Oletko ihminen, joka torjuu Jumalan, eikä halua kääntyä hänen puoleensa? Suhtaudutko kielteisesti kristilliseen uskoon ja puheeseen Jumalasta? Tässä kirjoituksessa pohdimme kolmea tavallista vastaväitettä, joita monet esittävät kristillistä uskoa vastaan. He pitävät Jumala-uskoon perustuvaa käsitystä vanhanaikaisena ja valheellisena. He torjuvat sen, koska ajattelevat materialistisen maailmankuvan olevan tosi. Siksi perehdymme lyhyesti näihin vastaväitteisiin. Lähde mukaan ottamaan asioista selvää!
- kirkon virheet
- kärsimys maailmassa
- epätieteellisyys
Artikkelin osoite; http://www.jariiivanainen.net/kolmevastavaitetta.html
Onko Jumalaa olemassa kolme vastaväitettä?
9
164
Vastaukset
- ei ole totta
Teodikean ongelman yritysselitysten jälkeen, mitä jää kristiuskon "rakkaudellisesta" jumalkuvasta jäljelle?
- valistunut
Torjun jumalan koska on olemassa paljon suurempi voima maailmassa kuin tuo juutalaisten jumala
Se suurempi voima on ajaton elämä jonka osa myäs me olemme
Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla
Sen suurin vaikurttaja on syyn ja seurauksen laki, jonka tuloksena on meidänkin fyysinen elämämme
Eikä mitkään uskonnot, jumalineen voi sen toimintaa estää, sillä ne ovat vain väärinkäsityksiä tämän voiman toiminnasta, johtuen siitä ettei ole tunnettu tämän lain olemusta'Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla'
Tässä lienee tarvetta selventää, perusteluja on kaiketi turhaa edes kysyä?
Korvaako 'syyn ja seurauksen' laki jumalan...eli nyt elettävässä elämässä ei ole Jumalaa?- kokija
Myötäeläjä kirjoitti:
'Ajaton elämä on kuolematon, se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi myöskään koskaan kuolla'
Tässä lienee tarvetta selventää, perusteluja on kaiketi turhaa edes kysyä?
Korvaako 'syyn ja seurauksen' laki jumalan...eli nyt elettävässä elämässä ei ole Jumalaa?Paremminkin niin että kaikki on sitä mutta ihmisten persoona ei sitä havaitse, koska persoona on välissä tulppana. Muuta tulppaa ei ole kuin persoona, joka kuvittelee erillisyyden. Se tulee kokea muulla kuin erillisellä persoonalla. "Hänessä me elämme olemme ja liikumme". "Valo oli pimeydessä mutta pimeys ei sitä tunnistanut"
- DEI
Kaikki maailmankaikkeudessa tuhoutuu ja kuolee, joka muuta väittää valehtelee itselleen.
- evp
kirkon virheet
- kärsimys maailmassa
- epätieteellisyys
Tuo luettelo on hyvä lista ihmisen käsityksestä taihalusta kysyä. Mielestäni siinä kuvastuu ko. henkilön jumaluus koska on kyky Luoda mielikuva eli on ilmentynyt luoja noiden kysymysten tautalla. Siis noita kysymyksiä ei olisi ellei olisi joku joka on ne LUONUT. Minulle LUOJA=Jumala=Henki. Se henki ilmentää itseään kysymällä. Onko Jumalaa olemassa kolme vastaväitettä.
Jumala on olemassa koska sinä olet personallinen Henki-Hekilö-Luoja. Vai oletko sitä mieltä että nuo kysymykset syntyivät itsesi ulkopuolelta.
Kysymykset on eräs henki-lö luonut. Jumala on kaikenkattava henki, jokainen persoona on kuva ko.hengestä. Kuvan näkee ja kokee persoona joka LUO näkemästään itselleen "totuuden" - hyvittäjä
Iivanaiselta hyvä kirjoitus!
- valistunut
Jumaluus ei voi olla ajallinen jos on, niin se on sama yksilöllisyyden harha kuin ihminenkin
Jumaluus voi olla vain ajaton elämä jonka osa me kaikki olemme
Ei ole sinun ja minun erillistä elämää, sillä me olemme kaikki yhtä elämää
Elämme vain erillisyyden harhassa, joten emme voi havaita sitä
Jumaluus on ehdottomasti ääretön itsetiedoton elävä henki
jonka osa mekin olemme
Ajassa ja aineessa se toimii syyn ja seurauksen lakina jonka tuloksena fyysinen elämämme on syntynyt, ja näin ajaton elämä
ilmetää itseään ajassa ja aineessa
Fyysinen elämä on kuitenkin rajallista, joten se esiityy fyysisten elämien ketjuna, jossa tuo fyysinen olento kehittyy täydellisyyttä kohti Pitäisi paremmin yksilöidä puhutaanko Juutalaisten luomasta jumala käsityksestä vai kaikenkattavasta ensimmäisestä ainoasta lähteestä
Alkuperäisestä lähteestä kukaan ei voi olla erosa koskaan muutoin kuin mielensä voimalla kieltämällä oman olemasaolonsa. Se ei siis ole valinnainen.
Valinnaisuus osoittaa minulle Raamatusa monin paikoin kuvatun Jumalan, inhimillisyyden, eli hänet on tehty tiettyyn tarpeeseen. Ei voi olla alkuperäinen lähde.
Minä en voi väittää olevani olematon eli minä olen alkuperästäni lähtöisin ja yhtä tiviisti siinä kiinni henkisesti kuin olen fyysiseti vanhempieni jälkeläinen. Raamattu (Iivanainen) joutuu sen vuoksi moniin ristikkäisiin päätelmiin itsensä kanssa kun ei erotella miloin puhutaan puhtaasta hengen tasosta ja milloin on fyysisen arki elämän ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778