80/90 vaihteen vuokrakauhufilmejä

Oisteri

Terve

Aloin muistella 80/90 lukujen taitteen R-Kioskin vuokraleffoja. Mieleen oli jäänyt muutamia, Painajainen Elm Streetillä saaga, Evil Deathit ja amityville ja halloween leffoja. Näitä on uudelleen esitetty leffateattereissa ja tvssäkin eikä niistä sen enempää. Googlettamalla löysin myös täyden version mm. kauhukaapin kummituksesta ja raakalainen leffoista. Varsin tönkköjä ja kulahtaneita.

Muistaako kukaan sellaista leffaa kuin Hyönteinen tai Kiss? Ainakin meidän lähi R-kioskilla olivat saatavilla. Olin alaikäinen ja kauhu kiinnosti ja nyt kävisin näitä lähes unohdettuja leffoja uudelleen lävitse.

5

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elsa-Pekka

"Hyönteinen"-elokuvan kansikuva näytti tutulta, mutta eihän sen englanninkielinen nimi ole sellainen, vaan "Blue Monkey."
      http://www.fixgalleria.net/release.php?id=2744

Ainakin minun silloisessa kotipitäjässäni R-kioskin myyjä vähät välitti ikärajoista. Sitä en tosin tiedä, jos kykeessä olivat toiminta- ja kauhuelokuvat. Sitä en tiedä, miten olisi reagoinut, jos alaikäinen olisi yrittänyt vuokrata aikuisviihdettä.

• Tää on sitte varmaan

ollu suomesta kielletty 80 ja 90 luvuilla. Tourist Trap- Kuoleman Mannekiinit
      vuodelta 78.. On muuten aika outo tunnelma tuossa.. Painajainen elm Streetillä kiellettiin 80 luvun lopulla suomessa, et ei varman enän vuokraamoist löytyny. Tuli sensuuri laki suomeen. Elokuvia leikeltiin toinen toistaan tökerömmin.

Yhdessä toimintaleffassa äijä heitti aseen toiselle äijälle ja sit vaan yht äkkiä yks äijä valu verisenä seinää vasten.

• ....

Oon katsellut myös kauhueltsejä monesti.

Itse tykkään sellaisesta psykologisesta virityksestä jota luodaan tarinalla, eikä niinkään verellä.

Mielestäni runsas mässäily verellä ei tee elokuvasta kauhufilmiä !

• ...

2000-luvun tuotannosta nostaisin esille KAUNA leffat.

Niitä on tehty osat 1 2 ja 3.

Englanniksi Grudge.

TOIMII !!!!!

• Elsa-Pekka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      77
      5712
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3171
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2798
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2102
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2075
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1879
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      101
      1875
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1823
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1498
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1278
    Aihe