Olen teidän kehotuksista, pappien ja ihan muidenkin vuoksi kokeillut, yrittänyt tulla uskoon, kun olen saanut teiltä niin paljon positiivista palautetta uskossa olemisesta, mutta ehkä teen jotain väärin.
Vaikka olen lukenut Raamatun silti Jumala on jäänyt jotenkin etäiseksi,
en saa Häneen kontaktia... Jotenkin vain.. Jumala sana on minulle tuttu, mutta itse Jumala pysyttelee salaperäisesti piilossa odottaessa kutsumustani.
Haluan uskoa Jumalaan, rukoilen myös, teen hyviä tekoja ja odotan,
mutta usko ei vain löydä minua tai minä sitä, eikä koputtavalle ole avattu..
sinällänsä harmittaa, kun avarakatseisena ihmisinenä haluaisin kokeilla elämässäni kaikenlaisia asioita.
Mitä kokeilin vuosia sitten hieman nuorempana oli Buddhalaisuus, pidin siitä, tulin todella vähästä silloin onnelliseksi, mutta yksin oli vain vaikeaa.. kun ei lähipiirissä ollut muita..
Noh, ehkä se tulee tai ei, pysykööt sitten Herran tiet tuntemattomina jos ei kerran uskoni kelpaa Hänelle :(
Neuvoja?
Tuskimpa tulee mitään uutta, kaikki on käyty läpi.
En osaa tulla uskoon vai teenkö jotain väärin?
34
107
Vastaukset
- .,.
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh.6:44)
.,. sanoi :
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh.6:44)
_________
Noinhan se on - ihminen ei tule uskoon , vaan usko tulee ihmiseen eli annetaan
hänelle.
Kun Jumala kutsuu niin siihen on tartuttava kiinni ja ilman uhrauksia siitä ei selviä.
Täydellinen synnintunnustus ja nöyrtyminen syntielämästä luopuminen.
Se on kaksinpuhelu Jeesuksen kanssa ristin juurella ja sitä nimitetään
uudestisyntymäksi.- .,.
pertsa2012 kirjoitti:
.,. sanoi :
_________
hänelle.
Kun Jumala kutsuu niin siihen on tartuttava kiinni ja ilman uhrauksia siitä ei selviä.
uudestisyntymäksi.näin on.
- a-teisti, ei kirj.
pertsa2012 kirjoitti:
.,. sanoi :
_________
hänelle.
uudestisyntymäksi."Noinhan se on - ihminen ei tule uskoon , vaan usko tulee ihmiseen eli annetaan
hänelle."
Olet ristiriitaineen persoona. Toisaalla sanot uskon olevan 'lahja' joka tulee kun on tullakseen ja toisaalla rienaat homoja, naispappeja ja satunnaista muuta seurakuntaa sekä vaadit, että he toimisivat kuten uskosi määrittelee.
Kuinka he voisivat? Tai kukaan muukaan syntinen ennen kuin tulee se kutsu ainoaan oikeaan uskoon?
Sinä pilkkaat ja solvaat täällä ihan 'syyntakeettomia' ihmisiä, opetat itse, ettei uskoon noin vain ryhdytä vaan siihen kutsutaan mutta vaadit jopa uskomattomiltakin sitä kirkasotsaista moraalia ja lahjaksi saamiesi elämänarvojen noudattamista. Noudatitko niitä itse ennen kuin sinut kutsuttiin uskontielle? Ellet, niin mietipä hiukan ovatko vaatimuksesi kohtuullisia. a-teisti, ei kirj. kirjoitti:
"Noinhan se on - ihminen ei tule uskoon , vaan usko tulee ihmiseen eli annetaan
hänelle."
Olet ristiriitaineen persoona. Toisaalla sanot uskon olevan 'lahja' joka tulee kun on tullakseen ja toisaalla rienaat homoja, naispappeja ja satunnaista muuta seurakuntaa sekä vaadit, että he toimisivat kuten uskosi määrittelee.
Kuinka he voisivat? Tai kukaan muukaan syntinen ennen kuin tulee se kutsu ainoaan oikeaan uskoon?
Sinä pilkkaat ja solvaat täällä ihan 'syyntakeettomia' ihmisiä, opetat itse, ettei uskoon noin vain ryhdytä vaan siihen kutsutaan mutta vaadit jopa uskomattomiltakin sitä kirkasotsaista moraalia ja lahjaksi saamiesi elämänarvojen noudattamista. Noudatitko niitä itse ennen kuin sinut kutsuttiin uskontielle? Ellet, niin mietipä hiukan ovatko vaatimuksesi kohtuullisia.a-teisti sanoi :
alle , sillä se saa heidät kauhistumaan syntistä olotilaansa ja pakenemaan
Kristuksen veren turviin , sikäli kuin saa.
tykö ristin juurelle.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
alle , sillä se saa heidät kauhistumaan syntistä olotilaansa ja pakenemaan
Kristuksen veren turviin , sikäli kuin saa.
tykö ristin juurelle.Tapasi tuoda sanaan nokan alle on ennemminkin luotaan työntävä kuin luokseen kutsuava.
Herätät kauhua liberaalaissa pakanoissa: "jos tuohon kelkkaan lähden, tulen ahdasmieliseksi ja ilkeäksi, en tahdo" :)
Uskosi on useille kehno versio uskosta, vähän kuin Moskvitsh BMV:n rinnalla. Ja sitten tietenkään kaikki eivät edes autoa tahdo.a-teisti kirjoitti:
Tapasi tuoda sanaan nokan alle on ennemminkin luotaan työntävä kuin luokseen kutsuava.
Herätät kauhua liberaalaissa pakanoissa: "jos tuohon kelkkaan lähden, tulen ahdasmieliseksi ja ilkeäksi, en tahdo" :)
Uskosi on useille kehno versio uskosta, vähän kuin Moskvitsh BMV:n rinnalla. Ja sitten tietenkään kaikki eivät edes autoa tahdo.a-teisti sanoi :
Tapasi tuoda sanaan nokan alle on ennemminkin luotaan työntävä kuin luokseen kutsuava.
_________
Minä en yritäkkään tehdä muuta kuin tuoda asiat esiin kuten ne Sanassa ovat.
Ja minua ei tarvitse kuunnella kyllä papit päästävät teidät sinne "valtakuntaansa"
hiustuppojanne silittäen.
Oman uskoni perusteista olen todistanut koska olen katsonut , että siitä on
hyötyä niille , jotka etsivät REHELLISESTI omaa paikkaansa uskonnollisessa
todellisuudessa.
Kysymykseesi ei ole helppo vastata. Uskontiellä moni asia jää salaisuudeksi.
Uskominen ei ole tunnetta, vaikka sitäkin, joskus kyllä. Etsikkoaika, Jumalan kutsu jää usein salaisuudeksi. Toisaalta sinulla ei ole tunnetta, mutta olet kiinnostunut, et ole välinpitämätön. Sekin on jo hyvä.
Minkä asian ajattelet, toivot olevan toisin, jotta tietäisit olevasi uskossa? Joskus tällä tiellä on erämaita, jolloin, mikään ei tunnu miltään ja tuntuu, että rukous ei tunnu nousevan kattoa korkeammalle.
Usko ei ole tekoja, vaikka joku niitä tuntuu vaativan. Se on sitä, että uskoo, että Jeesus sovitti sinun syntisi Golgatalla.
Mutta se ei ole helppoa tämä uskominen.
Luukkaan mukaan:
Usko on Jumalan lahja, mutta raamatussa sanotaan, että kolkuttavalle avataan...
"Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. 11 Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa? 12 Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa? 13 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät."
Ole luottavainen, että vielä sinullekkin aukeaa tämä tie.
tuula-pappi- pelleiletkö vain
" Etsikkoaika, Jumalan kutsu jää usein salaisuudeksi. "
No ei se kyllä jää salaisuudeksi.Kun Jumala kutsuu ihmistä on satavarmaa , että ihminen tietää sen.
Se miksi ap ei ole löytänyt Jumalaa, siihen on vaikea vastata, koska ei tunne tapausta sen paremmin.
Raamattu sanoo:
Evankeliumi Matteuksen mukaan 7
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. 9. ...
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. ..
Oletko tosissasi etsinyt häntä, pyytänyt Jeesusta tulemaan sydämeesi ?
" " sinällänsä harmittaa, kun avarakatseisena ihmisinenä haluaisin kokeilla elämässäni kaikenlaisia asioita."
Ei oikein vakuuta tuosta ! Ei usko mikään leikkikalu ole jota kokeillaan huvin vuoksi.
- rumppainen
Entä jos ongelma onkin liiassa yrittämisessäsi: touhuat paljon eri asioita toivoen, että niin löytäisit Jumalan, mutta näin tehdessäsi tuletkin juoksennelleeksi ihan ylimääräisiä mutkia omilla tai muiden ihmisten asettamilla teillä?
'Yksi "hankala" juttu Jumalassa taitaa olla se, että Hän pääasiassa ei suostu meidän muotteihimme, vaan toimii tavalla joka on itsekullekin paras - eikä se aina ole ollenkaan se tapa, mitä asianomainen toivoisi :).
Sanotaan, että Jumala puhuu hiljaisuudessa. Entä jos sinä oletkin innostunut kyselemään niin usein ja kuuluvalla äänellä "missä sinä olet", että et kuule, kun Hän kuiskaa "olen aina ollut tässä".
Jos jotain neuvoja uskaltaisin antaa, niin kehottaisin sinua ottamaan selvää, mitä Jeesus teki puolestasi, miksi, ja mitä tästä sinulle seuraa. - alipaineoktaavi
Varo vain, tai saattaa Herra alkaa koettelemaan uskoasi. Näin siinä monasti käy kuuleman mukaan. Se ei sitten olekkaan enää niin kiva, kun Hän katsookin, että olisi aika katsoa, kuinka paljon tämä nimeäni huutelee. Siinä sitten tuskissasi kiemurtelet ja yrität kovasti väittää, että uskon uskon, usko jo.
Et ole muuten aivan siinä asemassa, että voisit kauheasti vaatia Kaikkivoivalta Valtiaalta yhtään mitään, ehkä hiljaista on siksi, että Hän ei oikein tykkää asenteestasi? Lakkaa odottamasta ja nauti elämästä.Siinähän sinä olet, miksi karkasit?
Jäit minulle jonkun asian jota kutsutte Jumalaksi havainnollistamisen sanoitta.
Vai oikeasti, annatko minulle nauttinnon olla siitä asiasta oikeassa, että et sinä mitään osaa havainnollistaa sanoitta, soittaa suutasi kylläkin :)?- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Siinähän sinä olet, miksi karkasit?
Jäit minulle jonkun asian jota kutsutte Jumalaksi havainnollistamisen sanoitta.
Vai oikeasti, annatko minulle nauttinnon olla siitä asiasta oikeassa, että et sinä mitään osaa havainnollistaa sanoitta, soittaa suutasi kylläkin :)?Heh, piti tehdä juttuja. Valitettavasti en osaa tehdä KOVIN montaa asiaa yhtäaikaa.
en osaa havainnollstaa Jumalaa keskustelupalstalla ilman sanoja. En kyllä muista, että meillä olisi jäänyt sellainen aihe keskenkään:)
Tässä mietittyäni, en ole kyllä koskaan kuullutkaan tuollaisesta termistä. Taidan kuulua väärään porukkaan. Kyllä jokainen mielestäni kokee Jumalan omalla tavallaan, jos kokee ollenkaan, sanoilla tai sitten iliman. alipaineoktaavi kirjoitti:
Heh, piti tehdä juttuja. Valitettavasti en osaa tehdä KOVIN montaa asiaa yhtäaikaa.
en osaa havainnollstaa Jumalaa keskustelupalstalla ilman sanoja. En kyllä muista, että meillä olisi jäänyt sellainen aihe keskenkään:)
Tässä mietittyäni, en ole kyllä koskaan kuullutkaan tuollaisesta termistä. Taidan kuulua väärään porukkaan. Kyllä jokainen mielestäni kokee Jumalan omalla tavallaan, jos kokee ollenkaan, sanoilla tai sitten iliman.Anteeksi alipaine, sekoitin sinut yhteen toiseen
- alipaineoktaavi
ambulo kirjoitti:
Anteeksi alipaine, sekoitin sinut yhteen toiseen
Ei se mitään. Huomasin tuossa muuten, että aihe voi muutenkin olla hankala, sillä Sana on Kristus. Sitten jos käsitellään aihetta ilman sanaa, niin käsitellään aihetta ilman Kristusta ja jos halutaan todentaa Jumalaa, niin se tavallaan selitettäisiin ilman sitä itseään.
Kuin selittää vaaleanpunainen ilman punaista.
- ..
Sun pitää vaan mennä jonnekin moskeijaan, niin kyllä ne sulle sitten neuvoo miten sä tulet uskoon.
Kirjoitat, että Rukoilet ja että Jumalan Sana on sinulle tuttua. Mikset kykene ajattelemaan että olet jo uskossa? Itse olen huomannut ettei tämä uskossa olo ole jatkuvasti "halleluja"-kukkuloilla olemista, Jumala voi kasvattaa meitä myös hiljaisuudessa. Me ihmiset ollaan eriluonteisia, ei se luonne siitä muutu uskoontulleessa. Rauhallisemmat "puupökkelö"-osaston uskovaisetkin ovat tärkeitä ja heidän uskonsa on yhtä arvokas ja tärkeä kuin niiden eläväisempien ja sosiaalisempien. Ei se uskominen ole sen ihmellisempää kuin että uskoo Jeesukseen ja Hänen sanomaan. Vaikka ihmeellinenhän se Jeesus on,kun jaksaa rakastaa ihmisiä :)
- 3nWainOsaa
Olen tiedottomasti uskossa..? Hmm...
Luulin, että Jumalan täytyisi ottaa minuun yhteyttä ensiksi, oikeasti..
En voi uskoa Jumalaan mikä ei mitenkään tunnu todelliselta minulle =/ 3nWainOsaa kirjoitti:
Olen tiedottomasti uskossa..? Hmm...
Luulin, että Jumalan täytyisi ottaa minuun yhteyttä ensiksi, oikeasti..
En voi uskoa Jumalaan mikä ei mitenkään tunnu todelliselta minulle =/Itse koen, että Jumala puhuu ja ottaa minuun yhteyttä Jumalan Sanassaan eli Raamatussa. Toisaalta koen usein, että Jumala puhuttelee minua muiden ihmisten ja tapahtumien kautta. Jokin pieni asiakin voi olla Jumalan suurta puhetta.
Ehkä sinä kaipaat jotain konkrettisempaa? Sellainenkin on Jumalalle mahdollista. Rukoilen, että Jumala ilmestyy sinulle, sillä tavalla joka on sinulle itsellesi sopivin ja luontevin. Siunausta ja Jumalan johdatusta sinulle!
- 18+16
"Haluan uskoa Jumalaan, rukoilen myös, teen hyviä tekoja ja odotan,
mutta usko ei vain löydä minua tai minä sitä, eikä koputtavalle ole avattu..
sinällänsä harmittaa, kun avarakatseisena ihmisinenä haluaisin kokeilla elämässäni kaikenlaisia asioita."
Nythän olet sitten kristinuskoa tullut kokeilleeksi. Tuon verran siitä nimen omaan avarakatseisena ihmisenä irti saakin. Jos pitemmälle haluat, pitäisi avarakatseisuudesta päästä eroon ja reippaasti vaan ruveta kutsumaan syntisiä syntisiksi. En kyllä suosittele. - ****
Sinulla on ilmeisesti vääränlainen ihmiskäsitys. Viestistäsi saa vaikutelman, että uskot olevasi "oman onnesi seppä", joka kokeilee eri uskontoja kuin erilaisia asumismuotoja, josko tämä tai tämä olisi minulle mukavin. Siinä sinä itse olet jumala ja uskonto on hyödykkeesi.
Jos asennoidut noin, usko pysyttelee sinusta välimatkan päässä. Se kun edellyttää sitä, että ihminen ymmärtää oman pienuutensa Jumalan edessä.
Jos ihmiselle on jostain syystä tullut kielteinen kuva Jumalasta, hän ei uskalla luottaa Jumalaan ja vastata tämän kutsuun myöntävästi, vaan haluaa pitää ainakin perimmältänsä aina langat omissa käsissään. Hänen pitäisi saada luottamus Jumalan rakkauteen. - puurim
http://www.tabernaakkeli.fi/ tule ltasella vaikka jyväskylään
Uskkoon tuleminen on kuin kuoleista heräämnen ja hän on jo 16 kuoleista herättännyt
no tietenkin Jeesus on joka toimii Nikille "Pelleiletkö vain".
Ehkä ilmaisin itseäni vähän huonosti. Jumala kutsuu ihmistä, mutta ei torvet soiden useinkaan, vaan monella tavalla, ehkä joskus niinkin, että ihminen ei sitä havaitse, ymmärrä tai ei halua havaita. Kylväjävertaus neljänlaisesta sanakylvöstä on hyvä kuvaus aiheesta. Siinä tosin on kyse sanan kylvöstä, mutta sitähän kautta kutsu usein tulee.
Tarkoitin myös, että Jumalan tapa toimia ja olla toimimatta eli olla hiljaa, jää joskus salaisuudeksi, on kuin mysteeri. Jumalan aika on myös erilainen kuin ihmisen. Ihminen ei voi aina ymmärtää Jumalaa ja Hänen tekojaan.
Muuta:
En ajattelisi, että usko ja avarakatseisuus sulkevat toisiaan pois. Uskovakin voi olla avarakatseinen ihminen.
Eikä asia taida ratketa vaihtamalla uskontoa.
Tuula-pappi- Oudoksi menee
"ehkä joskus niinkin, että ihminen ei sitä havaitse"
Oudoksi menee, Jumala kutsuu tietäen että ihminen ei kuule???
Liekö tämä sitä "tutkimattomat ovat" osastoa?
Vai liekö Tuula papille käynyt samalla lailla kuin entiselle metsurille, joka kerskaili että mies kyllä tekee niin ja niin monta mottia päivässä vaikka puita ei olisi paljon olenkaan. Ja samaan syssyyn, kun ei omasta mielestä tuntunut tarpeeksi mojovalta, lisäsi vielä "ja vaikka ei olisi ollenkaan".
Aloittajalle:
Käytät sanoja: olen tehnyt, olen yrittänyt, olen lukenut, tehnyt hyviä tekoja, odotan, kokeilen...
Lakkaa yrittämästä niin kovin. Kelpaat Kristukselle tuollaisena. Ei hän ole sinun tekojasi ja yrittämistäsi vailla.
Eikä Jumala ole luvannut mitään suuria tunteita tai valtavia merkkejä. Ne tulevat ajan myötä, kun Hän saa vaikuttaa elämässäsi. Tsemppiä.
Hnsq - erityisnuorisotyöTuskimpa, itse olen odottanut, mutta olen liian oppinut uskomaan moisiin.
Itse kävelen kyseenalaistaen, jopa ne mitä näen silmilläni.
- 12
Kerro jotain siitä, miksi haluat uskoa Jumalaan.
- khtgrrrf
Aloittajalle tiedoksi, että sinä et voi tulla uskoon omien tekojesi tai edes ruskoustesi kautta. Uskoon tullaan sillä tavalla, että sinä uskot, että Jumala on uhrannut kaiken tarpeellisen sinun puolestasi ja Jumala on tehnyt kaiken tarpeellisen sinun puolestasi silloin, kun Jeesus kuoli ristillä sinun puolestasi. Kun sinä tämän uskot niin Jumala näkee sinun uskosi ja pelastaa sinut, uudestisynnyttää sinut omaksi lapsekseen Henkensä ja Sanansa kautta.
Näin se tapahtuu mutta ei se silti ole useinkaan helppoa, siinä joutuu taistelemaan sydämessään jopa omia typeriä luulojaan vastaan, muiden ihmisten typeristä luuloista puhumattakaan.
Anna Jeesuksen pelastaa sinut, älä yritä itse pelastaa itseäsi.- 3nWainOsaa
Aika vaikeaksi menee =/...
Ehkä olen vain liikaa lukenut maailmasta, että en vain yksinkertaisesti pysty uskomaan tuota todeksi, noh, minkäs teet, toivottavasti te edes saatte nauttia uskon anatamista iloista. - luminarsku.
3nWainOsaa kirjoitti:
Aika vaikeaksi menee =/...
Ehkä olen vain liikaa lukenut maailmasta, että en vain yksinkertaisesti pysty uskomaan tuota todeksi, noh, minkäs teet, toivottavasti te edes saatte nauttia uskon anatamista iloista.Ehkä kannattasi vain pyytää Jumalalta: anna minullekin usko. Ota pyyntö päivittäiseksi sydämen asenteeksi yrittämättä itse puristaa uskoa itsestäsi. Lue Raamattua ja hengellistä kirjallisuutta. Käy vaikka eri seurakunnissa, kysele ihmisiltä, mene pyytämään esirukousta puolestasi, että sinäkin haluaisit löytää yhteyden Jumalaan. Se voi lähteä ihan pienestä hapuilusta ylös päin ja aueta joku päivä kirkkaasti ja selkeästi.
Sinutkin löydetään kunhan annat löytää itsesi.
3nWainOsaa
>>>En osaa tulla uskoon vai teenkö jotain väärin?- olk87777
Aloittaja, jos havaitset jonkin synnin itsessäsi, pyydä anteeksi ja tee parannus. Älä kuitenkaan ala keksimään turhia syntejä vaan pyydä ne anteeksi, joista omatunto kolkuttaa.
- Ihana Fantasti
3nWainOsaa:mattomalle.
Suositus: Ota uskoontuleminen täysipäiväiseksi kutsumusammatiksesi periaatteella kaikki tai ei mitään. Jätä työt ja puske vaan raamattua läpi päivät pitkät ja yöt myös mielellään pätevien opettajien johdolla vaikka tästä:
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/?q=kirjat
mene raamattukurssille, lue tukeviksi tunnustettujen kristittyjen elämäkertoja.
Heittäydy Jumalan hulluksi
rukoile ja paastoa.
Yritä roikkua osaamattomassa uskossasi kuin ainoassa pelastusrenkaassa keskellä valtamerta hurrikaanin riepottaessa.
Tätä kun teet lopun elämääsi täydestä sydämestäsi, eli etsit Jumalan Valtakunnan saapumista luoksesi, niin voit sitten onnellisena kupsahtaa hautaasi, että eipäs mennyt koko elämä hukkaan.- musi torea
aloittajalle,
ainakin yhden asian tässä ketjussa näkee selvästi; sen, miten kiivaasti vihollisemme saatana yrittää estää sinua löytämästä totuutta. Hyvää tarkoittavien ja sinulle apua tarjoavien viestien lisäksi olet saanut toinen toistaan häijympiä pilkkaviestejä joilla sinun etsintääsi ja koko asiaa yleensäkin yritetään osoittaa turhaksi ja typeräksi.
Kunpa saisit armon havaita missä viesteissä tuo "käärme" sinulle kuiskuttelee. Silloin ehkä saisit ymmärryksen siitä, että myös Jumala yrittää puhua sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987