Enkelien alkuperä

enkeliankeli

Oletteko koskaan miettineet, mistä muinaisuuden hämärästä enkeliuskomus on peräisin? Tai kysyneet esim. enkelikurssin pitäjältä, keneltä opittuun tietoon hänen tietonsa eri enkeleistä perustuu?

Keskiajallakin oli nykyiden kaltainen enkelibuumi.

Lisää tietoa esim. täällä

http://www.avesta.org/angels.html

8

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan aattelin..

Mitä eroa on skitsofreniaa sairastavan ihmisen välillä ja ihmisen joka näkee nk. "enkeleitä" kaikkialla? Ei mitään minusta...

• ankelienkeli

Minä en kiistä, etteikö jotakin "yliluonnollista" = sellaista, jota emme osaa tässä hetkessä selittää, olisi olemassa. Tuntuu vaan niin hölmöltä, että ihmiset tuntuvat tekevän enkeleistä uutta uskontoa eivätkä kyseenalaista sitä, mistä nämä menestysfilosofioiden kauppiaat ovat tietonsa saaneet.

Aina kun ihminen ottaa tietoa tutkimatta ja kyseenalaistamatta vastaan, hän antaa oman voimansa ja mielensä jonkun muun hallintaan. Sama koskee uskontoja, ympäristöliikettä, politiikkaa, new age uskomuksia jne.

Ihmisten pitäisi enemmän kyseenalaistaa ja ajatella omilla aivoillaan. Ei mikään ihme, että maailma on tällainen sotku mikä se tällakin hetkellä on.

• Enkeleihin uskova

Kuulemani mukaan Jumala on luonut enkelit auttamaan ihmisiä. Voimme "käskeä" enkeleitä auttamaan ja tekemään hyviä asioita ihmisten ja koko luomakunnan parhaaksi.

• olen minä

Pyytäminen voisi olla myös hyvä sana käskemisen tilalla....sanotaan, että usein vain pyytämällä voimme antaa enkeleille luvan auttaa, sillä vapaan tahtomme kautta enkelit eivät voi ilman lupaamme vaikuttaa asioihin. Pyytäminen on sama kuin luvan antaminen....

Pitkälle samaa mieltä aloittajan kanssa.
        Loppupeleissä enkelien alkuperä kait aivan sama kuin meidänkin. Enkeli nimityksellä voidaan myös viitata siihen, että kyseinen sielu/spirit/being ei ole kokenut elämää ihmiskehossa, joten sanojen avulla yritämme vaikka luokitella asioita erilaisiin lokeroihin.

Tietyssä näkökulmassa voimme katsoa, että olemme kaikki enkeleitä.

• kokija
        olen minä kirjoitti:

Pyytäminen voisi olla myös hyvä sana käskemisen tilalla....sanotaan, että usein vain pyytämällä voimme antaa enkeleille luvan auttaa, sillä vapaan tahtomme kautta enkelit eivät voi ilman lupaamme vaikuttaa asioihin. Pyytäminen on sama kuin luvan antaminen....

Loppupeleissä enkelien alkuperä kait aivan sama kuin meidänkin. Enkeli nimityksellä voidaan myös viitata siihen, että kyseinen sielu/spirit/being ei ole kokenut elämää ihmiskehossa, joten sanojen avulla yritämme vaikka luokitella asioita erilaisiin lokeroihin.

Atlantiksen ja ehkä varhaisen muinais-Egyptin aikaan mahdollisesti oli vielä enkeleitä ihmiskehossa. Tämän jälkeen olosuhteet muuttuivat. Enkeleitä on kyllä ollut ihmiskehossa tiettävästi laajemmin edellisen ihmiskunnan aikaan tätä edellisessä universumissa.

Yleisesti: edellisen universumin ihmiset ovat nyt enkeleitä. Heillä ei ole tarve syntyä ihmisiksi, koska ovat ohittaneet tämän kehitysvaiheen.

Tämän maapallon ihmiset tulevat huolehtimaan seuraavassa universumissa nykyisistä eläimistä, jotka ovat silloin teidänkaltaisianne. Nyt te olette eläinihmisiä, pian jopa ihan ihmisiäkin. Ihminen on korkea arvonimi, jota ei anneta vielä nykyiselle eläinihmiselle. Joitakin ihmisiä on jo toki maapallolla.

Ihminen tarkoittaa yksilöllistymistä taivastasolle saakka. Ihminen kommunikoi silloin päivittäin taivasmaailman asukkaiden kanssa. Nyt te haaveilette vasta taivaasta. Ihminen ON taivaassa koko ajan tietoisena, myös unissaan.

• kokija
        olen minä kirjoitti:

Edellä olevan kirjoittaja on pelastunut suurelta kärsimykseltä jonkun taivasolennon ansiosta. Taitaa olla olen minän korkeampi itse, joka on häntä auttanut. Olen minän "suojelusenkeli".

Ihmisessä / eläinihmisessä oleva auttamisominaisuus, mitä näen Olen minässä olevan, on enkelimäistä. Kuin Äiti joka katsoo lastaan. Äidinrakkaus on korkeaa, mitä nykyihminen voi käsittää.

• Nxx

Loogisinta olisi että raamatun enkelihahmot olisivat avaruusolentoja. Sen aikakauden ihmisten tulkinta näistä vierailijoista olisi luultavasti juuri raamatun tekstin mukaista.

Avaruusolennot ovat käyneet muokkaamassa meidän dna:mme, opettamassa tietotaitoa. Luultavasti hyvän ja pahan kamppailu kuvastaa maapallosta ja sen asukkaista käytävää riitaa eri avaruusolentoheimojen kesken.

Enkeliusko on herttaista ja varmasti nostaa värähtelytasoa, mutta totuus taitaa olla astetta raaempaa.

Olemme maapallolla vain kehittyneiden avaruusolentojen geenimanipulaation ja "vapaan tahdon" kokeita. Varmasti meitä seurataan ja meillä saattaa olla jopa oma "suojelusentiteetti", mutta enkeli.. onko se vain kaunis ajatus?

• sivuhuomio

Ei luonnonvalinta tarvitse toimiakseen mitään avaruusolentoja avuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe