oma loma-asunto vs TuottoOmistus asunto vs viikko-osake

tunturi2222

Kaikkia kolmea kokeilleena.

Ylivoimaisesti huonoin vaihtoehto on viikko-osake. Ostat kalliilla vaikka Holiday Clubin viikko-osakkeen, jonka aikanaan joudut myymään jopa tappiolla pois. Lisäksi maksat omistamaltasi viikolta kohtuu ison vastikkeen. Sinulla on vain kohteessa käytössäsi yksi hikinen viikko vuodessa. Vaihto-ohjelma tietysti luo valinvaraa. Tämä on kaukana järkevästä liiketoiminnasta viikko-osakkeen ostajan kannalta. Viikko-osakkeen myyjille hyvä bisnes.

Sitten on kaksi samankaltaista vaihtoehtoa. Itselläni on loma-asuntoja Lapin tuntureissa ja TuottoOmistus kohde näiden lisäksi.

Olen kallistumassa siihen suuntaan, että TuottoOmistus kohteet ovat jopa parempia sijoituksia kuin omat loma-asunnot. TuottoOmistuksen plussat ovat vaivattomuus. Ei tarvitse hoitaa vuokraustoimintaa, siivouksia ja avainten luovutuksia. Kaiken hoitaa TuottoOmistus. Lisäksi oma lomailu on helppoa hyvällä paikalla rinteiden vieressä. Lisäksi tuotto omistajalle on kohtuu hyvä ilman, että itse joudut tekemään asian eteen töitä. Miinuksena on, että TuottoOmistus ottaa 35% vuokratuotosta itselleen. Tuotto pyörii kuitenkin talvessa 2000-6000 Euron välissä kulujen jälkeen (vähennetty yhtiövastikke ja TuottoOmistuksen palkkio).

Omissa kämpissä saatat päästä kovalla työttä parempaan tuottoon, jos hoidat itse kaiken. Mutta jos niissä hoidatat siivouksen ja liinavaatehuollon ulkopuolisella sekä avainpalvelun niin samoille tuotoille mennään, jos verrataan samanhintaisia alkupääomaa vaativia kohteita. Kuinka moni pystyy hoitamaan kaiken itse. Tietysti voi luottaa siihen, että edellinen tuo omat liinavaatteet ja siivoaa jälkensä.

0

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1974
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1720
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        57
        1360
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        77
        1334
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        1028
      6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        933
      7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        926
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        44
        882
      9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        109
        863
      10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        73