Pelottaako?

onnellinen nuori

"Kuka ikinä häneen uskoo, se ei huku, vaan saa iankaikkisen elämän." Joh.3:15
·
Eräällä metsäseudulla raivosi kerran hirmumyrsky. Vanhat korkeat puut taittuivat keskeltä tahi temmattiin ylös juurineen. Seuraavana päivänä makasi siellä tuhansia puita, jotka myrsky oli kaatanut. Mutta keskellä metsää oli kukkula ja siellä seisoi korkea, mahtava kuusi. Metsänvartija, joka oli laskemassa kaatuneita puita, nousi kukkulalle. Miten oli ymmärrettävä, että tämä puu oli pystyssä - täällähän myrsky oli tuntunut eniten! Silloin hän huomasi, että pehmeän sammaleen alla oli kallio. Sen halkeamiin oli pieni kuusentaimi työntänyt hennot juurensa. Sillä tavalla se oli saanut lujan perustuksen ja kasvanut vahvaksi ja suureksi. Nyt sen juuret syleilivät kalliota kuin voimakkaat käsivarret. Sen tähden se kesti myrskyn.

Meidän sydämellämme on myös juuret. Sellaisia ovat, luottamus, usko, turvautuminen. Usein me työnnämme ne löysään multaan. Me luotamme niihin, jotka ovat rikkaita jamahtavia, me luotamme hyviin ystäviin, niinkuin he voisivat auttaa meitä kaikessa, me luotamme rahoihimme, ruumiimme voimiin ja hyvään terveyteemme. Mutta me emme tule väkeviksi ja turvatuiksi sillä tavalla. Kun elämän myrskyt tulevat, sairaus, onnettomuudet ja hätä, meidän täytyy tunnustaa, ettei meillä ole mitään tukea. Me joudumme epäilyksiin ja epätoivoon; myrsky kaataa meidät.

Mutta on eräs kallio, johon saamme työntää juuremme. Sieltä kalliosta kuulemme ikäänkuin huudon; tulkaa! Se kallio on Jeesus Kristus. Sinä pieni lapsi, pysähdy vakavuudessa hänen eteensä ja opi tuntemaan häntä. Sinä saat nähdä, kuinka hän ottaa syliinsä sellaisia kuin sinä olet. Sinun tulee vastaanottaa hänen rakkautensa ja oppia kiittämään siitä. Silloin sielusi pienet juuret kasvavat häneen. Ja sitten saat nähdä enemmän ja enemmän. Saat nähdä kuinka hän eli pyhää elämää maan päällä auttaakseen sinua ja meitä kaikkia, kuinka hän kärsi ja kuoli meidän tähtemme, kuinka hän nyt Isän luona taivaassa rukoilee meidän puolestamme ja samalla on meitä lähellä Henkensä kanssa. Jota enemmän saamme nähdä, sitä enemmän sydämen juuret kasvavat, sitä enemmän ne tarttuvat kallioon Jeesukseen. Myrskyjä voi tulla. Jos saatte elää kauan, niin täytyy jokaisen meistä menettää isä ja äiti. Sairaudet ja onnettomuudet voi tulla milloin tahansa. Mutta jos olemme oppineet uskomaan ja luottamaan Jeesukseen, niin olemme turvatut keskellä myrskyä.

En pelkää kalliolla,
jos kuinka myrskyää;
Ei sinne yllä aallot,
ne vaikka hyrskyää.
Mun kallioni Kristus,
Se kyllä kantaa mun,
Nyt rauhallisna aivan,
mä siihen turvaudun.
(A.G.Joelsson, Lasten aamuhartaus, Gummerus 1930)


Kiitollisena Jeesukselle on todettava, että varmasti parhainta on elämä Jeesuksen kanssa, Häneen turvaten. Pyydä sinäkin häntä elämääsi.

16

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      Jeesus-uskosi on vahvaa tai ainakin olet hyvin oppinut uskontosi kliseet. En kuulu kristinuskoon enkä mihinkään muuhunkaan uskontoon, mutta kertomukset Jeesuksen opetuksista ja teoista ovat silti tuttuja minulle. Olen saanut niistä kuitenkin aivan toisenlaisen kuvan kuin sinun 'julistuksesi' antaa ymmärtää. Esim. en löytänyt niistä mitään tällaista kirjoittamaasi ohjetta kuin "Sinun tulee vastaanottaa hänen rakkautensa ja oppia kiittämään siitä". Sen sijaan Jeesus kehoitti meitä rakastamaan eli Rakastamaan Jumalaa kaikessa, niin itsessämme kuin lähimmäisimmissäkin (ilman erottelua).

      Toisaalta jos tarvitsee jonkun turvaa (minkä tahansa), tarkoittaa sitä, että pelkää jotain. Kuinka paljon sinussa on vielä tunnistamatonta pelkoa...?

      • onnellinen nuori

        Jeesus sinua siunatkoon!


      • onnellinen nuori

        "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."- Jeesus, Mark. 10:15


      • onnellinen nuori

        Peloista vielä, että kyllä niitä elämäni pitää sisällään, niin kuin kaikkia muitakin tunteita laidasta laitaan. Jeesukseen turvaten niitäkin on helpompi käsitellä siinä ihanassa tietoisuudessa,että Jeeesuksen täydellinen rakkaus karkoittaa pelon! Raamatussa puhutaan pelosta hyvin voimakkaasti nimenomaan esteenä sille, ettei voi uskoa Jeesukseen. Kuten tässäkin lauseessa aivan ensimmäisellä sijalla: " Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Ilm.21:8
        "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa."(1.Joh.4:18).

        Pelon jälkeen tuossa ylläolevassa ilmestyskirjassa puhutaan epäuskosta. Eli kuulostaa siltä, että pelko on ihan selkein syy mikä johtaa meidät epäuskoon ja sitä myöten kaikkiin jumalan tahdon vastaisiin tekoihin. Ja varmasti elämä ainakin suurimmalle osalle ihmisistä aiheuttaa pelkoa. Jeesus on vastaus tuohon ongelmaan. Jeesus on aina sama ja häneen voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa, meidän ei tarvitse enää etsiä elämämme tarkoitusta ja lohtua mistään, sillä Jeesus on todellinen vastaus kaikkiin ihmisyyden syvimpiin kysymyksiin ja kaipaukseen tulla rakastetuksi. Sen alkaa heti ymmärtää paremmin kun ei estä Jeesusta vaikuttamasta elämässä. Jeesus haluaa tulla rakastamaan ja vaikuttamaan, kun antaa vain luvan. Sitä voi kokea Raamatun ääressä, kun pyytää: Tule Jeesus ja puhu minulle. Kerro rakastatko minua? Onko varmasti taivaankoti luvattu minullekin tämän elämän jälkeen? Oletko todella sen lahjaksi mennyt valmistamaan minulle?


    • reebebbe

      Adamin ja Eevan tekemä erhe, mihin siis perustuu jeesuspelastus tarve ja idea, sehän ei ole tänään elävien erhe, eli miksi tarvitsisimme pelastusta ja synninpäästöä sellaisesta mihin emme ole alunperin syyllisiä?
      Pahuus mikä kristityille nyt sitten pahuutta on, niin sehän kaikki johtuu juuri perisyntisyydestä, eli mukaanne tuosta Adamin erheestä, mihin emme ole syyllisiä. Missä ideassanne on se järki, rakkaus ja oikeudenmukaisuus,,ei missään.

      • onnellinen nuori

        Jeesus sinua siunatkoon!


    • Biff667

      Minä en ala keksittyihin satuihin uskomaan >:(
      Se on kuin häpäisisi omna ihmisyytensä.

      • mikä on totta on sit

        Ihmisyyteemme kuuluu uskomustraditioita jotka eivät kestä lähempää tarkastelua. Vanhan uskomuksen pohjalle rakentaminen, vaikka sitten uusin käsitteinkin ei poista vaanhan alku-idean epäloogisuutta.
        Eli edessä on aina lopulta sama ongelma ja sama lopputulos mm. looginen umpikuja, vaikka kuinka yrittää piilottaa epätoden lähtökohdan uuskäsitteiden alle, tai vaikka se kuinka tuntuu itsestä mukavalta ja tutun turvalliselta.


      • onnellinen nuori

        Jeesus sinua siunatkoon!


      • onnellinen nuori

        Kun on saanut oppia tuntemaan Jeesusta, kokemus on sama kuin psalmin tekijällä. Tätä en tarkoita loukkaukseksi. Koen ennemmin niin, että en ole sen arvoinen, että olen saanut tulla uskoon ja tuntemaan Jeesuksen.

        "Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on." Psalmi.14:1


      • onnellinen nuori

        En minäkään! Siinä ollaan samalla aaltopituudella. Jeesus minua kutsui ja hänen kutsuunsa vastasin, omalla yrittämällä en voi uskoa, mutta tahdon antaa Jeesuksen vaikuttaa minussa sitä ja kaikkia muitakin hengen hedelmiä, kuten , rakkautta rauhaa, iloa, pitkämielisyyttä, sävyisyyttä, hyvyyttä, itsensähillitsemistä ja mitä kaikkee lahjoja niitä olikaan. Eli ei tarvitse uskoa eikä rakastaa, mutta jos rakkautta kaipaat, päästä Jeesus elämääsi, kun Hän tavalla tai toisella haluaa elämääsi vaikuttaa. Anna raamatun sanan puhua, jos se alkaa kiinnostaa. Voit sanoakin Jeesukselle suoraan, puhu Jeesus! Jeesus rakastaa sinua!

        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Hebr.11:6


    • Ei pelota

      "....kuinka hän kärsi ja kuoli meidän tähtemme...."

      Minun udestatestamentistani ei löydy lausetta tai ajatusta missä Jeesus sanoisi tulevansa tapetuksi tai ristiinaulituksi meidän puolestamme tai meidän tekojemme tähden.

      Sen kyllä tiedän ja olen monasti kokenut että ihmisellä on taipumus nähdä se minkä haluaa nähdä. Lopulta ei voi nähdä muuta kuin sen minkä tietää olevan mahdollista nähdä. Siis vilpitön onnitelu sinulle onnellinen nuori että koet olevasi turvassa sen vuoksi että joku on hoitanut jo homman kotiin.


      mikä on totta on sit
      Vanhan uskomuksen pohjalle rakentaminen, vaikka sitten uusin käsitteinkin ei poista vaanhan alku-idean epäloogisuutta.

      Tieteellinen tutkimus pohjautuu myös vanhan tiedon hyväksikäyttöön ja uudelleen muokkaamiseen. Siis myös tiede on kyseenalaista alkuideansa virheiden vuoksi.

      reebebbe
      Missä ideassanne on se järki, rakkaus ja oikeudenmukaisuus,,ei missään

      Voisitko ajatella uudesta lähtökohdasta. Jätä hourupäinen käsityksesi kristillisyydestä. Aloita tyhjältä pöydältä ja hyväksy, että järki on siinä että annat itsellesi virheeliset ajatukset itsestäsi anteeksi itsellesi.

      • onnellinen nuori

        Jeesus sinua siunatkoon!


      • onnellinen nuori

        Jos haluat enempi ymmärrystä siitä, miksi Jeesus kuoli tähtemme, siitä on kirjoitettu jo kauan ennen Jeesuksen syntymää esim. Jesajan kirjan luvussa 53. Tärkeintä on toivottaa tämä elävä Jeesus tervetulleeksi elämän johtajaksi. Hän vie taivaankotiin ne jotka Häneen turvaavat. Ei Jeesus puhu, eikä selitä asioita niille, jotka eivät halua häntä seurata, mutta rakkaudessaan Jeesus on itse kiinnostunut sinun elämästäsi ja haluaa antaa elämääsi tarkoituksen ja sisällön. Hän kutsuu sinua ja riittää, että avaat "sydämesi" hänelle sanoen vaikka näin: "Kerro Jeesus itse minulle, missä on järki, rakkaus ja oikeudenmukaisuus" Lue sitten raamattua ja anna sen Jeesuksen puhua sinulle.


      • Jess
        onnellinen nuori kirjoitti:

        Jeesus sinua siunatkoon!

        Kiitos.


    • onnellinen nuori

      tähän kun näyttää puolenkymmentä kommennttia tulleen, niin jään rukoilemaan teidän puolestanne. Pääsitte juuri minun rukouslistalle, että Hän joka on teidät luonut ja lunastanut, voisi kirkastaa teille rakkautensa. "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä(=Jumala), joka on minut lähettänyt, häntä vedä", Joh.6:44. sanoo Jeesus. Ja Jumalan mielenlaatu näkyy mm. tässä raamatun kohdassa "Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta." Jer.31:3. Varmasti juuri teitä ystävät Jeesus tahtoo olla kutsumassa yhteyteensä, kun olette mielipiteenne ilmaisseet. Sellainen juuri itsekin olen, syntiinlangennut ihminen, joka viimeiseen saakka tahtoisin elää oman viisauteni varassa, kuitenkin Jeesus on minulle suuren rakkautensa tähden avannut tien hänen yhteyteensä ja on aihetta iloon joka päivä, kun Hän ei minua milloinkaan petä eikä jätä. Ei tässä maailmassa, eikä tulevassa.

      Tehtäväni ei kuitenkaan ole ahdistaa millään tavalla teitä, jotka olette ilmaisseet mielipiteenne. Se on vain hyvä, että kerrotte ne, kiitos teille ihanat ihmiset. Brina sanoikin hyvin kommentissaan, että Jumalaa tulee rakastaa ja lähimmäisiä. Näin on ja Jeesuksella on paljon muitakin kehoituksen sanoja meille jokaiselle ihmiselle. Mutta jos on Jeesuksesta tai kristinuskosta jollain tavalla kiinnostunut, niin sitä kannattaa erityisesti miettiä ja tutkia raamatusta, mitä Jeesus meiltä ihmisiltä todella odottaa. Sen jälkeen, kun Jeesus on puheensa pitänyt hän alistuu ihmisten tappamaksi, että meistä jokaikinen pääsisi tämän elämän tarkoituksettomuuden ja tyhjyyden, pelkojen, kysymysten, järkeilyjen ym. umpikujasta vastaanottamalla Hänen rakkautensa. Jeesuksen ristin kuolema on käännekohta. Jeesus itse täyttää kaikki lait, mitä Hän on meiltä vaatinut ja minä ja jokainen ihminen saavain ottaa vastaan sen ja Hän ottaa rakkaudessa elämämme ohjat käsiinsä. Hän yksin antaa vain voiman rakastaa, toista. Yli kaksikymmentä vuotta kun olen itsekin saanut vastaan ottaa toisten uskovien rakkautta, jonka Jeesus on heille lahjaksi antanut ja se on ihaninta ollut tässä elämässä. Ja aina tuo todellinen rakkaus on ollut kytköksissä siihen, että ihminen uskoo Jeesukseen. "Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan, se on enemmän kuin osaamme me ajatellakaan, se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan, johon tarttumalla elää uskallan."

      On hienoa, että voin raamatusta löytää sen, mikä on Jumalan tahto, mutta vielä hienompaa on se, että Jeesukselta saan voimaa pysytellä hänen tahdossaan. Jeesus haluaa jokaisen ihmisen omakseen. Ei turhaan Jeesus myöskään, sano, " mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." Matt.7:14. , koska tämä vaatii omasta tahdosta ja viisaudesta luopumista ja Jeesuksen tahdon vastaanottamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe