Mulle on ihan mysteeri tän sivuston bannaus. Olen usein kirjoittanut vuorokausitolkulla sontaa. Ampunut kaikkea, mikä liikkuu. Varmuudeksi ampunut liikkumatontakin. Eikä mitään ongelmia. Mulla ei eilen ollut edes panosta makasiinissa ja tsädäm `kirjoittamisesi on estetty`. Keep up the good (God) work.
bannaus
18
84
Vastaukset
Saunalahden mobiililiittymät ovat ainakin samojen IP-osoitteiden takana, eli NATattu. Tarkoittaa siis sitä, että jos joku samalla IP:llä bannataan koskee se jokaista jonka liikenne reititetään saman IP:n kautta.
Jos sinulla on Saunalahden mobiililiittymä on sinulla kyllä oma yksilöllinen IP mutta se on se käytössä vain sinun ja operaattorin välisessä liikenteessä, operaattorilta eteenpäin liikenne "niputetaan" saman IP:n alle useiden muiden käyttäjien liikenteen kanssa ja NAT-palvelin identifoi sitten identifoi eri käyttäjien liikenteen ja reitittää sen oikein käyttäjille, eli kenenkään käyttäjän epämääräinenkään aineisto ei lävähdä kenenkään muun näytölle kuin omallesi. Pähkinän kuoressa siis näin.
Yhteyden katkaisu ja uudelleen avaaminen voi auttaa. Anonyymi-proxyt auttavat aina.
Sama voi tapahtua esim. jaetuissa taloverkoissa joissa ulos näkyy vain yksi tai muutama IP tai muissa sisäverkoissa.
Saunalahden käytännölle operaattoritasolla ei ole enää kyllä syytä kun käytössä on ipv6-osoiteavaruus, NATtauksen ideahan on vain säästää IP-osoitteita.- EL. ak:IM
a-teisti
Kiitos tek suportista. Mä en ymmärrä noista asioista mitään. Mulla on dna liittymä. Mä vain piilotin osoitteeni, niin taas saa jatkaa hölmöilyjä. Mulla meni siinä vain aika pitkään. En ole kovin hyvä tietokoneasioissakaan :). Mutta näyttäis toimivan. EL. ak:IM kirjoitti:
a-teisti
Kiitos tek suportista. Mä en ymmärrä noista asioista mitään. Mulla on dna liittymä. Mä vain piilotin osoitteeni, niin taas saa jatkaa hölmöilyjä. Mulla meni siinä vain aika pitkään. En ole kovin hyvä tietokoneasioissakaan :). Mutta näyttäis toimivan.Ainakun ja silloinkun sinulle tulee ilmoistus että olisit muka "estetty kirjoittamasta", sulje mobiili laajakaista ja käynnistä se uudelleen, niin imoitus katoaa, jos ei tee sama uudelleen, ja lopulta se varmasti taas toimii ilman estoja.
EL. ak:IM kirjoitti:
a-teisti
Kiitos tek suportista. Mä en ymmärrä noista asioista mitään. Mulla on dna liittymä. Mä vain piilotin osoitteeni, niin taas saa jatkaa hölmöilyjä. Mulla meni siinä vain aika pitkään. En ole kovin hyvä tietokoneasioissakaan :). Mutta näyttäis toimivan.Ei IP:tä voi piilottaa liikenteen vastaanottajalta, eihän se tietäisi kelle vastata sitten. Mulleko?
IP on osoite jonka nettisi tarvitsee toimiakseen. Porttikyselyitä voi kyllä blokata, ne kun paljastavat, että IP:n takana on tietokone ja se kuuntelee tiettyjä portteja.- .
a-teisti
Noin se juuri tuntuu menevän. Anonyymit tietenkin auttavat, mutta ovat myös hitaita. Ei se mukavaa ole, jos bannataan jonkun toisen häiriköinnin takia. - EL ak:IM
Baltasar kirjoitti:
Ainakun ja silloinkun sinulle tulee ilmoistus että olisit muka "estetty kirjoittamasta", sulje mobiili laajakaista ja käynnistä se uudelleen, niin imoitus katoaa, jos ei tee sama uudelleen, ja lopulta se varmasti taas toimii ilman estoja.
Baltasar
Kokeilin sitä monta kertaa. Ei toiminut. Jotain hölynpölyä vaan tuli aina ruutuun saunalahden liittymästä. Mulla ei ole edes saunalahden liittymää. Mä löysin vasta tänään ohjauspaneelista kohdan, jolla ip-osoitteen lähettäminen muille voidaan estää. Mutta tänks vinkeistä. - EL: ak:IM
a-teisti kirjoitti:
Ei IP:tä voi piilottaa liikenteen vastaanottajalta, eihän se tietäisi kelle vastata sitten. Mulleko?
IP on osoite jonka nettisi tarvitsee toimiakseen. Porttikyselyitä voi kyllä blokata, ne kun paljastavat, että IP:n takana on tietokone ja se kuuntelee tiettyjä portteja.a-teisti
Ai. Niinkuin sanoin. En ymmärrä noista jutuista mitään. Mutta esto ainkin poistui. . kirjoitti:
a-teisti
Noin se juuri tuntuu menevän. Anonyymit tietenkin auttavat, mutta ovat myös hitaita. Ei se mukavaa ole, jos bannataan jonkun toisen häiriköinnin takia.Hitaita ja ruuhkisiahan ne ovat ja osa ei toimi suojattuina (https) tai hanskaa esim. java-scriptiä ym.
Tarvetta ei noille kai ole kuin jos bannataan kuten "EL: ak:IM" tai kerää banneja työkseen.- powrigrawåå
EL ak:IM kirjoitti:
Baltasar
Kokeilin sitä monta kertaa. Ei toiminut. Jotain hölynpölyä vaan tuli aina ruutuun saunalahden liittymästä. Mulla ei ole edes saunalahden liittymää. Mä löysin vasta tänään ohjauspaneelista kohdan, jolla ip-osoitteen lähettäminen muille voidaan estää. Mutta tänks vinkeistä.Jaa se on outua jos päälle jäi. Sun pitäis osata sitten etsia niitä vaikka Mozillan lisäpalikoita, ja ottaa anonyymiyden takaava lisäosta käyttöön kuten a-teiti nuevoi. Se on parin klikkauksen takana.
- EL. ak:IM
powrigrawåå kirjoitti:
Jaa se on outua jos päälle jäi. Sun pitäis osata sitten etsia niitä vaikka Mozillan lisäpalikoita, ja ottaa anonyymiyden takaava lisäosta käyttöön kuten a-teiti nuevoi. Se on parin klikkauksen takana.
powrigrawåå
Olen aika lapsus näissä asioissa. Kokeilin google chromen anonymys jutskallakin. Aina vaan sama teksti. Muutin jonkun asetuksen ohjauspanelista, missä luki, että annetaanko tunnistetiedot muille tms. Klikkasin, että ei lähetetä tunnistetietoja, tai jotain. Sitten alkoi pelittää. Tai sitten oli vain sattumaa, että sen jälkeen saattoi kirjoittaa. En mä tajua. - EL. ak:IM
a-teisti kirjoitti:
Hitaita ja ruuhkisiahan ne ovat ja osa ei toimi suojattuina (https) tai hanskaa esim. java-scriptiä ym.
Tarvetta ei noille kai ole kuin jos bannataan kuten "EL: ak:IM" tai kerää banneja työkseen.a-teisti
Mun banni tuli ihan puun takaa. Mulla oli silkkihansikkaat kädessä. En edes mollanut ketään. Jotain juttua siinä oli jaetusta ip-osoitteesta, ja saunalahden liittymästä. Mulla on kuitenkin dna liittymä.
- Ip helppo vaihtaa
Sitten vain ip vaihtoon ja kirjoittaminen jatkukoon :) Kirkko yrittää rajoittaa sananvapautta estämällä sellaisten ihmisten kirjoittamisen, joilla on "vääriä mielipiteitä" asioista. Vaan ei auta!
Eipä välttämättä ole ihan helppo operaatio. Asiaan vaikuttaa operaattori, verkkokortti (mahdollistaako mac-osoitteen muuttamisen jos "kovakoodattu" niin ei) ja käyttöjärjestelmä. Tietyllä kombinaatiolla ei sitten onnistukaan.
Hankalin keino on tuo IP:n vaihto on eri vaihtoehtojen joukossa.- EL ak:IM
a-teisti kirjoitti:
Eipä välttämättä ole ihan helppo operaatio. Asiaan vaikuttaa operaattori, verkkokortti (mahdollistaako mac-osoitteen muuttamisen jos "kovakoodattu" niin ei) ja käyttöjärjestelmä. Tietyllä kombinaatiolla ei sitten onnistukaan.
Hankalin keino on tuo IP:n vaihto on eri vaihtoehtojen joukossa.a-teisti
Ainakin tässä windows seiskassa saa oman osoitteen lähettämisen estettyä. Ettei toiset tunnista konetta. Näköjään. En mä näistä jutuista mitään tajua. Mutta tuntuisi toimivan. EL ak:IM kirjoitti:
a-teisti
Ainakin tässä windows seiskassa saa oman osoitteen lähettämisen estettyä. Ettei toiset tunnista konetta. Näköjään. En mä näistä jutuista mitään tajua. Mutta tuntuisi toimivan.Kyse on jostakin stealth-modesta jossa kone ei vastaa mihinkään koputuksiin (yrityksiin saada jokin portti vastaamaan) vaan pysyy mykkänä kyselijän suuntaan. Porttikoputteluja käytetään yrityksiin murtautua koneelle.
Ne ovat kuitenkin aivan normaaleita, kaikki kyselyt eivät ole pahantahtoisia ja kaikki netti palvelut niitä kuitenkin tarvitsevat, perus surffailukin. Turhia ei kannata vaan pitää auki.- EL. ak:IM
a-teisti kirjoitti:
Kyse on jostakin stealth-modesta jossa kone ei vastaa mihinkään koputuksiin (yrityksiin saada jokin portti vastaamaan) vaan pysyy mykkänä kyselijän suuntaan. Porttikoputteluja käytetään yrityksiin murtautua koneelle.
Ne ovat kuitenkin aivan normaaleita, kaikki kyselyt eivät ole pahantahtoisia ja kaikki netti palvelut niitä kuitenkin tarvitsevat, perus surffailukin. Turhia ei kannata vaan pitää auki.a-teisti
Kiittäisin aidommin, jos ymmärtäisin tosta jotain. Olen aika ummikko näissä jutuissa. Ihan tsäkällä vetelen, ja painelen namiskuukkeleita, jos joku ei toimi. Mulla on ällistyttävän hyvä tsäkä :). Mutta kiitos kun koitatte saada mut ymmärtämään asian. Mä koitan tehdä vastapalveluksen kertomalla jostain, mistä olen itse hajulla.
- MrMorden
Buhaha, uskovaisten tyhmyydellä ei ole rajaa.:D
Miten luulet että se koneesi pystyy kommunikoimaan mitään nettiin ellei sen kohdeosoite (ip) ole tiedossa. Ehkäpä jossain uskisten taikamaailmassa hommat toimii niin että simsalabim. Täällä oikeassa maailmassa ei kuitenkaan.- EL. ak:IM
MrMorden
Jep. Hölmöläisiä ollaan. Mutta karavaani kulkee taas :) Ihan sama, mitä se tarkoittaa teknisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959