Moikka!
Oletko koskaan pelannu tuttu juttu -lautapeliä?Varmaan ihan yksinkertainen peli. Ostin tänään kirppikseltä ja olis kiva pelata, mutta ohjeet puuttui, joten voisko joku ihan vaan omin sanoin selittää miten peliä pelataan? Miten asteikkolähteä käytetään ja merkataanko kysymyksin vastaukset paperille vai miten juttu toimii?
Olisin todella kiitollinen jos joku voisi ystävällisesti kertoa minulle ohjeet!!
Tuttu juttu
3
3063
Vastaukset 3
- Nana
ihan hauska peli. Jäljennän sulle ne pelaamisohjeet vähän lyhennettynä:
Pelaajia voi olla joko yksi pari tai useampia pareja.
Peli aloitetaan kysymällä ensimmäisen aihealueen(Raha ja työ) ensimmäinen kysymys (harmaat kortit).Toinen pelaajista nostaa kortin ja kysyy kysymyksen. Toinen vastaa kirjallisesti, jonka jälkeen toinen vastaa suullisesti.Mikäli pareja on enemmän kuin yksi,seuraavan parin kohdalla jatketaan samoin.
Mikäli vastaukset olivat samat tai tulkittavissa samaksi, pari etenee piirtämällä asteikkovihon ko. aihealueen ruudun vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan nousevan viivan. Eri vastauksista viiva piirretään vastaavasti laskevana. Piirtäminen aloitetaan asteikon vasemman reunan keskikohdasta. Seuraavan kysymyksen vastausviivan piirtäminen aloitetaan edellisen viivan päätepisteestä.
Vastaukset arvioidaan aina toisen, etukäteen valitun, osapuolen näkökulmasta.
Mitä enemmän on käyrät kohti kattoa, sitä paremmin pari tuntee toisensa ko. aihealueella ;)
Sitten vain selvittämään, kuinka tuttu se teidän välinen juttu olikaan.- Tuttu juttu
Kiitoksia sinulle Nana oikein paljon!!! En tiedä mistä olisin näin vanhan pelin ohjeet muuten saanut! =)
- Anonyymi00003UUSI
Lähetä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391225Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.4041135- 102915
- 82827
- 78812
- 82756
- 103694
- 50685
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39680- 37676