Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Helewetti kun pännii

Ala-asteella olin melko koulukiusattu aina yhdeksännelle luokalle saakka, en saanut oikein kavereita ja kaverit joita sain, lakkasivat pitämästä yhteyttä. Minä olin aktiivinen koko peruskouluajan, mutta kun tällainen nyky-yhteiskunta lopettaa kyläkoulut ja aloittaa massa-koulujen tuotannot on loppu monelle suoraan sanottuna täyttä helvettiä.
Ja sitten kun nuori kertoo asiasta kuraattorille tai opettajalle, siirtyvät kiusaajat sanomaan: "Hemmetin kantelija!" Mistäköhän tämä johtuu? Ei ainakaan koulusta vaan suurrimmalta osalta kasvatuksesta. Katsotaanpa hieman aikaa taaksepäin; kasvatus kahdeksankymmentä-luvulla oli helppoa, lapset leikkivät ulkona ja iloisesti ryhtyivät kaikkeen, mikä tuntui elämässä jännittävältä tai hauskalta tai jotakin vastaavaa.
He hakivat jännitystä hipasta, kuuru-piilosta tms. Nämä ovatkin harrastuksia jotka saattoivat olla yleisimpiä maatalouksissa tai pienissä kylissä. Kaupungissa sen sijaan piti olla kunnolla, ei syljeskelyjä kadulle, ei roskaamista. Kaikki tuntui silloin paremmalta.
Jos siirrytään tuosta ajasta kymmenen vuotta eteenpäin, tulee vastaan teknologian yleistymistä; jos katsoit 80-luvun asuntoa, et huomaa tietokonetta, pelikonsoleita, kännyköita jne. . Huomaat television, radion ja muutaman kattovalon.
Suurin keksintö hieman myöhemmin oli tiiliskivi, jolla alettiin soittelemaan ympäri eteläsuomea.No nykyään nämä "Tiiliskivet" ovat kehittyneet järjettömän herkiksi kuin lantio ja ohuiksi kuin haavanlehdet. Jos katsot nyky-yhteiskuntaa, jonka pohjana on tekniikan kehittyminen lyhyellä ajalla melko massiiviseksi, voisit kohta kutsua sitä tekno-kunnaksi.
Nuoret.
Rikkaimmilla on melkein kaikki; Taulutelevisio, kotiteatteri kaiuttimet, älypuhelimet, pelikonsolit, tietokoneet, kamerat, sun muut hilavitkuttimet, jos sallitte minun tällä termillä niitä kutsuvan. Onko ihminen onnellinen jos on tämä kaikki? Vaikka joku sanoisikin, niin silti siitä tulee psyykkinen vaikutus ja omatunto vielä joskus kolkuttaa; tässä on mun elämä, aika p**ka elämä onkin. Yhteiskunta suorastaan mässää melkoista PA:ta televisiossa, lehdissä, tietokoneissa, tms. Lopuksi koulukiusaaminen on yhteiskunnan kaaokseen aiheuttamaa syytä. Kuunnelkaapa uutisia, aluksi terrori-iskut WTC-torneihin, tämän jälkeen sota Afganistanissa, talouden heikkemeninen, sissällissodat.
Ikuisesti. Ihminen on tuhonnut maailman, missä tunnettiin rauha.

1

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j k

      niinkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe