En löydä mistään HobbyHall osamaksuehtoja, eikä niitä laskun mukanakaan tullut . Onko kenelläkään tietoa mistä löytyy ? Asiakaspalvelu ei niitä ole pyynnöistä huolimatta toimittanut. Kyseessä siis tilanne jossa maksoin vahingossa tasan euron liian vähän yhdessä erässä ja he sen perusteella laittoivat aina vaan uuden maksumuikkarin enkä edes tajunnut mistä ihmeestä niitä tulee. Hobbarilta tuli sitten kirje ( kolmas maksumuistutus mukamas ) jossa vaadittiin maksamaan koko jäljellä oleva summa ja vasta tästä tajusin sen yhden euron vajauksen kun oli siinä eritelty . Maksoin sen euron pois ja osamamaksu oli sen jälkeen sentilleen ajantasalla, mutta nyt tuli perintätoimistolta vaatimus perintäkuluineen koko jäljellä olevasta summasta. Kiinnostaa siis tietää heidän " sopimuksen eräännyttämisperusteet" jotka on yleensä mainittu ehdoissa. Yleensä muilla firmoilla on maininta " mikäli asiakas tänä aikana maksaa erääntyneen saatavan , eräännyttäminen raukeaa"
HobbyHall osamaksuehdot
22
4301
Vastaukset
Maksoit euron pois vai maksoit euron ja muistutuskulut pois? Ne perintäkulut ovat ihan laillisia ja perintäkelpoisia saatavia nekin. Ja jos maksat perintäkirjeen summasta vain osan, niin ei sitä automaattisesti tarvitse osata jyvittää niin että velkasumma on maksettu ja viivästyskulut on jätetty maksamatta.
- Hoppari Halli
Maksoin siis Hobbarille ennen mitään perintäkirjettä korot ja kulut , jotka oli vasta siinä kolmannessa muikkarissa eritelty selkeästi ( euro sille viivekorkoa noin sentti ) . Laittoivat silti koko jäljellä olevan saatavan perintään , vaikka sopimus oli sentilleen ajantasalla tuon suoritukseni jälkeen ja jopa kaksi viikkoa ennen sen siirtoa perintään.
Kyse on nyt siitä että haluaisin nähdä mitä heidän sopimusehdot sanovat koko jäljellä olevan velan eräännyttämisestä ja missä tilanteessa sen voivat tehdä. Yleensä noissa sopimuksissa on maininta että myöhästynyt osuus pitää olla vähintään 10% koko velasta jne jne...Lähinnä nuo perintäkulut siinä tuntuvat täysin turhilta , tai oikeastaan koko perintään siirto. Jokatapauksessa maksan koko sen huiman 75 euron loppuvelan pois enkä enää tuossa putiikissa asioi .
Mistään ei vaan löydy niitä ehtoja ! Ei edes asiakaspalvelusta ! Lähettelevät vaan jotain kanta-asiakkuuden ehtoja ja muita ei kuulemma ole. Näkisin että silloin voi soveltaa näitä yleisiä muuallakin käytössä olevia ehtoja ?
- Tyytyväinen asiakas
"Myöhästynyt maksu
Myöhästyneestä maksusuorituksesta perimme kuluttajansuojalain mukaisen viivästyskoron sekä maksuhuomautuksista perimme 5 euroa/lasku ja mahdollisista perintätoimista aiheutuneet kulut."
https://www.hobbyhall.fi/info/fi/customerservice-Maksaminen-
Itse laskuttavat/luotottavat myyntinsä, jolloin heillä oikeus tehdä loppulaskulle mitä haluavat. - Ajattele nyt vähän
Jos kerta myönnät, että olet jotain maksanut myöhässä, niin miksi on niin vaikea käsittää, että siitä tulee lisäkuluja -> oma vika =I
"Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa" - 54f5e851
Se on sun vika, senkin sika, se on sun syy, senkin kyy!
- mummo
"Kyse on nyt siitä että haluaisin nähdä mitä heidän sopimusehdot sanovat koko jäljellä olevan velan eräännyttämisestä ja missä tilanteessa sen voivat tehdä. "
Kuluttajan sopimusrikkomukseen perustuvasta eräännyttämisestä säädetään kuluttajansuojalain 7 luvussa ja kun KSL:n pykälät ovat kuluttajan hyväksi pakottavia Hobby Hallin omat ehdot eivät voi olla ainakaan velalliselle tiukemmat: Näin lain mukaan:
"33 § (27.8.2010/746)
Kuluttajan sopimusrikkomuksen seuraamukset
Jos luotonantajalla on sopimuksen mukaan oikeus kuluttajan maksuviivästyksen tai muun sopimusrikkomuksen johdosta vaatia maksuerää, joka muuten ei ole erääntynyt, ottaa myyty tavara takaisin tai saattaa voimaan muu erityinen seuraamus, luotonantaja saa vedota sanottuun oikeuteen, jos maksu on viivästynyt vähintään kuukauden ja on edelleen suorittamatta. Jos kyseessä on kertaluotto, edellytyksenä on lisäksi, että viivästynyt määrä on vähintään kymmenen prosenttia tai, jos siihen sisältyy useampi kuin yksi maksuerä, vähintään viisi prosenttia luoton alkuperäisestä määrästä taikka käsittää luotonantajan koko jäännössaatavan. Jos kyseessä on tietyn hyödykkeen oston rahoittamiseksi myönnetty luotto, edellä tarkoitetut prosenttimäärät lasketaan luottohinnasta. Luotonantaja saa vedota edellä tarkoitettuun oikeuteen myös, jos kuluttajan muu sopimusrikkomus on olennainen.
Sen estämättä mitä 1 momentissa säädetään viivästyneen maksun määrästä, luotonantajalla on oikeus saattaa sovittu seuraamus voimaan, jos maksu on viivästynyt vähintään kuusi kuukautta ja se on olennaisissa määrin edelleen suorittamatta.
34 § (27.8.2010/746)
Sosiaalinen suorituseste
Luotonantajalla ei ole oikeutta saattaa voimaan 33 §:ssä tarkoitettua seuraamusta, jos kysymys on maksun viivästymisestä ja viivästyminen johtuu kuluttajan sairaudesta, työttömyydestä tai muusta siihen verrattavasta hänestä riippumattomasta seikasta, paitsi jos tämä viivästyksen kesto ja muut olosuhteet huomioon ottaen olisi luotonantajalle ilmeisen kohtuutonta.
35 § (27.8.2010/746)
Eräännyttäminen
Jos luotonantaja vaatii maksueriä, jotka muuten eivät ole erääntyneet, luotonantajan saatavaa laskettaessa näistä maksueristä on vähennettävä se osa luottokustannuksista, joka kohdistuu käyttämättä jäävään luottoaikaan. Luotonantaja saa kuitenkin periä kokonaisuudessaan luottosopimuksessa yksilöidyt, kyseisen luoton perustamiseen liittyvistä toimista aiheutuneet todelliset kulut. Käyttämättä jäävä luottoaika luetaan alkavaksi erääntymisen voimaantulosta.
Luoton erääntyminen saa tulla voimaan aikaisintaan neljän viikon tai, jos kuluttajalle on aiemmin huomautettu viivästyksestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, aikaisintaan kahden viikon kuluttua siitä, kun erääntymistä koskeva ilmoitus on jätetty tai lähetetty kuluttajalle. Jos kuluttaja tämän ajan kuluessa maksaa viivästyneen määrän tai oikaisee muun sopimusrikkomuksen, erääntyminen raukeaa."
Mummolla on hyvä yritys, mutta laki vain on väärä.
Oikeasti kannattaa lukea lakia osamaksukaupasta, sieltä tuokin asia selviää.- mummo
Ich_bin on nyt ihan pihalla. Osamaksukauppalaissa ei säädetä yhtään mitään velan ennenaikaisesta eräännyttämisestä, vaan pelkästääntavaran takaisinoton edellytyksistä ja siihen liittyviästä tilityksestä ja ulosottoviranomaisen virka-avusta. Koko lakihan koskee vain siinä määriteltyä osamaksukauppaa (=kauppaa, johon liittyy omistuksenpidätysehto tai takaisinottoehto), mutta ei muuta luottokauppaa. Ja Elloksen ja aloittajan kaupoissa on kyse muusta, nimenomaan KSL 7 luvun piiriin kuuluvasta luottokaupasta.
Ja vaikka kauppa periaateessa OsamKL:n piiriin kuuluisikin, sen säännöksillä ei ole kuluttajankaupoissa merkitystä muuten kuin takaisnottoa koskevien ulosottoviranomaisten tehtävien ja toimivaltuuksien osalta. Muuten, kuten lakitekstistä näet, josd vaivaudut katsomaan, sovelletaviksi tulevat KSL 7 luvun säännökset.
- Hobbymaista toiminta
Ostin 750 €:n pesukoneen jouluksi. (Hinta putosi HH:lla 550:ksi joulun jälkeen tarjouksessa:). Omat maksuni myöhässä. Perintäfirma itse selvitti, että olivatko maksuni ehtineet vai eivät. Yllätys yllätys, eivät olleet ehtineet ja perintäbusiness kukoistaa. Olin siis maksanut ennenkuin minulle tuli perintätoimiston kirje. Koneen loppuhinnaksi tulee yli 1000€.
Jos ostatte jotakin, niin älkää hyvänen aika tehkö sitä Hobby Hallin kautta. Tämä oli eka ostos vuoden -92 jälkeen ja omalta osaltani viimeinen. Kaikki tietävät, että vaihtoehtoja löytyy.- johan oli kamalaa
***Omat maksuni myöhässä. ***
Et kerro, oliko kyse päivistä vai viikoista? Veikkaanpa, että kyse on ollut viikoista, eikä silloin ole todellakaan ihmeellistä, että velkoja on jo ehtinyt antaa perimistoimeksiannon perintäfirmalle. Ja velallisen on ne perintäkulut - valitettavasti - korvattava eikä niistä välty silläkään, että maksaa velan perintäfirman sijasta suoraan velkojalle.
Tuksinpa Hobby Hallin perimiskäytännöt poikkeavat muiden firmojen vastaavista. Ja todellakin "vaihtoehtoja löytyy": laskujen maksu ajallaan on ihan kelpo vaihtoehto.
- Osta käteisellä =)
No sinulle joka valitat, kun Hobby Hall laittaa pesukoneen tarjoukseen, niin muistutan. että joulun jälkeen kodinkone kaupoissa ja Hobby Hallissa on aina alennusmyynti. Alennusmyynnit on ihan tätä päivää.
Ja, jos et halua maksaa perintälaskuja yms. käy ostamassa se pesukone ihan käteisellä sieltä kaupasta, kuten itse tein vuosi sitten (maksoi saman verran, kun tuo sinun kone Hobby Hallissa).
Ja kun tulee Hobby Hallin laskun maksaa sen ajallaan ei tule lisäkuluja sen enempää, kun toimitus ja tietenkin tuotteen hinta.
Osamaksulla tehtäessä tulee aina lisäkuluja ja kyllä se on siinä laskussa mainittu, joka on tullut sinulle.
Lisäksi se mainitaan siinä vaiheessa kun tilaat tuotteen.
Aina tulee kuluja, jos ei maksa tuotetta ajoissa tai osamaksuerää... - Hobbymaista toiminta
Enhän minä alennusmyynnistä repinytkään pelihousuja. Jopa minäkin tiedän, että joulun jälkeen tulee usein alennusmyyntejä. Sekin alkoi tässä sopassa nyt ärsyttämään.
Olen myös niin paljon elämässäni ostanut, että uskaltaisin väittää senkin asian hallitsevani. Vaan en hallinnut tässä tapauksessa.
Minähän valitan JA VALISTAN tässä ihmisiä! Oli siis tilanne, jossa ei tiedetty, että myöhästyikö maksuni vaiko ei. Olin siis maksanut ja muutaman päivän päästä tuli myös perintäfirmasta. JA KUKA SELVITTI ASIAANI ! Tuo perintäfirma, joka elää näillä viivästysmaksuilla. Tottakai siinä päädytään tällaiseen ratkaisuun, että perinnän puolelle menee #¤%
"Hobby Hallilla ei ole edes asiantuntemusta hoitaa tällaisia perintäasioita" oli perintäfirman vastaus kun valitin asiasta, että en halua heidän hoitavan minun asiaani ¤#¤%%&
Nyt en edes tiedä, että voiko tällainen prosessi olla edes laillista kuluttajaa ajatellen.
Tästä tässä nyt on kysymys jos se ei tuosta edellisestä kommentistani selvinnyt. En mitenkään voi suositella kenellekään tällaista toimintaa.- mikä nyt mättää?
Kirjoitat ensin: "Omat maksuni myöhässä."
Ja sitten heti perään: "Oli siis tilanne, jossa ei tiedetty, että myöhästyikö maksuni vaiko ei."
Ristiriitaisilta viestisi vaikuttavat, ja uskomattomilta. Eikö muka laskussa ollut eräpäivää? Ja jos oli, kuten arvelen, olisihan sinun itsesikin pitänyt laskun eräpäivästä voida päätellä, oliko maksusi myöhässä vai ei.
Ja jos maksu oli viivästynyt, niin tottakai se "perinnän puolelle menee". Mitä ihmettelemistä siinä on? Eikä siinä tosiaankaan ole mitään lainvastaista "kuluttajaa ajatellen". Vai ajatteletko mahdollisesti itse, että kuluttajalla on vapaa valta päättää siitä, milloin laskut maksetaan jos ylipäätään maksetaan, eikä velkojalla ole siihen sanomista.
Samaa mieltä, mutta eri asiasta: "En mitenkään voi suositella kenellekään tällaista toimintaa."
- Osta käteisellä =)
No tällä kertaa ei mennyt niin kun olisi pitänyt, koska lasku oli myöhässä.
Ja aina kuluttaja joutuu selvittämään ITSE omat sotkunsa se on kylmä tosiasia.
Olen elämässäni monenlaisia laskuja saanut ja aina, kun on ollut epäselvyyttä olen soittanut ja tarkistanut asiat.
Jos oikein muistan tulee ensin huomautuslasku ja siinä on vain tuo 5 euron huomautus ja sitten vasta isompia jos sitä ei maksa. Ja jos tätä sotkua selvitetään huhtikuussa, niin et ole kyllä reagoinut ensimmäiseen huomatuslaskuun. Sillä pesukoneesta on täytynyt tulla ensimmäinen lasku Tammikuun loppuun mennessä, jos pesukone on tullut joulukuussa.
Itse en paljoa harrasta osamaksua, mutta mieheni kyllä. Tämän harrastuksen olen saanut kitkettyä pois seurustelumme aikana. Nyt ei hänkään enään osta osamaksulla. LUOJAN kiitos.
Se on sellainen suo johon en kyllä kenenkään haluisi joutuvan, sama on pikavipit. - Hobbymaista toiminta
Miten ihmeessä "Osta käteisellä=)" voi tietää, että joulukuussa toimitetun pesukoneen lasku tulee tammikuun lopussa? Sinähän juuri kerrot, ettet osta ollenkaan osamaksulla! Ja jopa miehestäsi olet saanut moisen ostokäyttäytymisen kitkettyä, joten hänelläkään ei voi olla tietoa tästä asiasta. Haloo ???
Selitä minulle, miksi teidän firmassa asiaani hoitaa kolmas osapuoli? - Osta käteisellä =)
Ensinnäkin olen tilannut nettikaupoista todella paljon ja aina on tullut lasku parin viikon sisällä, kun tuote on saapunut.
Viimeksi tilasin HOBBY HALLista maaliskuun lopussa laskulle ja lasku tuli viikonpäästä kun tuote oli tullut perille, maksuaikaa oli normaalin pariviikkoa ja laskussa oli myös osamaksu mahdollisuus.
TÄMÄ MALLLI ON MYÖS MUISSA VERKKOKAUPOISSA JA POSTIMYYNTI YRITYKSISSÄ.
Näitä on niin NetAnttila, Ellos, Iittalan verkkokauppa, Stocmann ja yms.
Joissain verkkokaupoissa on maksettava tuote omilla pankkitunnuksilla ja on myös tuo visa mahdollisuus. Näitäkin on kokeiltu.
Olennaista näiden sujumiseen on se, että maksaa laskunsa AJOISSA.
Eli meidän perheessä laskut maksetaan ajoissa =).- Osta käteisellä =)
Lisätään nyt ihan selkeyden vuoksi muutama fakta.
Ensinnäkin olen ihan tavallinen yksityinen henkilö, joten minua koskee kuluttajansuojalaki. Joten en todellakaan pyöritä mitään yritystä.
Yritysten ja yritysten välistä kauppaa säätää kauppalaki ja kaupan ehdot voi olla erilaisia. Kuten, sekin missä vaiheessa maksu suoritetaan.
Kauppahinnassa voi olla se, että onko tuotteen hinta verollinen ja onko esim. vapaasti varastossa haettavissa, ilman rahtia. Tämä tarkoittaa suomeksi sitä, että ostaja maksaa verot ja hakee tavaran myyjän varastosta. Jos tuote on siis myyty verottomaan hintaa ja rahtivapaasti.
HOBBY HALL ei myy laskulle, jos et ole kanta-asiakas ja luottotiedot kunnossa.
Voit ostaa sieltä siten, että maksaa ostoksen verkkopankkitunnuksilla tai maksukorteilla, kuten Visa. Ei tarvitse olla rekisteröitynyt käyttäjä, eikä silloin kysellä luottotietoja.
Lisäksi jos et maksa alkuperäistä laskua eräpäivänä ja jätä laskun maksamatta tulee noin 2 viikon kuluttua huomautuslasku ja jos et tätäkään laskua maksa on yrityksellä oikeus siirtää perintään lasku. Yleensä odotetaan noin 2 viikkoa.
JOS lasku on yli 60 päivää myöhässä on heillä oikeus tehdä luottotietoihin merkintä samalla tavalla, kun pikavippi yrityksillä.
Ja miksi ihmeessä, et ole ottanut yhteyttä heti laskun lähettäjään, kun olet huomannut, ettei rahat riitä laskun maksuun?
- Hobbymaista toiminta
Huomaan nyt selvästi, että keskustelen amattilaisen kanssa, joka toimii osamaksu- ja/tai perintäbusineksessa.
Nuo ovat luonnollisesti tätä saman asian kertaamista Älä osta, jos ei ole rahaa (Sinusta täytyy tehdä seuraava VVM !)
tai jos on vähän rahaa, niin älä osta osamaksulla, vaan käteisellä (JEEEESSS! tuosta ajatuksesta voi syntyä uskonlahko).
Totuus kai lienee se, että ei kai kukaan, joka pitää rahojaan pankkitiliilä, osta osamaksulla. Sitä tekevät ne, joilla ei ole rahaa pankkitilillä. Kassavirralla osaa kyllä pelata, mutta siinä on aina riekjä. Välillä riskit toteutuvat.
Kun osaat järjettömän hyvin moralisoida HH:n huonojen asiakkaiden maksukäyttäytymistä, niin pakkohan sinulla on olla joku mielipide HH:n perintäkäyttäytymisestä (eli missä HH:lla olisi kehittmäistä)? - Osta käteisella =)
En todellakaan ole ammattilainen rahoituspuolella. Olen ATK-suunnitelija ammatiltani.
Mutta olen käynyt ja valmistunut KAUPPAOPISTOSTA vuonna 1992 erikoistuin KIRJANPITOON kauppaopistossa.
EI OLE MITÄÄN MIELIPIDETTÄ HH TOIMINTAAN, MUTTA EI HH KIINNOSTA YLEISESTI MIKÄÄN MUU KUN SAADA OMAT RAHANSA JOKO PERINTÄYHTION KAUTTA TAI SITTEN SUORAA ASIAKKAALTA. TÄTÄ TÄLLÄISTÄ TOIMINTAA KUTSUTAAN MARKKINATALOUDEKSI.
Asiakashan sen valitsee maksaako helvetin kalliisti vai ei.
EI SINUA KIINNOSTA KUINKA TYÖNANTAJASI MAKSAA PALKAN, VAAN SINUA KIINNOSTAA SE ETTÄ PALKKA ON SILLOIN TILILLÄ JA SINUN KÄYTÖSSÄ KUN ON TILIPÄIVÄ.
Jos on oikein köyhä ei todellakan osta osamaksulla ja jätä laskuja maksamatta.
Mutta täytyy myöntää antaa olla itse olet oman soppasi keittänyt ja tiedät syyt miksi jätät laskut maksamatta. - Hobbymaista toiminta
Joku tässä ei täsmää... Edelleen olen sitä mieltä, että tiedät liian tarkasti HH:n käyttäytymisestä ollaksesi ulkopuolinen. Luehan nuo omat tekstisi tuolta ylempää. Siis tuollaista tietoa, vaikka et osta osamaksulla :) :D
- Osta käteisellä =)
No viimeisen kerran laitan sinulle tähän.
Olen valmistunut Merkonomiksi, kirjanpito puolelta (1992). Lisäksi Datanomiksi eli atk-ohjelmoijaksi (1995). Näistä ammateista minulta löytyy tutkintotodistus kaapista.
Lisäksi lukenut avoimessa yliopistossa Sosiaalipolitiikaa, Sosiaalipsykologiaa ja Sosiaalityö, pintoviikkkoja on 75 suoritetttuna yms. Löytyy todistus suoritetusta kurssista. Vuosina (2005 - 2008).
Olen työskennellyt sosiaalitoimistossa toimistosihteerinä hallintopuolella. Varsinaisia toimeentulolaskelmia tai päätöksia en ole koskaan tehnyt, mutta olen opastanut asiakkaita näiden asioiden kanssa.
Minulla ei siis riitä pätevyys siihen, joten en myöskään ole tehnyt päätöksiä.
Mutta ne laskut jotka sosiaalitoimisto on ottanut asiakkaalta maksaakseen asiakkaan puolesta, olen maksanut.
Eli jos sosiaalitoimisto maksaa sinun vuokran, tuli lasku minun pöydälle ja minä maksoin sen. Sosiaalityöntekijiä vain otti tämän laskun asiakkaalta.
Muuten asiakas saattoi tulla seuraavassa kuussa, että tämä lasku on edelleen maksamatta.
TÄTÄ PALVELUA EI OLE ENÄÄN SOSIAALITOIMISTOISSA, KUN ERITTÄIN SUURESSA POIKKEUSTAPAUKSESSA.
Nykyään sosiaalitoimisto yrittää opettaa asiakasta siihen, että hän huolehtisi itse laskunsa ja raha-asiansa.
Lisäksi olen ollut opettajana ohjelmointiin liittyen Teknisiellä yliopistolla. Ja siellä opin kyllä näkemään kaikenlaista.
Nykyään toimin ihan muissa tehtävissä.
Ikää minulla on jo yli 45 vuotta, joten olen aika paljon nähnyt ja kuullut elämässä. - Hobbymaista toiminta
Jenkeissä markkinatalous toimii vieläkin voimallisemmin, kuin meidän Suomessamme. Googletin omassa autossani ollutta vikaa. Törmäsin tällaiseen keskustelufoorumiin Jenkkilässä. Siellä foorumissa asiakas valitti asiasta ja diilerin edustaja oli vastannut siihen ja laittanut oman nimensä ja puhelinnumeronsa. "Soita minulle, niin hoidetaan asia" oli tämän diilerin kommentti.
Minäkin toimin hänen ohjeidensa mukaan ja tehdas korvasi 9 vuotta vanhan autoni vian. Ajan edelleen sen merkkisellä autolla. Niitäkin saa osamaksulla mutta onneksi niitä ei tarvitse ostaa Hobby Hallista. Ja olen varma, ettei koskaan tarvitsekaan. Onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723