Älä koskaan kysy keneltäkään näitä kysymyksiä:¨
- Oletko raskaana?
- Ovatko nuo lapset sinun?
- Milloinkas ajattelitte hankkia lapsia?
Varmaan jokaiselta naiselta kysytään jossain vaiheessa jotakin noista. Se on todella noloa, jos ei ole raskaana, ei pysty tulemaan raskaaksi haluistaan huolimattaan tai muuta.
Ollessani vasta 14-vuotias olin yli kolmevuotiaan sukulaislapseni kanssa liikenteessä, ja joku rouvashenkilö luuli tätä lapsekseni. Ajattelin tehdä tästä aiheen, sillä eilen ystävältäni kysyttiin että onko hän raskaana, eikä hän edes ole kovin pyöreä vatsanseudulta vaan ihan normaali.
Mitä mieltä te olette, onko sopivaa kysellä tuollaisia? Onko teiltä kysytty tai oletteko itse kysyneet?
Miehet, onko teiltä kysytty mitään vastaavia lapsiin tai muuhun liittyen?
Kyselyt raskaudesta tai lapsista
7
320
Vastaukset
- --
No minkäs sille voi, jos vilpittömästi erehtyy luulemaan jonkun olevan raskaana..?
Tai että luulee jonkun pikkulapsen olevan vähän vanhemman lapsen, onhan teiniäitejä vaikka kuinka paljon?
Että jos kysymystä ei ole loukkaavaksi tarkoitettu, mielestäni on ihan ok kysyä.- ei korrektia
Mun mielestä ei ole korrektia kysyä onko joku raskaana.. Siis jos on täysin tuntematon.. Voi olla aikamoinen kolaus itsetunnolle eteenkin nuorempana! Ymmärrän kysymyksen silloin, jos on todella selkeästi raskausmaha..
- 6789
Minulta on kysytty oletko raskaana.. Olin juuri käynyt parturissa ja muuttanut tyyliäni radikaalisti ja tämä henkilö kysyi sen takia olenko raskaana. Olen todella hoikka ja mietin että onko uusi tyylini tehnyt minusta jotenkin paksun näköisen.. avopuolison isä on kysynyt monesti millonka hankitaan lapsia ja hän sanoo että olisi jo valmis ukiksi. Tää on todella ahdistavaa, koska ollaan vielä nuoria ja ei ihan tähän tilanteeseen lapsia hommata.
- Sanansaattaja1987
Luin juuri aiheeseen liittyvän uutisen, kopioin sen nyt tähän:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
"TÄTÄ EI KANNATTAISI NAISELLE SANOA! STUERTTI MOKASI RASKAUSKOMMENTILLAAN
Nainen pahoitti mielensä stuertin luultua tämän olevan raskaana.
Raskausepäilyjä ilman syytä
Australialaisen halpalentoyhtiö Jetstarin lennolla matkustanut 21-vuotias nainen pahastui jouduttuaan ilman syytä raskausepäilyjen kohteeksi, raportoi Sydney Morning Herald. Tapaus sattui Uudessa-Seelannissa.
Nainen pysäytettiin tämän ollessa matkalla koneeseen ja häneltä pyydettiin lääkärintodistusta raskauden takia. Kun kävi ilmi, ettei tämä ollut raskaana, stuertti pyysi kommenttiaan rennosti anteeksi ikään kuin kyseessä olisi pikkuvirhe. Nainen tunsi olonsa nöyryytetyksi muiden matkustajien edessä.
Matkustajan mukaan stuertti vältteli häntä koko lentomatkan ajan, eikä uskaltanut ottaa häneen katsekontaktia. 70-kiloinen nainen kertoo, ettei voi ymmärtää miten hänen luultiin olevan raskaana.
Jetstarin edustaja on kommentoinut tapausta sanomalla, että yhtiön käytännön mukaan lääkärintodistus vaaditaan matkustajilta, jotka ovat vähintään 28. viikolla raskaana. Yhtiö on pyytänyt tapahtunutta anteeksi ja ilmoittanut ottavansa yhteyttä asiakkaaseen.
Lähde: Sydney Morning Herald
Lähde: Rantapallo.fi / Uutiset"
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Uutisen kopioin tänne Suomi24:n keskusteluun osoitteesta http://matkailu.fi.msn.com/tätä-ei-kannattaisi-naiselle-sanoa-stuertti-mokasi-raskauskommentillaan - ksjkd7
Turkissa kyseltiin vähän joka paikassa ootko raskaana. Kyllähän se vitutti päivästä toiseen kuunnella...
- rjryjnrjr
Langanlaihojen julkisuuden henkilöiden, kuten herttuatar Kate Middletonin ja poptähti Katy Perryn on epäilty uutisotsikoissa olevan raskaana.
Molemmat heistä ovat todella hoikkia, varsinkin Kate on aivan anorektinen eikä kumpikaan ole ollut (toistaiseksi) oikeasti pieniin päin.
Sen sijaan laulaja Adelen pitkälle edennyttä raskautta eivät paparazzit ja toimittajat olleet huomanneet, ennen kuin Adele siitä itse julkisuuteen kertoi. Adele on vartaloltaan hieman pyöreämpi, mutta erittäin kaunis nainen eikä hänelläkään ole koskaan ollut liian isoa mahaa tai mitään muutakaan.
JOS SIIS HALUATTE VÄLTTYÄ RASKAUSEPÄILYILTÄ, SYÖKÄÄ! - Laiha odottaja
Ei ole koskaan kysytty muuta, kuin että olenko raskaana, kun olin ennestäänkin hoikista mitoistani laihtunut paljon. Ja vastaukseni oli, että kyllä, olen raskaana.
En tuosta hirveästi loukkantunut, koska kyselijä oli siskoni, joka arvasi, että alkuraskaden pahoinvointi oli vienyt ruokahaluni. En loukkaannu moisista kyselyistä, koska en ole muutenkaan kovin niuho.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657