http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288496351146.html?ref=rss
Olis nyt tarjonnut pojalleen oluen tuollaisen vauhkoontumisen sijasta. Jossain ne kännit otetaan kuitenkin ennen täysi-ikäisyyttä, tämä holhousyhteiskunta ei ole se oikea systeemi. Tuolla Aasiassa olen nähnyt kuinka pienet lapsetkin saavat ostaa alkoholia, mutta eivät he sitä itse käytä, vaan vievät vanhemmilleen ja heidän tuttavilleen. Siellä varttuneemmat nuoret myös osaavat pitää rajansa jotka juovat, se jää usein vain yhteen olueen, päihtynyttä nuorta en ole nähnyt siellä kertaakaan.
Teinikyttä
5
60
Vastaukset
- Laki on laki.
Turkulainen urheilupiireissä vastuuhenkilönä toiminut isä kertoi Turun Sanomille, että löysi ravintolasta läjäpäin alaikäisiä.
Lehdelle antamassaan haastattelussa isä kertoo, että perheen 16-vuotias poika oli tullut yöllä humalassa kotiin. Isä sai selville, että poika oli nauttinut alkoholia paikallisessa ravintolassa. Todisteena tästä pojalla oli tallessa ravintolakuitteja.
Isä ajoi välittömästi kyseiseen ravintolaan tilannetta selvittämään. Hän tivasi vastausta sekä vuoropäälliköltä että ovimieheltä. Kun isä näytti poikansa kuvaa portieerille, hän sai vastauksen.
- Kysyin, oliko hän päästänyt poikani sisään. Hän vastasi sananmukaisesti ja rehellisesti näin: "En muista, mutta ohje on päästää sisään tyypit, joilla on lupaavan näköiset paperit", isä kertoi Turun Sanomille.
Isä kertoi havainneensa ravintolan sisällä useita alaikäisiä. Hän tunnisti teinit, koska on itse toiminut vastuuhenkilönä junioriurheilijoiden parissa.
Lue lisää TS:n verkkosivuilta.
IS- 13+16=?
Laki ja laki, auttoiko kieltolakikaan?
- kännikakara
MIKSI PITÄISI LASTA OPETTAA JUOMAAN? Ei suinkaan fiksun nuoren tarvitse mitään kännejä ottaa.
Ei tullut nuoruudessa mieleenkään.
"Kohtuukäyttö" on portti juoppouteen, ja nimenomaan urheiluharrastusten on todettu johtavan teinejä viinankäyttöön. Juhlitaan juomalla voittoja , juodaan tappioiden lohduksi jne...Onpa tuota kokemusta lasten kasvatuksesta, kaikki viisi jo aikuisia. Ei niitä voi pitää mitenkään erillään alkoholista, juovat jos niin haluavat, siispä parempi sallia, kuin pitää kiellettynä. Eikä yksikään ole tähän mennessä juopoksi tullut.
- Paikka suljettu?
Kutsuiko poliisit paikalle?
Olisi pitänyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723