80/90 vaihteen vuokrakauhufilmejä

Oisteri

Terve

Aloin muistella 80/90 lukujen taitteen R-Kioskin vuokraleffoja. Mieleen oli jäänyt muutamia, Painajainen Elm Streetillä saaga, Evil Deathit ja amityville ja halloween leffoja. Näitä on uudelleen esitetty leffateattereissa ja tvssäkin eikä niistä sen enempää. Googlettamalla löysin myös täyden version mm. kauhukaapin kummituksesta ja raakalainen leffoista. Varsin tönkköjä ja kulahtaneita.

Muistaako kukaan sellaista leffaa kuin Hyönteinen tai Kiss? Ainakin meidän lähi R-kioskilla olivat saatavilla. Olin alaikäinen ja kauhu kiinnosti ja nyt kävisin näitä lähes unohdettuja leffoja uudelleen lävitse.

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elsa-Pekka

      "Hyönteinen"-elokuvan kansikuva näytti tutulta, mutta eihän sen englanninkielinen nimi ole sellainen, vaan "Blue Monkey."
      http://www.fixgalleria.net/release.php?id=2744

      Ainakin minun silloisessa kotipitäjässäni R-kioskin myyjä vähät välitti ikärajoista. Sitä en tosin tiedä, jos kykeessä olivat toiminta- ja kauhuelokuvat. Sitä en tiedä, miten olisi reagoinut, jos alaikäinen olisi yrittänyt vuokrata aikuisviihdettä.

    • Tää on sitte varmaan

      ollu suomesta kielletty 80 ja 90 luvuilla. Tourist Trap- Kuoleman Mannekiinit
      vuodelta 78.. On muuten aika outo tunnelma tuossa.. Painajainen elm Streetillä kiellettiin 80 luvun lopulla suomessa, et ei varman enän vuokraamoist löytyny. Tuli sensuuri laki suomeen. Elokuvia leikeltiin toinen toistaan tökerömmin.

      Yhdessä toimintaleffassa äijä heitti aseen toiselle äijälle ja sit vaan yht äkkiä yks äijä valu verisenä seinää vasten.

      • ....

        Oon katsellut myös kauhueltsejä monesti.

        Itse tykkään sellaisesta psykologisesta virityksestä jota luodaan tarinalla, eikä niinkään verellä.

        Mielestäni runsas mässäily verellä ei tee elokuvasta kauhufilmiä !


    • ...

      2000-luvun tuotannosta nostaisin esille KAUNA leffat.

      Niitä on tehty osat 1 2 ja 3.

      Englanniksi Grudge.

      TOIMII !!!!!

    • Elsa-Pekka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe