Vihanajasta suureen exodukseen

filadelfi

Jeesuksen tullessa pyhinensä öljymäelle, alkaa juutalaisten kokoaminen Jumalan isille valalla vannotulle alueelle; 4Moos.34:1–12, Joos. 13:3-, Hes.47:13–23.

Neh. 1:9. Mutta jos te palaatte minun tyköni, noudatatte minun käskyjäni ja seuraatte niitä, niin vaikka teidän karkotettunne olisivat taivaan ääressä, minä heidät sieltäkin kokoan ja tuon heidät siihen paikkaan, jonka minä olen valinnut nimeni asuinsijaksi'.
Jer. 16:14,15 "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta, vaan: niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista maista, joihin hän oli heidät karkottanut. Sillä minä palautan heidät omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä".
Jes. 11:12 Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkotetut miehet; ja Juudan hajotetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
Jes.27:12–13. Sinä päivänä Herra karistaa hedelmät maahan, Eufrat-virrasta aina Egyptin puroon asti, ja teidät, te israelilaiset, poimitaan talteen yksitellen. Sinä päivänä puhalletaan suureen pasuunaan...

Hes. 39:28. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.

Matt.24:31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Kristuksen tuhatvuotisen maanpäällisen valtakunnan jälkeen, uudessa maassa, Israelin valtion rajat ovat iäti Aabrahamille ilmoitetussa liitossa;
1Moos.15:18 >>Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta (=nykyisestä Suezin kanavasta) aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka.

10

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingenjör_81

Tätä ennen tietenkin pyhät on pitänyt ensin ottaa pois ja pyhittyä. Vasta sitten Kristus tulee pyhiensä kanssa kruunattuna Kuninkaana kuningattarensa kanssa.

• Voi,... mie kyl toivon meneväni taivaan kultakaduille 1000 v. valtakunnan jälkeen.
      Sen uskon että Israelin ja Juudan heimot palaavat Israeliin 1000 v. valtakunnan alussa.

• "Jeesuksen tullessa pyhinensä öljymäelle, alkaa juutalaisten kokoaminen Jumalan isille valalla vannotulle alueelle"

Meneekö ne sinne näköalatasanteelle vai hotellin ruokasaliin? Näköalatasanteen etualalla on hautausmaa. Joko siellä käy kuhina?

• yksin armosta

Ilmestyskirja:
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

• yksin armosta kirjoitti:

Ilmestyskirja:
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

Muita asiayhteydestään irtirevittyjä raamatunkohtia? Tuossahan puhutaan uudesta Jerusalemista, jos siihen nyt kukaan uskoo. Kirjoittaja oli varmaan syönyt vääriä sieniä.

• profetiaproffa

Haluatteko kuulla mitä Herra on kertonut lopun ajan Exoduksesta?

Niin nämä viisaat ja vaikuttavat sanat ovat nyt teille tarjolla luettavaksi ja Herran viesti on kirjattu ylös vuonna 2011:

The Exodus

http://www.smashwords.com/books/view/118176

Hyviä lukuhetkiä kaikille.

• Kun Jumalan

Henki vuodatetaan seitsenvuotisjakson alussa niin 144 000 12 Israelin sukunnasta kustakin 12 000 saa sen voiman iankaikkisen evankeliumin julistamiseen. Sitten puolivälissä tuhotaan veljet ihan lukumäärältään ja Saatanan valtakunta tulee maan päälle, sillä on taivaassa voitettu ja alas viskattu. Samoin Babylonian kuningas paranee ikään kuin kuolleista ja nimestään saadaan tuo 666 ja hyökää Israelin Jerusalemiin ja noiden 144 000 synnyttänyt Israel vaimolle antaa Jeesus turvapaikan tuon jälkimmäisen 3,5 vuoden ajaksi, kuten on kirjoitettu.

Sitten kun Jeesus tulee sen seitsenvuotisjakson lopussa niin kokoaa hänessä kuolleet ensin ja sitten elossaoleva vaimo ja muut jälkeläisensä, vedestä ja Hengestä syntyneet ja pedon voittaneet eli merkkiä ottamattomat, joilla on todistus Jeesukselta ja Jumalan käskyt pitävät rakkaudessaan, myös kootaan tykönsä sillä Uusi Jerusalem laskeutuu alas tuhanneksi vuodeksi ja pyhät sinne pääsevät ensimmäisessä ylösnousemuksessa, siis myös ne jotka on tapetut Jeesuksessa kun ei pedon merkkiä ota eikä kuvapatsasta kumarra ja siksi tapetut tuossa koko maailmaa koskevassa shariassa ja siinä väkevässä eksytyksessä.

Jeesus antaa öljyn astioihin viisaille nöyrille lapsenmielisille valtaistuimeltaan, ei eksytä.

• filadelfi

144 000 temmataan elävänä taivaaseen vaimo (Israelin) poikalapsena (Ilm.12:5).

Vihanajan temppeli (Ilm.11:1,2), joka tulee sijaitsemaan vajaa sata metriä Kalliomoskeijan pohjoispuolella, jolloin pakanakansoille annettu temppelin esikartano on Kalliomoskeijan alue.
      Jerusalemin itäpuolella oleva Öljymäki Jeesuksen tullessa, maanjäristyksessä halkeaa idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi, toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin (Sak.14:4).
      Jolloin Jerusalem sortuu kolmeen osaan (Ilm.16:18,19).
      Kalliomoskeija kukistuu viimeistään ja myös pohjoiseen suureksi kukkulaksi kohonnut vihanajan häväisty Jumalan temppeli.
      Johon Kristus rakentaa, jossa uhrimenoja, temppelin (Hes.42:13), alueen sivun ollessa1500 m (Hes.42:15–20, Jes.11:1-2, Sak.6:12,13).

Seinän alta virtaava vesi parantaa Kuolleen meren (Hes.47:1-12, Jes 11:1–2).

Vakuutettiin uuden liiton aikana; kuinka Jumala katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä; ´Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan (Temppelin); minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee..´ (Apt.15:14–17).

Hes.40:2. Jumalan näyissä hän vei minut Israelin maahan ja laski minut hyvin korkealle vuorelle (Jes.2:2,3), jolla oli ikään kuin kaupunki rakennettuna, etelään päin.
      On tasaisella ja korkealla oleva maailman pääkaupunki Jerusalem, (Sak.14:10).
      Millenniumin hallitsevat ylösnousemuksen pyhät Kristuksen kanssa (2Tim.2:12).

• filadelfi

Kristuksen tulevassa rauhanvaltakunnassa, jolloin Jerusalemin ympäristö ja osittainen petoeläinkäyttäytyminen muuttuu niin, ettei vahinkoa synny (Jes.11:6-9, 65:25, Hes.34:25,26), eläimet syövät toisiaan ravintona (Hes.44:31, 47:10), ja eletään luotujen kesken rauhanliitossa (Hoos.2:18).

Hes.47 kerrotaan, että temppelistä saa alkunsa elämää antava virta (Ilm.22:1-2), joka maanjäristyksessä kaupungin mennessä kolmeen osaan, synnyttänee virralle uoman kaupungin läpi;
      Ps.46:5. Virta haaroineen ilahduttaa Jumalan kaupunkia, korkeimman asuntojen pyhää paikkaa.
      Sak.14:8. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.

Piirros Hes.40–43 näkemästä temppelistä: http://1.bp.blogspot.com/_tAxdCr99kTk/SbCoVuRIO5I/AAAAAAAAABI/DAJFiqCOyhk/s400/Ezekiel's Temple, Lambert Dolphin2.jpg

• filadelfi

Profeetalliset kirjoitukset siis osoittavat, että on vielä kaksi tulevaa temppeliä Jerusalemissa.
      Hoos.3:4-5 mukaan Israel pysyy ilman uhrauksia ... kunnes "viimeisinä päivinä." Ahdistuksen Temppeli rakennetaan, jossa epäjumalanpalvelus ja hävityksen kauhistus tapahtuu. Mutta sitten Herra palaa ja rakentaa vuosituhannen temppelin valtakuntaansa maan päällä.

Jerusalem on oleva yli 12 kilometriä suuntaansa (Hes.48:30-35), alue tasoittunee maanjäristyksessä (Ilm.16:20), Jerusalemista n.12 km pohjoiseen ja n.60 km etelään (Sak.14:10), Öljyvuori laakso pysynee.

Jumala on luodessaan jo ennalta suunnitellut tulevan Temppelin alle vesivirrat jotka Kristuksen tulemuksen maanjäristyksessä ohjautuvat ja purkautuvat elämän uutta luovaksi virraksi viimeistään uhrimenojen alettua;

Jerusalemin louhintatöiden yhteydessä on löytynyt noin 70 metrin syvyydestä maanalainen virta, jota luonnehditaan suurimmaksi Israelissa löydetyksi, josta Joel 3:18 kertoo: ”Sinä päivänä…kaikista Juudan puronotkoista virtaa vettä, ja Herran huoneesta juoksee lähde (joka 1,5 km päässä on jo uimakorkea Hes.47:5) ja se kastelee Akasialaakson”. Alue nyt on hedelmätön laakso Jerusalemista n. 30 km länteen.
      Virta laajenee profetiakuvaukseen:
      ”Sillä voimallinen on meillä siellä Herra, siellä on joet, on virrat, leveät rannasta toiseen, joita ei kulje soutualus, joiden poikki ei pääse uljas laiva”(Jes.33:21), sekä on kuin vesiyhteys olisi mereen; Siinä on kaikenlaisia kaloja, aivan kuin suuren meren kaloja, hyvin paljon (Hes.47:10).

Sinä päivänä Juuda laulaa voittolaulua;
      Sinä olet lisännyt kansan, Herra, olet kunniasi näyttänyt, olet laajentanut kaikki maan rajat (Jes.26:15).
      Jes.61:4. Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen (ehkä myös Sodoman ja Samarian Hes.16:53).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3285
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1312
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1245
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe