Voinko vielä valita?

Äiti veitsenterällä

Vielä viime talvena elin onnellisena omakotitalossa kotiäidin elämää. Olin tyytyväinen ulkonäkööni ja kaikki elämän osa-alueet olivat kunnossa. Ei päihteitä, ei taloudellisia vaikeuksia ja puolison kanssa riitti intohimoa vielä kymmenen vuoden yhteiselon jälkeenkin.. Elin täydellistä elämää! Sitten... :( mieheni jätti minut! Täysin yllättäen! Jouduin aloittamaan uuden elämän.

Muutin vuokra-asuntoon, aloitin opiskelun ja työt, totuttelin yhteishuoltajuuteen ja ennen kaikkea yritin pysyä järjissäni. Alku shokki kesti vajaan kuukauden, jolloin olin miltein syömättä. Kurkussani tuntui olevan lukko joka ei päästänyt ruokaa sisään. Laihduin normaalipainosta noin kuusi kiloa.

Shokin jälkeen alkoi hyperaktiivinen bailuvaihe. Hain ja sain paljon huomiota miehiltä ja keräsin ympärilleni paljon uusia ihmisiä, jotka antoivat energiaa ja voimaa. Ja ennen kaikkea itsevarmuutta! Lapset jäivät taka-alalle ja menin kuin tuulispää kohti seikkailuja. Sitten tapasin enkelin :) miehen joka jo katseellaan sai minut hehkumaan. Aloimme seurustella ja arki alkoi pikkuhiljaa tulla kuvioihin lapsineen ja ruokineen yms.

Erosta siis reilu puoli vuotta ja uusi suhde kukoistaa! Olen onnellinen ja olen saanut äitiyden ihanuuden takaisin ja valmistun pian. Kaikki siis hyvin.MUTTA!!!! Aivan järkyttävät ulkonäköpaineet ja lihomisen pelko! Oksentelu tuli kuvioihin kuukausi sitten salakavalasti. Kaloreita olen laskenut jo kolmisen kuukautta ja orjallisesti olen syönyt vaan terveellisesti. Sitten sorrun kaikkeen makeaan ja sitä menisi sanko tolkulla! Koskaan aiemmin en ole makean perään ollut! Ihan tyypillistähän tämä on kun on liian vähällä syömisellä ollut. Bulimia siis astumassa kuvioon :(

Olen nykyään valehtelun mestari ja odotan vaan, että saan olla yksin kotona päivän jolloin voin vetää navan täyteen leivoksia ja oksennan ne sitten pois! Kuullostipas helpolta.. Todellisuudessa oksentaminen on niin vaikeaa, että rystyset on verillä samoin kurkku! Yhteen kertaan menee vajaa tunti, että saan kaiken pois. Sitten väsyttää niin paljon. Syömisen himo vaan niin suuri!! Mysli on yksi mitä tulee napsittua jatkuvasti!

Pahinta on se, etten malta odottaa yksin oloa vaan syön lapsilta piilossa ja sitten häviän vaivihkaa vessaan.. Kauheaa :(

Uusi mieheni on urheilullinen ja kehuu minua paljon.. Ja on huolissaan minusta. Pystyn puhumaan hänelle tästä, mutta en aivan kaikkea kerro. Ongelma on kyllä hänen tiedossa ja saan tukea ja neuvoja paljon. Tuntuu, että olen veitsen terällä ja mieliala vaihtelee jatkuvasti ruuan suhteen. Luen paljon bulimikoiden tarinoita, jotta ymmärtäisin miten vakavan asian kanssa temppuilen ja mitä voi menettää tälle paskalle sairaudelle.

Olen ottanut urheilun osaksi elämää ja tiedän olevani ihan hyvännäköinen ja kauniskin :) pelkään vain menettäväni taas kaiken ja lihomisen pelko on valtava!!! Haluan korostaa etten ole ollut koskaan lihava eikä ole ollut huonoa itsetuntoa, kuin jälkimmäinen vasta nyt. Tuntuu ettei mikään muu kiinnosta kuin ruoka! Olen siis nyt ihanne painossa. Millä ihmeellä saan bulimian ja muut syömishäiriöt pysymään loitolla, etten menettäsi elämääni, miestäni ja etenkään rakkaita lapsiani sille?

0

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Valkeakosken tappo

        "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
        Henkirikokset
        157
        27976
      2. Kuka oli tekijä?

        Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
        Valkeakoski
        203
        17906
      3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

        Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
        Maailman menoa
        355
        9388
      4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

        Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
        Poliisi
        27
        6385
      5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

        Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
        Maailman menoa
        19
        4193
      6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

        Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
        Valkeakoski
        193
        3803
      7. Onko tekijän nimi tiedossa?

        Joko tiedetään?
        Valkeakoski
        35
        2020
      8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

        https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
        Valkeakoski
        43
        1487
      9. Miten meidän käy

        Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
        Ikävä
        49
        1235
      10. Toivottavasti tekijää ei suojella

        Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
        Valkeakoski
        51
        1187
      Aihe