Tapahtui 5-6 vuotta sitten, kun olin faijan kanssa Viron reissulla. Tapasimme erään hänen tuttavansa, joka oli ammatiltaan viulunsoitonopettaja Tarton yliopistossa ja hänen poikansa opiskeli myös musiikkia.
No kummiskin, istuin jossain vaiheessa alas tämän pojan ja hänen tyttöystävänsä kanssa tuttavamme terassille ja aloimme jutella niitä näitä. Jotenkin keskustelu kääntyi etymologiaan (sanojen alkuperä). Oma etunimeni on Jonas, ja niiden mielestä se oli mielenkiintoinen nimi, jonka alkuperä oli luultavasti Jona-nimisessä henkilössä, joka raamatun tarinassa joutui valaan vatsaan.
Jostain sain sitten päähäni heittää molemmille englanniksi:
"I kind of feel that I´m in a stomach of a whale when I´m in Estonia, because it´s boring and you can´t get out".
Vasta myöhemmin tajusin itse, miten tyhmältä se lause kuulosti. Luultavasti olin jo siinä vaiheessa tympääntynyt kahden viikon pituiseen reissuun mutta en tiennyt miten olisin päässyt omin päin takaisin Suomeen.
Kerronpa yhden.
vittumainen vertaus
1
381
Vastaukset
- Call me Ishmael
Pahinta tossa on toi kielioppivirhe, siis epämääräinen artikkeli "a stomach". Ellei valaalla sitten ole useampia vatsoja?
Ja sitä paitsi: Joonalla ei ollut tylsää, vaan KAMALAA valaan vatsassa, Joona PÄÄSI sieltä pois kolmessa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi403019Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs412854100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482473Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo462195Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks212054Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581830- 451739
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371590- 451513
- 261361