Onko Jumalaa olemassa kolme vastaväitettä?

luotu

Oletko ihminen, joka torjuu Jumalan, eikä halua kääntyä hänen puoleensa? Suhtaudutko kielteisesti kristilliseen uskoon ja puheeseen Jumalasta? Tässä kirjoituksessa pohdimme kolmea tavallista vastaväitettä, joita monet esittävät kristillistä uskoa vastaan. He pitävät Jumala-uskoon perustuvaa käsitystä vanhanaikaisena ja valheellisena. He torjuvat sen, koska ajattelevat materialistisen maailmankuvan olevan tosi. Siksi perehdymme lyhyesti näihin vastaväitteisiin. Lähde mukaan ottamaan asioista selvää!

- kirkon virheet
- kärsimys maailmassa
- epätieteellisyys

Artikkelin osoite; http://www.jariiivanainen.net/kolmevastavaitetta.html

9

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole totta

      Teodikean ongelman yritysselitysten jälkeen, mitä jää kristiuskon "rakkaudellisesta" jumalkuvasta jäljelle?

    • valistunut

      Torjun jumalan koska on olemassa paljon suurempi voima maailmassa kuin tuo juutalaisten jumala
      Se suurempi voima on ajaton elämä jonka osa myäs me olemme
      Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla
      Sen suurin vaikurttaja on syyn ja seurauksen laki, jonka tuloksena on meidänkin fyysinen elämämme
      Eikä mitkään uskonnot, jumalineen voi sen toimintaa estää, sillä ne ovat vain väärinkäsityksiä tämän voiman toiminnasta, johtuen siitä ettei ole tunnettu tämän lain olemusta

      • 'Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla'

        Tässä lienee tarvetta selventää, perusteluja on kaiketi turhaa edes kysyä?
        Korvaako 'syyn ja seurauksen' laki jumalan...eli nyt elettävässä elämässä ei ole Jumalaa?


      • kokija
        Myötäeläjä kirjoitti:

        'Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla'

        Tässä lienee tarvetta selventää, perusteluja on kaiketi turhaa edes kysyä?
        Korvaako 'syyn ja seurauksen' laki jumalan...eli nyt elettävässä elämässä ei ole Jumalaa?

        Paremminkin niin että kaikki on sitä mutta ihmisten persoona ei sitä havaitse, koska persoona on välissä tulppana. Muuta tulppaa ei ole kuin persoona, joka kuvittelee erillisyyden. Se tulee kokea muulla kuin erillisellä persoonalla. "Hänessä me elämme olemme ja liikumme". "Valo oli pimeydessä mutta pimeys ei sitä tunnistanut"


      • DEI

        Kaikki maailmankaikkeudessa tuhoutuu ja kuolee, joka muuta väittää valehtelee itselleen.


    • evp

      kirkon virheet
      - kärsimys maailmassa
      - epätieteellisyys

      Tuo luettelo on hyvä lista ihmisen käsityksestä taihalusta kysyä. Mielestäni siinä kuvastuu ko. henkilön jumaluus koska on kyky Luoda mielikuva eli on ilmentynyt luoja noiden kysymysten tautalla. Siis noita kysymyksiä ei olisi ellei olisi joku joka on ne LUONUT. Minulle LUOJA=Jumala=Henki. Se henki ilmentää itseään kysymällä. Onko Jumalaa olemassa kolme vastaväitettä.

      Jumala on olemassa koska sinä olet personallinen Henki-Hekilö-Luoja. Vai oletko sitä mieltä että nuo kysymykset syntyivät itsesi ulkopuolelta.

      Kysymykset on eräs henki-lö luonut. Jumala on kaikenkattava henki, jokainen persoona on kuva ko.hengestä. Kuvan näkee ja kokee persoona joka LUO näkemästään itselleen "totuuden"

    • hyvittäjä

      Iivanaiselta hyvä kirjoitus!

    • valistunut

      Jumaluus ei voi olla ajallinen jos on, niin se on sama yksilöllisyyden harha kuin ihminenkin

      Jumaluus voi olla vain ajaton elämä jonka osa me kaikki olemme
      Ei ole sinun ja minun erillistä elämää, sillä me olemme kaikki yhtä elämää
      Elämme vain erillisyyden harhassa, joten emme voi havaita sitä

      Jumaluus on ehdottomasti ääretön itsetiedoton elävä henki
      jonka osa mekin olemme
      Ajassa ja aineessa se toimii syyn ja seurauksen lakina jonka tuloksena fyysinen elämämme on syntynyt, ja näin ajaton elämä
      ilmetää itseään ajassa ja aineessa
      Fyysinen elämä on kuitenkin rajallista, joten se esiityy fyysisten elämien ketjuna, jossa tuo fyysinen olento kehittyy täydellisyyttä kohti

    • Pitäisi paremmin yksilöidä puhutaanko Juutalaisten luomasta jumala käsityksestä vai kaikenkattavasta ensimmäisestä ainoasta lähteestä
      Alkuperäisestä lähteestä kukaan ei voi olla erosa koskaan muutoin kuin mielensä voimalla kieltämällä oman olemasaolonsa. Se ei siis ole valinnainen.

      Valinnaisuus osoittaa minulle Raamatusa monin paikoin kuvatun Jumalan, inhimillisyyden, eli hänet on tehty tiettyyn tarpeeseen. Ei voi olla alkuperäinen lähde.
      Minä en voi väittää olevani olematon eli minä olen alkuperästäni lähtöisin ja yhtä tiviisti siinä kiinni henkisesti kuin olen fyysiseti vanhempieni jälkeläinen. Raamattu (Iivanainen) joutuu sen vuoksi moniin ristikkäisiin päätelmiin itsensä kanssa kun ei erotella miloin puhutaan puhtaasta hengen tasosta ja milloin on fyysisen arki elämän ohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe