....Miksi sitten näinkin julmaa ja vihaa
pursuavaa kirjoitusta raamatusta?
Esim.Malakia 1.3 jae.
Mutta Eesauta minä vihasin,sanoo herra.
Nehemia:1.5...
Oi herra taivaan Jumala,sinä suuri ja peljättävä......
Pitääkö Jumalaa peljäten palvoa?
Toinen mooseksen kirja 7.3:
Mutta minä paadutanfaraonsydämen .....
Siis Jumalako voi paaduttaa ihmisen sydämen?????
Eikä ihminen itse.....
Missäs sitten on se rakkauden Jumala?????
Rakkauden Jumalako.....
32
102
Vastaukset
- perämela
Ihmisenkö pitää saaha langenneella järkikullallaan arvioida Jumalan vihaa ja rakkautta ?
vaikka ei edes ymmärrä lukemaansa muuten kuin sana sanalta.
jokainen Jumalan sana kohdatessaan ihmisen, on aina kaksipuoleinen.
se joko siunaa tai paaduttaa. Raamattu sanoo, että Hänen sanansa ei tyhjänä palaja.
vastaanotettuna se siunaa, hylättynä se paaduttaa. neutraaliin tilaan ei jää kukaan kohdatessaan Jumalan tavall atai toisella.
Jos luemme Raamatusta esm; tänä päivänä jos kuulet hänen äänensä, älä paaduta sydäntätäsi..jne..
jos kuitenkin paadutamme, paadumme lisää, mutta jos vastaanotamme, entinen paatumus alkaa sulaa pikku hiljaa.- Hetkinen,,,
Jos kuulet ääniä, mene lääkäriin. ( en sano tätä pilkatakseni ).
Otas nyt perämela se toinen mela!
Ota huomioon tietämättömyyteni raamatun suhteen,
eläkä sie heti tuomitse.
Mie en noin viisaita sanoja ymmärrä...
sanoisinko että pitäytyisin vielä siinä tuttelissa......
Tai pitäisikö heti vääntää rautalangasta?
En lue useinkaan raamattua.
Siksi kait takerruin yhteen sanaan......
Olin utelias ja vastauksen sain,kiitos siitä.
Kylmästä ja itsensä korottamisen makuisesta viestistä!"Vaikka ei ymmärrä lukemaansa"......
paskanmarjat perämela,että haisee taas
kultistin itseriittoinen omakehu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!leahimn kirjoitti:
"Vaikka ei ymmärrä lukemaansa"......
paskanmarjat perämela,että haisee taas
kultistin itseriittoinen omakehu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ei ole hyvä jos teiltä kyseleepi,
ei ole hyvä jos teitä parjaa ja arvostelee.
Aina tuleepi "turpiin".:=))- ???
Hetkinen,,, kirjoitti:
Jos kuulet ääniä, mene lääkäriin. ( en sano tätä pilkatakseni ).
>Jos kuulet ääniä, mene lääkäriin<
Jos sinä et kuule mitään ääniä, niin olet kuuro. Mene läääkäriin. - yksin armosta
leahimn kirjoitti:
Ei ole hyvä jos teiltä kyseleepi,
Aina tuleepi "turpiin".:=))Rakas Leahim.
Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen ja rakastava Jumala. Siksi Hän ei salli pahuutta maailmasa. Jos esim. hylkään mieheni, satutan häntä ja lapsiani, jos minulla on niitä.
Hylkääminen kertautuu. Hylätty ei kykene antamaan rakkautta vapaasti, sillä hän aina alitajuntaisesti miettii, milloin hänet taas hylätään. Hän ei uskalla antautua suhteeseen täysillä, vaan jättää takaportin auki, jotta voi livahtaa ulos tilanteiden käydessä kuumaksi.
Tässä nyt yksi pieni esimerkki siitä, mitä synti saa aikaan.
Siksi Jumala suhtautuu tuomitsevasti syntiin, sillä hän rakastaa niin sitä, joka hylkää, kuin sitä, joka hylätään (ja lapsia). Hän ei halua kumpaakaan synnillä vahingoittaa, sen lisäksi, että synti vie tekijänsä helvettiin, pois Jumalan luota, joka on Elämä ja Yltäkylläisyys. Hänessä me saamme uusia alkuja, mutta eletty elämä jättää aina jälkensä, seuraukset ovat joskus raskaita kantaa. - Eenokki 12
leahimn kirjoitti:
Ei ole hyvä jos teiltä kyseleepi,
Aina tuleepi "turpiin".:=))Ajattele lessukka Jumalan rakkautta kun Hän antoi Poikansa häväistyksi, pilkatuksi meidän edestämme ja Hän kantoi ristin puulle saakka ihmiskunnan synnit.
Se merkitsee että Jumalan viha on sovitettu ja ne jotka uskovat Jeesukseen eivät pelkää Jumalaa vaan kunnioittaen Herraa he lujana uskossa ylistävät ja kiittävät jopa suuriäänisesti Israelin Jumalaa.
Mutta ne jotka eivät usko joutuvat ikuiseen häpeään joten olisi parasta rukoilla että tulisi syntiseksi ja se saa aikaan parannusta ja Jumalan avuksi huutamista. - Eenokki 12
yksin armosta kirjoitti:
Rakas Leahim.
Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen ja rakastava Jumala. Siksi Hän ei salli pahuutta maailmasa. Jos esim. hylkään mieheni, satutan häntä ja lapsiani, jos minulla on niitä.
Hylkääminen kertautuu. Hylätty ei kykene antamaan rakkautta vapaasti, sillä hän aina alitajuntaisesti miettii, milloin hänet taas hylätään. Hän ei uskalla antautua suhteeseen täysillä, vaan jättää takaportin auki, jotta voi livahtaa ulos tilanteiden käydessä kuumaksi.
Tässä nyt yksi pieni esimerkki siitä, mitä synti saa aikaan.
Siksi Jumala suhtautuu tuomitsevasti syntiin, sillä hän rakastaa niin sitä, joka hylkää, kuin sitä, joka hylätään (ja lapsia). Hän ei halua kumpaakaan synnillä vahingoittaa, sen lisäksi, että synti vie tekijänsä helvettiin, pois Jumalan luota, joka on Elämä ja Yltäkylläisyys. Hänessä me saamme uusia alkuja, mutta eletty elämä jättää aina jälkensä, seuraukset ovat joskus raskaita kantaa.Vai ei salli pahuutta ja varsinkin uskovaisia kohtaan?
Siinä meillä kultisti.
Kultisti ei kaiketi osaa lukea muuta kuin nyyrikkiä iltaisin kynttilän valossa mutta maailmassa on paljon sairautta,onnettomuutta ja pahoja tekoja vaan miksi sitä tapahtuu siinä olisi kyssäri perämelallekin.
Perämela ainakin vastailee toisin kuin se tekohampainen raatelija jota mohikseksi kutsutaan. - yksin armosta
Eenokki 12 kirjoitti:
Vai ei salli pahuutta ja varsinkin uskovaisia kohtaan?
Siinä meillä kultisti.
Kultisti ei kaiketi osaa lukea muuta kuin nyyrikkiä iltaisin kynttilän valossa mutta maailmassa on paljon sairautta,onnettomuutta ja pahoja tekoja vaan miksi sitä tapahtuu siinä olisi kyssäri perämelallekin.
Perämela ainakin vastailee toisin kuin se tekohampainen raatelija jota mohikseksi kutsutaan.Eenokki armas, kyse on Herran ehdottomista sanoista suhteessa syntiin. Hän ei salli meidän tekevän syntiä. Emme voi elää synnissä, jos taivaaseen mielimme ja Jumalan tahdossa haluamme elää.
- Eenokki 12
yksin armosta kirjoitti:
Eenokki armas, kyse on Herran ehdottomista sanoista suhteessa syntiin. Hän ei salli meidän tekevän syntiä. Emme voi elää synnissä, jos taivaaseen mielimme ja Jumalan tahdossa haluamme elää.
Olisi terveellistä käyttää tässä yhteydessä sanan sallia sijaan tahto.
Jumalan sallimus ja tahto ovat eri asia huom!
Emme toki voi elää synneissä jos mieli taivaaseen päästä.
ps. sattuuhan noita virheitä sanankäytössä itse kullekin.
Jatkuvasti täytyy ajatella mahtaneeko joku sana puhua oikein käsittelyn kohteena olevasta asiasta.
- perämela
N o vastaukseni oli yleislajia, ei siinä ollut henkilökohtaista latausta.
ja ei ole hyvä vasta mitenkään, aina tulee lunta peräinään asti. ja jokainen luulee että no niin, nyt just minulle vastattiin vaikka tuhat muuta mietisi samaa ympäriämpäri palloa.- perämela
siis vastasin yleispätevästi ihmisen ihmisyyteen, mutta takaisin tuli henkilökohtaista kuorrutusta ja herjausta.
näinkin asian voi nähdä.
- J.T.P.
Joka tapauksessa on niin, että Jumala on maailmaa rakastanut niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, ettei yksikään, joka HÄNEEN USKOO, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Me voimme tässä ajassa kiukutella vaikka kuinka paljon Raamattua ja Jumalaa vastaan, mutta se ei auta.
Jumala avaa Raamatun totuuksia sille, joka niitä TODELLA etsii ja kyselee.
Sinä olet käsittääkseni saanut tietoa Jeesuksesta, Raamatusta ja Jumalasta aivan riittävästi, jotta tiedät, mitä pitää tehdä. Jollet usko Jeesukseen Kristukseen Herranassi ja Lunastajanasi, osasi tulee olemaan karu.
Mikäli hyväksyt ja ilolla vastaanotat Jeesuksen oman elämäsi Herraksi ja syntiesi sovittajaksi, sinä pelastut. Vaihtoehtoja on tasan kaksi.
Mieti ja punnitse asiaa. Armo on ilmaista, mutta se maksaa kaiken.
Usko ei ole jokamiehen eikä -naisen. Näin sanoo Raamattu. Kuitenkin pelastus on jokaisen ulottuvilla. Mikäli se ei sinulle kelpaa, olet osasi valinnut.
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan JUMALAN VIHA PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ" ... Jumalan viha ei kohdistu keneenkään ihmiseen itsessään, vaan Jumalan viha on hänen päällänsä hänen tekojensa tähden, jumalattomuutensa tähden. Niin se on myös tänä päivänä.
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Kysymys peljättävyydessä ei ole pelosta, vaan kunnioituksesta, kuuliaisuudesta.
Farao taas sai kuulla Jumalan Sanaa Mooseksen ja Aaronin kautta, mutta ei tahtonut ottaa Sanaa vastaan. Niimpä se paadutti hänen sydämensä.
Sanotaan, että Jumalan Sana ei tyhjänä palaja. Jumalan Sana tekee meissä työnsä. Riippuu meistä, otammeko sen vastaan, vai torjummeko sen. Jos torjumme liian monesti, niin kuin farao, niin paatumus on tosiasia.Sinäkin kurja tekele
Sananl. 31:26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
1. Kor. 13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
Jospa Jumala nyt minuun koittaisi lempää vastausta ja rakkautta, olisi suuni sanat täynnä riemua ja iloa.
Kiitos ja ylistys kohoaisi jatkuva virtana Jumalan eteen.
Mutta haluaako Jumala, joka on Kaikkivaltias, puhua niitä sanoja jotka auttavat, ei niitä jotka tuhoavat.
Tässä ketjussa, lyödään lyötyä oikein olan takaa,
Itse olen juuri mahdollisesti samassa tilassa kuin aloittaja.
Siis itkekää yhdessä.
Jos Jumala rakastaa, miksi Hän antaa vain pahaa ?
vai voiko edes Jumala toisin itselleni näyttää ?
Omasta puolesta voi todistaa että Jumala vetää juuri hyvien lupausten kautta itseäni tykönsä, ja sitten kun pyydän ja rukoilen sitä itselleni.
Niin Jumala juoksee karkuu !
Vai olenko päätänt, vaatinut, anonut että Jumala itse, ei ihminen joka ei käsi, tulisi sitten sanomaa, mitä käytännössä tulee tehdä.
Jos Jumala tämän vaivautuisi sanomaa, olisi jo aikaa sitten pelastus kohdanut Paavalia.
Siis missä olet rakastava Jumala. miten on, haluatko pelastaa kurjan sielun vai et.
Mikä tahi kuka estää sinua kädestä pitäen, rautalankasta vääntäen ohjata eteenpäin.
Tässä olen Jumalani, Missä sinä olet ?Miten on Jumala, mitä tarkoitat, tänäpäivänä.
onko se juuri nyt ja tässä, vai huomenna tahi vuoden päästä ??
Siis enkö ole koko päivän taas sinua avuksi huutanut ?
Siis. "hädässä huuda Minua ja Minä tahdon auttaa sinua."
15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
valvo nyt omaa sanaani.
Eikä NYT ole otollinen aika ja pelastuksen Päivä ???
Missä olet, Jumala, joka väität rakastavasi minua ! ?
Ps. 69:13 Mutta minä rukoilen sinua, Herra, otollisella ajalla, sinua, Jumala, sinun suuren laupeutesi turvin. Vastaa minulle pelastavan uskollisuutesi tähden.
Jes. 49:8 Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
2. Kor. 6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Matt. 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
5. Moos. 19:15 Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
miten on, pelkäätkö että teen parannuksen tahi jopa pelastun ??
Jos sanot tahi aivoittelet, että tämä mukamas, on jotain koulusta tahi muuta opetusta tulevaa, mahdolliseen tehtävään, niin sanon, tosin tähän laitan varauksen, niin paskat välitän mitä olet aivoitellut.
Kurja sielu on nyt kyseessä.
ja jos sen tahdot pelastaa, TÄSSÄ OLEN.
missä sinä olet.Vastavoima kirjoitti:
Miten on Jumala, mitä tarkoitat, tänäpäivänä.
onko se juuri nyt ja tässä, vai huomenna tahi vuoden päästä ??
Siis enkö ole koko päivän taas sinua avuksi huutanut ?
Siis. "hädässä huuda Minua ja Minä tahdon auttaa sinua."
15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
valvo nyt omaa sanaani.
Eikä NYT ole otollinen aika ja pelastuksen Päivä ???
Missä olet, Jumala, joka väität rakastavasi minua ! ?
Ps. 69:13 Mutta minä rukoilen sinua, Herra, otollisella ajalla, sinua, Jumala, sinun suuren laupeutesi turvin. Vastaa minulle pelastavan uskollisuutesi tähden.
Jes. 49:8 Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat,
2. Kor. 6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Matt. 18:16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
5. Moos. 19:15 Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
miten on, pelkäätkö että teen parannuksen tahi jopa pelastun ??
Jos sanot tahi aivoittelet, että tämä mukamas, on jotain koulusta tahi muuta opetusta tulevaa, mahdolliseen tehtävään, niin sanon, tosin tähän laitan varauksen, niin paskat välitän mitä olet aivoitellut.
Kurja sielu on nyt kyseessä.
ja jos sen tahdot pelastaa, TÄSSÄ OLEN.
missä sinä olet.No annan kiitoksen että lääkkeet tahi sinä olet viennyt nyt kivun pois vatsasta ja hampaista.
etten saat kipinöitä.
siis laiha kiitos ja hiljainen ylistys.
Totta on että Jumalan sade saa aikaan sen mitä varten se on lähetetty.
Jos Jumala lähettää sateen joka on virkistävä ja kastelee maan, eikä kaatosadetta joka tuhoaa kaiken alleen niin kuka on vastuussa.
pelto tai sateen antaja ?- perämela
mitähän vastavoima oikein käräjöi ?
jos olet sairas, mene lääkärin puheille ja kiitä Jumalaa. Jos paranet ennen sitä, kiitä Jumalaa ja siunaa lääkäreitä.
itse olen haudannut vaimoni parhaassa iässä, sitä ennen kuljin kymmenen vuotta joka askeleen hänen rinnallaan sairautensa kanssa.
niin vaan tapahtuu, eikä siitä pidä Jumalaa syyttää tai rassata alinomaan.
tämä maallinen matka on lyhyt kupla, sitten alkaa ikuisuus.joka askeleen hänen rinnallaan sairautensa kanssa.
no Jumala on siis ollut sinulle ARMOLLINEN, et ole jäännyt yksin.,
tätä ei ole itselleni tapahtunut, vaan edelleen olen YKSIN.,
siis kiitä Jumalaa että tekee hyvää sinulle.
itselleni Hän ei ole tätä tehnyt,
Juuri käräjöintiä pyrin tekemään, en vaivaisen lihani, se on kehoni tahi tämän elämän tähden vaan SIELU tähden
Jes 1:18
Siis Jumala kehottaa NYT maanpäällä selvittämään jos on jotain SYNTIÄ tahi estettä.
Kuoleman jälkeen se ei onnistu.
Siis, JUMALA kehottaa TULKAA, ja itse sanon TÄSSÄ OLEN.
huuda nyt, perämela, että Jumalan tekee kuten on luvanut, eikä ole kuten mies joka lupaa hyviä lahjoja ja ei niitä kuitenkaan anna.
Vain maanpäällä on mahdollisuus saada synnit tahi muut anteeksi.
Jos siis syntini tahi muut ovat nyt esteenä etten pääse niitä sovittamaan Jumalan kanssa, tiedän,, (Jeesus on ne jo sovittanut) niin MIKÄ tarkoitus sitten Jumalalla on.
Tuleeko minun itse sitten tehdä ja teoilla ansaita synnittömyys että pääsen käräjille !
Nyt jos on kyseessä joko koulutus, niin taas sanon; ja tähän varaus, sillä kuka sitten voi tietää jos vaikka Jumala oli oikeuden mukainen ja arnahtavainen, kuten isä pojalle, niin jos on koulutus tahi kasvatus kyseessä, paskat siitä välitän jos koulu sitten vie minut kidutuksen takia helvettiin.
tätä pyrin siis välttämään.
ja sitä en voi itse tehdä, joten kannustan Jumalaa olemaan rohkea eikä pelkuri.
siis kurja sieluni on nyt vaakalaudalla.
ei omien tekojen tahi tekemättä jättämisieni takia vaan Jumalan tekojen.
Jos on omat teot, niin JUURI siitä haluan sitten käydä oikeutta MAANPÄÄLLÄ.Hyviä kohtia ja pohdintoja sinulla Lea. Itsekkin välillä ihmettelen Raamatun vaikeita kohtia. Osa jää avoimeksi. Toisiin löytyy hyvä ja käypänen selitys tai lisä valaistusta.
Malakia 1:3: Raamatun kielenkäytössä sana "vihata" ei tarkoita ihan samaa kuin suomen kielessä. Se on ennemminkin ei- välittämistä tarkoittava. Hyvä on myös tässä kohdassa huomioida, että siinä puhutaan myös Israelin ja Edomin(Eesaun jälkeläiset) kansoista.Edomilaisethan osallistuivat Israelin kansan hirveään hävitykseen. Tästä seurasi tuomion alaisuus.
Nehemia 1:5: Itse koen, että Jumalan pelko on enemmänkin sellaista luottavaista kunnioitusta Jumalaa kohtaan.
2.Moos.7:3:" Kun luemme tämän kohdan kokonaisuutena, niin huomaamme ensinnäkin kuinka julmasti ja raa'asti farao kohteli Israelin kansaa, jonka oli ottanut orjikseen. Toisekseen joka ainut kerta faarao paadutti ensin itsensä, sen jälkeen Jumala ikäänkuin varmisti että "saamasi pitää...tätäkö haluat?" Faarao katui mutta palasi pian jälleen pahoihin tekoihinsa ja paatumukseensa.
Rakkauden Jumala on löydettävissä Raamatusta esim. Joh.3:16 kohdasta. Voiko suurempaa rakkautta olla?Jos Jumala on kerran rakkauden Jumala,
eikä tee pahaa kenellekään,
niin miksi hän SALLII ihmisten tekevän pahaa,jos hän on kaikkivoipa?
Ja siis voi muuttaa pahan hyväksi.....?
Riitelyketjussa uskovaiset riitelevät,
ja riitaa sopi myös tuohon helluntai kafeen-ketjuunkin.
Jos henkilö in ilkeyttä täynnä,
miten voi sietää itseään uskovaisena?
Mielestäni helluntai kafee oli hyvä juttu.
Siinä tuli toista ihmistä liki,
kunnes se "lämpö"katosi kultistien riitelyyn.......
Huoh.(huokaa surullisena.)Hyvä kysymys. Toisaalta jos Jumala puuttuisi joka ikiseen ihmisten pahaan tekoon, tulisi ihmisistä sidottuja, heidän oma tahto olisikin Jumalan tahto. Kyllähän se vapaan tahdon suuri arvostus Jumalan silmissä minuakin välillä ihmetyttää, jokin salaisuus ja hyvyys siinä on.
Uskon myös että Jumalalla on taito muuttaa paha hyväksi, joskus Hän tekee sen heti, joskus "pitkässä juoksussa", pitemmän ajan kuluessa, jostakin hyvästä syystä.
Me ihmiset tupataan olemaan riitaisia. Itse olen oppinut että kun tutustuu toiseen paremmin niin oppii sen kuinka hän kokee ja näkee asiat. Asioista voi olla erimieltäkin asiallisesti ja rakentaen, se ei ole keneltäkään pois.
Minä arvostan sinun rehellisyyttäsi ja uskallusta pistää itsesi likoon. Tämäkin ketjun avaus oli tosi hyvä ja aiheellinen. Kaikkea hyvää ja siunausta elämääsi!
- vastausta
Jumala paadutti faaraon sydämen, koska armonaika oli mennyt umpeen, jäljellä oli enää tuomio. Ei kannata kiusata Jumalaa.
"Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen ja rakastava Jumala."
Jos näin olisi, vääryyttä maan päällä ei olisi. Siispä koska käytäntö on erilainen, selitystenkin täytyy olla erilaisia ts. sekavia.
Jari-pekka ja muut toivat hyvin esille jumalansa puoleellisuuden. Se ei ole ihmisten jumala. Se on tiettyjen kristittyjen jumala ideologisen alistumisen perustalla. Ja jos hellareilta kysytään, niin vain hellarialistuvat saavat "armon".
Esaun paradoksi.
Nuorempi veli Jaakob varasti Esaulta kierolla tavalla esikoisoikeuden eli isänsä perinnön ja Herra hyväksyi selvän varkauden.
Mutta silti Herra antoi Esaulle siunauksensa ja lupasi tehdä hänen jälkeläisistään suuren kansan.
Sitten myöhemmin VT:n kuvitteellisesa ajassa Esauta eli Edomin kapunkia ryhdyttiin vihaamaan. Jo Jesaja (700 luku eaa.) ennusti (!) sen tuhoa. Jumalaisen suvun petetystä perillisestä tehtiin hylkiö.
Edom tuhottiin raa'asti n. 150 eaa. 1 Makkabealaiskirjan (hyvää kristillistä luettavaa!) mukaan. Kaupungista tapettiin kaikki ja asumukset revittiin hajalle.
Malakian kirja on kirjoitettu tapahtuman jälkeen.
Missä kohtaa tarinassa piilee armo tai usko tai ihmisyys? Jos Edom tuhottiin miekalla ja verellä ja on historiallinen tapahtuma, miksi (Esausta) tehtiin hylkiö uskonoppiin malliin a la USA -ottakaa kiinni elävänä tai kuolleena.Milloin Jumalan "mitta täyttyy"?
Esimerkki: Milloin rangaistus kohtasi esim sitä kansaa, jonka Jumala hääti, kun Israel palasi orjuudesta. Eräs asia pitää täyttyä. Vastaus on jakeessa 16.
1. Mooseksen kirja 15
13 Ja Herra sanoi Abramille: "Niin tiedä totisesti, että sinun jälkeläisesi tulevat elämään muukalaisina maassa, joka ei ole heidän omansa, ja heidän on niitä palveleminen, ja ne sortavat heitä neljäsataa vuotta.
14 Mutta myös sen kansan, jota he palvelevat, minä tuomitsen; ja sitten he pääsevät lähtemään, mukanaan paljon tavaraa.
15 Mutta sinä saat mennä isiesi tykö rauhassa, ja sinut haudataan päästyäsi korkeaan ikään.
16 Ja neljännessä polvessa sinun jälkeläisesi palaavat tänne takaisin; sillä amorilaisten syntivelka ei ole vielä täysi.">>>"Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen ja rakastava Jumala."
Jos näin olisi, vääryyttä maan päällä ei olisi.>>>
Tarkoittaneeko tuo purkauksesi sitä, että olisi hyvä jos Jumala estäisi sinua tekemästä vääryyksiä jos hän olisi rakastava Jumala? Mitä se sinulle käytännössä merkitsisi? Sitäkö, että hän heittäisi sinut häkkiin kunnes et enää ikinä tekisi vääryyksiä? Sekin on rakkautta Jumalan puolelta, että hän antoi sinun elää tämän maanpäällisen lyhyen elämäsi kuten haluat. Ja sekin on rakkautta, että myöhemmin tulee "viimeinen tuomio", jolloin jokaiselle maksetaan sen mukaan kuin mitä hän on maan päällä vaeltaessaan tehnyt tai jättänyt tekemättä. Silloin oikeus tapahtuu. Se varmasti tapahtuu, eikä mikään hyvä tai huono teko jää huomioimatta. Paitsi ne jotka ovat katuneet syntejään (ihan ihka aidosti ja oikeasti), heille ei lueta syytettä Kristuksen veren tähden joka on sovituksen hinta Jumalan välittämisen takia. Siis, "yksi kaikkien puolesta" tarkoittanee tässä kohden ettei ole olemassa kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sekin on rakkautta, että Jumala pitkämielisyydessään antaa meille parannuksen tekoon aikaa, ilman että hän hävittäisi meidät yhtä nopeasti kuin Sodoman ja Gomoran väen jotka olivat varoittavana esimerkkinä siitä että rakkauteen kuuluu myös tuomiot. Näkeehän sen saman suojelevan tarkoituksen myös yhteiskunta-tasossa, jossa on poliisivoimat ja oikeuslaitokset jarruttamassa ihmisten intoilemista pahan tekemiseen.
Mitä elämälläsi teet, on vastalahjasi Jumalalle. Miksi meidän pitäis vaatia että Jumala rakastaisi meitä meidän ilmoittamalla tavalla? Eikö se sittenkin ole niin, että se on Hän joka on Luoja ja me luodut? Ei luotu voi olla Luojaa suurempi. Eikä opetuslapsi ole opettajaansa parempi.
"Ajattele lessukka Jumalan rakkautta kun Hän antoi Poikansa häväistyksi, pilkatuksi meidän edestämme ja Hän kantoi ristin puulle saakka ihmiskunnan synnit."
Tässäpä uskonoppia. Valitettavasti täysin raamatullista.
Koska Jumala tapatti biologisen poikansa mitä hirvittävimmällä tavalla, jokaisen uskovan tulee alistua ainakin toisen uskovan tekemiin julmuuksiin.
Asia ei tietysti minulle kuulu mutta missä on rakkaus?
Jari-pek-ka toi hyvän esimerkin jumalallisesta rakkaudesta 1. Moos. 15: 13 - 16 jakeissa.
Kyseessä on aluevaltausten hyväksyminen sodan avulla ja toisten kansojen alistaminen. Tätähän on käytettty vieläkin keppihevosena paitsi Lähi-idässä myös eurooppalaisten kristittyjen hyväksymissä siirtomaavaltauksissa, intiaanien siirtämisessä keskitysleireihin USA:ssa, 1.600-1.800 lukujen uusorjuuden aikakautena.
Johtolause oli: "Antakaa meille maat ja sen rikkaudet, me annamme teille raamatut".
Mutta...mutta. Missä on rakkaus?- asiat kohdilleen
Jumalan viha onkin jotain aivan muuta kuin ihmisen viha, jos et sitä tiedä. Jumalan vihassa on kysymys täysin muista asioista kuin mitä ihminen vihallaan ja vihansa tuloksilla saa aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1124568Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu273324- 203145
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt442949Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1192779Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka492777Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172569Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132305MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142115- 71911