Kaipaan ulkopuolisen näkökulmaa elämääni.

Pää pyörällä

Kysyn, nyt teiltä että mitä mieltä sivustakatsoja on kun oma pää on aivan pyörällä. Neitsyt naisena en osaa ajatella tunteella, kun väliin pukkaa järki joka sotii tunnetta vastaan.

Olen elänyt Oinasmiehen kanssa parisuhteessa 7v, olemme saaneet ja menimme vuosi sitten avioon. Suhteen alussa kaikki oli ihanaa ja tunsin löytäneeni "sen oikean". 2-3 vuotta sitten kuitenkin oma tunteeni alkoi hiipumaan, kun taas mieheni syventyy aina vaan. Tunteideni hiipumisesta huolimatta (josta aika-ajoin yritin keskustella ja josta ei koskaan saanut irti muuta kuin, että mies pahoittimielensä) halusimme molemmat lasta ja toiveemme toteutui ja kumpikaan ei ole katunut. Seuraava askel oli naimisiin meno. Molemmat tahtoivat tätä. Minä tosin taistelin itsekseni tunteen ja järjen kanssa. Onko tämä oikein mennä naimisiin, kun tuntuu ettei rakasta enää yhtälailla kuin ennen eikä seksikään ole sujunut pitkään aikaa niinkuin ennen tai toisaalta, rakastan hirvittävästi ja pelkään menettää miestäni ja aloittaa kaiken uudelleen, jäädä lapsen kanssa yksin, kun hyviäkin hetkiä on. Tätä mietin edelleen. Menimme asiasta puhumatta naimisiin.

Kerroin jälleen miehelleni tuntemuksistani ja siitä etten tunne enää vetoa häneen. Asiasta ei ole sen jälkeen puhuttu. Hän vai mainitsee omasta pahasta olostaan jonka avautumiseni aiheutti. Minun ajatuksiani sitten taas mutkistaa se, että ihastuin itseäni nuorempaan neitsytmieheen. Monen vuoden jälkeen koin taas sen valloittavan tunteen jolloin perhoset lentävät vatsassa ja toinen pyörii ajatuksissa koko ajan! Tätä olen kaivannut! Nyt mietin, että uskallanko kertoa tämän miehelleni, voimmeko yhdessä päästä tästä yli ja löytää taas sen onnen joka meillä oli? Vai pitääkö mun uskaltautua ottamaan kiinni siitä tunteesta, jota niin kauan olen kaivannut ja jättää kaikki tuttu ja turvallinen? Hypätä tuntemattomaan ja ryhtyä ehkä yksinhuoltajaksi ja rikkoa kaikki tähän asti saavutettu.

Tästä neitsyt miehestä en voi olla varma onko hän valmis aloittamaan suhdetta kanssani. Suutelimme, eikä hän pannut hanttiin, mutta puheissaan hän ei ole valmis. Pääni on täysin pyörällä. Tunteen mukaan tämä neitsyt on juuri se mitä haluan ja järki taas käskee pysymään tutussa ja turvallisessa rikkomatta kaavaa. Mitä jos rikkominen on turhaa? En saa kaikkea tätä mitä nyt on enää takaisin. Mitä jos se kannattaa ja jäänkin tähän omasta mielestäni huonoon suhteeseen enkä uskalla lähteä? Vaikka tämä ihastus ei onnistuisikaan niin mitä jos jossain kuitenkin on se jonka kanssa se ihana tunne säilyy??

2

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neitsytnaine tält pualt

      Sinulla on mies joka rakastaa sinua ja lapsi. Älä anna intohimon hajottaa perhettäsi. Kannattaa laittaa lapsi säännöllisesti hoitoon ja keskittyä parisuhteen hoitamiseen. Petos ei ole hyvä pohja aloittaa uusi parisuhde. Sinulla on selkeästi joku kriisi menossa ja se ei helpota miestä vaihtamalla päinvastoin. Ei muuta kuin lusikka kauniiseen käteen ja hemmottelemaan miestäsi jonka tunteet Sinua kohtaan ovat Syvät ja oikeat. Ei kannata kaikkia varsinkin toisiin miehiin liittyviä tunteita kertoa omalle miehelle, se loukkaa syvästi toista koska Hän rakastaa Sinua. Olet onnellinen kun Sinua rakastetaan. Rakkaus on työtä. Pidä huolta perheestäsi ja ajattele heidän tarpeitaan. Tiedän että se on vaikeaa tämän itsekkään maailmanajan keskellä mutta se kantaa hedelmää. Kriisit eivät ole ikuisia. Ne ovat portti paratiisiin, joka myös Sinua ja miestäsi odottaa omassa liitossanne kun keskityt Häneen ja unohdat muut kaksilahkeiset.

      • myös neitsykäinen

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Suhde ja tunteet muuttuvat ajan myötä. Suhteen alussa ollaan muutama vuosi onnen huumassa jo rakkaushormoonienkin takia. Hormoonien tuotanto laskee parin kolmen vuoden kuluttua. Yritä kestää oma kriisisi. Se ei parane miestä vaihtamalla, ilman muuta saat lisää pulmia elämääsi. Mieti miten arkesi sujuisi jo lapsesi kanssa, jos rakastuisit uuteen mieheen. Sinulla on myös vastuu lapsestasi ja hänen onnestaan. Vaikka olet ihastunut uuteen mieheen, se menee ohi, jos tahdot niin. Tunteet tulevat ja menevät. Yritä löytää muuta ajateltavaa ja tekemistä kuin mietit uutta ihastustasi. Kriisi on aina myös mahdollisuus parempaan, myös nykyisen miehesi kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe