Uskommeko Raamatun sanoihin?

Mutta miten toisenlaiselta se näyttääkin kaikki jos hyväksyy Raamatun sanan juuri sellaisenaan.Raamatun mukaan Jumala on luonnut maan ja ihmiset ja tehnyt kaiken täydelliseksi ja hyväksi.

Mutta paholainen johti ensimmäisen ihmisparin kiusaukseen ja lankeemukseen ja ryösti siten herruuden ihmiseltä.
Raamattu muistuttaa meille, että maailma on pahan vallassa ja silmäys vain sanomalehtiin ja muuallekkin vahvistaa väitteen.

Mutta Jumala lähetti Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa lunastamaan ihmiskunnan. Ja Kristuksessa on koko ihmiskunnalla mahdollisuus pelastukseen.
Jos otamme Raamatun sanat sellaisinaan, käsitämme että kiusauksessa ja syntiinlankeemuksessa oli kysymys siitä, totteleeko ihminen Jumalan sanaa, vai seuraako hän omia mielijohteitaan ja vihollisesta alkuisin olevia kiusauksia.

Ihmisen on siis aina täytynyt valita Jumalan sanan ja omien mielijohteittensa välillä. Samoinkuin ensimmäisen ihmispari asetettiin valinnan eteen, niin asetetaan meidätkin jokainen yksilö ja sukupolvi, emme tee tässä mitään poikkeusta.

Mutta Jumala ei pakoita ketään, Henkensä ja Sanansa avulla Jumala koettaa vaikuttaa jokaiseen ihmissydämeen, mutta ratkaisun Hän jättää ihmiselle itselleen. Hän on antanut Raamatun joka meille on kuin majakka maailman pimeässä yössä, valo joka selvästi näyttää tien kaikissa niissä kysymyksissä ja pulmissa, joiden eteen me ihmiset joudumme.
Mutta ketään ei pakoiteta seuraamaan Raamatun valoa, mutta vilpitön ja ennakkoluuloton pääsee selvyyteen ennemmin taikka myöhemmin.

6

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>> Uskommeko Raamatun sanoihin?

Järkevät ihmiset eivät tietenkään usko. Minäkään en.

T: Iloinen nauraja

• naurajalle.

Sinäkö iloinen_nauraja olet "järkevä" kertaus ajatuksen äärellä uudelleen.
        Meinasitko, että sinä olet puntarisi kanssa mittaamassa iankaikkisen ajatuksen määreitä ja sitten asetat itsesi ovenvartijaksi sanaan usko!?

Sen - merkkisen epäuskon mitan äärilaita on järkevyys?

Kuis tuohon päädyit? Sinähän mittaat epäuskon vakkasella ja mittasi on inhimillisen päätelmän tulos, ja voip hyvinkin olla, että olet sokea mittamies.

Raamatun sanaan uskoon niin tiedemihiä, tuomareita, lääkäreitä, ym. mittapuullasi ajatellen heitä, jotka voisi hyvin mitata sinua.

No emme nyt ota heitä mittapuuksi, mutta sinua mittaava Luoja Jumala mittaa ja toteaa sinut nyt hieman köykäiseksi puhumaan.

Tuli kiinalainen sananlasku mieleeni, että "kun sammakko pääsee kannolle, se kurnuttaa"!

Oltaisiinko tuossa mitta-asiassa sellaisen kurnutuksen äärellä, mielestäni kyllä ja sinut mittaan raamatun rinnalla höyheneksi, valitettavasti, et päässyt painavampaan painoluokkaan.

• tuenhakia

Mikäli kuvittelisin itseni sanojan rooliin niin en oikeasti hyväksyisi useimpia uskonnollisia tulkintoja siitä miten uskonelämää toteutetaan esim. Jeesuksen opetusten perusteella!

• ## Uskommeko Raamatun sanoihin? ## -ann-elina-

Niinpä! Uskommeko edes kolmen enkelin sanoman? Niinku esmes kolmannen enkun?

Ilm. 14:9
      Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä:
      "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
      10
      joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
      11
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.

Ainaski tohon 11. jakeeseen? Ei ole helppo uskoa, että Jumala olisi TODELLA sanonut totakaan, eiks jeh. Mutta olemme aivan tuuliajolla, että mihin tarjolla olevaan uskoa, jos emme Jumalaa usko.

Voimme sanoa, että en tahdo noin olevan ja voimme tehdä omia tulkintoja, laimentavia seliselejä, mutta voi meitä, jos sanomme, että pois Raamatusta tuollainen sanoma.

Ilm. 22:17
      Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.
      18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
      19
      Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
      20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
      21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Jotkut väittävät, että ihminen on lisännyt ainakin 11. jakeen. Sellaista en minä uskaltaisi inttää. Sillä silloinhan syyllistyy ikäänkuin poisottamiseen.

Antti

• Huomioi kokonaisuus:

***Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.***

Ei Raamatun sanassa ole vikaa, vaan meidän ihmisten ymmärrys on vajavaista.

Emme me voi lähteä tuijottamaan vain yhtä lausetta, vaan meidän tulee ottaa huomioon kokonaisuus, lähtien siitä, mitä Jumala sanoijo heti alussa langenneille ihmisparille:"Synnin palkka on kuolema." Jumala ei sallinut ihmisen syödä enää lankeemuksen jälkeen elämän puusta, että ihminen voisi elää synneissään iankaikkisesti, vaan hän sulki heiltä tien elämänpuule.

Ainoa mahdollisuus iankaikkiseen elämään on Jumalan armo Kristuksessa.

Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala antoi siis uuden mahdollisuuden heille, jotka uskovat Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, sillä " heille ei toista kuolemaa ole oleva, vaan he siirtyvät kuilemasta elämään."

Jumala antaa rangaistuksen TEKOJENSA mukaan, (sekin on Raamatussa)ja niillä, jotka kadotukseen joutuvat ei heillä ole lepoa, sillä he kärsivät Jumalan säätämän rangaistuksen, mutta vain TEKOJENSA MUKAAN ja senjälkeen:"HEIDÄT POLTTAA SE TULI". Siis HEIDÄT,(=täysin) ei heitä.

Joiden elämä palaa loppuun siinä tulessa, niin se on heidän iankaikkisuutensa, sillä he palavat kuin oljenkorret, eikä heitä enää ole edes Jumalan muistissa, sillä HEIDÄT polttaa se tuli (täydelliesti), ilman elämää ei enää ole mitään sen ihmisen kohdalla, vaan hänet on lopullisesti kadotettu olemassaolosta. Raamattu sanoo, että "h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA:"

Raamattu ei sano että helvetti olisi toine elämä! Eivaan Raamattu sanoo selvästi , että "h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA." Jumala tekee lopun kaikesta synnistä ja kapinasta oikeutta vastaan, Hän antaa kuolemanrangaistuksen kaikkille niille, joille ei kelpaa pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala hävittää lopullisesti kaiken pahan, niin ettei silloin "enää kukaan sano olevansa vaivanalainen."

• mnvb

Onko Raamattu totta tässäkin >>>>
      5.Moos4;1. "Ja nyt, Israel, kuule ne käskyt ja säädökset, jotka minä teille
      opetan, että seuraisitte niitä, eläisitte ja ottaisitte omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa.
      2. Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan. .........

13. Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.

15. Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari - sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa -
      16. ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
      17. ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa,
      18. ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa;
      19. ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

25. Kun sitten sinulle on syntynyt lapsia ja lasten lapsia ja te olette vanhentuneet maassa, ja jos te silloin menettelette kelvottomasti ja teette itsellenne jumalankuvan, minkämuotoisen kuvan hyvänsä, ja siten teette sitä, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, ja vihoitatte hänet,
      26. niin minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että teidät äkkiä hävitetään siitä maasta, johon te menette Jordanin yli ottamaan sen omaksenne; te ette saa kauan elää siellä, vaan teidät tuhotaan kokonaan.
      27. Ja Herra hajottaa teidät kansojen sekaan, ja ainoastaan vähäinen joukko teitä on jäävä niiden pakanakansojen keskelle, joiden tykö Herra teidät kuljettaa.
      28. Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne.

Kun luet tuon jonka otin pääpiirteittäin nin huomaat,että Mooseksen välityksellä annettiin laki joka sisälsi vain Israelin kansaa koskevan ehdollisen liiton.
      Ette voi millään kohdalla Raamattua tuota tosiasiaa muuttaa.

Pakanakansoille tuli Uusi liitto jossa oli erilaiset ehdot.
      Siten on olemassa yhä kaksi eri liittoa ja niille liitoille eri jäsenet.

Jer.31:31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
      33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      183
      1279
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      49
      690
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe