Kuinka paljon teillä ollut lisälyöntejä EKG-holterissa?

Missä vika

Itsellä lisälyöntituntemuksia jo toista vuotta, olen käynyt nyt EKG:ssä kahdesti ja kesäkuussa oli EKG-holter sen vuorokauden ajan. Holterissa havaittiin eteisperäisiä lisälyöntejä n. 3000 kpl ja kammioperäisiä n. 8500 kpl. Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Nyt odottelen sydämen ultraäänitutkimusta.

Paljonko muilla ollut? Onko mitään tietoa aiheuttajasta? En jaksa uskoa, että ihan normaaleja ja vaarattomia ovat, vaikka sitä joka puolella kaikki hokevatkin. Miten voi olla normaalia, että on melkein 10 000 kammioperäistä lisälyöntiä vuorokaudessa ihan muuten vaan, ilman selittävää syytä? Ei ole stressiä, en juo paljoa alkoholia, enkä tupakoi, kahvia menee 1-2 kuppia päivässä, eikä kunnon yöunetkaan ole tilannetta parantanut. Syön melko monipuolisesti, liikun päivittäin, olen 20-vuotias.

21

10817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooo-ouuu

      Miten päädyit noihin tutkimuksin?
      Meinasin tänne itse kirjoitella, pitäisikö huolestua, kun olen 26 v, ihan hyvässä kunnossa oleva nainen ja sydänvaivoja on ollut tässä jos jonkinmoista.
      Aluksi liikunnan aikana ilmeneviä ikäviä muljahduksia rinnassa, ajoittain liikunnan aikana äkillistä väsähtämistö ja todella pahaa hengenahdistusta, toisinaan liikkuessa kaikki ok ja jaksan hyvin. Nyt kahtena yönä (väliä muutama kuukausi) olen herännyt tosi kurjaan oloon ja syke on ollut ihan todella huima! En mitannut, mutta erittäin korkealla. Yleensä pulssin noustessa saan sen rauhottumaan kävelemällä rauhassa ja hengittelemällä, sekä hörppimällä vettä. Näillä kerroilla ei ollut mitään vaikutusta millään, muutamakin rauhallinen askel sai sydämen hakkaamaan todella voimakkaasti ja rintakehä tärähteli kovasti paidan läpi, syke tuntui päässä asti. Ensimmäisellä kerralla vasen käteni kihelmöi ja päätinkin soittaa päivystykseen, josta totesivat tylysti. "Paniikkihäiriö, ajattele kauniita kesäöitä ja mene nukkumaan"...kyllä jäi melko avuton olo sen puhelun jälkeen...Noh, en kuollut kuitenkaan :D Vaiva jatkui n. tunnin verran.
      Tosiaan tämän kerran jälkeen tuli toinenkin kerta, mutta en soittanut päivystykseen, koska ajattelin saavani samat ohjeet. Silloin makasin puoli-istuvassa asennossa ja toivoin ettei henki lähde...Tätäkin kesti jokusen tunnin verran.
      Molempien kertojen jälkeen olo on ollut tosi huono muutaman päivän ja liikkuminen on tosi raskasta.
      Tällä viikolla käväsin lääkärissä ihan muissa asioissa (siis gynekologilla) ja siellä mitattuna mun vereenpaineeni oli hiukan koholla. Yleensä kärsin tosi alhaisesta vereenpaineesta :/
      Huolettaa pahasti, jos joku kerta lakkaakin pumppu lyömästä kokonaan!

      • Missä vika

        Päädyin itse niihin tutkimuksiin juurikin noiden sydäntuntemusten takia, eli lähinnä levossa tuntuu että sydän lyö miten sattuu, muljahtelee, jättää lyömättä ja välillä meinaa hakata rinnasta läpi.
        Suosittelen kyllä sulle ehdottomasti myös tutkimuksiin hakeutumista. Sulla voisi olla hyötyä siitä rasitus-EKG:stä, jossa siis poljetaan esim. kuntopyörällä ja samalla rekisteröidään sydänkäyrää. Siinä sitten näkyisi, onko jostain esim. sydämen hapenpuutteesta kyse, kun sulla kerran on noita tuntemuksia ennen kaikkea rasituksessa.
        Mulle lääkäri sanoi, että juurikin rasituksessa tuntuvat sydäntuntemukset tulee ottaa vakavasti, etenkin jos esiintyy hengenahdistusta ja huimaustakin.
        Paljon sun verenpaine oli koholla? Useinhan lääkärillä tulee se "valkotakkiefekti", eli verenpaine on lääkärin mittaamana paljon korkeempi kuin mitä todellisuudessa on. Itellä kotona mitattuna systolinen paine ollut jotain 100 ja diastolinen 50-60, eli oikein optimaaliset paineet, mutta lääkärillä ollut sitten jotain 140/70-80 eli itellä ainakin vaikuttaa se lääkäri siinä mittaajana :D


      • DynoSki

        Kommentoin tuohon terkkarin päivystyksen toteamukseen "Paniikkihäiriö, ajattele kauniita kesäöitä ja mene nukkumaan".

        Olen vuosia ihmetellyt terkkareiden toiminnan epäjohdonmukaisuutta. Olen erittäin herkkä valittamaan huonosta palvelusta ja olen lähettänyt Vantaan terveysjohtajalle useampia valituksia näistä asioista.
        Yksi tapaus kahden vuoden takaa. Kuuloni oli alkanut heikentyä ja päätin käydä näyttäytymässä yksityiselle korvalääkäärille. Tutkimuksien jälkeen hän lähetti minut kuulontarkistukseen. Lopputulos: kuulo heikentynyt, erityisesti vasemman korvan. Koska pärjäsin kuitenkin kohtuu hyvin, en vienyt asiaa eteenpäin.
        Vuoden kuluttua (kaksi vuotta sitten) päätin mennä näyttäytymään julkiselle puolella. Soitin 4.10. ajanvaraukseen, kerroin tilanteen ja kerroin käyneeni yksityisellä puolella, jossa todettiin selkeä kuUlon heikkeneminen. "Oletteko varma että teillä ei ole vahaa korvissa?" "Täh?" Yritin kysyä etteikö ko. henkilö ymmärtänyt tai kuullut mitä kerroin. Sama kysymys uudelleen. Päreet paloivat ja löin luurin kiinni. Soitin parin viikon kuluttua uudelleen. Täsmälleen sama case!!! Luuri korvaan ja miettimään, että mitäs tässä nyt oikein pitäisi tehdä.
        Soitin vielä kolmannen kerran. Sama kysymys taas, mutta nyt päätin jatkaa keskustelua. Minulle kerrottiin, että en pääse korvalääkärille ennen kuin olen käynyt näyttäytymässä (en muista nyt nimikettä) -hoitajalle. Jonne pääsi jonottamalla. No, menin jonottamaan ja pääsinkin kohtuu nopeasti ko. hoitajan vastaanotolle. Selvitettyäni mistä on kysymys: "Oletteko varma, että teille ei ole vahaa korvissa (neljäs kerta 4 viikon aikana)?" Kerrottuani ettei ole, hän sanoi: "Minä tutkin ne nyt kuitenkin!"
        Ei löytynyt vahaa!

        Pääsin sitten vihdoin viimein korvalääkärin vastaanotolle 14.12. (case alkoi 4.10.) Lääkäri lähetti minut kuuluntutkimusosastolle, jonne pääsin 8.1. Sen jälkeen taas lääkärille (24.1.). Siellä sitten lopullisesti päätettiin, että kuuloni on heikentynyt merkittävästi. Ja sain lähetteen Hyksin kuulolaitesosastolle, jonne oli noin 6 kk. jono.
        Soitin Hyksiin helmikuun puolivälissä kysyäkseni mikä heillä on tilanne. "Ei hätää, pääsette tänne varmaan tämän kuun (helmikuu) loppuun mennessä." Kysyin että miten se on mahdollista, minulle ilmoitttiin, että on noin 6 kk jono. "Niin, teidät on laitettu tänne jonoon 4.10."
        No hei haloo! He olivat laittaneet minut jonon (jälkikäteen) sinä päivänä jolloin soitin ensimmäisen kerran : "Oletteko varma, että teillä ei ole vahaa korvissa."
        Ilmeisesti olivat kuunnelleet puhelutallennukset.

        Jos minua, A olisi uskottu, B kuunneltu alun alkaen, olisi koko homma mennyt huomattavasti yksinkertaisemmin kaikkien kannalta. Ja minullekin olisi jäänyt luottamus ja usko julkiseen terveydenhuoltoon. Nyt sitä ei ole ,eikä ihan helposti tule!

        Näitä vastaavan tyyppisiä tilanteita on ollut viimeisen 11 vuoden (eläkkeellä) aikana useita.
        Juuri tällä hetkellä on meneillään pitkälti samanlainen case kuin oli tämä: "Oletteko varma, että..."

        Tulkoon Sote. Ihan millainen tahansa, huonommaksi ei voi mennä.

        btw. Pari kuukautta sitten soitin terkkariin. Tuli kiireetön aika 37 vuorokautta (laki kai sanoo että 21 päivää tai jotain. Ihmettelin miksi minulle tapahtuu aina näin. "Siksi koska teillä ei ole omalääkäriä!" "Täh, miksi minulla ei ole, olen kuitenkin jo 72-vuotias?" "Siksi että olette käynyt täällä niin harvoin!"
        Tein valituksen ja nyt minulla on oma lääkäri!


    • oo-ouuu

      Kiva, kun vastasit. Se on aina niin "mukavaa" kuulla, että ihmisillä on samoja vaivoja, koska joskus tulee olo, että on vain luulosairas. Näin nuorena ei nuo lääkärit meinaa oikein ottaa kovinkaan vakavasti kaikkia vaivoja, joita löytyy. Eihän näitä tietenkään toivoisi olevan kellään muulla, mutta huojentavaa se on kuulla muidenkin samoista oireista.
      Pitää varmaan mennä lääkärille taas, olen tästä hengästymisestä ja sykeongelmista joskus maininnut, mutta ei niihin olla koskaan sen tarkemmin pureuduttu. Nyt näitä vaivoja on vaan lyhyen ajan sisällä alkanut tulla niin paljon enemmän, että syytä olis varmasti tutkituttaa.
      Nuo muljahdukset on niin kovin kurjia ja varsinkin, kun alkaa sydän oireilla jossain ihmisten ilmoilla. Kotona vielä on ihan ok sen kanssa, mutta muualla se ei ole kivaa. Lenkit on jäänyt useasti kesken, kun alkaa sydän hakata ihan omilla rytmeillään. Mulla tekee myös sydän sitä usein, että joka toinen lyönti on voimakas, jokatoinen vaimeampi ja jokatoisen lyönnin väli on pidempi ja jokatoisen lyhyempi. Tätä se saattaa tehdä välillä lähes koko päivän. On se harmillista.
      Verenpaine oli jotain 140/83 mun mielestä...mut tosiaan olin siellä ronkittavaksi menossa, niin johan se voi vähän paineita nostaa :D vanhemmilla on mittari ja sillä, kun olen joskus mittaillut niin on ollut aina niin optimaaliset lukemat, ettei mitään valittamista. Kovin alhaiset vaan :)
      Pitänee soittaa lääkärille aika ennen, kuin tulee tosiaan luulosairaaksi tän kropan kanssa :P

    • Missä vika

      Jep, se on kyllä ihan totta, että rauhoittaa ees vähän mieltä kun tietää jonkun toisenkin joka kärsii samoista vaivoista :D
      Mun mielestä kyllä kannattaa hakeutua ihan vaan jo oman mielen rauhankin vuoksi lääkäriin. Uskoisin, että ne siellä ottavat todesta kun sanot, että oireita tulee nimenomaan rasituksessa. Ja vielä kun nuori ihminen kyseessä.
      Ja toi sun verenpaine kyllä kuulostaa just siltä, että on vaan vähän nyt sitten korkeempi kerta on lääkärissä mitattu. Tuskin se muuten on koholla ja alapaine kohoo yleensä nuorilla ekana, ja toihan ei oo ees koholla toi alapaine. :)

    • Nainen 30v

      Jos lääkäri sanoi, et on normaalia, usko sitä!
      Jos noita alkaa vielä enemmän miettiin ja vatvoon, voi olla varma ettei ne ainakaan vähene.

