Olen yli kolmekymppinen aikuinen mies ja olen käyttänyt nyt yli puoli vuotta Acuvue Moist for Astigmatism -piilolinssejä. Aikomukseni on siirtyä käyttämään enemmän piilolinssejä ja tilanne on se, että ajattelin siirtyä noiden pitempiaikaisten linssien pariin optikon kautta tietenkin.
Kysyisin, onko jollakin kokemusta ko. kertakäyttölinssien käytöstä ja siirtymisestä pitempiaikaisiin piilareihin. Minkä piilarimerkin olette kokeneet hyviksi ja mitkä taas huonoiksi?
Samoin hyviä ja huonoja kokemuksia ottaisin vastaan. Tärkeimpinä tekijöinä ovat suuri hajataitto (-2,25) ja kuivasilmäisyys.
Acuvue Moist for Astigmatism ja vaihto kk- tai viikkopiilareihin
5
384
Vastaukset
- @-@
Mulla toimii kertakäyttöisistä just tuo sama kuin sinulla ja kuukausilnsseistä ehdottomasti mukavin on biofinity. Itselläni nuo kuukausilinssit on jopa paremman tuntuiset kuin kertikset. Ja mulla on siis diagnosoitu kuivasilmäisyys.
- kuivasilmähajataitto
Nyt asia on tullut akuutimmaksi. Olen ajatellut, että tahtoisin yötäpäivää-linssit, koska saatan välillä nukahtaa bussilla tai junalla kulkiessani. Lähinnä mietin Air Optix for Astigmatismin ja Biofinity Toricin välillä. Aluksi mietin myös Acuvue Oasys for Astigmatismia, mutta se tippui käyttötarkoituksen takia. Kenties Air Optix on parempi matalamman vesipitoisuutensa ansiosta.
Onko ajatukseni yhtään järkevä? - biofinity
Air optix Aqua on kuukausilinssi, jota ei ole tarkoitettu käytettäväksi "yötäpäivää". Sillä voi torkahdella turvallisesti satunnaisesti, mutta yhtä "turvallinen" se ei ole, mitä Biofinity Toric. Sitä kun voi käyttää "yötäpäivää" kuukauden ajan. Itse valitsisin siis kyllä sen takia tämän jälkimmäisen. Ei tarvisi niin miettiä käyttöaikoja. Olen siis kokeillut molempia, sillä tiedän tämän sanoa. Itse olen sitä mieltä lisäksi, että biofinity on paljon mukavampi silmässä kuin air optix, mutta kaikillehan ei samat linssit käy. Juttele optikkosi kanssa, veikkaanpa, että saat sieltä hyvän neuvon kumpi on kannattavampi valinta. :)
- kuivasilmähajataitto
Hei,
itse asiassa eri nettikaupat (myös silmälasiliikkeet) väittävät Air Optixeja (sekä Aquaa että for Astigmatismia) yötäpäivää-linsseiksi, tosin 6 päivän ajaksi vain. Se ei kuitenkaan poista tuota faktaa, että Biofinity Toric on mahdollinen yötäpäivää-käyttöön jopa kuukauden ajaksi. Se ratkaisee asian kyllä Biofinityn eduksi, joskaan en tiedä tuosta vesipitoisuudesta, vaikkakin matalampihan se on kuin noissa Acuvue Moist for Astigmatismissa.
Toki on huomioitava, että Soflens Toric saattaisi olla hajataitoilleni sopivin, koska tuo -2,25 on alikorjattu. Muuten se ei tosin vaikuta olevan sitä, mitä haen.
- kuivasilmähajataitto
No niin, nyt on kuukausilinssit ja merkkinä on Biofinity Toric. Olen tyytyväinen niihin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251