Kyselyt raskaudesta tai lapsista

MissCatFan2012

Älä koskaan kysy keneltäkään näitä kysymyksiä:¨
- Oletko raskaana?
- Ovatko nuo lapset sinun?
- Milloinkas ajattelitte hankkia lapsia?

Varmaan jokaiselta naiselta kysytään jossain vaiheessa jotakin noista. Se on todella noloa, jos ei ole raskaana, ei pysty tulemaan raskaaksi haluistaan huolimattaan tai muuta.

Ollessani vasta 14-vuotias olin yli kolmevuotiaan sukulaislapseni kanssa liikenteessä, ja joku rouvashenkilö luuli tätä lapsekseni. Ajattelin tehdä tästä aiheen, sillä eilen ystävältäni kysyttiin että onko hän raskaana, eikä hän edes ole kovin pyöreä vatsanseudulta vaan ihan normaali.

Mitä mieltä te olette, onko sopivaa kysellä tuollaisia? Onko teiltä kysytty tai oletteko itse kysyneet?

Miehet, onko teiltä kysytty mitään vastaavia lapsiin tai muuhun liittyen?

7

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

      No minkäs sille voi, jos vilpittömästi erehtyy luulemaan jonkun olevan raskaana..?
      Tai että luulee jonkun pikkulapsen olevan vähän vanhemman lapsen, onhan teiniäitejä vaikka kuinka paljon?

      Että jos kysymystä ei ole loukkaavaksi tarkoitettu, mielestäni on ihan ok kysyä.

      • ei korrektia

        Mun mielestä ei ole korrektia kysyä onko joku raskaana.. Siis jos on täysin tuntematon.. Voi olla aikamoinen kolaus itsetunnolle eteenkin nuorempana! Ymmärrän kysymyksen silloin, jos on todella selkeästi raskausmaha..


    • 6789

      Minulta on kysytty oletko raskaana.. Olin juuri käynyt parturissa ja muuttanut tyyliäni radikaalisti ja tämä henkilö kysyi sen takia olenko raskaana. Olen todella hoikka ja mietin että onko uusi tyylini tehnyt minusta jotenkin paksun näköisen.. avopuolison isä on kysynyt monesti millonka hankitaan lapsia ja hän sanoo että olisi jo valmis ukiksi. Tää on todella ahdistavaa, koska ollaan vielä nuoria ja ei ihan tähän tilanteeseen lapsia hommata.

    • Sanansaattaja1987

      Luin juuri aiheeseen liittyvän uutisen, kopioin sen nyt tähän:
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      "TÄTÄ EI KANNATTAISI NAISELLE SANOA! STUERTTI MOKASI RASKAUSKOMMENTILLAAN

      Nainen pahoitti mielensä stuertin luultua tämän olevan raskaana.

      Raskausepäilyjä ilman syytä

      Australialaisen halpalentoyhtiö Jetstarin lennolla matkustanut 21-vuotias nainen pahastui jouduttuaan ilman syytä raskausepäilyjen kohteeksi, raportoi Sydney Morning Herald. Tapaus sattui Uudessa-Seelannissa.

      Nainen pysäytettiin tämän ollessa matkalla koneeseen ja häneltä pyydettiin lääkärintodistusta raskauden takia. Kun kävi ilmi, ettei tämä ollut raskaana, stuertti pyysi kommenttiaan rennosti anteeksi ikään kuin kyseessä olisi pikkuvirhe. Nainen tunsi olonsa nöyryytetyksi muiden matkustajien edessä.

      Matkustajan mukaan stuertti vältteli häntä koko lentomatkan ajan, eikä uskaltanut ottaa häneen katsekontaktia. 70-kiloinen nainen kertoo, ettei voi ymmärtää miten hänen luultiin olevan raskaana.

      Jetstarin edustaja on kommentoinut tapausta sanomalla, että yhtiön käytännön mukaan lääkärintodistus vaaditaan matkustajilta, jotka ovat vähintään 28. viikolla raskaana. Yhtiö on pyytänyt tapahtunutta anteeksi ja ilmoittanut ottavansa yhteyttä asiakkaaseen.

      Lähde: Sydney Morning Herald

      Lähde: Rantapallo.fi / Uutiset"
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      Uutisen kopioin tänne Suomi24:n keskusteluun osoitteesta http://matkailu.fi.msn.com/tätä-ei-kannattaisi-naiselle-sanoa-stuertti-mokasi-raskauskommentillaan

    • ksjkd7

      Turkissa kyseltiin vähän joka paikassa ootko raskaana. Kyllähän se vitutti päivästä toiseen kuunnella...

    • rjryjnrjr

      Langanlaihojen julkisuuden henkilöiden, kuten herttuatar Kate Middletonin ja poptähti Katy Perryn on epäilty uutisotsikoissa olevan raskaana.

      Molemmat heistä ovat todella hoikkia, varsinkin Kate on aivan anorektinen eikä kumpikaan ole ollut (toistaiseksi) oikeasti pieniin päin.

      Sen sijaan laulaja Adelen pitkälle edennyttä raskautta eivät paparazzit ja toimittajat olleet huomanneet, ennen kuin Adele siitä itse julkisuuteen kertoi. Adele on vartaloltaan hieman pyöreämpi, mutta erittäin kaunis nainen eikä hänelläkään ole koskaan ollut liian isoa mahaa tai mitään muutakaan.

      JOS SIIS HALUATTE VÄLTTYÄ RASKAUSEPÄILYILTÄ, SYÖKÄÄ!

    • Laiha odottaja

      Ei ole koskaan kysytty muuta, kuin että olenko raskaana, kun olin ennestäänkin hoikista mitoistani laihtunut paljon. Ja vastaukseni oli, että kyllä, olen raskaana.

      En tuosta hirveästi loukkantunut, koska kyselijä oli siskoni, joka arvasi, että alkuraskaden pahoinvointi oli vienyt ruokahaluni. En loukkaannu moisista kyselyistä, koska en ole muutenkaan kovin niuho.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      314
      2891
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2213
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1551
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe