elämä!
Jos taas jostain löytyy apu jossa "tämän lopetettavan huonon elämäntavan" tilalle tarjotaan jotain, joka täyttää sen tyhjiön, niin eikö tällainen ole elämälle paremmin pelastavaa, kuin pelkkä päihdekäytön lopettaminen?
Toinen puoli tällaisessa ratkaisukeskisyydessä on se että miten hoidetaan sellainen ihminen joka ei koe saavansa apua tällaisesta uskonnollisesta ratkaisusta? Sellaisiakin on ilmeisesti olemassa!
Esimerkiksi jos tilaisuudessa kehoitetaan tekemään ratkaisu nyt "Jeesuksen puoleen," eikä mitään tee, niin onko se sitten ratkaisu toiseen suuntaan? Näitä "vääriä ratkaisuja" ainakin nuoruudessani sai tehdä opin mukaan vain rajatun määrän!
Nuorena koin Jumalan hylkäämisen niin vahvana, että koulu meni piloille ja sain mahahaavan jo 20- vuotiaana! Oli niin raskas kauhea kokemus se, että Jumala minut hylkäsi!
Tapahtui niin että helluntaiherätyksen erään seurakunnan pyhäkoulussa oli tapana joka sunnuntai kysyä että haluaako joku antaa elämänsä Jeesukselle. Olinhan sen kysymyksen kuullut monet kerrat mutta sitten yhtäkkiä tunsin, että minulta on sitä kysytty jo yli kolme kertaa!! Lapsen sisällä muistui mieleen ne opettajan kertomukset, joissa Jumala kutsui ihmistä kolmannen kerran eikä hän sittenkään tehnyt ratkaisua ja näin Jumala hylkäsi hänet ikuisiksi ajoiksi palamaan helvetissä! Ne kuvailut, jossa tämä ihminen itki ja rukoili ja repi tukkaansa, eikä Jumala enää hänestä välittänyt nousivat mieleeni!
Tämä oli niin todellinen tapahtuma minulle että voisi sanoa "uskoontulemiseksi"! Minä vain aloin uskoa että Jumala on minut hyljännyt!
Tällaisen mielenjärkytyksen kokeneelle ihmiselle ei taida uskonnollisista liikkeistä löytyä apua? En ainakaan itse silloin löytänyt vaikka kuinka yritin! Vasta aikuisena joskus myöhemmin pääsin asian yli pelkästään järkeilemällä! Vuosiksi tapaus kuitenkin pilasi elämäni!
Miten helluntaiherätys, tai muut liikkeet, nykyään auttavat tällaisia "rapatessa roiskeita" päällensä saaneita?
Jumalan hylkäys
Kerran hyljätty
2
148
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei luonnollisesti vastannut koska Jumala vaikutti näin tulee vahvemmin ihmisten keskuudessa tietoon että sinut on tosiaan Herra hylännyt.
- Anonyymi
Ehei, etsin ei ole tähtäin. Kosketus on himmeli. Mites se teidän tuuli tänään.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982