      Mut kuulostaa kyllä hurjalta määrältä. Itselläni oli ainoastaan 10kpl ja nekin saivat olon epämiellyttäväksi. Ne tuntuivat niin voimakkaina et pomppasin aina pystyyn. Nyt ei ole ollut enää pitkään aikaan mitään.

    • oooo-ooouuu taas

      Ajattelinpa tänne taas kirjottaa, kun pumppu teki nyt sitten kivat pikku temput tässä meikäläiselle. Päivystykseen lähdin ensin kovan rintakivun vuoksi, joka säteili vasenta puolta kaulaa leukaan saakka. Tai varsinaista kipua se ei ollut, vaan järjetöntä puristamisen tunnetta. Noh, ekg:ssä ei mitään poikkeavaa, verenpaine koholla 138/91. Kotia vaan lähettivät, vaikka puristus hirmuinen.
      Seuraavana päivänä olin menossa ihan muissa asioissa terveyskeskukseen ja käppäilin sinne hyvin hitaasti, koska se hitonmoinen puristus rinnassa vasemmalla ja kaulalla vaan jatkui. Päästyäni rappuset ylös, hyppäsi syke aivan järjettömän korkealle ja sen jälkeen alkoi hillitön rytminvaihtelu. Tuntui tosi kurjalta ja yritin sitä siinä terveyskeksuksen luukulla sitten itkua pidätellen selittää. Kiieellisen lähetteen sain labraan ekg:hen jossa täti ei ikäväkyllä ymmärtänyt, kun sanoin, että pitäisi HETI päästä. Laittoi istumaan jonon hännille vaan. No itkua sai siinäkin pidätellä, kun tuntui että sydän poksahtaa. Istuskeltuani siinä tovin, syke alkoi tasaantua ja tadaa ekg:hen päästyäni rytmi oli taas ihan normaali. (onneksi tietty, mut olis ollut hyvä saada ne paperille). Sitten otettin kaikki mahdolliset verikokeet kilpirauhasista keuhkoveritulppaan ja kaikki ihan normaalia.
      Sain beetasalpaajiksi Propralia, mutta epäilyttää vähän käyttää sitä. Sykkeeni meinaan on välillä tosi alhaalla, jolloin tulee myös noita puristustuntemuksia. Jos Propral laskee sykettä vielä siitä , niin huhhuh :/ Toisaalta voisikohan se silti auttaa?
      Näin siis täällä meni tämä tarina :) Selässä on ihan varmasti fasettulukko ja muutakin jumia, joista varmaan suurin osa johtuu, Helpottavaa on nähdä, että sydän on kunnossa, mutta vaikeaa se on uskoa, kun päivittäin tuntuu siltä, kuin olisi alkamassa sydänkohtaus :(

    • Jep Jep

      8500 kammiolisälyöntiä tekee 354 per tunti eli noin 6 per tunti. Onhan se aika paljon mutta jos ne on yksittäisiä niin lääkityksellä pärjää hyvin.

    • Missä vika

      En ole siis vielä henkilökohtasesti lääkäriä tavannut holterin jälkeen, mutta silloin ensikäynnillä lääkärin vastaanotolla totesi vaan, että yleensä nuo on vaarattomia ja tavallisia nuorilla ihmisillä. Ehkä joo, mutta on vaan vaikea uskoo, että on ihan täysin normaalia tollaiset reilut 8500 lisälyöntiä vuorokaudessa. Uskon, että siihen on kyllä joku syy olemassa.
      Eikä mulla kyllä niiden ajattelu lisää niiden esiintymistä. Ne tulee ihan sattumanvaraisesti, milloin missäkin tilanteessa. Usein jopa silloin kun oon rentoutuneena. :o

    • aiemminkin

      Löysin tällaisen vanhan viestiketjun. Mitähän aloittajalle kuuluu? Ja tänne olisi kiva kerätä noita holterissa tulleita määriä muutenkin

      • Kapa_40

        Jossain toisessa ketjussa holterista puhuttu myöskin, mutta laitanpa tähänkin kun itsellä pari vuotta sitten olivat sydäntutkimukset ja silloin holtterissa runsaat 400 kammiolisälyöntiä, yksi kupletti (eli lisälyöntipari), yksi lyhyt bigeminia (joka toinen lyönti lisälyönti) ja 30 eteislisälyöntiä.
        Kardiologin mukaan kokonaisuutena noilla määrillä hyvä holter tulos ja samalla kertoi että tuollaiset yli 10.000 lisälyöntiä/ vrk jatkuvasti on raja jolloin hoito on tarpeellista terveessäkin sydämessä, eli lähinnä rytmilääkkeet tai katetriablaatio.
        Yleensäkin lisälyöntiongelmaan kardiologi sisällytti myös lyhyet sarjamuljut/tykytykset kunhan eivät kestä minuutteja tai tule tajunnan häiriöitä. Nuokin tuntuvat aika yleisiä olevan tästä vaivasta kärsivillä.


      • Tummu

        No mulla (61v. perusterve nainen) oli syksyllä 13000 ylim. lyöntiä eikä lausunnon mukaan mitään huolta..... Uskotaan vaan ja kärsitään se epämiellyttävä tunne, kun päälle iskee noita lyöntejä, jotka. kyllä ilmeisesti tuntuu lyöntien poisjäänneiltä ja lumpsahduksilta. Stressiin ilmeisesti on yhteys, sen olen itse huomannut.


    • Irkati

      Hei!
      Minulle Holter-tutkimus kirjasi 14800 kammiolisälyöntiä 250 eteisperäistä lisälyöntiä. Lisäksi hiippaläppä, aorttaläppä ja kolmoisliuskeläppä vuotavat. Lääkärien mielestä sydän toimii normaalisti. Oireita on koko vuorokauden ajan, tosin ne hankaloituvat illalla ja yöllä. Nukkuminen on tosi huonoa oireiden vuoksi. Useimpana yönä vietä tunteja istuallaan tuolissa. Kaikki on lääkärien mukaan normaalia. Beetasalpaajaa sain lääkkeeksi. Ennestään minulla on verenpainelääkitys, RR on hoitotasolla. Jonkin verran beetasalpaaja heikentää oiretutemuksia, mutta kuitenkin tuntuvat koko ajan. Olen ollut kardiologintutkimuksissa läppävuotojen vuoksi, eivät vuoda vielä tarpeeksi, jotta niitä voisi leikata. Mietin vain, minkälaisessa kunnossa sydän tulisi olla, jotta oireita ei luokiteltaisi normaaliksi. Olenhan minä jo aika vanha 67-vuotta.

      • pessimisti

        Minä heräsin muutama päivä sitten aamulla erittäin huonovointisena. Kokeilin sitten pulssia ranteesta, ja totesin että pulssia ei tuntunut, tuntui vain tärinää. Verenpaine oli 196/94 ja pulssi
        113. Soitin terkkariin ja käskivät tulla heti vastaanotolle. Siellä sitten otettiin sydänfilmi, ja todettiin, että siinä on muutoksia. Ei toki vaivauduttu kertomaan mitä muutoksia. Ja myöhemmin päivällä muutokset sitten olivat kuulemma hävinneet. Olen ollut joskus rasituskokeessa jonka lausunnossa todettiin että st-muutoksia näkyy tietyissä jaksoissa - mutta
        niittenkin muutosten merkitys jäi täysin epäselväksi. Sydän kuvattiin ja todettiin että on sivuääni koska pari läppää vuotavat. Holtteriakin pidettiin vuorokausi ja lisälyöntejä oli jotain
        340 vaikka söin beetasalpaaja Emconcoria. Mutta ihmiset! Ei huolta! Jos ei ole sepelvaltimotautia ei ole ilmeisesti mitään vikaa pumpussa. Johtuuko se sitten siitä, että
        suomalainen terveydenhuolto ei tunne muuta kuin sepelvaltimotaudin?

        No. Alussa mainitsemani terkkarireissu huipentui siihen, että sain verenpainetta alentavan
        pistoksen. Kun pääsin sairaalasta kotiin. ehdin istua tuolilla puolisen tuntia, kun paha olo
        alkoi, kohta alkoi maisema himmentyä, ja putosin tuolilta tajuttomana. Sisareni pelästyi
        pahanpäiväisesti ja soitti 112:n. Kuuden miehen elvytysryhmä tuli paikalle pillit ujeltaen
        ja kiikutti minut takaisin terkkarille. Siellä sitten makasin 2-3 tuntia ilman että kukaan
        kiinnitti minuun mitään huomiota, ja sitten vaadin kotiin pääsyä kun en jaksanut kuunnella
        viereisen vuoteen karjuvaa juoppoa (jota hoivasi äidillisen hellästi pari hoitajaa yhdessä).
        Ei meitä vanhoja naisia mikään tapa.Turha rasittaa lääkäriparkoja. Ainakin kannattaa
        syödä itsensä150 kiloiseksi plösöksi ja juoda itsensä alkoholistiksi. Sitten saa sekä
        hoitoja että diagnooseja.


    • eilaliisa

      2000 lisälyöntiä. Lisäksi aortan lievä laajentuma ja läppävuotoa (lievää).
      Verenpaine ja kolesterolilääkitys on . Propral 10 mg on tarvittavana , mutta käyttöä ei esim iltaisin, koska normaalisti minulla on hidas syke , leposyke 46-48 .

    • pelkuri1

      Kuinka uskallat ollenkaan käyttää Propralia kun syke on noin hidas ?
      Minullakin on aika alhainen ja bradykardiaa ja kun verenpaine voi välillä pudota tosi alas
      muutenkin yht'äkkiä tykytyksen jälkeen en oikein uskalla ottaa Propralia kuin neljännespillerin (kun en tiedä kauanko se vaikuttaa )mutta sekin auttaa vähän tykytykseen.

    • tykyttääää

      Holterissa yli 17 000 eteislisälyöntiä ja yli 13 000 kammiolisälyöntiä/vrk. Sydän terve ja hyväkuntoinen. Beetasalpaaja 1 tbl. päivässä. Ei kontrolleja tms.

    • AnniinaK

      3300 ekstrasystolia, "usein toistuvia" bigiminejä ja trigiminejä, olisi annettu joku lääke mutta verenpaine olikin sille liian alhainen (95/58). Ultrassa sydän ok. Toistaiseksi ei tehdä mitään, jos rytmihäiriö jää uudestaan päälle (kuten holteria edeltavinä päivinä) käskettiin ottaa heti yhteyttä. Olen 35v nainen, terveet elämäntavat ja muuten hyväkuntoinen. En asu Suomessa.

    • asdfgg

      21 000 lisälyöntiä / vrk. Käytin kaksi vuotta beetasalpaajaa ja lopetin sen syönnin. Nykyään 0 / vrk. Verenpaineet ihanteellisissa arvoissa. Aortan koarktaatio siis takana.

    • päivämuljahtelua

      Holterissa 17000 eteislisälyöntiä painottuen päiväsaikaan. Lyönneistä 200 paria. 20% lyönneistä lyhyitä eteistakykardiasarjoja. Sydän terve. Lääkkeeksi 1 tabletti beetasalpaajaa. Ei kontrolleja.

    • HakekaaApua

      Hoitakaa naiset itsenne kuntoon alle 5-kymppisinä. Yli 50-v naisilla kaikki johtuu siitä, että on nainen eli kärsi pois valittamatta.

      Naisten vaivoja ei oteta vakavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe